Jump to content

Muutoskatsastus 1000-1275


Samuli Koivusalo

Recommended Posts

On 15.9.2022 at 21.23, Samuli Koivusalo kirjoitti:

Moro. 

Miten on, täytyykö olla jarrutehostin kun tekniikan vaihtaa? Kyseessä alunperin mini 1000 1974.

Mitenkäs tuo muuten on, onko kaikissa vm levyjarrullisisa tehostin? Riippuukohan jarruista?

Edit: Juu "minor8" muistelin kanssa, että 8,4 tuuman levyjä oli ilman tehostinta. Muistelin vaan, että olisi ollut jossain muussakin mallissa kuin Clubman GT :ssä.

 

Muokattu: , käyttäjä: FD100L
Tarkennusta.. :)
Link to comment
Share on other sites

Tehostin pienentää poljinvoimaa mutta ei sinänsä lisää jarrutustehoa. Periaatteessa 7,5 tuuman levyt vaatii tehostimen mutta ymmärtääkseni niitä on leimattu ilmankin. 8,4 tuuman levyt oli esim. 1275 GT malleissa ilman tehostinta. Vuonna -89 tuli sitten se uusimman mallin paketti apparin puolelle konehuoneeseen. Makuasia, mulla oli sekä Clubissa (turbon levyt)  että pikkiksessä (7,5" levyt) toi uusin tehostin/2-piiripääsylkky ja tykkäsin kevyestä polkimesta. Clubi oli aikaisemmin tehostamaton ja pysähtyi hyvin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mulla on rummut vaihdettu 7,5" levyihin ja ei ole tehostinta. Eikä ole katsurit moittunu jarruja että pitäs kovasti polkea. Tainnu aina lukkoon mennä rullila. Joku paineensäädin varmaan pitäs olla, mitä mulla ei ole, takarenkaat tahtoo mennä lukkoon reippaissa jarrutuksissa. (Vanhoissa putkissa ei ollu ja luulin että se oli edessä, mutta se olikin paine-eron haistelija joka selvisi vasta matkan varrella) Muutoskatsastuksesta oli haynesin kirjasta kopio sivusta missä luki jarruista, sopivasti oli toisella sivulla se tehostin nii ei tullu puheeksi.

Link to comment
Share on other sites

Silloin kun vielä piti maahantuojalta hakea muutokseen vaadittavat tiedot paperilla, niin tehostaja piti olla

Nyt lienee jo suurimmalta osaa katsureista unohtunut asiat

Ja paikkakohtaisesti niitä hyväksyttiin ilman jo 80 luvullakin

Onpa mennyt rumpujarruillakin 1275:ia läpi ja rek.otteeseen merkattuna 😉

Maailmalla myytiin 1100 koneella olevaa Miniä levyjarruin eikä ollut tehostinta

1100 ei muutoksessa levyjarruja vaadikaan, mutta omaani ne laitoin ja katsastaja hyväksyi ne ilman tehostajaa 1100 koneellisen kun minulla oli saksalainen 1100 Minin esite mukana.  Muuten olisi vaatinut tehostimen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Minin takajarrut ei sais mennä lukkoon, tulee soralla ja liukkaalla pahoja yllätyksiä. Sama kuin vetäs pitävän käsijarrun päälle. Sen takia on se paineen säädin takajarruille.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...