Jump to content

Jykkepoika

Jäsenet
  • Viestit

    28
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    2

Jykkepoika last won the day on 24. Tammikuuta 2023

Jykkepoika had the most liked content!

Profile Information

  • Autotalli
    Mini Cooper electric XL
    Jaguar XKRR Convertible

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

Toiminto on estetty, eikä se näy muille käyttäjille.

Jykkepoika's Achievements

  1. Jykkepoika

    Täyssähkö MINI

    Riippuu hieman lähtö/maalipisteestä mutta käytännössä on siinä hilkulla ja pakkasen kiristyessä haasteet lisääntyy... Vanhaa tietä rajoitusten mukaan tai motaria jos malttaa jonkun rekan perässä plussakeleillä tulla tai muilla keinoilla pihistelee niin sitten.... mutta vartin kahvitauon pikalaturilla jos pitää niin voi lasketella motarinopeuksilla.
  2. Olisko Saksan päässä (Pilvessä?) jotain ongelmaa tällä hetkellä koska omankin (cooper se) tiedot ovat eiliseltä päivältä eivätkä päivity. Remote kyllä toimii, just laitoin lämpiimään ja kokeilin lukitusta, avaa/sulkee kyllä lukituksen mutta appsissa auton tila ei päivity. Muistelisin jostain aiemmin lukeneeni että toi palvelin sijaitsee saksan maalla, faktaa siitä mulla ei ole. Mulla appsi näyttää täällä hetkellä "päivitetty ajoneuvosta 18.11.2022 klo 11.48" Edit: Kävin kauppareissulla ja nyt päivittyy tiedot normaalisti
  3. Olikos kellään tietoa tietoa tämän kesän tapahtumasta? Mikäs kerho on järjestämisvuorossa?
  4. Jykkepoika

    Täyssähkö MINI

    Tänään kävin takaisinkutsussa jossa autoon ladattiin tuoreimmat softat. 90 minuttia kesti päivitys joten ei kait ihan pikkupaketti? Itse takaisinkutsuhan liittyi automaattiseen sos puheluun jossa aikaisemmin ei välittynyt tieto että kyseessä on sähköauto. Yritin vähän kysellä mitä muuta päivityksen mukana tuli, ei tiskillä osattu kertoa muuta kun että akuston hallintaan ja lämmitykseen kait on tullut jotain muutosta ja jotain muita juttuja joita ei käyttäjä huomaa mitenkään. Onko jollain parempaa tietoa tai linkkiä mistä näkisi mitä muutoksia tuorein softa sisältää? Onko joku huomannut mitään eroja/muuttuneita ominaisuuksia softapäivityksen jälkeen?
  5. Mulla on yhden kerran tehnyt n. viikko sitten niin että etätoiminto ei onnistunut. I-phone/ 11/20 rekisteröity patteriauto yhdistelmä. Samana päivänä myöhemmin taas toimi.
  6. Kyllä maadoitukset kannattaa zekata, esim jos moottorin ja korin väliltä on poikki/hapettunut kontakti niin voi maadottua esim. juuri tuota putkea pitkin... eikä polta sulakkeita.
  7. No ei oo tapahtunut mutta ekana tulis mieleen että joku kaapeli on hankautunut putkea vasten ja virta kulkee putkea pitkin runkoon? Zekkaisin ekana jarruputken reitin ettei mikään kaapeli makaa sitä vasten.
  8. Jykkepoika

    Täyssähkö MINI

    Kesällä hommatusta Maximisesta on nyt n. 4000 km verran kokemusta ja kuten tuolla ylempänäkin kirjoittelin, ei mitään vikoja/ongelmia. Mun yksilö on rekisteröity ekan kerran saksaan 11/20 ja olen yrittänyt googlailla onko tuohon mitään päivityksiä tullut mutta enpä ole sellaisiin törmännyt. Varmaan maahantuoja tietäisi mutta kun mitään tarvetta ei ole sinne ollut niin enpä ole kysellyt. Tossahan on kyllä ns. OTA päivitykset mutta niiden kautta taitaa vaan tulla navin kartat? Pelkästään positiiviset on fiilikset edelleen, lämpöäkin tuntuu riittävän ainakin näihin vajaan kympin pakkasiin mitä etelässä on nyt muutaman kerran päässyt maistelemaan. Rangekaan ei ole tuottanut mitään ongelmia mun ajoihin, kotilataukset on riittänyt tähän asti.
  9. Jykkepoika

    Täyssähkö MINI

    No mites patteriminin kyyti maistui?
  10. Jykkepoika

    Täyssähkö MINI

    Aikas vähän tulee Minille kilsoja, alle 10tkm/vuodessa ja ajot pääsääntöisesti uudenmaan alueella. Kertaakaan ei ole tarvinnut ladata noista maksullisista pömpeleistä, kotilataukset on riittänyt ja muutamaa ilmaista kokeillut ihan mielenkiinnosta ja koska ei ole kehdannut pistää patteria auto ruutuun ilman ettei pistä kaapelia kiinni... Ajaminen on halpaa, kotisähköllä 1.5-3€ /100km, jos latailee "ilmaista" sähköä niin ei tietty maksa mitään. Verot tossa on 151€/vuodessa. Määräaikaishuoltoja auto itse ilmoittaa jos on tarvetta, eka huolto tossa on 2v iässä, pelkkiä tarkastuksia ja tarvittaessa jarrunesteiden vaihto. Raitisilmasuodatinta ei noissa mainita mutta sen ajattelin kyllä vaihtaa kerran vuodessa. Eli käyttäminen, verotus ja määräaikaishuolto on edullista, muutenhan kulut lienee samaa luokkaa kun muillakin käyttövoimilla. Vakuutukset on mielestäni normiluokkaa, Minin kohdalla en huomannut mitään sähkölisää.
  11. Jykkepoika

    Täyssähkö MINI

    Mikäs on sähköminien määrä palstalla nykyään? (rekisterissä näitä Suomessa lienee jo yli 100?) Oman hommasin kesällä 2021. Ensirekisteröinti saksassa 11/2020 ja 7000km ajettuna tuo sai "käytetyn" statuksen maahan tuotaessa ja autoveroa meni vajaa 1k€. Varustetasona XL joka vastannee melko tarkasti kotimaista Maximisea. Tehdastakuu on tietty vielä voimassa, mitään murheita tai valittamista ei brittivankkurista ole löytynyt, kuten ylempänä on kirjoiteltu niin hauska ja jämäkkä peli ajella on patteriminikin. Mites muilla noi päivitykset? Mihinkään bugeihin tai muihin päivityksen tarpeisiin en ole törmännyt mutta tuskinpa nämä täydellisiä on tehtaalta tullesssaan olleet? olettekos näihin jotain päivityksiä saaneet, mistä ja miten? Toinen juttu, autohan tietty kertoo itse melko paljon tilastaan mutta minkälaisia testereitä tai ohjelmistoja löytyy "harrastekäyttöön" jolla miniä pääsee tutkimaan samalla tapaa kun perinteisiä värkkejä OBD liitännän kautta?
  12. Vielä palaan tähän, onko kellään talvikokemusta näistä minin "omista" vanteista missä on noita maalaamattomia pintoja? Kestääkö suomen talvea hapettumatta? Markkinoillahan on samantyylisiä joita ei suositella talvikäyttöön koska maalamaton alue hapettuuu herkästi. Vedin nyt noihin suojaksi perinteisen liiton aineet eli autoglymin punainen & kulta, suojaa oman kokemuksen mukaan maalattuja osia riittävästi mutta mites toi maalaamaton alue?
  13. Rengaskauppiaan mukaan ei kuulemma ole.... tietty mitä merkkirenkaalla tarkoitetaan mutta lähinnä näitä pohjoisen rengastesteissä menestyjiä tutkailin ja nokialaisiin olisin päätynyt jos kokoa olis ollut tarjolla
  14. No nyt viimein tuli vanteet ja ne on saatu pyöräytettyä alle. Vanteen speksithän on OZ Ultraleggera Matblack 7.5X17 5X112 et 50, renkaiksi jäi noi tehtaalla alle laitetut Hankookin Ventus S1 evo3:t Ulkonäön puolesta varmaan 18" olis ollut parempi mutta koska patteri auto ja valmiina 8tkm ajetut kumit niin päädyin 17" kokoon. Pienenä kauneus virheenä vanteiden mukana tulleet pultit ovat kirkkaat, pitää tutkailla löytyskö jostain vastaavat mustina tai ehkä noi olis mahdollaista käsitellä jotenkin mustiksi? Soviterenkaan näihin joutui laittamaan, mahtuivat hyvin alle eikä ota mistään kiinni. Ensimetrien perusteella, ihan herkästi tuntuu auto kulkevan kun painoa vanteista lähti ihan mukavasti pois. ET lukeman muutoskin on maltillinen, 54 -> 50 Alkuperäisille Roylette vanteille pyöräytettiin talvikelejä odottamaan Continentalin Viking Contact 7 kitkat koossa 205/45/17. Näitä ei tarvinnu paljon pähkäillä koska ns "merkkirenkaista" nää on ilmeisesti ainoat joita valmistetaan tuossa koossa. Tilaustavaraa oli nämäkin, suomen varastoista ei löytynyt. Sekin varmistui rengasliikkeessä että nuo Hankookit ei ole runflatit joten motonetin kautta kurvasin ja Osramin kompura+ paikka-aine setti löysi paikkansa tavaratilassa. Ainakin paketin kyljessä lupaavat että Osramin käyttämä paikka aine ei rikkoisi TPMS antureita..
  15. Jykkepoika

    R53 JCW -06

    OSRAM Tuollaisen ajatelin hakea, ainakin väittävät ettei tuhoaisi TPMS antureita... tätyy kysellä vielä rengasliikkeen mielipide. En vielä mittaillut mutta ehkä sopisi sinne poteroon tavaratilan alla. Laakkosella vastaava "BMW merkkinen" taisi olla 120€ luokkaa.
×
×
  • Luo uusi...