Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Itsellä jätti vanhempi malli juuri tielle vaikka pumppukin kävi. Metelöi kyllä oudosti ja lähti pelaamaan tankkaamalla enemmän bensaa. Paljastui että pumpun letkuissa tankissa oli murtuma sekä itse pumppu aivan loppu. Itse nämä siis totesin ja odottaa osien vaihtoa tuolla kun ehtisin tehdä. Kyseessä tosiaan vanhempi malli niin pumppu erilainen mutta samat viat näissä usein on.
  3. Today
  4. Auto vantaalla ja pitää kuunnella tapahtuuko tankissa mitään
  5. Yesterday
  6. Sen voisi myös katsoa lähteekö bensapumppu käyntiin. Se on siitä viheliäinen vika että voi jättää tielle yllättäen eikä välttämättä anna minkäänlaista koodia. Hyrähtääkö takapenkin alla kun avaat oven ja laitat virrat päälle?
  7. Olisikohan joku harrastaja lähellä sinua ja voisi lukea koodit INPAlla tai ISTA:lla? ISTA osaisi antaa tarkemmat diagnoosiohjeetkin. Missä päin auto mahtaa olla?
  8. Terve mini jätti tielle ja ei käynnisty enää, yrittää kyllä. Sain kerran käymää eilen ja sammu parin minuutin jälkee ja enää ei lähde käyntii. Ei kuulunu mitää kilinöitä mistää. Luin koodit ja tuli tällästä, menikö jakosekasin vai joku anturi rikki?
  9. Mie voisin ehkä tuon lohkon ja männät veiveineen ostaa, jos halvalla myyt.
  10. Last week
  11. Moi, Selasin vähän nettiä. Tossa lohkossa on kuten mainittu öljynimureikä isompi, vaatiii sovitteen/holkituksen tai laatikkoon uran isommalle tiivisteelle. Kaavelin päästä pitää laakeripukki ja samoin lohkossa oleva kaulus kaventaa. Tulee kyllä sellanen purkkaviritys, että ei kannata kun mielenkiinnon takia. Kansi on ainoa arvokas tuossa. Nyt ymmärrän miks ketään ei kiinnosta se mun pata. Kerään siitä kannen pois ja loput mutterit pussiin.
  12. Muistanko sitten ihan omiani että öljynimureikää pitäisi lohkosta myös muuttaa kun on erilainen?
  13. Moi, mutta kyse oli pelkästä lohkosta. Henk koht kyllä etsisin 1300 padan jostain. Marinoilla ajettu yleensä enempi. Poraukset ja hoonaukset tulee varmaan tehtäväks. Mut lohko menee suoraan laatikon ja kaaveliin kiinni. /kimi
  14. Micke

    Käytetyn takuuut?

    Pitää vain tarkemmin katsoa mitä ostaa niin ei tule yllätyksiä. Liike voi tietysti osallistua osittain kuluihin. Itse veikkaan että yleensä se huoltaminen maksaa sen verran että korjauksen sijaan laitetaan vahinko kiertämään, varsinkin vanhemmissa autoissa. Ja tietääkseni aika yleinen tapa, valitettavasti.
  15. Saa niihin takuun, mutta se maksaa. Tietysti tapauskohtainen, hinta, kilometrit, ym.
  16. Millaasia takuita olette saaneet kos olette liikkeestä ostaneet käytettynä Minin? Katselin tuosa taannoin yhtä käytettyä ja laitoin postia sieltä tulikin vastauksena sama tuttu mantra mikä tulee aina riippumatta myyjästä tai auton iästä: "Takuuta tämän ikäiselle autolle ei anneta, mutta moottorin tai vaihteiston rikkouduttua auton oston jälkeen osallistumme auton korjauskuluihin tapauskohtaisesti." Mitenköhän se nk käytännössä menee? Voiko autoliike pestä kädet noin vai onko kuluttajalla enää mitään turvaa jos auto on yli 10-v vanha? Muistan vielä 2000 alkupuolella 90mluvun alun ja 80 luvun lopun autoihin sai kilometri/ aikatakuun että lunastavat jos rikkoutumisia. Ei enää. Herää kysymys ovatko nykyautot niin heikkoja ja kalliita korjata?
  17. Ensisijaisesti myydään koko kasa kerralla, mutta jos joku on kiinnostunut pelkästä rullaavasta korista niin voin myydä sen erikseen.
  18. Millä yritätte koodeja lukea? Hyvin harvat yleismallin lukijat pääsevät mihinkään muuhun kiinni kuin moottorinohjaukseen. INPA tai ISTA/D auttaa.
  19. On siinä muutakin eroa kun kammen kelpaamattomuus.
  20. Moi! Kiitti tiedoista. Täällä tutkinta jatkuu. Onko tietoa onko R50 mallissa testerille käytössä 1 vai 2 mittausväylää? Ja missä pinnissä väylät on? Nyt nimittäin näyttää mittausten perusteella , että väylä / väylät ei aina anna yhteyttä esim ABS anturiin. Nyt ei saada Renkaiden tai Airbagin vikakoodeja luettua. Vikaa ilmeisesti tietoväylässä.
  21. Ja ajettuja "iittoneita" huoltaa muutama paja. Enemmän menee tsekkien suuntaan mutta ne osaa asiansa ja pinnoittaakin uudestaan myös. Jos on se uusin versio käytössä remmistä niin siinä ymmärtääkseni sen vesipumpun rattaiden lisäksi ainoa kuluva osa on toi pinnoitus joka kuluu ajan oloon huonolla tuurilla. Virityskäytössä muussa autossa olen nähnyt miltä näyttää kun pinnoite minin ahtimesta irtoaa mutta eroa ei siinä juurikaan tehoissa ollut kyseisessä tapauksessa.
  22. Mulla on kolme ”ajamatonta” Eatonia hyllyssä eikä kaikille taida olla käyttöä itsellä.
  23. Jos tekisi pelkästään sen huollon niin uskoisin sun arvion olevan oikeassa (5-6h). Viimeisessä yksilössä ahdin oli pöydällä 2 tunnin jälkeen mutta siinä tuli muitakin haasteita hoidettua samalla niin aikaa meni huomattavasti enemmän. Katsoin huvikseen na uudesta ahtimesta joutuu nykyään maksamaan yli 3t€, ihan hullua.
  24. Tuota en tiennytkään ettei öljyhuoltoa edes saa merkkiliikkeessä. Paljonhan siihen aikaa menee, olisiko 5-6h, joten nopeastihan siitä iso lasku tulee jos ei tee itse. Kuinka kauan Micke teillä meni aikaa? Itse en osaa sanoa tarkasti, kun tein samalla yhtä jos toista muutakin juttua.
  25. Merkkihuolto ei öljyjä ahtimeen vaihda. Joku foorumilainen kirjoitti että maksoi siitä vähän alle 700€, hurja summa minun mielestä. Olen sen huollon kahteen autoon kaveireden kanssa tehnyt ja ei ole mikään mahdottomuus ja samalla saa paljon muitakin osia vaihdettua, kerran kun auto on purettu.
  26. Ok. Nämä Rxx koodit on kyllä vähän sekavia. 2001-2006 tehtiin siis seuraavia malleja Mini One (1.4) (R50), joka oli kovakattoinen vapaastihengittävä = ahtamaton, moottorikoodi W10B14A. Tätä taidettiin tehdä vain faceliftiin saakka 2004. Mini One (1.6) (R50), kovakattoinen vapari, W10B16A Mini Cooper (R50), joka oli tehokkaampi versio 1.6 Onesta (115hp). Myös varustelueroja. Kone siis W10B16A. Mini Cooper S (R53), remmiahdettu kovakattoinen versio, 168/170hp. Kone W11B16A. Vaikka korikoodi on eri, niin käytännössä kori on sama kuin R50. Lisäksi oli avokattoinen R52, jota sai kaikilla edellä mainituilla tekniikoilla. Loogista. Ja tietysti jotain "erikoismalleja" kuten JCW ja GP, mutta ei ne kyllä rehellisesti sanoen ihan kamalasti poikkea muista malleista. (Pahoitteluni jos loukkasin jotakuta ) Kaikkiin malleihin tuli facelift keskellä vuotta 2004. Vuonna 2006 tuli sitten seuraava sukupolvi. Moottori muuttui, ja kori muuttui. Hatchbackin koodi oli R56 tekniikasta riippumatta, ja remmiahdin muuttui Cooper S:ssä turboksi.
  27. Hei kiitos nyt ymmärrän uutta!! R50 ei siis ole kori! Anteeksi tosiaan tää maalaisuuteni. Eli sitä ahdettua ja ahtamatonta 2005v asti olevaa koria oon katellu. Tuntuu vaa että kallistun ahtimella varustettuun versioon.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...