Jump to content

Jaakonfaija

Jäsenet
  • Viestit

    29
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    3

Jaakonfaija last won the day on 28. Marraskuuta 2021

Jaakonfaija had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Sijainti
    Jyväskylä
  • Autotalli
    09 Cooper S, 78 mini 1000, 65 Corvette, 57 Bel Air, 56 Ferguson

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

Toiminto on estetty, eikä se näy muille käyttäjille.

Jaakonfaija's Achievements

  1. Nyt käy ja kukkuu hienosti kun uusin osia. Kiitos neuvoista.
  2. Huomasin väärin sen jakajan johdon. Kyllä se oli oikein kytketty.
  3. Kierroslukumittarille menee WB johto jos sellainen on. Huomasin myös että jakajalta lähtevä WB oli kytketty väärin eli puolan plussaan.
  4. Maajohto on kytketty alipainekellon jalan ruuvin alle (keltainen nuoli). Punainen nuoli puolan plussaan. Olisko jonkun edellisen omistajan tekemä maapiuha. Kytkentäkaaviossa on merkintä maalle jakajasta, mutta tarkoittaako tuo nyt sitten sitä että jakaja itsessään rungollaan maadoittaa. Ihan kärjellinen sytytys on mutta kipinät hävis totaalisesti. Vaihdoin jakajan konkan ja kärjet sekä kunnon maajohdon motista runkoon mutta ei kipunaa ??? (jakajan maapiuhan kuumuus hävis) Hyvät neuvot olis tarpeen.
  5. Kyllä 78:ssa menee sekä runkoon että jakajaan. 2 eri piuhaa. Epäilen nyt että motti ei saa maita muualta kuin jakajan piuhan kautta.
  6. Mikähän voisi olla vikana kun jakajalta lähtevä maihin menevä johto kuumenee ihan sulamispisteeseen asti kun starttaa ?. Auto ei käynnisty eikä oikein edes lupaile. Täysin korjattu kone joka ei ole vielä käynyt kertaakaan. 78 mini 998 koneella ja lucaksen 45 jakajalla.
  7. Eihän kellään sattuis olemaan sitä 78:n sähkökaaviota ?.
  8. Onko näin vaikka releen pohjassa ei ole flash mainintaa kuten ylemmässä releessä ?
  9. 78 Minissä on kaksi relettä tulipellissä joista alempi kolme napainen ohjaa vilkkuja. Sen alapuolella on toinen 2-napainen rele, mutta mitä se ohjaa ?. Mulla on sähkökaavio mutta se on ilmeisesti vanhemmasta ja ko. malliin en ole löytänyt täsmäävää. Jelppiä tarviis ja jos jollain olisi oikea kaaviokin niin olis kyllä hieno juttu. Toisessa kuvassa releen pohja mistä on kyse.
  10. Ei löytynyt vikaa motin vikinään vaikka purin koko koneen. Nyt on kone hoonattu, laakeroitu ja nokkaketjuasiat vaihdettu uusiin. Eli täys remontti vanhoilla männillä. Karvan päälle tonnin maksoi osat ja koneistukset mutta nyt toimii hienosti. Remontti kesti vaan vähän turhan kauan kun oli ulkomaanreissuja melkein kuukausi tossa samalla.
  11. Siinä kuvaa venttiilistä ennen ja jälkeen. Soodapuhalletut kanavat toisessa kuvassa.
  12. Ei ollut liikaa välyksiä venttiili ohjureissa. Hoonautin sylinterit ja hiotutin kampiakselin samalla kun on motti levällään. Karstaa oli venoissa ja kanavissa paljon mutta puhalsin soodalla kanavat ja sorvissa venat. Autolla ajettu siis 118 tkm. Lomareissut vaan meinaa venyttää kasaamista.
  13. Joo löysin minimaniasta ohjeet. Vein motin koneistamoon ja juttelin vanhan tekijän kanssa värikoodeista ja mitoituksesta. Sanoi että värikoodien mittaerot on tuhannesosamillen eroja ja ei ole merkitystä kun mitataan oikein ja hommataan oikeat laakerit. Tuttu ja arvostettu +40 vuotta alalla ollut joten en nyt usko että ihan puutaheinää kommentoi.
  14. En ole kyllä ikään kuullutkaan moisesta värikoodi pyörittelystä. Luin minimanian sivuilta aiheesta Ja ei kyllä ihan heti täysin auennut oikeat värit. Ihmetyttää sekin että Autodoc myy kampuran laakereita ilman mitään värikoodeja, että onko ne nyt käypiä vai ei ?. Onko sellaista opusta missä olis kaikki nuo nippelitiedot ?
  15. Ei. Uusin nyt samalla kampiakselin ja kiertokankien laakerit. Kampiakselin laakereissa oli kulumaa mutta ei mielestäni niin paljon että aiheuttaisi sen vikinän.
×
×
  • Luo uusi...