Jump to content

Mini Countryman Hybrid


TimoJussi

Recommended Posts

Appi ei oo eikä muutu maksulliseksi mutta noi palvelut mitä viestissä on listattu muuttuu maksullisiksi, jos niitä haluaa käyttää. Esim lämmityksen etäkäyttö ja auton tietojen seuranta toimii ilman noita lisäpalveluitakin. Ite en ainakaan ottanu noita, koska kartta on riittävän uusi kuitenkin ja se oli ainut mitä noista ominaisuuksista edes käytin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...
49 minuuttia sitten, JanneS81 kirjoitti:

Omaan autoon vaihdettiin nyt moottori 😁 Toivottavasti sillä korjaantuu vika kun ei nokan vaihto auttanut... 😆 btw. Millainen realistinen kyky vetää jotain minivaunua näillä hybrideillä on? 

 

 

Oliko minkä hintainen remppa? Countryman:lla ei ainakaan vedetä yhtään mitään, mitsun ja toyotan hybrideillä likimain sama vetokyky kuin polttiksilla.

Link to comment
Share on other sites

24 minuuttia sitten, tth78 kirjoitti:

Oliko minkä hintainen remppa? Countryman:lla ei ainakaan vedetä yhtään mitään, mitsun ja toyotan hybrideillä likimain sama vetokyky kuin polttiksilla.

Ei hajua hinnasta. Ei tarvitse maksaa penniäkään. Omaan on asennettu koukku. Kuvittelin että sellaista peräkärryyn verrattavaa matkailumunaa voisi vetää. 

Link to comment
Share on other sites

15 tuntia sitten, JanneS81 kirjoitti:

Ei hajua hinnasta. Ei tarvitse maksaa penniäkään. Omaan on asennettu koukku. Kuvittelin että sellaista peräkärryyn verrattavaa matkailumunaa voisi vetää. 

Myyjäliikekö tuon maksoi vai Mini organisaatio?

 

Tarkista rekisteriotteesta, siinä pitäisi kyllä vetomassat näkyä jarrulliselle-&jarruttomalle kärrylle. 
 

Jos ei ole niin se tarkoittaa, että saat fillaritelineen siihen laittaa. Muistaakseni näihin ei vetopainoja ole tyypitetty, voin olla väärässäkin.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Lämpötila muuttaa painetta, mutta jos oikeesti sama tilanne ja 5asteen ero niin sitten ainut vaihtoehto on että renkaasi vuotavat (mikäli renkaissa on paineanturit).

 

Onko tossa paineanturit vai ABS signaalista tehdään virtuaalinen painearvo? Mikäli jälkimmäinen niin siihen  ei kannata absoluuttisena paineena luottaa. Mutta hyvin siitäkin näkee oleellisen, eli oikeasti tyhjenevän renkaan.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Moottori-lehdessä juttu 225xe:stä ja aika hurjan näköiseksi voi sisuskalut mennä:

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/asiantuntija-vaittaa-70-prosenttia-lataushybridien-moottoreista-karsii-ruostumisongelmista-markon-3-vuotiaan-bmwn-moottori-kayttokieltoon/

Ja tuossa on jatkojuttu minun Ministä:

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/maahantuoja-ja-auton-myyja-korvasivat-teemun-minin-venttiilikoneiston-parin-tonnin-remontin-auton-nokka-akseli-oli-syopynyt-ja-ruosteessa/

Link to comment
Share on other sites

13.3.2023 klo 18.25, tth78 kirjoitti:

Myyjäliikekö tuon maksoi vai Mini organisaatio?

 

Tarkista rekisteriotteesta, siinä pitäisi kyllä vetomassat näkyä jarrulliselle-&jarruttomalle kärrylle. 
 

Jos ei ole niin se tarkoittaa, että saat fillaritelineen siihen laittaa. Muistaakseni näihin ei vetopainoja ole tyypitetty, voin olla väärässäkin.

Myyjä maksoi

Link to comment
Share on other sites

2 tuntia sitten, tth78 kirjoitti:

Jos keskari on 1.6l niin ei tuolla Polttomoottorilla kyllä pahemmin ole ajettu. Ei ihme jos tulee ongelmia. Kannattaa tsekata omasta ministä että on ohjelmistot päivitetty niin käyttää polttomoottorilla enemmän. Varsinkin talvella. 

Link to comment
Share on other sites

9 minuuttia sitten, JanneS81 kirjoitti:

Jos keskari on 1.6l niin ei tuolla Polttomoottorilla kyllä pahemmin ole ajettu. Ei ihme jos tulee ongelmia. Kannattaa tsekata omasta ministä että on ohjelmistot päivitetty niin käyttää polttomoottorilla enemmän. Varsinkin talvella. 

Omalla 2v/20tkm keskikulutus 7,2l/100km ja silti meni nokat ja seuraajat vaihtoon... Huollossa päivittivät ohjelmiston, jotta polttis kävisi enemmin. Ei vaikutusta. Edelleen tyhjällä akulla Green ja MID-modella voi ajaa 15-20km ja polttiksen lämmöt puolivälissä tavoitelämpöä...

 

Nopsaan se bensa ja kondenssivesi kertyy öljyn sekaan. Toissatalven tammikuussa alussa auto huollettiin 30tkm kohdalla. Helmikuun lopussa ajoin 150km moottoritietä jääradalle, jossa poltin tankillisen bensaa ja sieltä vielä 150km moottoritietä kotiin.
 

Maaliskuun lopussa n. 800km myöhemmin syttyi moottorin vikavalo ja oli vietävä auto huoltoon, jossa tehtiin öljynvaihto kun oli liikaa bensaa ja vettä öljyn seassa. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Kuinka moni teistä hankkisi uudestaan plug-in Countrymanin, jos olisi polttiksen vaihto hybridiin edessä?

Meillä on nyt ’14 Countryman S bensa ja rouva on alkanut haaveilemaan töpselimallista.

Tarkoita vaan, että kun nyt on oikeasti huolettomia kilometrejä, niin palaako hermot ja rahat uudemman, 2020 -> uudempi, hankinnan myötä?

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Jykä said:

Kuinka moni teistä hankkisi uudestaan plug-in Countrymanin, jos olisi polttiksen vaihto hybridiin edessä?

Meillä on nyt ’14 Countryman S bensa ja rouva on alkanut haaveilemaan töpselimallista.

Tarkoita vaan, että kun nyt on oikeasti huolettomia kilometrejä, niin palaako hermot ja rahat uudemman, 2020 -> uudempi, hankinnan myötä?

Itsellä on vuoden 2018 PHEV ja ensivuoden aikana se olisi tarkoitus vaihtaa joko juuri myyntiin tulevaan täyssähköiseen malliin tai sitten vähän käytettyyn tuoreempaan PHEViin. Alustavasti en ole oikein myyty noille säätimien ja vipujen poistolle mitä tuo uusi täyssähköinen Countryman tarjoaa, mutta tuo tarkentuu itselle sitten kun pääsee koeajamaan uutta mallia.

Link to comment
Share on other sites

Toinen ladattava menossa. Ei mitään murheita tai moitittavaa. Yhteensä näillä kahdella on tullut ajettua noin 100.000km.

Uudesta täysähköstä en ole kovin innoissani. Ymmartääkseni uuttakin mallia on ladattavaa, tuleeko meille jää nähtäväksi.

Tästä nykyisestä loppuu lisinki vuoden päästa. Täytyy miettiä alkuvuodesta mitä tekee kun odotusajat on nykyään pitkiä.

 

Link to comment
Share on other sites

Muutoin kyllä, mutta BMW/Mini- huolto on seikka, jonka vuoksi pysyn molemmista merkeistä kaukana.

Minissä oli ostettu jatkotakuu voimassa kun yritin tavoitta huoltoa soittaen ja sähköpostitse parin viikon ajan.

Tavoitin heidät vasta kun takuu oli mennyt umpeen viikkoa aikaisemmin. Kun nokat ja seuraajat olivat syöpyneet vaihtokuntoon niin huollosta totesivat artistin maksavan…

Sama homma Moottori-lehden Markon tapauksessa missä 26tkm ajettu ja juuri 2v tehdastakuun umpeuduttua todettiin, ettei valmistaja tule yhtään vastaan.

 

En enää koskaan BMW/Miniä.

Link to comment
Share on other sites

17 tuntia sitten, tth78 kirjoitti:

Muutoin kyllä, mutta BMW/Mini- huolto on seikka, jonka vuoksi pysyn molemmista merkeistä kaukana.

Minissä oli ostettu jatkotakuu voimassa kun yritin tavoitta huoltoa soittaen ja sähköpostitse parin viikon ajan.

Tavoitin heidät vasta kun takuu oli mennyt umpeen viikkoa aikaisemmin. Kun nokat ja seuraajat olivat syöpyneet vaihtokuntoon niin huollosta totesivat artistin maksavan…

Sama homma Moottori-lehden Markon tapauksessa missä 26tkm ajettu ja juuri 2v tehdastakuun umpeuduttua todettiin, ettei valmistaja tule yhtään vastaan.

 

En enää koskaan BMW/Miniä.

Vuodesta '95 BMW/BMW Miniä harrastaneena sanoisin, että vika on nimenomaan merkkihuollossa eikä autossa itsessään. Jos autoa ei huolla/korjaa itse niin kannattaa käyttää riippumattomia BMW-spesialisteja joita löytyy paljon.

Link to comment
Share on other sites

1 minuutti sitten, karvalakki kirjoitti:

Vuodesta '95 BMW/BMW Miniä harrastaneena sanoisin, että vika on nimenomaan merkkihuollossa eikä autossa itsessään. Jos autoa ei huolla/korjaa itse niin kannattaa käyttää riippumattomia BMW-spesialisteja joita löytyy paljon.

Lataushybrideistä ei (virallista) osaamista muualla kuin merkkikorjaamossa, eli jos haluaa akkutakuun pysyvän voimissaan, ei ole vaihtoehtoja.

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 tuntia sitten, tth78 kirjoitti:

Lataushybrideistä ei (virallista) osaamista muualla kuin merkkikorjaamossa, eli jos haluaa akkutakuun pysyvän voimissaan, ei ole vaihtoehtoja.

 

 

OK, pikaisella luvulla ymmärsin että kyse oli polttomoottorin vioista eikä korkeajännitejärjestelmästä.

Link to comment
Share on other sites

On tässä ollut molempia. Lataus on lakannut toimimasta ja palannut toimintaan pari kertaa ennenkuin olen tavoittanut merkkihuollon.

 

On tässä tosiaan polttiksen nokat ja seuraaja olleet vaihtokunnossa jo 3v/32tkm kohdalla. Ne vaihdettiin 4v/34 tkm kohdalla.

 

Sisävalot vaihtuvat toisinaan itsestään, keskuslukitus on lakannut toimimasta pari kertaa, takaluukku on auennut itsestään pari kertaa. Kahdesta ovesta on lukitusnapit pudonneet oven sisään. Oviverhoilut rämisevät, vaikka kaikki kiinnikkeet on uusittu…

 

Kyllä tämä on sen verran viimeistelemätön laitos, ettei toista enää tule.

 

Sähköllä toimintamatka ja latausaika on vitsi. Kesällä 2h30min vie lataus 3,6kW teholla ja sillå pääsee 21km.

 

Talvella 5h lataus ja pääsee 7km.

 

 

Link to comment
Share on other sites

7 tuntia sitten, tth78 kirjoitti:

On tässä ollut molempia. Lataus on lakannut toimimasta ja palannut toimintaan pari kertaa ennenkuin olen tavoittanut merkkihuollon.

 

On tässä tosiaan polttiksen nokat ja seuraaja olleet vaihtokunnossa jo 3v/32tkm kohdalla. Ne vaihdettiin 4v/34 tkm kohdalla.

 

Sisävalot vaihtuvat toisinaan itsestään, keskuslukitus on lakannut toimimasta pari kertaa, takaluukku on auennut itsestään pari kertaa. Kahdesta ovesta on lukitusnapit pudonneet oven sisään. Oviverhoilut rämisevät, vaikka kaikki kiinnikkeet on uusittu…

 

Kyllä tämä on sen verran viimeistelemätön laitos, ettei toista enää tule.

 

Sähköllä toimintamatka ja latausaika on vitsi. Kesällä 2h30min vie lataus 3,6kW teholla ja sillå pääsee 21km.

 

Talvella 5h lataus ja pääsee 7km.

 

 

Ymmärrän kyllä tympääntymisesi. Ei tuollainen peli vetele.

Link to comment
Share on other sites

26.9.2023 klo 16.22, tth78 kirjoitti:

Muutoin kyllä, mutta BMW/Mini- huolto on seikka, jonka vuoksi pysyn molemmista merkeistä kaukana.

Minissä oli ostettu jatkotakuu voimassa kun yritin tavoitta huoltoa soittaen ja sähköpostitse parin viikon ajan.

Tavoitin heidät vasta kun takuu oli mennyt umpeen viikkoa aikaisemmin. Kun nokat ja seuraajat olivat syöpyneet vaihtokuntoon niin huollosta totesivat artistin maksavan…

Sama homma Moottori-lehden Markon tapauksessa missä 26tkm ajettu ja juuri 2v tehdastakuun umpeuduttua todettiin, ettei valmistaja tule yhtään vastaan.

 

En enää koskaan BMW/Miniä.

Eihän se noin pitäs mennä, jos olet takuu-aikana yrittäny kiinni saada. Sähköposti viesteistä ainakin pitäs näkyy, milloin olet yhteyttä ottanu. Mitäs kuluttaja asiamies tuohon sanoo?

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...