SE7EN Posted May 6, 2020 Report Share Posted May 6, 2020 Vanin remontti alkamassa, pieni varmistus ennen peltiosien tilaamista. Onhan tuossa nyt kyseessä Travellerin pohjalevy (M-Machine osanro 21.33.00.00) eikä vanin.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
inno75 Posted May 6, 2020 Report Share Posted May 6, 2020 Mun mielestä sun kuvasta ei pysty sanomaan onko Van/Traveller, koska Vaniin asennettiin jälkikäteen penkit (melkein kaikkiin). Silloin siinä on noi samat osat kuin Travellerissä ,vaikka olis Vani.. Rekisteriotteesta sen näkee mikä on ollut alun perin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mini1380 Posted May 6, 2020 Report Share Posted May 6, 2020 Eikös tuo kuvan ole Trvavellerin lattia? Ns. Vanin lattiahan on ilman varapyöräkoteloa ja pitkällä kovalla takalattialla, äärimmäisen harvinainen Suomessa. Tänne tilattiin vissiin kaikki Vanitkin Travellerin lattioilla että autoverokoplaus onnistui. koirankoppi 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
inno75 Posted May 6, 2020 Report Share Posted May 6, 2020 Lari olet oikeassa siinä mielessä, että 99% kaikki Vanit Suomessa ovat samalla pohjalla kuin travellerit. Ei tullut mieleen "oikean" Vanin pohja , vaikka sellainenkin mulla oli 10v ajan. Siinä vararengas oli kuskin penkin takana lattialla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SE7EN Posted May 6, 2020 Author Report Share Posted May 6, 2020 Eli Suomeen tuodut Vanit on Travellerin pohjalla, joka ilmeisesti tarkoittaa sitä että tuo paneeli johon taka-apurunko tulee kiinni, on se matalampi malli. Kun siinä tasalattia-Vanissa on tämä kuvan mukainen korkeampi. Saakohan muuten noita Travellerin varapyöräkotelollisia takalattioita jostain kun en ainakaan ole törmännyt. Kokonaisia siis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
minorv8 Posted May 7, 2020 Report Share Posted May 7, 2020 Mahtaako kaikki vanin ja pikkiksen pohjalevyt olla sedanin levystä jatkettuja ? Niiden takareunaan on hitsattu 4 tuumaa leveä soiro pidempää akseliväliä varten. koirankoppi 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SE7EN Posted May 7, 2020 Author Report Share Posted May 7, 2020 Tuo jatkopala näkyy oman Vanin lattiassa kyllä hyvin. Eli jos oikein tarkkaan haluaisi entisöidä, pitäisi tehdä jatkopalan kanssa.. Oliko tuokin joku Suomen erikoisuus.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeeHarvey Posted May 7, 2020 Report Share Posted May 7, 2020 Tuo jatkopala muistaakseni poistui jossain vaiheessa, mutta taisi olla niin myöhään, että lähes kaikissa Suomeen tulleissa se varmaan on. Toinen ero noissa pohjissa tulee noista takakyljistä. Vanin pohjassa ei ole takataskuja, joten sisähelma nousee ylemmäs. Itse lattian pelti on molemmissa sama. Ero on noissa muissa pelleissä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SE7EN Posted March 17, 2021 Author Report Share Posted March 17, 2021 Peltiosia saatu briteistä. Osaako joku jotain sanoa noiden suojamaaleista. Magnumin peltiosissa on hyvin ohut musta maali joka lähtee melkein rätillä pyyhkimällä pois. M-Machinen osissa on vaalean harmaa matta maali, hieman tiukemmin kiinni. Heritage osissa sitten ihan kunnon musta, kiiltävä ja paksu kerros maalia, joka varmasti on jätettävissä pohjalle. Tuo M-Machinen vaalean harmaa maali mietityttää, voiko sen jättää pohjamaaliksi.? miten olette tehneet.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeeHarvey Posted March 17, 2021 Report Share Posted March 17, 2021 Tämä varmaan poikii taas isot keskustelut maalauksesta... Kokeile kuinka sulaa asetonilla. Jos liukenee asetoniin, ei kannata jättää. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now