Toka talvi 2019 mallilla menossa Etelä-Suomessa ja latailen säännöllisesti kotona. -5 asti toimii täyssähkömoodilla mutta kankeuden huomaa. Esim. kankeudesta motarilla kiihtyminen hyytyy 90km/h vauhdissa täyssähköllä. Kulkee kyllä sähköllä sitä 110 km/h mitä tulee ajeltua mutta kiihtyminen rauhottuu. Yli -5 pakkasilla lähtee yleensä bensalla mutta lämmettyään voi ajella taas täyssähkömoodilla. Sähköä kuluu kyllä liukkaalla koko ajan, koska takapää avittaa sähköllä myös kovalla pakkasella. Akku ei tietenkään tarjoa mitään ihmematkoja sähköllä mutta sehän nyt on selvä asia. En harrasta ennakkolämmitystä vaan katoksesta liikkeelle, kun autoa tarvitaan ja töissä en edes pysty lataamaan.
Ainakin kaupunkiliikenteessä talvella sähkömoottorin vääntö vie pidon tosi helpolla takapäästä, jonka takia bensakone käynnistyy vetoavuksi. Mutta hienosti ja aidosti toimii nelkkuna bensa/sähkö yhdistelmällä. Voi jopa tiettyyn rajaan asti "harrastaa" urheilullisempaa ajoa. Liukkauden takia pidän talvella pääsäätöisesti automoodissa ja muuten ajelen täyssähkömoodissa. Battery savea en juuri käytä, koska bensan kulutus kasvaa ja pääsen lataamaan aina himassa.
Summa summarum oma kokemus on kans, että -5 on raja suoralle täyssähköilylle.