Jump to content

Vaihdelaatikossa häikkää


Turbodiesel

Recommended Posts

Tanko mallin laatikko tässä on. Joskus lie vaihdettu, kun oiskin se tunneli malli... Kesän toka vikalla reissulla hävisi kakkonen, viimeinen reissu olikin talvisäilöön vienti. Perjantaina pääsen varmaan katselemaan tarkemmin. Pitää nyt ottaa vähän etäisyyttä miniin. Tuli sellainen pieni henkinen selkärangan murtuminen, kun laatikkokin alkoi temppuilemaan 🙂 Nyt on onneks hyvin aikaa fixailla ens kevääseen asti.

 

Link to comment
Share on other sites

Ei kovin montaa osaa tarvitse vaihtaa, kun tuon kunnostetun laatikon hinta jo tulee. Kiitti cmro85 vinkistä. Pitää soitella heille, jos alkaa näyttää siltä, että ei saa helpolla pelaamaan. En kyl tiedä mikä välitys tällä hetkellä laatikossa, ei ainakaan yhtään harvemmaksi tarviis mennä. Saahan senkin tietty vaihdettua... 

Täällä kun tuntuu olevan tietävää porukkaa, niin osaisiko joku sanoa, että milloin synkrot tuli minin laatikkoon? 

Link to comment
Share on other sites

Meinasin kirjoittaa että loodan perusrempan tekee suht halvalla jos selviää pelkillä kulutusosilla ja tekee itse. Tsekkasin Minisparesin sivuilta ja hyvälaatuinen korjaussarja oli £333. Sitten jos joutuu osia vaihtamaan niin hinta pomppaa (jos niitä kunnollisia osia edes löytää...). 520 € on edullinen JOS se on kunnolla tehty. Ja tietty helppo vaihtoehto koska ei paljoa tarvi ponnistella. 3,7 välitys on ehkä turhan tiuha.

Synkrot on aina ollut Minin laatikossa, poislukien ykkösvaihde joka oli synkronoimaton vuoden 68 loppupuolelle asti (kuten tailke jo edellä toteskin). Voi hyvin olla että Suomessa vm. -69 Minissä voi olla 3-synkkainen laatikko riippuen siitä koska se on tehty/myyty. 

Link to comment
Share on other sites

Eipä kerennyt kuin pyörähtää minin luona eilen. Sen verran rumppasin, että kokeilin tuon kakkosvaihteen päälle menoa, kun auto ei ole käynnissä. Ja kyllähän se miun mielestä menee päälle. Olin kuitenkin sen verran hätänen, että en kokeillu työnnellä autoa, että ois saanu varmuuden... 

 

Link to comment
Share on other sites

Kumpi laatikko on teidän mielestä parempi? Tanko vai tunneli mallin vaihtajalla? Miulla on sellainen käsitys, että tunneli olisi kaikkein paras systeemi kunnossa ollessaan, mitä mineissä on ollut?

Tämähän on museorekisterissä ja aika paljon muitakin osia oon jo vaihdellut alkuperäisiksi sitä mukaan kun vaan olen huomannut. Aikamoinen sekasikiö menny läpi... Nythän olisi hyvä sauma laittaa laatikkokin ajan tasalle, mutta ei taida paljoa myynnissä näitä näkyä.

Link to comment
Share on other sites

Itse tykkään tunnelimallisesta, yksi iso syy on puolimetrinen häntä joka omalta osaltaan tukee mosaa. Mutta niin kuin Lari tossa jo toteskin niin niveliä on x kappaletta + vaihdetankojen laakerointi alumiinikuoriin. Vaikka käyttäis uusia kuoria (jos semmoiset löytyy niin tangot ovat kuluneet ja klappia on alusta alkaen. Toinen iso murhe on sisuskalut; kaikkia osia ei enää löydy uutena eikä välttämättä edes hyviä käytettyjä. Tankovälitteiseen löytää vielä paremmin osia.

Voihan tuo sun lootas olla alkuperäinenkin. Jos lattian tunneli näyttää tehdastekoiselta eikä itse räpelletyltä niin auto on voinut olla uudesta alkaen tankomallisella loodalla.

 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...