Jump to content

R53 JCW -06


Igor

Recommended Posts

1 hour ago, karvalakki said:

Minulla on ollut nyt pitempään 335i:ssä käytössä Michelin Pilot Super Sportit. En tiedä miten ne etuvetoisessa toimivat, mutta itse olen ollut niihin kovin tyytyväinen. Hyvin sopivat myös arkikäyttöön, mutta pito ja kestävyys radalla ovat todella yllättäneet positiivisesti. 

Super Sportit on pikkuhiljaa poistumassa valikoimasta, Pilot Sport 4S on korvaava malli. Joitain ensiasennuskokoja kai vielä tehdään. Varmasti toimivat myös etuvetoisessa. 

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, Igor kirjoitti:

Super Sportit on pikkuhiljaa poistumassa valikoimasta, Pilot Sport 4S on korvaava malli. Joitain ensiasennuskokoja kai vielä tehdään. Varmasti toimivat myös etuvetoisessa. 

Kiitti vinkistä, taidanpa siis seuraavaksi kokeillakin PS4S:ää.

Link to comment
Share on other sites

Lainaa

Vieläkös Mini muuten harrastaa runflatteja, vai onko jo siirrytty paikkapulloon ja pumppuun? 

No mun autossa ei ole tuota paikkasettiä ja käyttömanuaalista katsoin että sitä ei ole jos autossa on runflatit laitettu tehtaalla. Eli oletuksena on että sellaiset on alla mutta yritin noista hankookeista hakea sitä RF leimaa  enkä löytänyt... asia varmistunee kun saan uudet vanteet ja noi hankookit pyörytetään niille, eiköhän rengasliikkeen kaveri osaa sanoa onko runflatit. 

Tarkoitus on kyllä ostaa kompura+paikkausaine setti koska tilaamani continetalin 7 kitkat on normirenkaat. Se vaan mietityttää kun tossa on ne TPMS anturit ja niistä taasen luin että ne on aina entiset jos paikka ainetta käyttää.... Rengasrikot on kyllä nyky renkailla harvinaisia mutta jos huonoon aikaan/paikassa sattuu niin ehkä pelastus setti olisi hyvä olla mukana jos hinuria ei esim. olis kohtuudella tarjolla.

   

Link to comment
Share on other sites

Lainaa

🤔 Sutiminen nyt on aina ongelma etuvetoisessa. Omassa lukkoperä (Quaife) auttaa jonkun verran, mutta ei sekään ihmeitä tee kun antaa kunnolla löylyä kesken mutkan

Joo, tuttua, mulla on ollu noita tehokkaampia etuveto Alfoja, 156 painavalla V6 bussolla ja tää viiminen neliapila Giulietta 235HP kevyemmällä TBI koneella... ainakin tässä viimisessä tuntu tehot hukkuvan sutimiseen...

Link to comment
Share on other sites

Renkaat tietty tekee paljon tohon sutimiseen. Kuluneet PS3:t ei tarjonnu mitään pitoa kun ajoin niillä muutaman lenkin keväällä. Semislikseillä saa jo vähän yrittää että pito loppuu. Ainakin kuivalla. 😄  Näitä "nelosia" en ole vielä päässyt kunnolla koeponnistamaan, olis kiva saada pyöränkulmat kuntoon ensin. Toivottavasti posti kuskaa raidetangon pään tänne viimeistään huomenna, niin ehtii vielä käydä säädättämässä ennen lauantain ratapäivää...

  

Link to comment
Share on other sites

Sen verran pitää varastaa ketjua, onko kokemuksia sekä Qualifen että OEM lukosta. Itsellä ei kumpaakan ole, ja mietin että mikä olisi järkisijoitus. OEMeja tunnutaan myyvän lähinnä vaihdelaatikon kanssa, eli niidenkään löytäminen erikseen ei kovin helppoa ole. Qualife vajaan tonnin, mutta varmasti auttaa mukavasti pitoon.

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, minapamina said:

Sen verran pitää varastaa ketjua, onko kokemuksia sekä Qualifen että OEM lukosta. Itsellä ei kumpaakan ole, ja mietin että mikä olisi järkisijoitus. OEMeja tunnutaan myyvän lähinnä vaihdelaatikon kanssa, eli niidenkään löytäminen erikseen ei kovin helppoa ole. Qualife vajaan tonnin, mutta varmasti auttaa mukavasti pitoon.

Saa varastaa ihan vapaasti. Mulla tosiaan oli tässä OEM ja vaihdoin tilalle Quaifen.

OEM on kitkalukko, ja on aavistuksen nykivä kun mutkassa sisäpuolen rengas hakee pitoa. Tasaisella pinnalla toi ei ole iso ongelma, mutta jos on vaikkapa vähän pomppuinen asvaltti, niin sen tuntee ohjauksessa. Talvella se toimii oikein kivasti, sutii aina kahdella renkaalla, ja vetopitoa riittää.

Quaife on torsen-tyyppinen, ja sen toimintaa ei ratissa tunne. Mutkassa kaasua antaessa se tuntuu oikein imevän keulaa mutkaan sisään. Mutta talvesta Quaife ei oikein suoriudu. Jos toinen rengas on jäällä tms. nollapidolla, niin tehoa ei siirry sinne pitävämmälle puolelle. Oli melkoinen pettymys kun puolitoista talvea (muistaakseni) ajelin Quaifen kanssa. Nythän toi kärry on vain kesäkäytössä.

Link to comment
Share on other sites

Runflateistä eroon hankkiutuminen oli ihan eka asia mitä tein kun ostin Minin. On mulla tuolla autossa semmonen paikkauspainepullo hätävarana, jos Autoliitto ei jostain syystä pääse pelastamaan. Nyt kun kärry on yli 15-vuotias, niin ulkomailla Autoliitto ei enää auta... olisikohan syytä päivittää toi pullo johonkin kompurasysteemiin?

Normimallin tunkkihan ei tonne alle mahdu, eikä varmaan mikään matalaprofiilimallikaan jos on rengas puhki, joten vararengas olis aika turha varuste. 😄

Link to comment
Share on other sites

OSRAM

Tuollaisen ajatelin hakea, ainakin väittävät ettei tuhoaisi TPMS antureita... tätyy kysellä vielä rengasliikkeen mielipide. En vielä mittaillut mutta ehkä sopisi sinne poteroon tavaratilan alla. Laakkosella vastaava "BMW merkkinen" taisi olla 120€ luokkaa.

Link to comment
Share on other sites

Eihän nuokaan auta, jos renkaaseen tulee repeämä. Mutta jos ajaa lasinsiruun tai naulaan/ruuviin, saa sentäs ilmat takaisin joksikin aikaa. Kanttari osumakin joskus saattaa tyhjentää renkaan.

Käyttö autossa on muutaman kerran huomannu aamulla, että kumi tyhjä. Kompura auttanu paljon, pääsee lähimmälle korjaamolle ilman renkaan vaihtoa. Syy ollu aina joku terävä esine.

Link to comment
Share on other sites

Akkupumppu? Siis itellä ehkä sama, virta otetaan tupakka sytkän liitännästä, eli 12v kompura.🙂.

Kaikissa miun entisissä uudemmissa mineissä, joissa ei ollu varapyörää, oli tuo kompura ja paikkaus ainepullo.

Link to comment
Share on other sites

Saattaahan se olla nykyisin, että ne on otettu pois, ennen auton vaihtoa/ myyntiä. Omissani ne olivat vielä tallella ja jätinkin niihin ennen vaihtoa. Olinkohan tyhmä?

Link to comment
Share on other sites

4 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Akkupumppu? Siis itellä ehkä sama, virta otetaan tupakka sytkän liitännästä, eli 12v kompura.🙂.

Kaikissa miun entisissä uudemmissa mineissä, joissa ei ollu varapyörää, oli tuo kompura ja paikkaus ainepullo.

Juu se, mutta lisäksi se porakoneen näköinen pumppu missä ladattava akku itsessään.

Link to comment
Share on other sites

On 15/09/2021 at 17:13, Igor said:

Näitä "nelosia" en ole vielä päässyt kunnolla koeponnistamaan, olis kiva saada pyöränkulmat kuntoon ensin. Toivottavasti posti kuskaa raidetangon pään tänne viimeistään huomenna, niin ehtii vielä käydä säädättämässä ennen lauantain ratapäivää...  

Eipä tullut Nimarkilta osia luvatussa 1-3 työpäivässä. Kuulostihan se vähän liian hyvältä ollakseen totta. Eivät kolmen työpäivän jälkeen osanneet edes kertoa milloin ne mahtaisi tulla, saati että olisivat informoineet viivästyksestä ihan oma-alotteisesti. Peruin tilauksen, ja tilaan osat jatkossakin tuolta Helsingin eteläpuolelta Aeromotorsilta. Ei nekään 1-3 työpäivässä toimita, mutta eivät myöskään lupaa turhia, ja tuntuvat tietävän milloin osat on heillä varastossa.

Eli ratapäiville pitää nyt lähteä vähän toispuoleisella aurauksella. PS4:t koeponnistan radalla joku toinen kerta. Alle menee nyt vanhat semisliksit, kun niiden kanssa ei enää pikku toispuoleiset kulumat haittaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...

Kävin tallilla käyttämässä tän vekottimen lämpimäksi, ja alta paljastui kaksi kämmenen kokoista öljyläikkää (siis ennen starttaamista). En jaksanut vielä alkaa tutkimaan mistä kaikkialta se nyt vuotaa. Käyntilämpöisenä se sitten pullautti paisarin ylivuotoletkusta lätäkön alleen. Ilmeisesti järjestelmä ei (taas) pidä painetta, lämmöt kyllä pysyi aisoissa.

Eli kaksi tai kolme korjauskohdetta lisää talven työlistalle. Jippii. Onneksi noita kreikkalaisia aakkosia tuntuu riittävän, joten ainakaan sosiaalinen kanssakäyminen ei kärsi auton alla makoilusta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Noi kyseiset öljylammikot vaikuttaa olevan lähtöisin ohjaustehostimen säiliöstä, siellä oli pinta vajonnut aika reippaasti. Säiliöltä alaspäin menevistä letkuista se taaempi näyttää märältä, ja öljy on valunut apurungon päältä lattialle paria eri reittiä. Se etummainen letku mulla olisikin ollut valmiina hyllyssä...

Hyviä vinkkejä ton letkun vaihtamiseen? Tilaahan tuolla on ruhtinaalisesti joka suunnassa. 😅

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...