Jump to content

Jantsa

Jäsenet
  • Viestit

    5
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    1

Jantsa last won the day on 12. Lokakuuta 2016

Jantsa had the most liked content!

Jantsa's Achievements

  1. Terve, eli ostan pois öljynsuodattimen jalan, joka tuohon alkupään autoon käy. Auton vm. 1964, jalka mallia irtopatruuna-kanisteri, joka ruuvataan läpipultilla pohjasta. Laita viestiä tahi soita, kiitos! Jani
  2. Nonnii. On kristus komia auto ja jotakin on viimein tänä keväänä tehty. Viimeisin päivitys taitaan olla parin vuoden takaa. Hommat lähti sillai että komeus pestiin ja hyvältähän se näyttää. Se mitä ollaan tehty: Jäähdytinjärjestelmä purettu ja moottoria hieman huuhdeltu vedellä, kuten lämmityslaitteen kennokin. Ei siellä pahoin mitään törkyä ollut. Avaimetkin on nyt iskussa, eli uusi avain oveen ja takaluukkuun hommattu sekä virta-avaimelle uusi pesä vaihdettu. On uutta vesipumppua laitettuna, virranjakajan sisusta, virranjakajan kantta, tulpanjohdot, tulpat yms. Puola näkyy olevan vanha kierrettävä malli, että sekin tarvii uudistaa? Bensatankki näyttää puhtaalta. Jotain sisustaan liittyvää hommaakin on ehtinyt, mutta mikä on mielenkiintoisinta: Tänään laitettiin akku kiinni ja sähköt pelaa. Kaikki valot, vilkut, rääkät etc. No siinähän sitten pyöritettiin startilla ja mitattiin puristuspaineet; 1. 3,5 (5,1) bar 2. 8,4 bar 3. 7,2 bar 4. 7,2 bar Uusintamittauksessa 1. pytyn osalta tilanne muuttui 5,1 ja muita ei uudemman kerran mittailtukaan. Nyt tilanne on se, että laitetaan uutta osatilausta eteenpäin ja katsotaan kuinka tilanne kehittyy. Teillä kuitenkin on paras tieto niin kysyn; mitä paineita noista pytyistä 850cc moottorilla pitäisi irrota? 2, 3, 4 ja ovat melko hyvin jiirissä, mutta tuo 1 on kyllä surkea. Voisko olla syitä tälle? Männänrenkaat? Muutoin olen päättänyt, että ne mihin ei tarvitse puuttua, ei puututa. Eli patinaa jää. Ja se vielä tuosta museorekisteröinnistä ja omistushistoriasta. Kertokaapa kokemuksia? Auton edellisien omistajien tiedot klassikkoautojen kohdalla? Trafin rekisterit tuskin kattaa v. 1964 autoa? Hyvää kesää kaikille! Jani
  3. Haettiin viikonloppuna Mini uuteen kotiin! Auto on rekisteröity lokakuussa -64 ja viimeksi katsastettu -87. Olisi enempikin huvittanut kulkupeliä tutkia, muttei ehtinyt - autoa laitellaan eri paikkakunnalla, kuin missä ollaan kirjoilla. No joka tapauksessa laitan kuvia oheen ja jos arvon foorumilaisilla herää ajatuksia kuvassa olevan auton suhteen, niin kaikki tieto on arvokasta! Kuvia lisäillään tietysti projektin edetessä. Jos tulee mieleen jotain esimerkiksi auton varustelutasosta, vuosimallille tyypillisistä piirteistä tai yleensä asioista, jotka "sattuu" silmiin ajatellen MR-asioita.
  4. Kiitos kovasti jo kaikille. Näin ajattelin, että mahdollisimman pienin toimenpitein auto toimivaksi ja katsastukseen. Ulkoa tietysti puunataan viimeisen päälle kuten myös matkustamo. Tavoitteena olisi kesä 2018 viimeistään, että saa rauhassa ilman kiiruita perehtyä aiheeseen.
  5. Tervehdys! Olen uusi Minin omistaja pohjanmaalta. Muutaman vuoden olen kytännyt pohjois-hämeessä sijaitsevaa Austin 850-Miniä. Nyt sen vihdoin sain hankittua itselleni! Viime lauantaina pääsin pikaisesti tutustumaan ulkoapäin kyseiseen ajokkiin ja tarkoitus olisi mahdollisimman nopeasti noutaa auto verstaalle Kihniöön. Koskaan en ole autoa rassannut, mutta metallityökokemusta on karttunut vuosien varrella muiden kädentaitojen ohella. Auto on seissyt useamman vuosikymmenen lämpimässä ja kuivassa autohallissa. Tästä lähtee minun Mini-projekti. Olen selaillut foorumia ja uskon, että täältä saa parhaan avun. Naapurissa on myös ystävän autokorjaamo, joten suhtaudun tulevaa projektia kohtaan luottavaisin mielin. Tarkoituksena on tehdä orkkis-kesäauto.
×
×
  • Luo uusi...