Jump to content

ZepeteuZ

Members
  • Posts

    262
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    19

ZepeteuZ last won the day on May 15

ZepeteuZ had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Tampere
  • Interests
    Pienoismallit
  • Garage
    Austin 2D Mini 850-MK-II -69

Recent Profile Visitors

3,070 profile views

ZepeteuZ's Achievements

Community Regular

Community Regular (8/14)

  • Dedicated Rare
  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done

Recent Badges

32

Reputation

  1. Tulipa suurena mieluisana yllätyksenä Olavi Sallisen palkinto raadin mielestä perustellusti minulle ministä!!Veti miehen nöyräksi ja hämmentyneeksi. Pirkanmaan alueella oli viime vuosi ennätyksellinen museotarkastuksen läpikäyneitä,194 kpl. Määrä oli suomen suurin. Näitten joukosta siis valikoitui allekirjoittaneen harrastepeli joka on nähtävissä Vehoniemen automuseossa kesän ajan ja ehkä myös koko ensi talven. Haluaisinkin kiittää kaikkia foorumilaisia jotka ovat seuranneet projektia ja osallistuneet keskustelupalstalla asioiden ratkaisemiseksi ja tietojen saamiseksi. Erittäin hienoksi asiaksi tekee se,että tämä foorumi sai jatkoa!Tämä on auttanut minua suuresti ja varmasti valtaosaa harrastajista! Suurkiitos ylläpitäjälle!! Terkuin ZepeteuZ
  2. Onnittelut! Hitsin hieno kulkupeli!Piti kanssa ehtiä käväseen tuoreen leiman kanssa mutta jos ens keskiviikkona...
  3. Monien loppumetreillä ilmenneiden vastoinkäymisten(mm.öljynpaineiden hukassa olo,syy;pohjaavat öljypumpun pultit) saatu onnellisesti maaliin kuuden vuoden aherruksen jälkeen! Ei löytynyt huomautettavaa mistään! Vielä on kesää jäljellä mutta tapahtumia niukanlaisesti.
  4. Vaihdelaatikon ja vaihdekepin yhtymäkohdassa kuuluisi olla kyseinen kumitiiviste. Ei taida olla enää kenelläkään näitä hyllyssä taikka laatikoissa?
  5. Varovainen lämmitys kuumailmapuhaltimella. Jos lämmittää yli,lista ns.kuoleentuu eikä puristu enää. Jouduin itse käyttämään hieman liimaa apuna. Puristimia (pyykkipoika malli)käytettäessä varottava liian jäykkiä jousia koska listaan jää ikävä jälki. Itselläni vasta kolmas pari onnistui. Harjoittele niillä "susikappaleilla" sitä lämmitystä.
  6. Kiitosta vaan,on ollut onni kun osaavia/tietäviä ministereitä on ollut matkassa mukana. Oikea keppikin jo "tilauksessa" kaverin kätköistä.
  7. Mylly "pesässään" ja tuli vastaan sellainen fiba että kun yritin ympätä vanhan mallin askin hämmennintä tähän toiseen lootaan niin noup! Ohjainnastat eri paikoissa,vanhassa klo kolme,uudemmassa klo 12. Kun laitoin kepin kolon kohdalleen oli sen asento kajuutan puolella hmmm erikoinen.
  8. Jos saat takaa jostain välistä,vedä ohut rauta lanka palan ylä- ja alarei'istä karmin vastaaviin reikiin ja vedät kohdilleen. Voimakas magneetti apuriksi tai pitempi ruuvi jotta saat hollilleen pysymään. Sitten vedät langan vaan pois.( Langan pitää olla siis yhtenäinen,ei kahta pätkää.)
  9. Lee Harvey puhuu asiaa,itseltäni jäi tekemättä ja se hieman teetti ylimääräistä mutta tiiviste nöyrtyi. On muuten kahta erilaista tiivistettä näköjään,profiili sama mutta se mikä tulee ovea vasten on toisessa mallissa huomattavasti paksumpi joka taas vastustaa enempi ja pullistaa ovea kylkilinjasta ulos. Suosittelen ohuempaa mallia,löytyy ainakin Urjalan Auto varaosasta.
  10. Ennenkuin hitsaat lokasuojat kiinni,ota grillitanko pois ja sovita nokkapellin kanssa istuvuus ettei tule ikäviä yllätyksiä. Muuten toivotan intoa projektiin!
  11. Onnittelut "maaliin" pääsystä!
  12. ZepeteuZ

    Pultit

    IKH:lta löytyy sitten muutaman kappaleen pakkauksina niin UNF kuin UNC,pultit eri pituuksin,mutterit, nylocit,aluslevyt.
  13. Hieno juttu Ukko! Onko pahasti kolaroitu?Missä kunnossa ovat kolmiopellit,ne mihin saranat tulevat kiinni? Yleensä ne ovat vaihtokunnossa,sisempi ja ulompi.Tuulilasin alapuolinen pelti (missä pyyhkimet) on usein hapan siitä lokasuojan yhtymäkohdasta. Se on suht helppo paikkapalalla fixattavissa. Jos vain lokasuojan vaihto niin porailet pistehitsien kohdilta läpi konepellin urasta,naamapellistä ja kolmiopellistä. Uutta kun sovittelet niin pienistä puristimista on iso apu (saa vaikka motonetistä) ja kohdistat ennen hitsauksia nokkapellin kanssa istuvuus. Näiden porausreikien kautta sitten ns.pistehitsaat migillä. Uustuotantopeltiosien kanssa tulee usein kohtaanto ongelmia vanhoihin liitettäessä joten monesti onkin niin että vanhasta kannattaa yrittää jos se vähänkään on mahdollista.(Itse tein näin) Vertaile uutta ja vanhaa ettei tule yllätyksiä,kaikenkirjavia peltejä kun on liikkeellä,omakohtaisesti kokenut.Eikä kannata runnoa väkisin paikalleen koska lopputulos saattaa hirvittää jälkeenpäin. Pistähän kuvia tueksi,kyllä täällä jeesataan nuorta kaveria mainion harrastuksen parissa,tervetuloa vaan porukkaan! Ps.Pistäkäähän muut lisäkommentteja jos ja kun jotain jää unohduksiin...
×
×
  • Create New...