Jantsa Posted May 22 Report Posted May 22 Moi, Pikkuhiljaa käynnistymässä talven yli odottaneen tonnisen moottorin laitto. Kyseessä ensimmäinen moottori, jota alan purkamaan. Autojen ropaamisesta ei ollut kokemusta ennen miniä, mutta tekemällä on oppinut. Eiköhän tästäkin selvitä.
Julle Posted May 27 Report Posted May 27 Heps, Hienoa kun painat uteliaasti eteenpäin. Itselläni ensimmäinen Minin kone menossa loppusuoralla. Ollut kyllä mielenkiintoista askarreltavaa, joskin joidenkin uusien osien saatavuus, erityisesti vaihteistoon, on ollut haasteellista. Kaikki on kuitenkin ajan kanssa löytynyt. Purkaessa olisi kannattanut ottaa parempia kuvia ettei olisi jäänyt liikaa muistin varaan. Toki netistä on löytynyt todella hyviä videoita eri tilanteita ratkoessa. Kytkinkopan kanssa on menossa ”otetaan uusiksi” -vaihe, kun tuli luettua momenttiasteikkoa millä lie silmällä Uutta tiivistettä odotellessa…
Jantsa Posted May 27 Author Report Posted May 27 Hyvältä näyttää! Kuvaamista purkaessa olen joutunut harjoittelemaan, mutta varsinkin tässä hommassa siitä pitää tehdä rutiini. Eihän se ole homma eikä mikään, jos ei kolmatta kertaa tee Julle 1
Turbo 69 Posted May 28 Report Posted May 28 Tuota koneen kääntämistä moottoripukissa en purkuvaiheessa suosittele, tulee pirunmoinen sotku, kun öljyjäämät valuu laatikosta lohkoon. Tietysti sitten, jos laatikko on hyvin huuhdeltu öljyjen laskun jälkeen. Julle and Jantsa 2
Julle Posted May 28 Report Posted May 28 2 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti: Tuota koneen kääntämistä moottoripukissa en purkuvaiheessa suosittele, tulee pirunmoinen sotku, kun öljyjäämät valuu laatikosta lohkoon. Tietysti sitten, jos laatikko on hyvin huuhdeltu öljyjen laskun jälkeen. Tuo on hyvä huomio. Olihan se aikamoista mönjää laatikossa. Onneksi mun moottoripukki oli purkuvaiheessa vielä Biltemassa. Miten väki on putsannut lohkoja? Itse liotin ensin naftasaavissa pitkään ja välillä akkukoneella raskaille. Huuhtelu jarrukliinerillä. Sitten EvapoRust-astiassa puolikas kerrallaan ja välillä raskaillen. Huuhtelut taas kliinerillä. Jossain kohdin ymmärsin mopon karanneen käsistä, mutta tuli puhdasta ja kaikki kanavat varmasti auki. Tuntipalkoille ei kyllä pääsisi, mutta käy terapiasta Ensin mietin jotain sitruuna- tai fosforihappoa, mutta muistelin jonkun sanoneen, että valun huokosiin saattaisi jäädä ei-toivottuja happojäämiä tai yhdisteitä.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now