Jump to content

minapamina

Jäsenet
  • Viestit

    89
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    7

minapamina last won the day on 1. Huhtikuuta

minapamina had the most liked content!

Profile Information

  • Autotalli
    R53

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

Toiminto on estetty, eikä se näy muille käyttäjille.

minapamina's Achievements

  1. minapamina

    Vanteen et

    https://minicooper.fandom.com/wiki/OEM_Wheels_and_Tires Vakioista voinee arvailla, tai Googlea muiden hankinnoista.
  2. minapamina

    Mini R53 ropausta

    Kovin on hiljaista, tuli ostettua vakio radi nissenssiltä. Parkkiksella hommaan meni n. 2h siivouksineen, jos pitäisi tehdä uudestaan, varmasti vähemmän. Vanha radi oli ulkoisesti aika hajalla, pari alinta riviä oli selkeästi kaarella, joten varmasti halki ja jotain vuotoa. Radi kanssa käytännössä tyhjä nesteestä. Radin vaihdon jälkeen koeajoa, jonkin verran valkoista savua puski pakoputkesta, toki talvella mini tekee sitä muutenkin. Pitää toivoa, että kannen tiivisteet ei ole menneet rikki rikkinäisen radin kanssa. Lämmöt ei ole nousseet punaiselle, mutta jos lämmöt mitataan nesteestä ja nestettä ei ole, niin eipä ne nousekkaan vaikka kone kävisi kuumana.
  3. minapamina

    Mini R53 ropausta

    Ja koska projektit on kivoja, niin.. ihmetellyt miksi paisari välillä tyhjä, ilman mitään logiikkaa. Talvella ajoin Espoosta Lahteen ja takaisin, paisari edelleen täynnä. Toisaalta joskus 10min tyhjäkäyntiä, ja paisari tyhjä. Nyt kelien hieman parannuttua ja lämpötilan nousun myötä ongelma pahentunut, ja alkanut vuotaa enemmän ja enemmän nestettä. Veikkasin aluksi jotain nirhaumaa letkussa tai liittimissä, tämä kun oli ongelmana vuosi sitten. Kuitenkin syy selvisi, ja radissa on reikä. Jostain syystä ehkä 15cm pohjasta keskellä kennoa on vuoto, josta nestettä tulee reilusti (ei toki ämpäristä kaatamalla), mutta kuitenkin niin että tiputtaa ihan kohtalaisesti. Mikäs tähän on raadin suositus, netissä OEM radia nissensiltä suositeltiin (https://www.autodoc.co.uk/nissens/1991624) tms. Vissiin isommat aftermarketit ei tuo juurikaan hyötyjä, hintaahan niissä on reilusti enemmän, 2x-3x.
  4. JCWssä edessä isommat satulat/palat/levyt. Normaalissa vastaavasti pienemmät. Eli ei ole ristiin yhteensopivia. Tuo BBK yleinen päivitys, JCW etujarrut samat kuin R56 vakiot edessä, eli jos tuota halajat, niin R56 jarrut eteen.
  5. minapamina

    Mini R53 ropausta

    Tuli taas katsastettua auto, vasen etu ala pallo rikki, sen lisäksi korjauskehtous vuotavasta öljystä ja vasemman vetarin tiivisteestä. Pallo tuli korjattua, öljyvuoto tuntuu vaan pahenevan vaikka kaikki tiivisteet vaihdettu - vetarin suojakumin vaihto vähän myöhemmin. Leiman kunniaksi kuitenkin päivitystä edelliseen, eli geneerinen suljettu 12" subbarikotelo vahtui itsetehtyyn custom refleksiin 10" elementillä. Hiotusta vaneerista voinee päätellä että aika mittatilaustyötä, vahvarille paikka kotelon alapuolella, joten toinen puoli takakontista jäi vielä vapaaksi tavaroille. Edellinen subbari vei koko takakontin, kun vahvari joutui olemaan vieressä, joten tavallaan tämä hökötys isommasta koostaan huolimatta jättää enemmän tilaa. Pitää vielä liimata kansi kiinni, ja laittaa johdot nätimmin. Lopuksi päälystää kankaalla ja liimata putki. Mutta josko näillä saisi taas vuoden mukavia kilometrejä. Pikku vikaa öljynvuodon lisäksi on, tuntuu edelleen tiputtelevan jäähdytysnestettä, veikkaus vanhassa viassa eli radilla joku vuoto, joka aktivoituu kun lämmöt nousee yli 90c ja paine radissa kasvaa. Nyt talvella syönyt jäähdytysnestettä hyvin harvoin, mutta aina silloin tällöin paisari mystisesti puolityhjä.
  6. minapamina

    Mini R53 ropausta

    Kävin nyt vihdoin softaamassa minin UGT performancella https://www.ugtperformance.com/. Hommassa ei kauaa mennyt, hintaa 300e. Paha sanoa mitään softan laadusta, kun tiet liukkaat ku mitkä. Joko sutii tai ESP huutaa hoosiannaa. Puljun omistajalla itsellä pari R53:sta, joten suht luottavainen osaamiseen, mutta se selvinnee keväällä kun kelit paranee. Jotain varmaan näkee tankilla, aiemmin kulutus ollut suht tasasesti 9l/100km, ja kone käynyt aika rikkaalla pakokaasusta päätellen. Juteltiin kanssa niitänäitä, pitää harkita etanolia ja 550c suuttimia myöhemmin, kuulemma valtavasti nykyisten muutosten lisäksi ei voi tehdä, jos haluaa mitää katulaillisena (katsastus).
  7. minapamina

    R53 pakosarjaa + putkia

    Ok, eli tuo vaimennettu versio voisi olla noista parempi? Ei ole ainakaan hinnalla pilattu. Luulisi kanssa virtaavan paremmin kuin joku suht vakio pönttö.
  8. minapamina

    R53 pakosarjaa + putkia

    Oho, eipä oo ainakaan hinnalla pilattu. 700e taitaa briteistä olla noi normivehkeet, tuo 300e on aika edukas niihin verrattuna jos laadukas.
  9. minapamina

    R53 pakosarjaa + putkia

    https://orranje.co.uk/shop-by-brand/milltek-exhausts Orranjella aleja
  10. minapamina

    Mini R53 ropausta

    "väärinpäin" (eli reikä alhaalla) se ei mennyt kiinni, kun letkujen puolella muoviset palaset otti termariin kiinni, eli ei sitä oikeestaan voinut asentaa kuin "oikeinpäin". Ja mitä noihin yli 100c lämpöihin tulee, luulen että idlessä kierrokset vaan niin matalat, että pumppu ei juurikaan vettä saa kierrätettyä tms, ja/tai termarin väärällä puolella olevalla nesteellä kestää pitkään lämmetä ja lämmittää termaria - kuitenkin jos termarin toisella puolella on 90c vettä, ja toisella puolella 20c vettä, ni ei se termari silloin ole 90 asteessa eikä täten aukea. Toiminnan testasin liedellä kattilassa ennen asennusta, eli ei ollu koneen sisällä eka aukeaminen.
  11. minapamina

    Mini R53 ropausta

    Testasin kanssa uudella ekana vedellä että aukeaa- ja sehän aukesi. Ei muuta ku koneeseen ja palikat kiinni. Ohivirtausventtiiliä (se pieni reikä(?)) ei saanut kuin yläviistoon, alaspäin laitettuna ei saanut edes laitettua paikalleen. Alkuun lämmöt nousi johkin 103c huitteille, en osaa sanoa olisko miten noussu vielä. Painoin vähän kaasua vapaalla että pumppu sai kierrätettyä vettä paremmin, ja lämmöt tippu lähes välittömästi 70c. Sitten testiajolle, ja lämmöt asettu aika kivasti siihen 90c tienoille. Jossai kohti nousi paikalla ollessa 105c, mutta siinä vaiheessa tuuletin lähtee käyntiin, ja lämmöt alta 100c. Ohan toi aika uskomatonta, että lähes uus osa heti paskana (eikä siis DOA, kerta toimi ekat 500-1000km). Saa nähä kauanko saa ajella ilman remppoja, ainaki nyt on näennäisesti auto kunnossa, ja popit kunnossa. Tuli myös hommattua Hertzin pieni vahvari ja 12" suljettu pikku subbanen takakonttiin. Ei nyt mikään megarämisyttäjä, mutta passaa omaan kuunteluun juuri hyvin.
  12. minapamina

    Mini R53 ropausta

    Rehellisesti en muista miten päin oli, mutta toi nyt on selkeesti jumissa, eli ei toimi anyways. Pitää koittaa kattoa se oikeinpäin kun asennan uutta, en tuota edes ajatellut, että pitää olla nimenomaan ylhäällä.
  13. minapamina

    Mini R53 ropausta

    Ja paskanahan se vaikuttais olevan, oli kiehuvassa vedessä, mutta en ainakaan itse näe edes pientä avautumista, saati sitten "kunnollista":
  14. minapamina

    Mini R53 ropausta

    Termari ainakin näyttää ihan normaalilta, pitää vielä kiehuvalla vedellä testata että aukeaa:
  15. Muihin kyssäreihin ei ole vastausta, itse laitoin jarruihin tätä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/605953/Motul-RBF600-jarruneste-Racing-05l Ei ainakaan vielä ole auto ajautunut kallioleikkaukseen, vaikka muuten romu onkin Samalla vaivalla sitten isommat jarrut ja kunnon metalliset letkut, eiks?
×
×
  • Luo uusi...