Jump to content

-65 Austin Mini


club75

Recommended Posts

On ‎2‎.‎10‎.‎2015 at 15.54, ompelija kirjoitti:

Anteeksi sohiminen tänne mutta onko kuvan ympyröidyt osat tosiaan aitoa miniä?

. mulla oli mm. tuon tapaiset. takakiinnikkeiden kohdalla pari palaa enemmänkin päällekkäin...

post-3647-0-27608600-1443790432_thumb.jpg

Kyllä siellä tuollaiset on, muistaakseni parikin vahvistuspeltiä päällekkäin tuossa takakelkan takimman kiinnityksen kohdalla. Uudethan voi laittaa vähän mielensä mukaan ja vaikka paremmatkin kun eivät minnekään edes näy.

 

Link to comment
Share on other sites

Tässä on yks elintenluovuttaja. Hommasin kokonaisen myllyn josta käyttöön tulee kansi nokkineen ja venttiilikoppa. Yksi syy oli myös mäntien ja venttiilien välinen paikka toisiisnsa nähden ja mäntiin tarvittavat kolot venttiileille. Netistä kaikenlaista tietoa löytyy ja mittoja ym. mutta tuntui viisaimmalta hommata koko moottori ja purkaa itse se osiin niin pystyi tarkistamaan mihin bmwssä nousee männät suhteessa tasopintaan ja a-sarjalaiseen verrattuna, plus että bemarissa on tosipaksu kansipahvi joka olis varmasti tehnut useamman kieron venttiilin kun konetta olis alkanut pyörittelemään (ehkä).

Lisäksi tuosta siirtyy miniin kaikki ruiskuhilut ja jotakin muuta pientä. Kansi purettiin ja todettiin hyväksi. Ei kulumisen merkkejä ja kaikki venttiilitkin pitivät. Tasopinta hiottiin, kannen pari öljynpaluu reikää hitsattiin umpeen joihin tehtiin reiät ja kierteet öljynpaluu nippoja varten. Lisäksi hihnapäähän piti hitsata jatkoa että öljyt pysyvät oikeassa paikassa. Niin no piti siihen tehdä tietysti päätylevykin nokkien läpivienneillä ja stefoilla... Ja venttiilikoppaa piti vähän lyhentää.

 

bemarinkone.jpg

jakopäänlevy.jpg

venttiilikoppa2.jpg

öljynpaluu.jpg

Link to comment
Share on other sites

Yläpään levyyn tein pienet olakkeet nokkein stefoille etteivät lennä heti vi###n jos kerää pikkusen painetta. Kolmannessa ja neljännessä kuvassa näkyy hyvin kannessa oleva aukko johon hitsautin täytettä. Pöllönsilmät on nokkien jatkoadapterit.

Maalaria haastattelin vähän niinkuin pakon edessä että sais korillekkin jotakin tehtyä talven aikana. Joutu lähteen pohjahommiin että vähän sais hintaa alemmas, viikonloppu vierähti sitten pakkelia levitellessä ja pois hioessa... Katon hioin osin pellille kun oli niitä ihme huokosia niinkuin konepellissäkin, epoksia paljaisiin kohtiin jos hiontaväri olis tarkoitus levittää seuraavaksi.

jakopäänlevy10.jpg

jakopäänlevy9.jpg

jakopäänlevy11.jpg

jakopäänlevy.jpg

jakopäänlevy13.jpg

jakopäänlevy7.jpg

jakopäänlevy5.jpg

jakopäänlevy4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lohkoon siis tulpattu tehty uudet reiät pinnapulteille ym. Männät romuineen paikallaan. Jakohihnanpyörät ja siimapyörä läpivienteineen koeasennettu ja hihnakin lopulta löytyi motonetin hyllystä.

kanget.jpg

pinnapulttienreiät.jpg

mäntienasennus.jpg

jakopäävalmis.jpg

mininnokanhihnapyörä.jpg

nokkakepit.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pari kuvaa miltä paketti näyttää, kansi on kirimättä, kiristimelle toinen reikä tekemättä mutta karkeasti tuommonen siitä nyt sitten tuli.

edit. ja nokkien ajoitukset pitää vielä varmistaa... pitäs olla aika lähellä...

bini (2).jpg

bini2 (2).jpg

takapää.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jos saat koneen valmiiksi ennen koppaa,meinaatko koekäyttää ensin irrallaan,vai vasta autossa kiinni ollessa?

Link to comment
Share on other sites

3 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Väreihin:Hionta väri väliin.Ei ehkä peitä.Koirankoppi:Hienoa,jos näitä ois kohta jo kaks.

näin se järki sanoo mutta huhuja hyvästä peittokyvystäkin olen kuullut

 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...