Jump to content

Laza

Members
  • Posts

    270
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Laza last won the day on December 3 2020

Laza had the most liked content!

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.laza.nu
  • ICQ
    8911389

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Tampestere
  • Interests
    -=(Mini)=-
  • Garage
    R53 vm.2004, Lancer Ralliart vm.2010

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Laza's Achievements

Community Regular

Community Regular (8/14)

  • Dedicated Rare
  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done

Recent Badges

2

Reputation

  1. Tsekkaa paisuntanestesäiliö, itsellä sama ongelma. Ongelma löytyi kun heti ajon jälkeen kurkkasin konepellin alle, säiliön saumasta pulppusi/kupli nestettä ulos. Ei tahtonut muuten nähdä mitään jälkiä tuosta vuodosta, nesteet vaan hävisivät...
  2. HK:n systeemi ei ole itselleni tuttu, Normi CD-boost malliin on helppo lisätä normaali aux in -liitäntä, mutta tuo handsfree-sydeemi lienee monimutkaisempi kun pitäsi olla mikrofonitkin. Yksi vaihtoehto (mikä meilläkin on käytössä) on 3.5mm liitäntään menevä bluetooth-moduli, jossa on oma mikkinsä, esim. https://www.dx.com/p/mini-bluetooth-v4-2-receiver-wireless-hands-free-car-aux-audio-adapter-black-2012162.html (aux liitännän lisäksi tuo tarvitsee USB sähköt) Johtosarjoja ja erilaisia adaptereita (löytyy sieltä bluetooth-kilkkeitäkin) löytyy mm. täältä: https://newministuff.com/interfaces--fitting-kits-23-c.asp Jos puhelimesi on edelleen apple voi olla myös paikallaan käyttää 30-pin liitin -> Lightning- adapteria.
  3. Moi, Noissa pumpuissa on ainakin usein vikaa/pätkimisiä/lopullisia palamisia, pääsyy taitaa olla hiilipölyn aiheuttama tukos tehostimen sähkömoottorissa. Niin kauan kun sellainen ininä kuuluu toiminnee tehostin normaalisti, jäykkähän se on esim. paikallaan väänneltäessä, mutta jos ininä lakkaa niin on tehostinkin poissa pelistä.
  4. Vielä, kun saisi tuon "tupon" pois auton suusta niin alkaisi ulkonäkö olemaan lähellä täydellistä Tietty tuo scooppikin voisi ehkä lähteä, turhaa ilmanvastusta vaan...
  5. Kiitos ohjeista, nyt on vaihdettu..toivotaan että nesteet pysyvät sisällä nyt!
  6. @Micke onko tuo säiliö helppo vaihtaa? Tilasin samalla uuden korkin kun ilmeisesti sekin on herkkä vuotamaan vanhennuttuaan... Eilisen ajon jälkeen avasin heti konepellin ja hyvin se kupli ja pihisi tuosta paisarin keskikohdalta
  7. Jep näyttäisi kanssa olevan tuon paisarin kanssa ongelmia, nestettä häviää (mutta se pysähtyy jossain minimitason alla) säiliöstä, näyttäisi kanssa vuotavan juurikin siitä ylä/alaosan saumasta
  8. Pari vuotta sitten vaihdettiin nesteet, nyt tankissa on väritöntä kamaa. Kyselen huoltoliikkeestä jos muistavat/tietävät mitä se on, ei muuten uskalla sekotella. Ilmeisesti BMW:n alkuperäinen on sinistä.
  9. Wanha aihe, mutta tuli kanssa eteen tyhjä säiliö. Mutta mitä ihmeen nestettä tuonne R53:een nyt pitäisi pistää, en oikein löydä varmaa vastausta mistään... Autotarvikkeessa lykkäsivät käteen punaista: https://www.fixusnet.fi/fin/jaahdytinneste_multi_longlife_king-p-550111-51600/ mutta en ole uskaltanut vielä pistää tuota.
  10. Laza

    R53 JCW -06

    Kiva kun olet Igor jaksanut päivitellä tätä ketjua. Kun vaan olisi yhtä hyvät taidot itsellä, meidän R53:ssa olisi kanssa vaikka miten paljon laitettavaa...
  11. Sama ongelma meidän R53:ssa (xenonit). Tuo kuitenkin säätää valot ylös/alas joka käynnistyksessä, mutta ajoittain mekanismi on jumittanut. Nyt oli kuskinpuoleinen jäänyt pysyvästi ala-asentoon. Koitin muualla mainittua kikkaa, että ottaa toimivasta umpiosta johdot irti, mutta sillon ei mitään tapahtunut. Sain tuon lopulta toimimaan niin, että otin pitkien polttimon ulos, pistin sormeni sen reiästä läpi ja varovasti vemputin mekanismia. Sain sen liikkumaan ylä- ja ala-asentoon, mutta siihen välimaastoon se ei jäänyt mitenkään. Mutta parin kerran jälkeen tapahtui ilmeisesti jokin löystyminen, ja säätö alkoi taas toimia. Saas nähdä miten kauan pysyy, mitään voiteluaineita en tuonne summanmutikassa alkanut suihkimaan.
  12. Sori vanhan aiheen avaamisesta, mutta vaimon autosta on näemmä mennyt kuskinpuoleinen keskiääni, rahisee aika pahasti. Jos nyt ymmärsin oikein niin orkkikset ovat 5.25" , tuohon saa isommat adapterilla mutta ei jaksaisi hirveästi säätää... Onko niissä orkkiksissa ihan normikiinnitys, ts. menisikö esim. tuollainen sarja (diskantteja en tarvitse) heittämällä orkkisten tilalle: https://m.motonet.fi/fi/tuote/472958/Ground-Zero-Iridium-GZIC-13X-525-130mm-2-tie-erillissarjapari Koitin löytää pelkkiä 5.25" keskiääniä mutta ei tunnu mistään löytyvän, kaikki myyvät joko koaksiaaleja tai jotain erillissarjoja :/
  13. Noista takavaloista puheenollen, millä niitä uskaltaisi kiillotella? Kaikenlaisia umpioiden/valojen kiilloitussarjoja löytyy biltemasta lähtien mutta onko niistä mihinkään?
  14. Hmm kyllähän tuon pitäisi aueta jos apuvirtaakin on tarjolla. Helpommin saat sitä annettua muuten kun avaat konepellin, sieltä löytyy "+":lla merkitty muovinen suoja jonka alta voit antaa apuvirtaa ilman että tarvii akkua kaivella esiin.
×
×
  • Create New...