Jump to content

Recommended Posts

Posted

Latetaan tästäkin pitkän ajan rojektista muutama kuva raadille näytille. Valmista tulee aina satunnaisesti. Itse tehdään ja pääosin "vanhoista kunnostetuista" osista jos mahdollista. Kantaa saa ja pitää ottaa jos joku juttu tulee mieleen. Ajatuksena oli tehdä suunnilleen alkuperäisen näköinen mutta joitakin aikakauden "tuninki" hiluja saattaa autoon tulla (ei ja ei tule finlandia kattoluukkua), kone jossakin vaiheessa 1275 puhaltimella mutta aluksi laitan tonnisen paketin.

 

Ja tästä lähdettiin liikkeelle (muutama on kovasti ihmetellyt).

 

 

post-424-0-95175500-1443296559_thumb.jpg

post-424-0-50791400-1443296560_thumb.jpg

post-424-0-91110700-1443296560_thumb.jpg

post-424-0-31176400-1443296561_thumb.jpg

post-424-0-59865000-1443296561_thumb.jpg

Posted

Jatketaan uudella viestillä niin saadaan joku tolkku ajan kulusta.

 

Hiekkaa... paljon se muutuu mutta tuleepahan huonot paikat esille. Päälle epoksit ettei ruostu käsiin.

post-424-0-12449500-1443297268_thumb.jpg

post-424-0-44254000-1443297268_thumb.jpg

post-424-0-76967200-1443297268_thumb.jpg

post-424-0-06689400-1443297269_thumb.jpg

post-424-0-42726700-1443297269_thumb.jpg

post-424-0-75267500-1443297269_thumb.jpg

post-424-0-07581200-1443297270_thumb.jpg

post-424-0-34739100-1443297270_thumb.jpg

post-424-0-65627900-1443297270_thumb.jpg

Posted

Huonot osat pois ja uutta peltiä tilalle. Koko lattia paitsi tunneli, poikkipalkki, "varvaspelti", oikea sisälokasuoja, lokasuojat, kolmiopellit, "naamapelti", konepelti, takaistuin, peräluukun pohja, ovet, takahiekkapelti, takaluukun saranapelti, takaluukku ja mitäs vielä niin joo ja katto.

 

 

post-424-0-67687700-1443297921_thumb.jpg

post-424-0-09646200-1443297922_thumb.jpg

post-424-0-50270800-1443297922_thumb.jpg

post-424-0-83469000-1443297922_thumb.jpg

post-424-0-17544600-1443297923_thumb.jpg

post-424-0-44761600-1443297923_thumb.jpg

Posted

Ja minä kun luulin, että oma 66:nen oli mätä ::).Tosin siinä oli pirusti ratsupaikkoja,tuo on ollut  vielä näköjään melkein "koskematon".

Posted

Periaatteessa koskematon hitsauksen suhteen. Ja ite kun tekee niin tulee semmosta kun sattuu tulemaan.

Takaosaston taikinointia.

post-424-0-26203300-1443339686_thumb.jpg

post-424-0-09787800-1443339689_thumb.jpg

post-424-0-47398300-1443339692_thumb.jpg

post-424-0-71194400-1443339695_thumb.jpg

post-424-0-60228100-1443339698_thumb.jpg

post-424-0-31733900-1443339701_thumb.jpg

post-424-0-30034900-1443339704_thumb.jpg

post-424-0-89815800-1443339707_thumb.jpg

Posted

Tarvikepeltejä oli lokarit, kolmiopellit ja naamapelti. Kyllä niiden kans on saanut taistella että suunnilleen sopi paikalleen. Kolmiopelleissä oli suurin säätäminen.

 

Posted

Näin pitkän linjan (reilu 30 vuotta) Miniharrastajana suorastaan hävettää, kuinka hyviä koreja on laitettu vuosien aikana paloiksi ja jätetty muuten tallentamatta. ;)

Älä vaan näytä projektikuvia rekisteröintikatsastuksessa, äläkä muutenkaan mainosta vaihdettujen peltien määrää (vinkki)!

Jos on ikävä katsastusmies voi tulla ongelmia!! Puhun kokemuksesta!

Hienoa työtä!

Posted

eihän tässä ole kuin käytetty osa pois ja laitettu kunnostettuna takaisin =)

Posted

Konepellissä oli jotakin ihme kuoppia (kuva) ei auttanut kuin raapaista kuopat pois. On muuten nyky maalinpoistoaineet syvältä eli ei toimi kuin nitromors. Helvetillinen homma saaha se lieju pois että sai epoksit pohjalle.

post-424-0-30130900-1443469383_thumb.jpg

post-424-0-07870000-1443469386_thumb.jpg

post-424-0-03164300-1443469390_thumb.jpg

post-424-0-06568200-1443469393_thumb.jpg

post-424-0-93588400-1443469395_thumb.jpg

post-424-0-06863900-1443469399_thumb.jpg

post-424-0-20455200-1443469402_thumb.jpg

Posted

ihan mielenkiinnosta mutta onko toi katto tullut sulle mikkelistä

tämä on alkeperäinen mutta kyllä yks katto on sieltäkin tullut hommattua =)

Posted

pikkuhiljaa pohjien tekoon (säilöntävärit pois ja epoksia pintaan), takaluukku on melkein virheetön vain pari pientä painaumaa

 

 

post-424-0-58887800-1443505475_thumb.jpg

post-424-0-35292500-1443505478_thumb.jpg

post-424-0-79698500-1443505480_thumb.jpg

post-424-0-31709600-1443505483_thumb.jpg

post-424-0-79898000-1443505485_thumb.jpg

post-424-0-50188000-1443505488_thumb.jpg

Posted

vasen takakylki oli saanut osumaa jostakin muustakin kuin meikäläisen kääntöjumpasta, en tuota vasaralla saanut tuon suoremmaksi mutta itselle välttää niin se riittää, varovasti hitsilliä rako kiinni ja taas ruosteenestoa päälle, katon istutus meni aika hyvin (kuvassa hiottu sauma, ilman kittiä, pelkkä pohjamaali pinnassa)

post-424-0-14024800-1443506577_thumb.jpg

post-424-0-76554600-1443506579_thumb.jpg

post-424-0-93698300-1443506582_thumb.jpg

post-424-0-64591000-1443506585_thumb.jpg

post-424-0-05410100-1443506588_thumb.jpg

Posted

Anteeksi sohiminen tänne mutta onko kuvan ympyröidyt osat tosiaan aitoa miniä?

. mulla oli mm. tuon tapaiset. takakiinnikkeiden kohdalla pari palaa enemmänkin päällekkäin...

post-3647-0-27608600-1443790432_thumb.jpg

Posted

Ei haittaa kuule mitään, aina näistä oppii itsekukanenkin lisää. Tuommoset jämät siellä oli ja saman tyyliset sinne tuli tilalle, lähinnä vahvistuseksi. Viisaammat osannee sanoa tarkemmin.

Posted

Puhallettujen osien maalausta. Paikallinen aikuiskoulutuskeskus sorvasi "hi-lo" palikat, painoa on enemmän kuin kaupasta ostetuista ja toimivuus jää nähtäväksi.

 

post-424-0-90306800-1443808003_thumb.jpg

post-424-0-88166400-1443808005_thumb.jpg

post-424-0-46938900-1443808008_thumb.jpg

  • 1 year later...
Posted

Kaikenlaiset "kiireet" hidastaa auton valmistumista. Turpo hommat jää pois ja tilalle on tulossa 1380 kolmella nokka-akselilla =)

  • 2 months later...
Posted

Moottori alkaa kohta olemaan kasaus vaiheessa. Vielä on kanteen tehtävä pari juttua ja senkin saa kasata ja on valmis kiristettäväksi. Talven aikana on tarkoitus saada sähköt ja muut piuhoitukset (ruiskut, sytkä ym.) siihen pisteeseen että vois koittaa avaimesta käyntiin. Laatikko pitää vielä tarkistaa mutta 10v sitten sihen vaihdettiin laakereita eikä sillä sen jälkeen ole ajettu tuhattakaan kilometriä. Kori on vielä vaiheessa mutta ajatuksia senkin varalle on, siitä sitten lisää kun tapahtuu.

  • 4 weeks later...
Posted (edited)

Tässä pari kuvaa alakerran valmistelusta. Pintaruosteet pois, epoksit pohjalle ja kuumankestomaali pintaan. Monta reikää piti tulpata ja monta tehdä uusiksi. Tämän jälkeen lohkon pinta plaanattiin ja tehtiin uudet kansipulttien reiät ja kierteet niihin sekä vesikanaville uudet reiät. Lohko porattiin 73,5 männille ja keskimmäisiä reikiä siirrettiin aavistus reunimmaisia kohti että 2 ja 3 sylinterien väliin jäis enemmän tavaraa. Kampiakselin kaikki kaulat piti hioa ja minin nokka-akselille laitettiin uudet laakerit. Mäntiin jyrsittiin venttiileille kolot. Kolot laskin niin että ei haittaa vaikka remmi menis poikki niin venttiilit ei mene solmuun. Muuten on aikalailla tiukkaa ja puristussuhde on 12,3:1.

lohkopuhdistettuna.jpg

lohkomaaleissa4.jpg

 

73,5mm2.jpg

venttiilienkolot.jpg

lohkomaaleissa2.jpg

Edited by club75
liian isokuva
Posted

Puristussuhdehan kuulostaa vallan hyvälle :-) monet tuppaa jättämään puristukset aivan liian pieniksi.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...