Jump to content

OTV

Jäsenet
  • Viestit

    47
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    5

OTV last won the day on 12. Helmikuuta

OTV had the most liked content!

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

Toiminto on estetty, eikä se näy muille käyttäjille.

OTV's Achievements

  1. OTV

    Lukkomutteri avain

    Laske hampaat pultista ja hae BMW kaupasta.
  2. Oikea umpio saatu kuntoon. Sivusuunnan säätöruuvi painettu takaisin pesäänsä. Enää ei sisäkalut heilu. Onko tuo nyt varmasti pohjassa? Pitääkö ruuvin vieressä pleva klipsu kiinni pallosta, vai tulisiko sen olla tuon laipan päällä? Ehkä ei kuitenkaan.
  3. OTV

    Mittarivalo

    Päivitetäänpä tätä. Joulun jälkeen tuli vedettyä "vahingossa" käsijarruvivusta. Kaikki toimi normaalisti sen jälkeen. Ei rengaspaine-, tai luistonestovaloa. Ei tarvitse kikkailla käsijarruvivun kanssa. Reilu kaksi kuukautta on mennyt - ei vikatilaa. Nyt kun päivitin tämän, niin (koputetaan puuta) toivottavasti huomennakin kaikki on ok. Tämä auto elää kyllä aivan omaa elämäänsä
  4. Joutessani "kurkin" vasemman vaihtamani sisäosiltaan ylös alas heiluvan umpion sisään. Korkeussäätöruuvin sisäpään pallo oli pullahtanyt ulos vastakappaleestaan. Kovalla väännöllä isoilla ruuvareilla sain sen painettua takaisin pesäänsä. Nyt sisäosat ovat jämptit ja liikkumattomat. Toimiiko automaattinen korkeussäätö on vielä kokeilematta? Turhaanko vaihdoin tämän tilalle toisen umpion? Oikean umpion valo värähtää kuoppaan ajaessa, miksi? No siksi, että siellä on taas sivusuunnan säätöruuvi pois paikoiltaan. Kunhan ilmat lämpiävät pitää koettaa saada sekin paikoilleen. Mikä kumma näitä pullauttelee pois paikoiltaan? Koetin vääntää vaihtamastani irtoumpiosta säätöruuveja pois vastakappaleestaan. Vaati niin valtavasti voimaa, etten usko routakuoppien voivan niitä irroitella, tai sitten ne vaan voivat. Mystistä.
  5. Kuvat eivät aukea. heic tiedosto on ? ainakin puhelimella.
  6. OTV

    EP mittarinäytössä.

    002C10 EGS: Steptronics switch: no funktion 63114 Tällainen vikakoodi. EP edelleen näytössä. Kauppareissulta lähtiessä EP vaihtui D:ksi vaihdekepin siirolla. Tämän jälkeen näytössä normaalisti P R N D. Tämä auto taitaa olla naaras puolinen yksilö, kun siitä ei ota selvää vanha Erkkikään mitä se tahtoo.
  7. OTV

    EP mittarinäytössä.

    Huomenna 13.2. menee paikalliselle minihuollolle koodien lukuun. Jännästi vika tuli. Käynnistys - mittarissa P. Vaihde D asentoon - mittariin EP. Huomenna ollaan viisaampia ( toivottavasti ei kuitenkaan köyhempiä)
  8. Illalla liikkeellelähtiessä ei mittaristossa ollutkaan D asentoa, vaan siellä oli EP kokoajan vaihteesta riippumatta. Auto toimi (vaihtoi) aivan normaalisti. Kyseessä r53 05 automaattilaatikolla. Mitä tämä tarkoittaa? Mitä temppuja vaatii palatakseen takaisin P R N D näyttöön?
  9. Jäähdytin nesteistä en mitään jyrkkää kantaa ota, mutta loppuvuodesta miniini vaihdettu neste oli sinistä. "Erityisesti miniä varten valmistettu" ei kuulemma saa muuta laittaa. "Spesial prais foor juu"
  10. Termostaatti auki koko ajan?
  11. OTV

    Mittarivalo

    1. Tarkennetaan vielä. Auton ei tarvitse liikkua. Tuo valojuttu syttyy heti käynnistettäessä. 2. Jos käsijarru on vedetty ekaan napsaukseen kaikki toimii normaalisti - ei valoja. Käsijarrun merkkivalo ei vielä pala. 3. Jos käsijarru on vedettynä, niin, että sen merkkivalo palaa ei eivät valot syty käynnistettäessä. Päästettäessä käsijarru sen merkkivalo sammuu ja nuo valot syttyvät. Tämänjälkeen käsijarrulla ei ole valoihin vaikutusta. Vaatii virrat pois, että kohdan 2 toiminto toimii Luistonestokytkimellä ei vaikutusta kohdassa 1. Valo palaa koko ajan. Kohdassa 2. Luistonestokytkin sytyttää ja sammuttaa merkkivalonsa normaalisti. Siis valoina palavat rengaspaine ja luistonestovalot En osaa sekavammin asiaa selittää.
  12. OTV

    Mittarivalo

    No koodit on kyllä luettu aivan merkkiliikkeessä pariinkin otteeseen. Koodeja ei vaan ole. Tai on kyllä yksi, joka kehoittaa lukemaan ohjekirjasta, kuinka initialisoidaan rengaspaineen merkkivalo. Nappulan painamisella ei ole mitään vaikutusta. Eiköhän abs anturin vika sytytä myös abs valon, eikä pelkästään rengaspainetta ja luistonestoa, jotka katoavat käsijarruvivun pikku napsauksella. Joko minä ole tyhmä, tai sitten auton sähköjärjestelmä!
  13. OTV

    Mittarivalo

    Luistonesto ja rengaspainevalot paloivat aiemmin sattumanvaraisesti, nyt jatkuvasti. Jos käsijarru on päällä valot eivät syty käynnistyksen jälkeen. Vapautettaessa käsijarrun käsijarruvalo sammuu ja em valot syttyvät heti, luistoneston kytkimellä ei vaikutusta ei myöskään rengaspaineen kuittausnapilla. Mutta, jos vedän käsijarrun ennen käynnistystä ekaan napsuun, jolloin käsijarrun valo ei vielä syty, ei käynnistyksen jälkeen myöskään nuo muut valot syty. Nyt toimii myös luistoneston kytkin on-off niinkuin pitääkin. Mystinen juttu vaikuttaa "mekaaniselta sähkövialta"
×
×
  • Luo uusi...