Jump to content

Igor

Members
  • Posts

    1,051
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    142

Igor last won the day on May 4

Igor had the most liked content!

1 Follower

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Tampere
  • Garage
    -06 Cooper S JCW++

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Igor's Achievements

  1. Kaikkea ne Valko-Venäläiset keksii... Mieluummin satanen koko hässäkästä kuin euroakaan sinne suuntaan. Tuo musta kuutio ei muistaakseni maksanut edes kahta euroa. Omassani isoin väljyys ton kuution vaihdon jälkeen on vaihdekepin mekanismin poikittaisessa akselissa. Tarttis jonkinlainen holkki työstää sinne, ettei se akseli pääse heilumaan siellä niin paljoa ennen kuin liike välittyy kaapeliin.
  2. En jaksa uskoa että noin pieni männän koon kasvu vaikuttaisi poljintuntumaan niin että sen huomaisi. Teoriassa näin toki tapahtuu. Mutta näihin on laitettu paljon isompiakin satuloita ilman että pääsylinteriä on vaihdettu. Takajarruja en ole itsekään koskaan joutunut säätämään kiinni päin palojen vaihdon yhteydessä. Polkenut vain poljinta kunnes palat on kiinni levyssä. Yksi tapa saada huono poljintuntuma on laittaa vanhat vinoon kuluneet palat uusien levyjen kaveriksi, mutta tässähän taisi olla koko setti uutta kamaa.
  3. Tulikohan väärälle osastolle?
  4. ABS-yksikön ilmaaminen saattaa vaatia bemarin diagnostiikkasoftan (INPA tai ISTA). Siellä on ilmaustoiminto jolla saa käytettyä ABS-pumppua. Mutta aika hankala sinne kai on ilmaa saada, mikäli järjestelmä ei ole valunut ihan tyhjäksi. Eli siinä mielessä ehkä vähän epätodennäköinen syypää ongelmaan. Kuten Micke tuossa yllä kirjoitti, kannattaa sitä ilmausta koittaa vielä uudemman/useamman kerran. Ei tuo kuulosta normaalilta jarrutuntumalta.
  5. Igor

    Tuulilasi!

    Keskitetty on meilläkin. Pitäis varmaan antaa vaimon neuvotella vakuutukset seuraavan kerran. Vuosi takaperin ehdin jo innostua, kun oli kertynyt If:n "omavastuurahaa" jonkinlaisena bonuksena, ja ajattelin että sehän on kätevä käyttää tuohon tuulilasin vaihtoon. Mutta tietenkin ainoa minkä omavastuuseen sitä nimenomaan ei saa käyttää, on tuulilasivakuutus.
  6. Igor

    Tuulilasi!

    Mulla If:ssä lasivakuutuksen omavastuu 200€. Mutta kannattaa se silti pitää, kun on lämmitettävä tuulilasi.
  7. Reikälevyt saattaa ratakäytössä alkaa halkeilemaan noista reikien kohdilta. Kannattaa tarkkailla tilannetta. Ei välttämättä aiheuta ongelmia, mutta on syytä tiedostaa... itse olen tavallisesti vältellyt niitä kuin ruttoa, mutta löysin reiälliset OEM JCW -levyt (joissa on myös kolot..) niin halvalla, että ne voi heivata metallinkeräykseen melko matalalla kynnyksellä. Ne kolot lienee tasapainotuskoneen jäljiltä...
  8. Kyllähän se jarrujen suorituskyky aina kasvaa kun satulassa on reilummin mäntiä ja levyn halkaisija suurenee. Oletettavasti ero on huomattava. Samalla yleensä paranee myös jarrujen lämmönkesto, kun on enemmän massaa ja pinta-alaa. Toisaalta R56-kokoisilla jarruillakin on pärjännyt ~265hv tehoilla kun on kunnon palat. Mulla on omassa tuollaiset köyhän miehen jarrujäähyt, eli sumuvalojen tilalla suorat haitariputket sisälokasuojaan. Ne kun laittoi, niin ei ole enää vanteiden sovitinrenkaat sulaneet radalla... Kulumisanturien sopimisesta en osaa sanoa. Realoem.com:sta vois ehkä vakoilla onko niissä ylipäätään eroa. Mulla on ne anturit nippusiteillä kiinni jossain sisälokasuojien takana. Ne kun alkaa vilkuttelemaan valoa minusta vähän turhan aikaisin, ja aika harvoin menee montaakaan tuhatta kilometriä ettei palojen kuntoa tule tutkittua, kun renkaat on irti syystä X tai Y.
  9. Halvempi konversio taitaa olla Megane RS:n Brembot, eikä taatusti jää tehossa jälkeen Boxsterin vastaavista. Nekin toki vaatii adapterit. R56 JCW-jarrujen Budweg-merkkiset kopiot on sitten se helpoin ja halvin 4-mäntäinen vaihtoehto, ne on mallia bolt-on. Taatusti riittävät R53:een ratakäyttöön. Mutta kuten Micke tuolla yllä huomautti, niin noi S-spoke -vanteet on ihan törkeän painoiset (11,8kg), ja vanteiden paino vaikuttaa aika merkittävästi myös jarrujen tehoon. Sieltä voi helposti laihduttaa 3-4kg per nurkka.
  10. Toi 215/45-17 on aika hyvä koko, aavistuksen vakiota leveämpi, mutta ei vielä hankaa mistään (ainakaan vakiovanteiden ET:llä). Ja on useimmiten vakiokokoa halvemmatkin. Mulla oli tässä omassa jo tehtaalta noi R56-kokoiset jarrut (eli R53 JCW-jarrut), ja niillä pärjää kyllä aika pitkälle. Kunnon paloilla ne kestää rata-ajoa aika mukavasti. Carbotech XP8:t toki maksaa aika reippaasti, ja tykkäävät vinkua, mutta ei ne ainakaan kesken lopu. Mä ajoin niillä yhdet levyt loppuun, ja paloissa on edelleen n. 7mm pintaa. Ferodon valikoimiin kannattaa myös tutustua.
  11. Ei niitä taida olla kuin ne mitä on aikoinaan saanut tehtaalta. Niitä on aika harvakseltaan maailmalla kaupan, ja hinnat ihan tolkuttomia. Muut mitä näkee myynnissä on dipattuja tai vinyylitarroitettuja tai päälle liimattavia palasia. Ilmeisesti tarkoitit niitä? Briteistä tuskin kannattaa muutenkaan tilata, kun meilllä on täällä ratti väärällä puolen. Ja kojelauta vielä muuttui faceliftin yhteydessä, joten sekin kannattaa huomioida.
  12. Jos ei käytettyä löydy, niin osanumero on 51126800234, ja sillä löytyy ebaystä uusi halvimmillaan vähän alle 70€ (posteineen): https://www.ebay.de/itm/202368743907?hash=item2f1e1df9e3
  13. Igor

    IMM 2020

    No kai se on vaan laskettava noi lauttaliput tappioksi. Oma syy, titityy, mitäs otin special-hintaiset liput. Heinäkuussa sitten Norjaan nordic-möötteen... ..ja -24 "taas" sinne Saksaan.
  14. Igor

    IMM 2020

    No niinhän siinä sitten kävi ettei tänäkään vuonna lähdetä IMMiin. https://imm2024.de/verschoben/ Laittakaahan tänne infoa jos saatte jollain konstilla vielä siirrettyä Finnlinesin special-hintaisia lippuja, joista on luvatut siirrot käytetty...
  15. Igor

    Öljynvaihto?

    Öljykorkissa lukee "SEE OWNER'S MANUAL", ja sieltä manuaalista (R50/52/53) voi vakoilla että suositus on LL-01, tai vaihtoehtoisesti LL-98 tai ACEA A3. Eli kunhan öljy täyttää vähintään noi speksit niin ei muuta kuin kovaa ajoa. LL-04 on siis varsin turvallinen valinta, ja se leima löytyy aika monesta purkista, esim. kohtuullisen edullisesta Castrol Magnatecista. Motox FullSyn täyttää ton ACEA A3 -speksin, jos haluaa vielä halvemmalla mennä. LL-01 leima löytyy myös Redlinen Extremestä ja ACEA A3 Fuchs Race Pro S:stä, mutta pelkkään katukäyttöön ne on ehkä vähän tuhlausta...
×
×
  • Create New...