Jump to content

minapamina

Members
  • Posts

    70
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

minapamina last won the day on May 18

minapamina had the most liked content!

Profile Information

  • Garage
    R53

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

minapamina's Achievements

  1. Iso osa tällä foorumilla taitaa tehdä itse, mulla oli R53ssa just kone irti ja yläkerta auki. Onhan siinä hommaa, kun ahdas auto, mutta ei mikään mahdoton homma. Jos konetta ei irrota, selviää yksistäänkin, mutta kannattaa varsinkin ekalla kerralla varata vähän enemmän kuin viikonloppu. Tiivisteet näissä tykkää mennä kaikkialta kovaksi, ja sitten alkaa vuotamaan.
  2. Jotenkin (tm) kaveri sai sen irti, sanoi modanneensa eilen tehtyä työkalua lisää, pääasia että irtosi. Samalla laitoin LUKin kytkinpaketin ilman massapyörää tilaukseen, massapyörä näytti olevan vaihdettu joku 6v sitten, ja kunto ihan jees - kytkimestä ei mitään kuitteja.
  3. massaahan sillä on aika paljon, että lämmittäminen aika haastavaa - ja samalla se tanko keskellä lämpenee, eli lämpötilaeroa vaikea varmaan saada aikaiseksi.
  4. Vituikshan se meni, miten https://www.amazon.com/gp/product/B004C0EEQU/ saa irti koneesta? Ei tunnu liikkuvan millään, laitettiin koloon metallitankoa, mutta meni vaan lyttyyn irrotustyökalulla liikuttamatta hihnapyörää. OEM tuntui irtoavan jotenkin helpommin. Tilanne siis se että kone on tällä hetkellä irti ja palasina, ja tarttee saada hihnapyörä irti että saa jakoketjun paikalleen jne.
  5. Kierrepallona https://www.lohen.co.uk/shop/gen-1-mini/engine-ecu/mini-w11-crate-engines Lohenilta parempaa koentta tilalle Tai varmaan noita viritettyjä muualtakin saa. Mutta jos tekee, niin tekee kunnolla
  6. Aah, niin se ei oo ecu, vaan softa oemiin! Pitääpä toi pitää mielessä, toi varmaan se "the" ratkasu, kunhan uskaltaa vetää kytkimestä ja sijottaa romuun Osaa varmaan flex fuelin kanssa, ettei pelkällä viinalla ole pakko mennä?
  7. Eli jos tollasen kisasemman nokan laittaa, vaatii käytännössä suuttimet, ecun ja tunen. Mikä ecu sulla, sääditkö ite? Ei oo kyllä ehkä tän rempan agenda, mutta tulevaisuutta varten
  8. Jos nokan vaihtaa, niin melkeen suoraan se ph4? Vaiko onko mitään järkeä laittaa noita välimallin nokkia?
  9. Jos nokan vaihtaa, vaatiiko yhtään mitään muuta? Suuttimet? Jotain lisäkilkettä? JA onko noista nokista oikeeta hyötyä, jos hommaa jonkun miedomman, vai onko joku kisasempi ainoa "järkevä" vaihtoehto? Toki joku miedompi nokka jollain 250 eurolla ei niin paha ole, jos siitä pelkkiä hyötyjä, ei vaadi suuttimia ja käyrät paranee.
  10. Nyt on koneesta sylinterikansi irti. Tarkotus putsata sisältä ja porata helicoili rikkinäisen tulpan kierteille. Jonkun verran joutuu pulttia ja tiivistettä ostamaan uutena, ehkä noita 200tkm+ ajettuja ei kehtaa enää käyttää. Nyt kun kone on auki, onko jotain "helppoa" samalla tehtävää huoltotoimenpidettä tai viripalikkaa, jotka kannattaa vaihtaa? Jakoketju kiristimineen jne menee ainakin vaihtoon, samalla varmaan termostaatti, mutta muuta? Vissiin tehopäivityksiä näihin on aggressiivisempi nokka, ja laajennetut venttiilinaukot, joista jälkimmäinen ei ole himassa tehtävä + vaatii uudet venat. Mites tuo nokka, onko miten "plug and play"? Vaatinee tunen, mutta ei muuta? Lähinnä sana vapaa, ja ideoita voi heittää, tarkotus ei ole ainakaan nyt laittaa koko konetta uusiksi viriosilla, vaan putsata ja mahdollisesti vaihtaa järkevästi vaihdettavissa olevat osat uusiin tai parempiin. Koko koneen päivitys olisi monen tonnin operaatio, mikä ei ainakaan nyt ole ajankohtainen.
  11. En tiedä miksi, mutta "Reikä lohkossa ainakin. Tutkitaan löytyykö muutakin." sai aikaan pienen hymähdyksen. "pikku vikoja, katsotaan onko mitään muuta" Toivottavasti saat vehkeen kuntoon, voi olla että omat seikkailut kannen kanssa on pientä tähän verrattuna.
  12. Paperilla varmaan joo, mutta vähän epäilyttää porata jos tippuu alumiinisilppua sisälle. Turvallisempaa varmaan irrottaa kansi porausta ja helicoilia varten. Lisäksi voi tsekata miltä männät ja venttiilit näyttää. Momenttiin nuo laitettiin 1.5v takaperin, eikä sen jälkeen koskettu, paska mäihä mutta nää on näitä.
  13. Empä tätäkään ole ehtinyt/jaksanut päivittää, lopputulemana koitettiin vaihtaa nuo puslat pelkästään, vituiks meni. Ei saatu puslia niihin metallikannakkeisiin, vissiin ulkoisesti vähän liian isot. Jouduttiin ostaa puslat "runkoineen", ja niitä ei tietenkään saanut vaihdettua ilman koko saatanan apurungon tiputtamista Samalla sitten vaihdettiin yksi vähän hapristunut moottorinkannake, ja tiiviste öljysuodattimen luota, mikä oli kova kuin kivi. Kasaamisen jälkeen kaikki momenttiin, mutta osa pulteista ei silti ollut tarpeeksi kireällä, joten hylsyä tuli. Piti kiristää käsin saatanan lujaa, että pysyi homma kasassa ilman kolinaa, ja katsastuksesta läpi----- KUNNES Tänään matka Lopelle, hyvinkään rampin noustessa moottori alkoi muistuttamaan ruohonleikkuria, ja tutut check engine lightit päälle. Summasummarum, 2. tulppa oli tullut kannesta irti, kierteet paskana Sieltä sitten Hyvinkäältä Stadiin 3lla sylinterillä, meno oli kuin mopoautossa. Kysymyksiä herrasväelle, mitäs sitten? Kierteet siis ihan paskana, vanhasta tulpasta sekä kannesta. Uusi tulppa ei mennyt kierteille ollenkaan, vaan lähti käynnistäessä heti irti. Vaihtoehtoina pikaisesti: a) Kansi irti, reiän laajennus, helicoili. Todennäkösesti korjaa akuutin ongelman, mutta ei välttämättä varsinaista syytä? b) Uusi kansi, tämäkään ei välttämättä korjaa ongelmaa c) Koko kone auki, ja ihmetellään että mitäs vittua d) Uusi kone. Eka steppi joka tapauksessa varmaan kannen irrotus, mutta se on taas muutaman tovin homma - sitä ennen kaikki spekulaatiota. Vähän pelottaa, että mitä kannen alta löytyy, jotenkin skeptinen sen suhteen, että ainoa hajalla oleva kohta olisi nuo 2. sylinterin tulpan kierteet - tuntuisi loogiselta että taustalla jotain muuta, ja mahdollisesti mäntä tms. ottanut ajansaatossa myös osumaa. Enemmän ehkä tällänen mitä vittua- henkinen rant, mutta samalla onko kellään kokemuksia kannesta lentävistä tulpista niin että kierteet lähtee mukana? Tai muista remonteista, mikä on worstcase, mitä kannattaisi tehdä?
  14. Juuh, saa nähä mitä jaksaa tehä, vajaa kuukausi aikaa Puslat varmaan sen verran nopea homma, että ehkä ne öljyt tiivisteineen voisi samalla kattoa, toki vittumainen homma se.
  15. Eikä se tietenkään katsastuksesta mennyt läpi, etupään tukivarsien takapuslat vähän löysiä. Noh, kuukausi aikaa korjata, onneksi ei sen isompaa.
×
×
  • Create New...