Jump to content

minorv8

Members
  • Posts

    1,690
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    29

minorv8 last won the day on October 28 2022

minorv8 had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

minorv8's Achievements

  1. https://www.northamericanmotoring.com/forums/classic-mini-talk/224693-mini-aircon-kit.html
  2. Sen enempää asiaa kommentoimatta mutta noissa jakopään lyhyissä ruuveissa kannattaa kasatessa tsekata että alimmat ruuvit ovat riittävän lyhyet. Muuten ne kantaa vaihteiston koppaa vasten ja tuntuu käteen siltä että ovat kireällä. Koppa ei kuitenkaan ole kunnolla kiinni.
  3. Olisko Japanin markkinoille ollut ERA Turbossa tai MPi:ssä ?
  4. Totas noin, täytyy kyllä todeta että mä en oikein tajua tämän rempan logiikkaa. Paitsi rahan säästö ? Sulla on iankaikkisen vanhat männät 3 puristusrenkaalla. Sitten siitä ja lohkosta vielä hilpaistaan huolella matskua pois jotta saadaan ruttua nostettua. Paljonko sulla jää milleissä kannasta männän laen ja ylimmän renkaan väliin, alle 5 mm ? Ja puristukset tulee olemaan 11:1 päällä ? Aika helvetinmoinen riski että mäntä tulee pettämään noista kannaksista. Vanhoissa Hepoliten Powermax männissä oli aika usein kannakset paskana ekan ja tokan renkaan välistä ja ne oli sentään kisakäyttöön tarkoitetut männät. Nämä lienee jotkut matalapuristeiset vakiomännät. Itse en olisi uskaltanut tehdä konetta samalla reseptillä jos sen olisi tarkoitus kestää pidempään.
  5. Komppaan Laria, ei ole mullakaan tullut tommoista vastaan. Ja jos ajattelee miten paksu päittäisliuska on niin varmaan on kytkinkin ollut vähän niin ja näin liian suuren päittäisvälyksen vuoksi. Ajettu kirjaimellisesti tappiin asti... Todennäköisesti ohueksi kuluneet liuskat päässeet pyörähtämään ja menneet päällekkäin. On voinut kampurakin saada kipeää .
  6. En oikein tiedä miten mun vaimo liittyy millään lailla mun koneiden rakenteluun mutta vastataan nyt että ei mitenkään. On joskus ajanut mun turbolla eikä juuri innostunut. Liikaa voimaa ja liian vähän jarruja tais olla kommentti. On toki istunut paljon kyydissä. Ei ole kyllä innostunut Minoristakaan. Enkä ihmettele, eihän se ole mikään matkustusmukavuuden huippu... Mun tekniikkapäivitykset ovat olleet siinä mielessä turhia ettei voimapuolella ole uupunut mutta silti on pitänyt parannella. Tosin ne parantelut ovat sitten porsineet lisää töitä kun muu tekniikka ei ole ollutkaan enää ns. yhteensopivaa.
  7. Ei ole Mini mutta mullakin jo melken 200 kilsaa mittarissa tällä viimeisimmällä tekniikalla. Pitäiskö suunnitella talveksi jotain päivitystä
  8. Maniflow:lla on ollut ristikoille passeli peltisarja.
  9. Pitäis olla. Tosin briteistä ei ole koskaan ihan täyttä varmuutta... https://www.gewinde-normen.de/en/unified-fine-thread.html
  10. Tehostin pienentää poljinvoimaa mutta ei sinänsä lisää jarrutustehoa. Periaatteessa 7,5 tuuman levyt vaatii tehostimen mutta ymmärtääkseni niitä on leimattu ilmankin. 8,4 tuuman levyt oli esim. 1275 GT malleissa ilman tehostinta. Vuonna -89 tuli sitten se uusimman mallin paketti apparin puolelle konehuoneeseen. Makuasia, mulla oli sekä Clubissa (turbon levyt) että pikkiksessä (7,5" levyt) toi uusin tehostin/2-piiripääsylkky ja tykkäsin kevyestä polkimesta. Clubi oli aikaisemmin tehostamaton ja pysähtyi hyvin.
  11. Löysin kätköistä 2 paria kokopunaisia pickupin takavalon laseja, NOS (eli new old stock) . Normaalilaseissa oranssi vilkku, nämä kokopunaiset. Alkuperäiset ja käyttämättömät. Toiseen pariin löytyy myös NOS kehykset. Onko pikkis miehillä kiinnostusta ? Halpoja nämä eivät tietenkään ole Jukka 040-1871449
  12. minorv8

    Käsijarru.

    Piankos noi oikaisee
  13. Sama mielikuva kuin Tatulla.
  14. Noiden akselien 19 ja 22 puslat ovat usein aika väljät. Niihin olen sorvannut uudet tilalle. Ongelma on se että myös akselit ovat kuluneita eikä uudet puslat ihmeitä auta. Tuo akselin 22 silmä taitaa olla pintakarkaistu.
×
×
  • Create New...