
next
Members-
Posts
531 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
30
next's Achievements
-
Aiheeseen tavallaan liittyen kun omani R52 korjasin nyt niin siellä oli tosiaan pumpun puolella muoveja poikki ja oikealta puolelta tuleva letku ihan missä sattuu. Ihmettelin kun tankki näytti neljännestä vaikka tankissa ehkä 4 litraa ainoastaan tavaraa vaikka tosiaan tuli uusi pumppu antureineen. Suodattimen vaihtoon kun ryhdyin niin sieltä löytyikin enemmän romua. Suodattimen puolelta tuhoutunut kiinnikkeitä niin että se anturi on irrallaan pohjalla eikä siellä se jousikuormitteinen muovinpalakaan ollut enää oikein. Täytyy tilata sekin osa mutta eipä olekkaan halpa osa näköjään. Pumppu oli 175€ ja toi näyttäisi olevan 400€ että mukavan kallista mineilyä
-
next reacted to a post in a topic: R55 2009 S ei käynnisty
-
Itsellä jätti vanhempi malli juuri tielle vaikka pumppukin kävi. Metelöi kyllä oudosti ja lähti pelaamaan tankkaamalla enemmän bensaa. Paljastui että pumpun letkuissa tankissa oli murtuma sekä itse pumppu aivan loppu. Itse nämä siis totesin ja odottaa osien vaihtoa tuolla kun ehtisin tehdä. Kyseessä tosiaan vanhempi malli niin pumppu erilainen mutta samat viat näissä usein on.
-
Ja ajettuja "iittoneita" huoltaa muutama paja. Enemmän menee tsekkien suuntaan mutta ne osaa asiansa ja pinnoittaakin uudestaan myös. Jos on se uusin versio käytössä remmistä niin siinä ymmärtääkseni sen vesipumpun rattaiden lisäksi ainoa kuluva osa on toi pinnoitus joka kuluu ajan oloon huonolla tuurilla. Virityskäytössä muussa autossa olen nähnyt miltä näyttää kun pinnoite minin ahtimesta irtoaa mutta eroa ei siinä juurikaan tehoissa ollut kyseisessä tapauksessa.
-
Tajusin että olet tosta likeltä. Periaatteessa voisin joku päivä käydä.
-
Kai sulla on kuiva raitisilma suodatin siellä? Se on myös märkä jos ne kotelot konehuoneessa uittaa ja varmasti kostuu lasi jos se puhaltaa sen homeisen läpi. Missä sijaitsee? Voisi vaikka livenä jeesata....
-
Tuo on vain koristelista. Jos vettä pääsee tuulilasin ympäriltä on se vaihdettu ja liimaa liian vähän käytetty. Sekään ei ole siis poissuljettu. Olen törmännyt yhdessä autossa että puuttui toisesta yläkulmasta liimaa isolta alalta. Sitten noi kolot tosiaan jos on lehtiä täynnä niin uittaa sisälle. Lisäksi ihan sivulasit voi vuotaa sateella jos ne ei paina riittävästi siihen tiivisteeseen. Omissa kaikissa olen näitä joutunut säätämään että painaa.
-
next reacted to a post in a topic: Remmi meni suikaleiksi. R53 Cooper s 2005
-
Jaa ja tuolla aiemmin oli joku linkki. Kai se on ok.
-
Ilmasit niistä kaikista ruuveista sitä ennen?
-
karvalakki reacted to a post in a topic: Vikakoodit P1688 ja P0302. R53 Cooper s 2005
-
Tyypillinen BMW sekä mini lista. Ainoa vika joka luultavasti oikea on tosiaan toi kaasuläppä. Nää on tunnettuja noista jännitteen vaihteluista tulevista virheistä. Vein tuon vaimon 2016 vekottimen huoltoon ja sanoin että akku alkaa olla loppu niin sieltä tuli 3kpl A4 verran vikoja ja asentaja sanoi että tyypillistä BMW/Mersu/Mini settiä. Ovat herkkiä akun jännitteelle eli antaa koodeja vaikka vain kyykähtää akku startissa. Omassa ainoa oikea vika oli egr venttiilin jumiminen joka uusittiinkin samalla. Asentaja tiesi tämän ja eipä ole koodeja tullut uusia. Akullakin pääsi vielä vuoden kunnes pakkasilla ilmoitti ettei pysty enää
-
Igor reacted to a post in a topic: Remmi meni suikaleiksi. R53 Cooper s 2005
-
Kannattaa muistaa että osassa ajonesto siinä palikassa. Vaatii koodailua tai tinailuja....
-
Mutta tosiaan toinen vaihtoehto on virtalukon pohja.
-
Kuulostaa tutulta. Omissa on ilmeisesti molemmissa samaa vikaa mutta omasta mielestä vika ei ole virtalukon pohjassa vaan siinä bcu yksikössä. Mulla se starttaa kun pitää vaan avainta siellä asennossa ja odottaa hetken aikaa, alkaa kyllä starttaa miettimisen jälkeen ja selkeästi omasta mielestä miettii onko lupaa antaa startille virtaa.
-
Itse korjaan noi laturit edelleen ja mittaan porakoneen avulla ja jos vaatii herätteen niin mulla on siihen sellainen piuha missä valo. Miniin en vielä ole laturia vaihtanut niin en ole varma oliks tässä jo ecussa ohjaus mutta jos säädin laturissa niin silloin pitäisi olla perinteinen laturi. Tästä tuli erään kaverin Citroen C2 mieleen jonka arvo oli vain noin 1000€ ja laturi porsi. Uusi laturi olisi ollut 470€. Sekin korjattiin ihan itse vaihtamalla osia ja laakereita. Käämit onneksi oli ehjät eikä ehtinyt kenttään lyömään rikki ankkuria tai kollektoria. Meni hiilisiltaa myöden kaikki kyllä rikki mutta silti osat 100€ ja vähän kahvirahaa laitosta. Harmi kun ei ole enää perinteisiä autosähkökorjaamoja juurikaan. Hämeenautosähkö hoitaa vielä mun mielestä noita mutta ei monia pajoja enää ole.
-
Täytyy muistaa että sulla turbo peli ei remmillä oleva. Remmillä joutuu vähän kierrättämäänkin että se etenee....
-
Näillä tiedoilla jatkaisin vakio osan kanssa. Kuten tuolla jo aiemmin oli niin ongelmaksi tulee alhaiset kierrokset. Itse ajelen eniten 60 alueita ja ainakin mulla edellisessä autossa se sytytteli sitä latausvaloa kun kierrokset meni tarpeeksi alas ja soitti musiikkia kovalla. Tähän vielä lisänä että mulla ollut aina isot vahvistimet niin sitä virtaakin meni. Nykyiseen autoon en ole tuota vaihtanut ja punaiselle tulee vedettyä joka motarin kiihdytyksessä.