Jump to content

holkki

Members
  • Posts

    562
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    42

holkki last won the day on June 15

holkki had the most liked content!

1 Follower

About holkki

  • Birthday 03/07/1966

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    kuusankoski
  • Interests
    Tekniikka,urheilu,kalastus
  • Garage
    Mini Cooper S R56 -07
    Rellu Trafic -17

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

holkki's Achievements

  1. Turbon ohjaus toimii alipaineella, eli herkkä vuodolle. Kannattaa aloittaa todella niistä letkuista, sun autolla on jo ikää lähes 15 vuotta(-07) , alkaa kumiletkut pykimään... Myös ahtopaineiden ohjausventtiili on hajoavaa tavaraa, omasta -07 uusittu... ja turbon alipainekello, divertti ja ahtovuodot kuuluvat samaan sarjaan. Ei noita turboja juurikaan taida mennä, itse olen vaihdellut niitä aivan muista syistä....
  2. Joo, nuo oireet kyllä viittaa vahvasti siihen solenoidiin. Varmaan N14 moottori, yhdellä solenoidilla? En sähkökuvista kurkkinut, mutta veikkaisin , että tulee suoraan eculta. Lämpötila siihen ainakin vaikuttaa, kylmänä käy hetken hyvin, lämmettyään alkaa kierrosten soutaminen ja huopaaminen...Kannattaa kurkata myös tuolta NAM (North American Motoring) /R56 issue&Problems osiosta, voi löytyä kohtalontovereita...
  3. holkki

    ESP (DSC)

    Itselleni on ollut yllätys, kuinka paljon antaa quaiffen lukon kanssa pyöriä tyhjää lähdöissä, tietty kun renkaat on suorassa ei tule niin helposti pyörimiseroa...mutta, kyllä itsekkin napsautan usein "sportin" päälle ja luistonesto ja start&stop offiin, tuolla torsenilla pärjää ihan hyvin...
  4. Tervetuloa vaan! Juu, tuolla koneelle on ollut tuota "2885" vaivaa, usein se johtuu turbon ongelmista, hukkaportin tanko jumittaa, kalvo sökö, alipaine vuoto hukkaportin letkuissa tai sitä ohjaava venttiili sökö. Myös hukkaportin tangon mitalla on vaikutusta tai oikeastaan liikeradan pituudella. liian pitkä liike aiheuttaa vääräaikaista toimintaa, ja hukkaportti ei sulkeudu riittävän tiiviisti. Oikea liike on muistin mukaan alle 10mm, tarkista jostain! Ja usein koodia antaa sähköinen divert-venttiili, jumittaa tai muovisesta venttiililautasesta puuttuu palanen, murtuminen. Tuolta lähtisin tutkimaan, kuuklettamalla lisää infoa, esim. North american motoring - minifoorumilta...
  5. Eikö tuo "auto nosturilla" ole ihan normaali aikaväliin sidottu huolto ilmoitus, jonkunlainen tarkastus-huolto ilmoitus? Joku hetki sitten kuittasin oman ilmoituksen, tais mennä ihan BC nupista...Ja oon juuri samaa mieltä Karvalakin kanssa , huono akku saa aikaan virransäästö toimenpiteitä, puhallin noputta vähennetään(typerä toimenpide!) , penkinlämmitys, peilien lämmitys, soitin yms alkaa putoilemaan pelistä... Aikakin R56 antaa jossain vaiheessa "low battery warning" -ilmoituksen...
  6. Joo, MTL ajettu koko ajan, kesät ja talvet, myös Quiaffe lootassa, hyvin toimii vaihteensiirto myös kylmässä.
  7. Joo, nuo värikoodit ovat tietty tehtaan kokoonpano mittoja, purun yhteydessä kaulat mitataan ja tarvittaessa koneistetaan ja laakerit sen mukaan...kannattaa tietty tsekata myös kannen kunto. Omassa oli vena ohjurit väljät 115 tkm kohdalla.
  8. Mini mania / Mini Cooper Main Bearing Identification Instructions. Tuolta löytyy jonkunlaiset ohjeet niiden koodien tulkintaan ja taulukko....
  9. Oho, lataus hommat vähän tökkii, sorry! No, tuossa on se taulukko, koetan löytää ne ohjeet jostain...
  10. Kaivoin vähän omia kuvia, tuossa kampuran ja lohkon merkinnät.koetan löytää sen sivun, missä oli taulukko....joo, tarvikkeena ei ollut noin yksityiskohtaista mitoitusta laakereissa.
  11. Kaivoin vähän omia kuvia, tuossa kampuran ja lohkon merkinnät.koetan löytää sen sivun, missä oli taulukko....joo, tarvikkeena ei ollut noin yksityiskohtaista mitoitusta laakereissa.
  12. Kaivoin vähän omia kuvia, tuossa kampuran ja lohkon merkinnät.koetan löytää sen sivun, missä oli taulukko....joo, tarvikkeena ei ollut noin yksityiskohtaista mitoitusta laakereissa.
  13. Laita samalla myös päittäislaakerit uusiksi...
  14. Joo, se laakeri jumppa on oma juttunsa. Sun pitää laittaa akselin kirjain koodi ja lohkon koodi päällekkäin ja katsoa taulukosta koodien kohtauspisteestä merkki ja sillä löytyy oikea värikoodi joka kaulalle. Tarvii olla varsinainen Egyptologi niiden selvittämiseen! Netistä löytyy tarkat ohjeet ja se taulukko. Lohen uk tarjoaa jotain valmiita rebuilt -kittejä, vilkaise...
  15. Oho! No, hyvä kun löytyi! Löytyikö vikinä-lähde?
×
×
  • Create New...