Jump to content

Igor

Members
  • Posts

    1,045
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    142

Igor last won the day on May 4

Igor had the most liked content!

1 Follower

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Tampere
  • Garage
    -06 Cooper S JCW++

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Igor's Achievements

  1. Reikälevyt saattaa ratakäytössä alkaa halkeilemaan noista reikien kohdilta. Kannattaa tarkkailla tilannetta. Ei välttämättä aiheuta ongelmia, mutta on syytä tiedostaa... itse olen tavallisesti vältellyt niitä kuin ruttoa, mutta löysin reiälliset OEM JCW -levyt (joissa on myös kolot..) niin halvalla, että ne voi heivata metallinkeräykseen melko matalalla kynnyksellä. Ne kolot lienee tasapainotuskoneen jäljiltä...
  2. Kyllähän se jarrujen suorituskyky aina kasvaa kun satulassa on reilummin mäntiä ja levyn halkaisija suurenee. Oletettavasti ero on huomattava. Samalla yleensä paranee myös jarrujen lämmönkesto, kun on enemmän massaa ja pinta-alaa. Toisaalta R56-kokoisilla jarruillakin on pärjännyt ~265hv tehoilla kun on kunnon palat. Mulla on omassa tuollaiset köyhän miehen jarrujäähyt, eli sumuvalojen tilalla suorat haitariputket sisälokasuojaan. Ne kun laittoi, niin ei ole enää vanteiden sovitinrenkaat sulaneet radalla... Kulumisanturien sopimisesta en osaa sanoa. Realoem.com:sta vois ehkä vakoilla onko niissä ylipäätään eroa. Mulla on ne anturit nippusiteillä kiinni jossain sisälokasuojien takana. Ne kun alkaa vilkuttelemaan valoa minusta vähän turhan aikaisin, ja aika harvoin menee montaakaan tuhatta kilometriä ettei palojen kuntoa tule tutkittua, kun renkaat on irti syystä X tai Y.
  3. Halvempi konversio taitaa olla Megane RS:n Brembot, eikä taatusti jää tehossa jälkeen Boxsterin vastaavista. Nekin toki vaatii adapterit. R56 JCW-jarrujen Budweg-merkkiset kopiot on sitten se helpoin ja halvin 4-mäntäinen vaihtoehto, ne on mallia bolt-on. Taatusti riittävät R53:een ratakäyttöön. Mutta kuten Micke tuolla yllä huomautti, niin noi S-spoke -vanteet on ihan törkeän painoiset (11,8kg), ja vanteiden paino vaikuttaa aika merkittävästi myös jarrujen tehoon. Sieltä voi helposti laihduttaa 3-4kg per nurkka.
  4. Toi 215/45-17 on aika hyvä koko, aavistuksen vakiota leveämpi, mutta ei vielä hankaa mistään (ainakaan vakiovanteiden ET:llä). Ja on useimmiten vakiokokoa halvemmatkin. Mulla oli tässä omassa jo tehtaalta noi R56-kokoiset jarrut (eli R53 JCW-jarrut), ja niillä pärjää kyllä aika pitkälle. Kunnon paloilla ne kestää rata-ajoa aika mukavasti. Carbotech XP8:t toki maksaa aika reippaasti, ja tykkäävät vinkua, mutta ei ne ainakaan kesken lopu. Mä ajoin niillä yhdet levyt loppuun, ja paloissa on edelleen n. 7mm pintaa. Ferodon valikoimiin kannattaa myös tutustua.
  5. Ei niitä taida olla kuin ne mitä on aikoinaan saanut tehtaalta. Niitä on aika harvakseltaan maailmalla kaupan, ja hinnat ihan tolkuttomia. Muut mitä näkee myynnissä on dipattuja tai vinyylitarroitettuja tai päälle liimattavia palasia. Ilmeisesti tarkoitit niitä? Briteistä tuskin kannattaa muutenkaan tilata, kun meilllä on täällä ratti väärällä puolen. Ja kojelauta vielä muuttui faceliftin yhteydessä, joten sekin kannattaa huomioida.
  6. Jos ei käytettyä löydy, niin osanumero on 51126800234, ja sillä löytyy ebaystä uusi halvimmillaan vähän alle 70€ (posteineen): https://www.ebay.de/itm/202368743907?hash=item2f1e1df9e3
  7. Igor

    IMM 2020

    No kai se on vaan laskettava noi lauttaliput tappioksi. Oma syy, titityy, mitäs otin special-hintaiset liput. Heinäkuussa sitten Norjaan nordic-möötteen... ..ja -24 "taas" sinne Saksaan.
  8. Igor

    IMM 2020

    No niinhän siinä sitten kävi ettei tänäkään vuonna lähdetä IMMiin. https://imm2024.de/verschoben/ Laittakaahan tänne infoa jos saatte jollain konstilla vielä siirrettyä Finnlinesin special-hintaisia lippuja, joista on luvatut siirrot käytetty...
  9. Igor

    Öljynvaihto?

    Öljykorkissa lukee "SEE OWNER'S MANUAL", ja sieltä manuaalista (R50/52/53) voi vakoilla että suositus on LL-01, tai vaihtoehtoisesti LL-98 tai ACEA A3. Eli kunhan öljy täyttää vähintään noi speksit niin ei muuta kuin kovaa ajoa. LL-04 on siis varsin turvallinen valinta, ja se leima löytyy aika monesta purkista, esim. kohtuullisen edullisesta Castrol Magnatecista. Motox FullSyn täyttää ton ACEA A3 -speksin, jos haluaa vielä halvemmalla mennä. LL-01 leima löytyy myös Redlinen Extremestä ja ACEA A3 Fuchs Race Pro S:stä, mutta pelkkään katukäyttöön ne on ehkä vähän tuhlausta...
  10. Igor

    ESP (DSC)

    Kyllä se ainakin omassa haittasi liikkeellelähtöjä lumella, eli aika usein se oli talvisin pois päältä kaupunkipyörityksessä. Ja kyllä se tuppaa ruksuttamaan kiihdytyksissä välillä kesälläkin...
  11. Igor

    IMM 2020

    Mun piti siirtää paluuta muutaman päivän aikaisemmaksi jotta ehtii takaisin YO-juhlien aikoihin. Tein siirron mustan perjantain tarjousten aikoihin, niin sain menomatkallekin hytin samaan rahaan. Siirsin myös lähtöä aikaisemmaksi, jotta jäis jonkinlainen mahdollisuus myös Nordschleifen kiertämiseen, mutta nyt näyttää siltä että rata on kiinni koko IMMiä edeltävän viikon... no, Grossglocknerin ja Saksan alppiteiltä on toivottavasti lumet sulaneet jo tuolloin. Kaikki ilmaiset siirrot on nyt sitten käytetty. Nyt täytyy vaan toivoa että kreikkalaiset aakkoset loppuu ennen IMMiä, eikä sitä enää siirretä. Ja että auto on kasassa tuohon mennessä.
  12. Igor

    Avain

    Joko siitä vara-avaimesta on patteri loppu, tai se on jostain syystä tippunut synkasta, ja se pitää vaan paritella uudelleen. Ton mallin Ministä en valitettavasti osaa sanoa miten se tapahtuu. Tai sitten auton päässä on jotain häikkää, jos toinenkin avain prakaa...
  13. Igor

    R53 JCW -06

    Juu ei saa olla punaiset takavilkut, koska ne on vaaralliset. Paitsi jos on muuttoauto tai joku jenkkivehje, silloin ne on turvalliset. Luulen että keltainen polttimo näkyy tuolta riittävän oranssina. Jos ei, niin sit pitää sotkea polttimoa vähän vihreällä.
  14. Igor

    R53 JCW -06

    Sitä mustaa muovipölyä sai niistää nenästä vielä seuraavanakin päivänä... mutta pc-koteloita modanneena tohon käryyn on jo tottunut. Onhan ne ledivalot ainakin erilaiset...
  15. Igor

    R53 JCW -06

    Takavalot piti irroitella muista syistä (ehkä arvaattekin, siitä lisää myöhemmin...), joten päätin toteuttaa niille samalla krominpoisto-operaation. Eli dremeli kauniiseen käteen ja hengitellään hetki käryävää muovia. Sitten otetaan vähän IPAa (ei sitä olutta) ja hinkutellaan kromintapainen maali/pinnoite irti. Alta paljastuu kaunis kiiltävä punainen muovi. Jos käyttää IPAn tilalla asetonia, silloin alta paljastuu mattapintaiseksi sulanut muovi. Arvatkaa mistä tiedän? Onneksi oli sitikan umpioiden kiillotuksen jäljiltä vesihiomapaperia ja Fareclaa... Eräästä toisesta projektista oli jäänyt tuollainen pieni käläkälä-purkki takavalomaalia, joten venyttelin maskausteippiä ympyräksi ja suihkautin vilkkujen linssit punaisiksi. Ei tullut maailman siistein pinta, mutta sovitaan että sen kuuluukin olla vähän matta... jälkeenpäin tuli mieleen, että ehkä siihen olisi voinut vetää vielä lakan päälle. Linssit silikonilla takaisin kiinni ja seuraavana päivänä koesovitus (ja sitten toinen kierros silikonia että on varmasti tiiviit). Akku oli irti, joten kuvia valot päällä (ja auto pestynä ja kokonaisena jne jne) sitten keväämmällä.
×
×
  • Create New...