Jump to content

Recommended Posts

Posted

Moi,

Pikkuhiljaa käynnistymässä talven yli odottaneen tonnisen moottorin laitto. Kyseessä ensimmäinen moottori, jota alan purkamaan. Autojen ropaamisesta ei ollut kokemusta ennen miniä, mutta tekemällä on oppinut. Eiköhän tästäkin selvitä.

IMG_2052.jpeg

Posted

Heps,

Hienoa kun painat uteliaasti eteenpäin. Itselläni ensimmäinen Minin kone menossa loppusuoralla. Ollut kyllä mielenkiintoista askarreltavaa, joskin joidenkin uusien osien saatavuus, erityisesti vaihteistoon, on ollut haasteellista. Kaikki on kuitenkin ajan kanssa löytynyt. Purkaessa olisi kannattanut ottaa parempia kuvia ettei olisi jäänyt liikaa muistin varaan. Toki netistä on löytynyt todella hyviä videoita eri tilanteita ratkoessa. Kytkinkopan kanssa on menossa ”otetaan uusiksi” -vaihe, kun tuli luettua momenttiasteikkoa millä lie silmällä 😂 Uutta tiivistettä odotellessa…IMG_9535.thumb.jpeg.43e85979c1c9f98fb211400ff599924b.jpeg

Posted

Hyvältä näyttää! Kuvaamista purkaessa olen joutunut harjoittelemaan, mutta varsinkin tässä hommassa siitä pitää tehdä rutiini. Eihän se ole homma eikä mikään, jos ei kolmatta kertaa tee 😀

Posted

Tuota koneen kääntämistä moottoripukissa en purkuvaiheessa suosittele, tulee pirunmoinen sotku, kun öljyjäämät valuu laatikosta lohkoon. Tietysti sitten, jos laatikko on hyvin huuhdeltu öljyjen laskun jälkeen.

Posted
2 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Tuota koneen kääntämistä moottoripukissa en purkuvaiheessa suosittele, tulee pirunmoinen sotku, kun öljyjäämät valuu laatikosta lohkoon. Tietysti sitten, jos laatikko on hyvin huuhdeltu öljyjen laskun jälkeen.

Tuo on hyvä huomio. Olihan se aikamoista mönjää laatikossa. Onneksi mun moottoripukki oli purkuvaiheessa vielä Biltemassa.

Miten väki on putsannut lohkoja? Itse liotin ensin naftasaavissa pitkään ja välillä akkukoneella raskaille. Huuhtelu jarrukliinerillä. Sitten EvapoRust-astiassa puolikas kerrallaan ja välillä raskaillen. Huuhtelut taas kliinerillä. Jossain kohdin ymmärsin mopon karanneen käsistä, mutta tuli puhdasta ja kaikki kanavat varmasti auki. Tuntipalkoille ei kyllä pääsisi, mutta käy terapiasta 🤣

Ensin mietin jotain sitruuna- tai fosforihappoa, mutta muistelin jonkun sanoneen, että valun huokosiin saattaisi jäädä ei-toivottuja happojäämiä tai yhdisteitä.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...