Jump to content

Mini Countryman Hybrid


TimoJussi

Recommended Posts

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Tervehdys kaikille, olisi ongelma johon toivon teiltä, arvon lajitoverit tietämystä. Mulla on Countryman plugari -20. Ongelma on, että eilen klo 17.30 Mini apps (android) lopetti päivittymisen eli lataustiedot ei tule, ei saa laitettua esi lämmitystä yms. Illalla, kun mietin mitä tapahtui klo 17.30, niin silloin vedin latauspiuhan autosta irti ennen, kuin akku oli lähellekään täysi ja lähdin ajamaan. Olisiko jotain neuvoja tarjolla, vikahan ei tarvitse olla iso, kun se harmittaa 🙂

Link to comment
Share on other sites

Olisko Saksan päässä (Pilvessä?) jotain ongelmaa tällä hetkellä koska omankin (cooper se) tiedot ovat eiliseltä päivältä eivätkä päivity. Remote kyllä toimii, just laitoin lämpiimään ja kokeilin lukitusta, avaa/sulkee kyllä lukituksen mutta appsissa auton tila ei päivity. 

Muistelisin jostain aiemmin lukeneeni että toi palvelin sijaitsee saksan maalla,  faktaa siitä mulla ei ole.

Mulla appsi näyttää täällä hetkellä "päivitetty ajoneuvosta 18.11.2022 klo 11.48"

Edit: Kävin kauppareissulla ja nyt päivittyy tiedot normaalisti 

Link to comment
Share on other sites

On 19.11.2022 at 09.31, LeTiss kirjoitti:

Appsin päivitys ei auttanut. Sen verran updatea, että auton tiedot päivittyy appsiin, kun olen autossa eli bluetooth toimii, mutta verkon kautta ei ?

Tuolla appsissa oli joku meiliosoitekkin, ihan tänne meille härmään. Asiakaspalveluksikin nimittivät. Laitoin perjantaina sinnekin kyssäriä, mutta eihän sieltä kukaan tietenkään vastaa. 

Link to comment
Share on other sites

Mulla ainakin vastailivat ennen ihan nopeasti, tämä oli palveluosoite ja kaveri


 BMW Group Second Support (fi.secondsupport@bmwgroup.com)

BMW Group Finland
Ville Korhonen
ConnectedDrive
Äyritie 8 c
FI-01510 Vantaa

Phone: +358-20-734-5920   (Kotimaanpuhelun hinta kiinteän verkon ja matkapuhelinverkon liittymistä 8,35 snt/puh + 16,69 snt/min. Jonotusaika on maksullinen.)

Link to comment
Share on other sites

Jatkan innokkaana uutena Ministinä typerien kysymysten esittämistä. 4-veto /etuveto. Koska on 4-veto päällä + saako sen pakotettua päälle / päältä pois ? Nyt liukkailla olisi kiva tietää missä vaiheessa on mikin päällä 🙂

Appsi ongelma ratkesi tekemättä mitään eli se vaan alkoi toimimaan normaalisti n. viikon jälkeen. Olisi ollut jotain palvelin pugia sitten.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, LeTiss said:

Jatkan innokkaana uutena Ministinä typerien kysymysten esittämistä. 4-veto /etuveto. Koska on 4-veto päällä + saako sen pakotettua päälle / päältä pois ? Nyt liukkailla olisi kiva tietää missä vaiheessa on mikin päällä 🙂

Appsi ongelma ratkesi tekemättä mitään eli se vaan alkoi toimimaan normaalisti n. viikon jälkeen. Olisi ollut jotain palvelin pugia sitten.

Suoraan neliveto tilaan pakotusta ei tietääkseni ole, mutta lähinnä tuota on laittaa vaihdekepistä Sport-tila päälle jolloin käytetään polttista (etupää) ja sähkistä (takapää) jatkuvasti ja autohuolehtii niiden tehosuhteesta, samalla akustoa ladataan max. 50% asti. Jos on oikein liukas tai pöperöinen paikka niin voi ottaa vielä lisäksi luistoneston pois.

Jos ajotapavalinta on Auto niin autohan automaattisesti kytkee nelivedon päälle tarpeen mukaan ja vaihtelee ajotilaa takavedosta (sähköllä) polttikselle (etuveto) aina nelivetoon tarpeen mukaan. Tietääkseni ajotilavalinnoilla (Sport, Normal, Green) samanlaista pakottavaa valintaa ei voi tehdä kuin vaihdekepistä.

Link to comment
Share on other sites

Luistonestoa kun painaa kerran, aktivoituu dtc mikä sallii takarenkaille lievää lipsumista mut etupää pysyy tiukasti tiessä.

 

jos laittaa max ev drive niin mini käyttäytyy kuin takavetoinen jos kaasua painaa maltillisesti, että viisari pysyy keltasten palkkien päällä.

 

jos tuota nappia painaa yli 10s lähtee estot pois ja polttis pysyi pakotettuna päällä ja sitten on korkeimman hallussa, miten tuo käyttäytyy kun ensin puskee kuin etuvetoinen, sitten yliohjaa kuin takavetoinen ja lopulta mennään nelipyöräluisussa…

 

tuli jääradalla testattua viime talvena…

 

Tuo sähköinen takaveto on hyvä apu, mutta leikkiessä ärsyttää sen viive ja siten auton epäjohdonmukainen käytös nelivetoiseksi.

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, TimoJussi kirjoitti:

Ajotilassa save battery Mini on etuvetoinen mutta huolehtii itse jos neliveto on tarpeen. Tällä asetuksella ajelen tosi liukkaalla. Ja akku myös latautuu.

Tämä asetus ja kitkarenkaat kyllä lähtee kuin Ville potalta

Save battery tilassa alentaa tehoja kun lataa akkua. Myös kulutus kasvaa melkoisesti.

 

laitoin mini phev fb ryhmään:

I drove same route; 20 mins and 7 km to find out differences between drive modes.

 

Petrol consumption on save batt EV mode:

 

SPORT (toggle switch) 14,2l/100km

MID 10,0l/100km

GREEN 9,9l/100km 

 

and average speed 24km/h. 

 

Battery got charged:

SPORT 4%-> 35% = 31% increase

MID 53% -> 66%= 13% increase

GREEN 41%-> 50%= 9% increase

 

So there is difference in such a short trip on the city.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Akussa on ”jemmassa” virtaa. Omaan 7,6kWh akkuun en koskaan ole saanut ladattua 6,3kWh enempää ja tuostakin osa mennyt varmasti lataushäviöihin.

 

Järkevin lienee ajaa mummoasetuksilla. Itse ajan sportilla, niin saan akkuun virtaa aamun esilämmitykseen kun as oy:ssä ei saa ladata autoa.

Link to comment
Share on other sites

Muistanko väärin että virtaa jää akkuun aina 7%. Nelivetohan ei ole käytössä koko ajan, vaan silloin kun sitä tarvitaan.

Palasin juuri Saksasta ja siellä oli Lubek-Travemunde valillä lumikaaos. Lunta 10cm eikä siellä auroja näkynyt. Neliveto päälle ja menoksi. Suomalaisena tuollaisen talveen on tottunut. 

Link to comment
Share on other sites

Mulla on nyt käytetty 2018 malli. Heti seuraavana päivänä liikkeestä lähdettyä alkoi polttomoottori käynnistyessään hakkaamaan ja käy huonosti. Ongelma menee ohi aina yleensä uudelleen käynnistyksillä ja palaa takaisin. Ja aina paikallaan käynnistyessä. Liikkeen puolesta meni huoltoon. Ainoa vika mitä löytyi oli suutinten karstaisuus ja ne pestiin. Ei auttanut. Tai no auto toimi päivän ihan hyvin ja kun ajoin Turkuun ja takaisin alkoi paluumatkalla sanomaan että pitää laittaa litra öljyä. Ei siinä mitään. Laitoin öljyä ja ajoin kotiin. Tänään sitten kun ajoin Espooseen ja k-kaupan pihalla paikallaan käynnistyi moottori niin sama vaiva. Voimansiirron vikavalo. Voi kuulemma ajaa varovasti mutta melkosella tärinällä käy moottori. Yhdistävä tekijä tuntuu olevan ainakin se että pikku plussalla kostealla ilmalla tämä on käynyt. Ei siis kuin kolme neljä kertaa tässä kuukauden aikana. Pitäisikö pyytää tutkimaan lisää tai purkaa kaupat?

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 minuutti sitten, JanneS81 kirjoitti:

Mulla on nyt käytetty 2018 malli. Heti seuraavana päivänä liikkeestä lähdettyä alkoi polttomoottori käynnistyessään hakkaamaan ja käy huonosti. Ongelma menee ohi aina yleensä uudelleen käynnistyksillä ja palaa takaisin. Ja aina paikallaan käynnistyessä. Liikkeen puolesta meni huoltoon. Ainoa vika mitä löytyi oli suutinten karstaisuus ja ne pestiin. Ei auttanut. Tai no auto toimi päivän ihan hyvin ja kun ajoin Turkuun ja takaisin alkoi paluumatkalla sanomaan että pitää laittaa litra öljyä. Ei siinä mitään. Laitoin öljyä ja ajoin kotiin. Tänään sitten kun ajoin Espooseen ja k-kaupan pihalla paikallaan käynnistyi moottori niin sama vaiva. Voimansiirron vikavalo. Voi kuulemma ajaa varovasti mutta melkosella tärinällä käy moottori. Yhdistävä tekijä tuntuu olevan ainakin se että pikku plussalla kostealla ilmalla tämä on käynyt. Ei siis kuin kolme neljä kertaa tässä kuukauden aikana. Pitäisikö pyytää tutkimaan lisää tai purkaa kaupat?

 

 

Itsen tuo kyllä säikäyttäisi purkamaan kaupat.

 

Ennenkuin ostin phev:n kävin koeajamassa dieselin ja siinä tuli satunnaisesti eri nopeuksilla sellainen ”hyppybensa”- fiilis, aivan kuin jokin olisi katkonut polttoaineen syötön vähän väliä.

 

Auto oli 2v/25tkm ajettu ja vein takaisin kauppaan ja unohdin dieselit…

Link to comment
Share on other sites

23 tuntia sitten, JanneS81 kirjoitti:

Mulla on nyt käytetty 2018 malli. Heti seuraavana päivänä liikkeestä lähdettyä alkoi polttomoottori käynnistyessään hakkaamaan ja käy huonosti. Ongelma menee ohi aina yleensä uudelleen käynnistyksillä ja palaa takaisin. Ja aina paikallaan käynnistyessä. Liikkeen puolesta meni huoltoon. Ainoa vika mitä löytyi oli suutinten karstaisuus ja ne pestiin. Ei auttanut. Tai no auto toimi päivän ihan hyvin ja kun ajoin Turkuun ja takaisin alkoi paluumatkalla sanomaan että pitää laittaa litra öljyä. Ei siinä mitään. Laitoin öljyä ja ajoin kotiin. Tänään sitten kun ajoin Espooseen ja k-kaupan pihalla paikallaan käynnistyi moottori niin sama vaiva. Voimansiirron vikavalo. Voi kuulemma ajaa varovasti mutta melkosella tärinällä käy moottori. Yhdistävä tekijä tuntuu olevan ainakin se että pikku plussalla kostealla ilmalla tämä on käynyt. Ei siis kuin kolme neljä kertaa tässä kuukauden aikana. Pitäisikö pyytää tutkimaan lisää tai purkaa kaupat?

 

 

Ei helpota tuskaasi yhtään mutta ota öljyn täyttökorkki auki ja kato missä kunnossa on nokka-akseli. Näissä ja Bimmereissä (samoja p*****a kun ovat) on ollu ongelmaa nokan kulumisen kanssa ja se on juuri se nokka mikä näkyy korkin avaamalla. Se on ilmenny mm. tollai, että kylmänä ei venttiilikoneisto toimi kunnolla.

Link to comment
Share on other sites

56 minuuttia sitten, Pullis kirjoitti:

Ei helpota tuskaasi yhtään mutta ota öljyn täyttökorkki auki ja kato missä kunnossa on nokka-akseli. Näissä ja Bimmereissä (samoja p*****a kun ovat) on ollu ongelmaa nokan kulumisen kanssa ja se on juuri se nokka mikä näkyy korkin avaamalla. Se on ilmenny mm. tollai, että kylmänä ei venttiilikoneisto toimi kunnolla.

Jep, tossa oma 3v/32tkm ennen ja jälkeen vaihdon

D51FE1B8-37B8-4336-8917-ACCC8713AF07.jpeg

Link to comment
Share on other sites

On 18.12.2022 at 12.14, tth78 kirjoitti:

Itsen tuo kyllä säikäyttäisi purkamaan kaupat.

 

Ennenkuin ostin phev:n kävin koeajamassa dieselin ja siinä tuli satunnaisesti eri nopeuksilla sellainen ”hyppybensa”- fiilis, aivan kuin jokin olisi katkonut polttoaineen syötön vähän väliä.

 

Auto oli 2v/25tkm ajettu ja vein takaisin kauppaan ja unohdin dieselit…

Taitaa lain mukaan olla viimeinen vaihtoehto tuo kaupan purku. Ensin myyjälle mahdollisuus korjata ongelma

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, tth78 kirjoitti:

Jep, tossa oma 3v/32tkm ennen ja jälkeen vaihdon

D51FE1B8-37B8-4336-8917-ACCC8713AF07.jpeg

Ok. Pitää sanoa liikkeessä tämä info kun vien takas huoltoon ja kurkkia itsekin korkin alle tarkemmin. Oli viimeksi liian pimeää. Outoa että tekee vain pikku plussalla ja vain paikallaan käynnistyessä. Voi olla että on myös jo ajettu moottorilla hetki sitten ilman mitään ongelmaa. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Jarrunesteiden vaihto menee eri rytmissä kuin huollot. Huollot 30tkm/24kk välein muistaakseni.

Auton älyn pitäisi kyllä tihentää huoltoväliä jos olosuhteet sitä edellyttävät.

 

Autokeskuksen huomtoneuvoja suositte öljynvaihtoja kerta vuoteen niin pysyy moottori paremmassa kunnossa.

 

Ei kyl auttanut itsellä kun öljynvaihdon jälkeen meni 2kk/1tkm kun tuli varoitus liiasta vedestä öljyn seassa…

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...