Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Moi, "Classic" -osastolta voisi löytyä paremmin?
  3. Last week
  4. Moi, jos vielä tarvetta niin vanhat Dunlopit löytyy. Mikko 0409103606
  5. Mk2 ainoa malli jossa liukuikkunat ja ulkopuoliset saranat sekä pienemmät takasivuikkunat ja kuitenkin jo isompi takalasi/takavalot Mielestäni koriltaan poikkeaa "minimäisen merkittävästi mk1 ja mk3 malleista eteenpäin Se mikä on halutumpi lienee henkilökohtainen mielipide, mutta rahassa hyviä/kunnostettuja mik1 malleja arvostetaan ainakin maailmalla eniten
  6. Moi, Kyse ei ole harvinaisuudesta, vaan arvostuksesta. Mini harrastajia ei oikeesti kiinnosta 80 ja uudemmat. Daily driver fiilistelijät on oma kuntansa, ja niille ei ikä merkkaa vaan se koppa . Miniharrastajien kohdalla 70 lukukin on vähän niin ja näin. 60 luku on jo ihan pro tavaraa. 66 ja vanhemmat on kultamunia, varsinkin jos niissä oikeat cooper works merkinnät jne.. 59n kun löydät, niin muut tekee vaellusmatkoja sun tontille, Eli mitä vanhempi peli ja alkuperäisessä kuosissa, sitä arvostetumpi se on. https://m.facebook.com/groups/303024059849229/ /kimi
  7. Kaikkea ne Valko-Venäläiset keksii... Mieluummin satanen koko hässäkästä kuin euroakaan sinne suuntaan. Tuo musta kuutio ei muistaakseni maksanut edes kahta euroa. Omassani isoin väljyys ton kuution vaihdon jälkeen on vaihdekepin mekanismin poikittaisessa akselissa. Tarttis jonkinlainen holkki työstää sinne, ettei se akseli pääse heilumaan siellä niin paljoa ennen kuin liike välittyy kaapeliin.
  8. Oli puhetta vaihteiston väljyyden vähentämisestä niin satuin huomaamaan tällaisen kitin: https://www.ebay.com/itm/125299979298 . Mun mielestä tuota kuvassa oikealla alhaalla olevaa kuluvaa muoviosaa ei saa Miniltä uutena yksinään. Koko hässäkkä missä toi on maksaa taasen satkun.
  9. Jos löydät jonkun jolla R52 niin koita myydä sille kontin takasuojamuovi ja takapenkin selkänojat jotka on jostain syystä mun hyllyssä.
  10. Mikään Mini mk malli ei eroa toisistaan merkittävästi. Mutta Mk7 kopassa on kuitenkin eroja Mk6 koppaan, sen takia se varmaan tehdas päätti että on uusi korimalli.
  11. Kuinka merkittävästi Mk7 kori poikkeaa Mk3 eteenpäin olevista? Noin ulkoisesti Mielestäni ei kovin paljon. Peltiosat lienee likipitäen samoja
  12. Eli testi ei olisi onnistunut tuolla mun avomallin bcu:llakaan. Kannattaa pistää myyntiin se, itse metsästin pari kk omaani.
  13. Eikös Mk7 ole harvinaisin ”korimalli”. Käsittääkseni Mk2 Minejä on melkein kymmenisen kertaa enempi kuin niitä tehty.
  14. Virtalukosta sulakerasialle siitä sitten pumpulle?,
  15. Vika löytyi ja on nyt korjattu! Kirurgilla oli tarjolla vaihto BCU, kokeiltiin sitä kiinni ja kas kummaa ilmastointi pörähti käyntiin, samoin nyt myös toimivat takalasin lämmitys ja sisätilan kierto. Joku edellinen omistaja oli vaihtanut minun r53:seen, r52.sen BCU:n. Varmaan täysin ehjä osa mutta käypä vain avomalliin. Nyt on onneksi oikea BCU ja kaikki näyttää toimivan moitteetta.
  16. Kyllä se pumppu virtalukon kautta luonnollisesti kytkeytyy Siitä kohtaa suora virta mihin se virtalukon kautta kytkeytyy
  17. Korimallina on Mk2 harvinaisin Oli tuotannossa vain parin vuoden ajan 970 Cooper Mk1 ässiä on lukumääräisesti valmistettu tyyppinä vähiten
  18. Nokat ja nostajat menivät vaihtoon, auton myynyt liike maksoi 50% ja Mini goodwillina 50%. Oli parin tonnin remppa
  19. Earlier
  20. Tuli pikku ongelma vastaan, kyseessä on tuo -60 van ja benspumpulle tuleva sähkö, tuleeko johto suoraan sulakerasiasta ( näin tulkitsin kaaviota) vai kiertääkö virtalukon kautta, ongelma on sähköhäviö matkalla, sulakkeelta lähtee 12V , mutta liittimeen josta johto pumpulle ainoastaan 7V, oon kyllä putsannut näkyvät liittimet. Pitääkö vain oikaista ja vetää uusi johto suoraan sulakkeelta, näin sain pumpun pelaamaan. t.Matti
  21. Aattelin että lähemmäs 80eur,. Tuolta saa 300 eurolla koko sarjan, uudet, suorat, eikä tarvii maalata tms. https://www.minisport.com/whlgb5x10-gb-minilight-style-wheel-5-x-10-silver-all-over.html /kimi
  22. FD100L

    Tuulilasi!

    Tuulilasi saapunut, tai noudettu. Sitten enää asennus paikalleen!
  23. Laitan vielä tännekkin kyselyn jos jollakin Hämeenlinnan lähellä olisi mahdollista lainata r53:sen BCU yksikköä hetkeksi. Omassa mahdollisesti vikaa, mutta ei tiedä ennen kuin saan ehjän osan jolla testata. Osan vaihto kestää vain noin 10 minuuttia ja löytyy sieltä apukuskin jalkatilasta.
  24. Kiitos teille vastauksista. Pitkän tutkinnan ja kokeilujen jälkeen syykin selvisi. Puoli vuotta hyvin palvellut Race Ship oli sanonut sopimuksensa irti. Ilmeisesti bitti mennyt poikittain järkyttävästä ajotavasta johtuen. Lastu pois ja vikavalo sammui. Halvaksi tuli
  25. Jarruneste, öljy, mitä näitä nyt on. Samaa kamaa ":D". Ilmattiin kunnolla kyllä, alkuun ilmaa tuli luonnollisesti saatanasti, mutta hetken kuluttua ei tullut kuin pelkkää nestettä. Ja tätä varmaan 10-15 polkaisun verran per kulma. Käytiin koeajamassa, tuntuma vähän kadoksissa, Googlattiin että saattaisi johtua ABSissa olevasta ilmasta. Mitään Oikeaa laitetta ei ollut, netissä luki, että jarrutus niin että ABS hakkaa luonnollisesti aktivoi sitä sylinteriä, ja saattaisi poistaa sieltä mahdollista ilmaa. Jarruteltiin muutamat kerrat hiekalla ja asvaltilla niin, että ABS aktivoitui (ehkä 10 kertaa ~70kmh -> 0), ja ilmattiin uudestaan. Mistään ei tullut ilmaa, vaikka juoksutettiin nestettä reilusti läpi. Tuo takamäntien pyörittäminen pitää tsekata, jos ovatkin liian kaukana, mutta ainakaan asennuksessa ei siltä tuntunut, vaan oli mukavan oloinen etäisyys (toki jos millon kymmenyksiä, niin ei niitä huomaa). Nyt tuolla on ajettu varmaan 300km, (toki iso osa motaria), ja tuntuu vähän paremmalta, mutta en lähde spekuloimaan johtuuko tottumisesta vai ihan aidosti paremmasta tuntumasta. Ei se jarruteho toki vieläkään löydy kovin kummoisesti pienellä polkaisulla esim. lähestyttäessä punaisia valoja.
  26. Jos etujarrujen mäntä kasvaa 48mm->54mm tarkoittaa se karkeesti sitä että ne vaatii 30% enemmän nestettä samaan liikematkaan. Ei tuo ihan älytön ole, todennäköisempää on se että siellä on ilmaa abs-yksikössä kuin että tuosta aiheutuisi selkeä polkimen lisäliike. Jos siellä abs-yksikössä on ilmaa niin se vaikuttaa poljintuntumaan koko ajan, ei vain silloin kun se alkaa rajoittamaan jarrujen lukkiutumista.
  27. Niin joo, ei uusien satuloiden kanssa yleensä tarvii tapella.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...