
minorv8
-
Posts
1,691 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
29
Reputation Activity
-
minorv8 got a reaction from MiniKö in Minit idässä.
Ei ole Mini mutta mullakin jo melken 200 kilsaa mittarissa tällä viimeisimmällä tekniikalla. Pitäiskö suunnitella talveksi jotain päivitystä 🙂
-
minorv8 got a reaction from FD100L in Kierretappi kysymys
Pitäis olla. Tosin briteistä ei ole koskaan ihan täyttä varmuutta...
https://www.gewinde-normen.de/en/unified-fine-thread.html
-
minorv8 got a reaction from Samuli Koivusalo in Muutoskatsastus 1000-1275
Tehostin pienentää poljinvoimaa mutta ei sinänsä lisää jarrutustehoa. Periaatteessa 7,5 tuuman levyt vaatii tehostimen mutta ymmärtääkseni niitä on leimattu ilmankin. 8,4 tuuman levyt oli esim. 1275 GT malleissa ilman tehostinta. Vuonna -89 tuli sitten se uusimman mallin paketti apparin puolelle konehuoneeseen. Makuasia, mulla oli sekä Clubissa (turbon levyt) että pikkiksessä (7,5" levyt) toi uusin tehostin/2-piiripääsylkky ja tykkäsin kevyestä polkimesta. Clubi oli aikaisemmin tehostamaton ja pysähtyi hyvin.
-
minorv8 got a reaction from FD100L in Muutoskatsastus 1000-1275
Tehostin pienentää poljinvoimaa mutta ei sinänsä lisää jarrutustehoa. Periaatteessa 7,5 tuuman levyt vaatii tehostimen mutta ymmärtääkseni niitä on leimattu ilmankin. 8,4 tuuman levyt oli esim. 1275 GT malleissa ilman tehostinta. Vuonna -89 tuli sitten se uusimman mallin paketti apparin puolelle konehuoneeseen. Makuasia, mulla oli sekä Clubissa (turbon levyt) että pikkiksessä (7,5" levyt) toi uusin tehostin/2-piiripääsylkky ja tykkäsin kevyestä polkimesta. Clubi oli aikaisemmin tehostamaton ja pysähtyi hyvin.
-
minorv8 got a reaction from FD100L in Uudet rakentelumääräykset
Traficom sai viimein kauan hautomansa rakennemuutossäännöt hierottua valmiiksi. Ne tulevat voimaan 1.3.2021. Minien kannalta mielenkiintoista: vanhat moottorinvaihtoa koskevat rajat poistuvat ja nyt tuijotetaan tehopainosuhteeseen. Vertailumallin pitää olla tehdasvalmisteinen j(a lisätäsmennyksenä valmistettu vähintään 500 kpl). Pulttikiinnitteisen apurungon saa korjata hitsaamalla vuoteen 1998 asti, viimeisimpien Minien apurunkoa ei siis saa korjata 🙂
https://www.finlex.fi/fi/viranomaiset/normi/454001/46612
-
-
minorv8 got a reaction from MiniKö in Vaihdelaatikossa häikkää
Ryhmäpyörän akseli ja laakerit tais jossain vaiheessa päivittyä A+ laatikoissa vähän eri kokoisiksi ? Vanhoissa A+ laatikoissa kuitenkin samat kuin A-sarjalaisissa.
-
minorv8 reacted to A Cooper in Projekti Papu
Papun työlista on valmiina alkavalle keväälle. Noin 10 kohdan ohjelma on listattuna uuden kojelaudan asennuksesta valojen tarkistamiseen ja vaihteensiirtäjän tiivisteen vaihtoon.
Seuraava projekti ei ole Mini, joten siitä ehkä muualla enemmän. Kansainvälisiltä foorumeilta löytyi kyseisen auton rakentelijaporukka, joten sieltä saa tietoja.
-
minorv8 got a reaction from MiniKö in Mini- 66:n turbo päivitys
Mä en ymmärrä ollenkaan outoa tarvetta riipiä toimivaa tekniikkaa keulalta veks... Mä vaan ihan vähän vaihdan vaihteiston toiseen. Ja mosan ja kytkimen ja kardaanin ja...
-
minorv8 got a reaction from Turbo 69 in 8.4" TO 7.5"
Just ostin sälää Ruotsista, olihan kivaa maksaa tilisiirtona kruunuissa kun on tottunut pelaamaan Euroilla ja IBAN tilinumeron kanssa.
-
minorv8 got a reaction from Turbo 69 in 8.4" TO 7.5"
Kyllä se luottokorttiostos on ihan turvallinen tapa. Mulla ollut Paypal vuosia ja siitä on tullut liiankin turvallinen. Kijautumisen lisäksi tulee vielä vahva tunnistautuminen jossa Paypal lähettää antamaasi puhelinnumeroon tekstarilla koodin. Mulla numero vaan sattuu olemaan kotimaisessa olomuodossa eikä tekstarit tule läpi. Ei koodia, ei kirjautumista. Helvetin turvallista ! Numeron saa muutettua omasta profiilista mutta sinnekin tarvitaan em. tekstarilla tuleva koodi. Jee, turvallista !
Mutta jos ei halua pelata kortilla niin se on jokaisen oma asia.
Mutta joo, brittien kanssa palataan nyt kivikauteen eli ilmeisesti ostetaan briteistä ilman Vattia ja maksetaan alv ja tullit Suomeen. Toimitusajat pitenee entisestään kun Posti ja Tulli säätää välissä.
-
minorv8 got a reaction from koirankoppi in Ylökuolokohta
Sen virranjakajan akselin saa niin moneen asentoon kuin akselissa on hampaita. Jos kone on ollut palasina niin voi olla missä asennossa hyvänsä. Oikea asento on tuossa Tailken kuvassa. Jakaja paikallaan ollessa ja ykkönen yläkuolokohdassa puristustahdilla -> pyörijä osoittaa kohti ykkössylinteriä. Tarkista tuo nyt ekana.
Jakaja menee ainoastaan yhdessä asennossa akselille koska akselin hahlo on koneistettu epäkeskeisesti. Olen kyllä nähnyt jakajan jota oli asennettu 180 astetta väärin päin pajavasaran kanssa. Ei ollut mennyt pohjaan saakka... Tulpanjohtojen kanssa pelleily on juuri sitä itseään eli pelleilyä. Voi sen moottorin kasata ihan oikeallakin tavalla 🙂
Kärkien kanssa pelatessa tapasin vääntää koneen lähelle yläkuolokohtaa (0-5 astetta ennakkoa) ja pyöritellä jakajaa niin että kärjet lähtevät aukeamaan. Silloin ollaan aika lähellä totuutta.
-
minorv8 got a reaction from Kirurgi in Lokasuojien hitsaus
Ihan perusasiana itse työhön, rälläköinti ja hitsaus ovat tulitöitä. Katso minne rälläköit, ikkunat on pieni murhe jos saat tallin palamaan. Tulitöiden jälkeen pitäisi muistaa tunnin jälkivartiointi.
-
minorv8 got a reaction from koirankoppi in vanin pohjalevy
Mahtaako kaikki vanin ja pikkiksen pohjalevyt olla sedanin levystä jatkettuja ? Niiden takareunaan on hitsattu 4 tuumaa leveä soiro pidempää akseliväliä varten.
-
minorv8 got a reaction from Turbo 69 in Tankin anturin vastusarvot
Mulla oli jossain muistissa että olisin mitannut luokkaa 270 tyhjänä ja hippasen päälle 30 Ohmia täynnä. Vanhemmissa taisi olla jotan 0 tyhjänä ja 90-100 täynnä.
-
minorv8 got a reaction from MiniKö in Erikoisemmat tupla SU:t
Viikonloppuna tuli vastaan vähän erikoisemmat SU:t. Vanhaa H sukupolvea jossa on messinkiset vivustot. Mikä noissa on hassua niin samassa rungossa on kaksi mäntää/kammiota. En ole koskaan moisiin törmännyt. Coventry Climax myllyn kyljessä, pikaisella kuvahaulla tarjoaa tyypiksi DU6.
-
-
minorv8 got a reaction from Turbo 69 in -65 Austin Mini
MPi:n nahkapenkit, väri vihreä. Olivat mulla pikkiksessä mutta siihen kabiiniin ehkä inasen isot. Tai sitten penkit on sopivat ja meikä liian iso.
-
minorv8 got a reaction from FD100L in "Quickrack" hammastanko
En ole koskaan kokenut että Minin vakio ohjaus olisi tavallisessa katukäytössä liian hidas.
-
minorv8 got a reaction from Ritke in Kerrankin halpa pikkis myynnissä
On tossa enemmän jäljellä kuin monessa muussa mitä on ollut myynnissä 🙂
-
minorv8 got a reaction from FD100L in Ostettu: levyjarrulliseen etunapaan pyöränlaakeri
Ota laakerista merkinnät ylös ja käy laakeriliikkeessä. Pitäisi löytyä aika kivutta.
-
minorv8 got a reaction from Mini1380 in Kannen tiivisteen vaihto SPi
Mulla pleksilevy jossa reikä. Se vaseliinilla kanteen kiinni. Vettä lääkeruiskulla kunnes palotila on täynnä. Jos iso palotila niin 20 ml, pienille 5 ja 10 ml.
-
minorv8 got a reaction from FD100L in Kannen tiivisteen vaihto SPi
Mulla pleksilevy jossa reikä. Se vaseliinilla kanteen kiinni. Vettä lääkeruiskulla kunnes palotila on täynnä. Jos iso palotila niin 20 ml, pienille 5 ja 10 ml.
-
minorv8 got a reaction from Turbo 69 in Stage 1 kit, kannattaako hommata?
Ööö, mitä järkeä laittaa virisarja ja jättää HS2 paikoilleen. Sun sarjasta ei ole mitään riemua pienellä kaasarilla. Vaihda imusarj ja kaasari samalla.
En ole waxstattien kanssa pelannut, vaihtanut ne tavallisiin suutinputkiin. En kyllä ostanut mitään uusia runkoja vaan vaihdoin vain sen waxstat suutinputken veke.
-
minorv8 got a reaction from Mini1380 in Levyjarrut laippakiinnikkeillä
Mun silmään osa noista Kimin taulukon aihioiden hinnoista vaikuttaa todella edullisilta. Kansi, lohko ja kampura yhteensä 210 €. Saako aihioita ihan oikeasti noin halvalla ja onko niitä edes tarjolla ?
Jarrujen osalta Mini Sparesin (tai jonkun muun) täydellinen paketti napoineen ja nivelineen on loppu viimeksi edullinen. Siinä on kaikki uutta. Mieluummin ostaa ne eka ja vasta sitten miettii koneen speksejä. Eikä tarvi miettiä leimalla kelpaako. Jos jatkossa tulee hylsyjä epäsiististä takapenkistä niin kuin somessa juuri oli tarinaa niin voi vain kuvitella millaisen erektion jotkut itse turatut jarrut saa katsastajalle aikaan.