Jump to content

MikaJ

Jäsenet
  • Viestit

    1 256
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    32

Reputation Activity

  1. Thanks
    MikaJ got a reaction from Kirurgi in Roverin Käynnistyksen/ajoneston kaukosäädin   
    Ota ovivalokytkimien piuhat irti niin ei mene hälytin/ajonesto koskaan päälle.
  2. Like
    MikaJ got a reaction from Igor in Mini R53 ropausta   
    Mäntä tosiaan ylös niin että on venttiilit kiinni puristustahdissa. ei sillä väliä vaikka sinne alumiinisilppia sylinteriin tippuu, paineilmalla pois puhaltelee sen sitten. Alumiini on pehmeää kamaa, erittäin epätodennäköistä että mitään jälkeä mihinkään tulisi vaikka löisi koneen käyntiin niin että siellä sylinterissä olisi vielä joku jämä alumiinilastu.
  3. Like
    MikaJ got a reaction from next in Mini R53 ropausta   
    Mäntä tosiaan ylös niin että on venttiilit kiinni puristustahdissa. ei sillä väliä vaikka sinne alumiinisilppia sylinteriin tippuu, paineilmalla pois puhaltelee sen sitten. Alumiini on pehmeää kamaa, erittäin epätodennäköistä että mitään jälkeä mihinkään tulisi vaikka löisi koneen käyntiin niin että siellä sylinterissä olisi vielä joku jämä alumiinilastu.
  4. Like
    MikaJ got a reaction from minapamina in Mini R53 ropausta   
    Mäntä tosiaan ylös niin että on venttiilit kiinni puristustahdissa. ei sillä väliä vaikka sinne alumiinisilppia sylinteriin tippuu, paineilmalla pois puhaltelee sen sitten. Alumiini on pehmeää kamaa, erittäin epätodennäköistä että mitään jälkeä mihinkään tulisi vaikka löisi koneen käyntiin niin että siellä sylinterissä olisi vielä joku jämä alumiinilastu.
  5. Like
    MikaJ got a reaction from next in Mini R53 ropausta   
    Ei mikään harvinainen homma oo että menee tulpan kierteet kun on löysällä. Ei tartte ees kantta ottaa irti jos ei halua. Reijän poraus helicoil/tms kokoon ja irtokierre paikalleen. Oikein tehtynä kestävämpi kuin alkuperäinen kierre.
  6. Like
    MikaJ got a reaction from minapamina in Mini R53 ropausta   
    Ei mikään harvinainen homma oo että menee tulpan kierteet kun on löysällä. Ei tartte ees kantta ottaa irti jos ei halua. Reijän poraus helicoil/tms kokoon ja irtokierre paikalleen. Oikein tehtynä kestävämpi kuin alkuperäinen kierre.
  7. Like
    MikaJ got a reaction from next in Clubman, varapyöräkotelo.   
    Ihan siitä jos ei pohjassa näy jälkeä mistä olisi nostettu ja muutenkin vekki näyttää siltä että tommoinen tulee jos kontti painuu sisäänpäin.
  8. Like
    MikaJ got a reaction from karvalakki in Clubman, varapyöräkotelo.   
    Ihan siitä jos ei pohjassa näy jälkeä mistä olisi nostettu ja muutenkin vekki näyttää siltä että tommoinen tulee jos kontti painuu sisäänpäin.
  9. Like
    MikaJ got a reaction from next in Remmi meni suikaleiksi. R53 Cooper s 2005   
    Jos sisälle tulee lämpöä niin kiertäähän se neste sillon. Mikä saa epäilemään että neste ei kiertäisi?
  10. Like
    MikaJ got a reaction from minapamina in Mini R53 ropausta   
    Jos etujarrujen mäntä kasvaa 48mm->54mm tarkoittaa se karkeesti sitä että ne vaatii 30% enemmän nestettä samaan liikematkaan. Ei tuo ihan älytön ole, todennäköisempää on se että siellä on ilmaa abs-yksikössä kuin että tuosta aiheutuisi selkeä polkimen lisäliike. Jos siellä abs-yksikössä on ilmaa niin se vaikuttaa poljintuntumaan koko ajan, ei vain silloin kun se alkaa rajoittamaan jarrujen lukkiutumista.
  11. Like
    MikaJ got a reaction from Turbo 69 in Öljynvaihto?   
    10tkm on nykyisillä longlife öljyillä rahan haaskuuta, jos siis ei vuoden aikamääre tule täyteen. En ole yhtään öljyanalyysiä nähnyt missä öljyn ominaisuudet olisi huonot alta 30tkm ajoilla.
     
    Toki taas moottorin pitää olla kunnossa, esim öljysyöppö moottori pilaa öljyt nopeesti. Yleensä naureskellaan ”riittää kun vaihtaa suodattimia kun öljyä saa lisätä niin usein”. Tämä ei pidä lainkaan paikkaansa, vaan sitä palotapahtumasta tulevaa moskaa menee sama määrä öljytilaan kun öljyä palotilaan…
  12. Like
    MikaJ got a reaction from karvalakki in Öljynvaihto?   
    10tkm on nykyisillä longlife öljyillä rahan haaskuuta, jos siis ei vuoden aikamääre tule täyteen. En ole yhtään öljyanalyysiä nähnyt missä öljyn ominaisuudet olisi huonot alta 30tkm ajoilla.
     
    Toki taas moottorin pitää olla kunnossa, esim öljysyöppö moottori pilaa öljyt nopeesti. Yleensä naureskellaan ”riittää kun vaihtaa suodattimia kun öljyä saa lisätä niin usein”. Tämä ei pidä lainkaan paikkaansa, vaan sitä palotapahtumasta tulevaa moskaa menee sama määrä öljytilaan kun öljyä palotilaan…
  13. Like
    MikaJ got a reaction from karvalakki in Moottorin vikavalo   
    Niin, herjaako se lambdan sähköistä vikaa vai että menee laihalle/rikkaalle? Ei se meinaa että lambdassa vika olisi vaikka vikakoodissa sen nimi olisi.
  14. Like
    MikaJ got a reaction from Igor in Mini Countryman Hybrid   
    Ei ole kovin terveellistä jatkaa ajoa jos liian rikas seos on seurausta bensansekaisesta öljyhuohotuksesta. Riittävästi kun öljyä on bensalla jatkettu niin voitelukyky ei enää riitä.
  15. Like
    MikaJ got a reaction from FD100L in Laakereiden irroitus   
    Lämmittää toholla/tms nopeesti ulkopuolelta ja kopauttaa laakerit alaspäin kopan pattinkia vasten. Toimii ihan normi butaanipolttimellakkin. En ole muuta tapaa käyttännyt sen jälkeen kun tuo opetettiin.
  16. Like
    MikaJ got a reaction from Turbo 69 in Laakereiden irroitus   
    Lämmittää toholla/tms nopeesti ulkopuolelta ja kopauttaa laakerit alaspäin kopan pattinkia vasten. Toimii ihan normi butaanipolttimellakkin. En ole muuta tapaa käyttännyt sen jälkeen kun tuo opetettiin.
  17. Like
    MikaJ got a reaction from FD100L in Osien hankinta brexitin jälkeen   
    Näköjään ei ole pakko maksaa minimissään 20euron palvelumaksua Minispareksen tilauksesta DHL:lle vaikka niin sivuilla lukeekin. DHL:ltä tuli viesti että he tekee se tohon hintaan tai sitten ilmaiseksi saa tehdä itse. Kyllä tosta tuntipalkoille pääsee kun itse tekee, hommassa menee muutama minuutti.
    Homma on erittäin helppoa.
    1. Vastaa DHL:n tekstiviestiin että haluat tullata itse.
    2. Odota että paketti on Suomessa, DHL:tä tulee sähköposti missä on kuljetusasiakirjanumero. Sinulla on neljä päivää aikaa tehdä tämä tai sitten alkaa juoksemaan varastointimaksut.
    3. DHL:n sähköpostissa on jopa linkki https://tulli.fi/tullaa-pakettisi osoitteeseen, mene sinne ja seuraa ohjeita.
    Tullikoodistakaan ei tarvitse välittää, valkkaa sieltä esim "Auton korin osat". Yleisimmät tullikoodit on suoraan tuotu sinne alasvetovalikkoon.
    4. Kun olet laittanut tiedot ja maksanut nettipankissa verot, ilmoitus menee Tullista DHL:lle ja paketti jatkaa matkaa sinulle.
  18. Like
    MikaJ got a reaction from Larry in Hydrolasticin venttiili, minkälainen "sielu"?   
    Jos ei löydy pitkää venttiiliä niin mulla on tossa vielä työpöydällä pari kun just vaihdoin museomopoon uudet sisäkumit. Pistä YV:llä osoite niin kirjeenä perille jos et Turusta hae.
  19. Like
    MikaJ got a reaction from karvalakki in R53 kampiakselin takapään stefan vaihto ...   
    1. Ammattimies vissiin irroittaa paketin tunnissa, joten voisi kuvitella etää amatööri tekee sen ekaa kertaa kolmessa.
     
    En ole koskaan R53:seen tehnyt remppaa, mutta siinä käsityksessä olen että siitä on paljon helpompi irroittaa koko paketti irti kuin vaihdelaatikko erikseen.
  20. Like
    MikaJ got a reaction from Turbo 69 in Mini Countryman Hybrid   
    Ei ole kovin terveellistä jatkaa ajoa jos liian rikas seos on seurausta bensansekaisesta öljyhuohotuksesta. Riittävästi kun öljyä on bensalla jatkettu niin voitelukyky ei enää riitä.
  21. Like
    MikaJ got a reaction from Turbo 69 in Mini- 66:n turbo päivitys   
    https://www.biltema.fi/autoilu---mp/auton-varaosat/voimansiirto/vetonivelen-suojakumit/vetonivelen-suojakumin-kiinnitin-2-kpl-2000034790
     
    Ton tyylisiä itse aina käytän, kokoskaala on niin laaja että ei oo niveltä tullut mihin ei menisi. Hyllyssä on hyvä aina pitää muutama sarja, kun ne kuitenkin sopii aina kaikkiin.
  22. Thanks
    MikaJ got a reaction from MiniKö in Vaihdelaatikossa häikkää   
    22,225mm ensiövedon välirattaan akselin halkaisija, se kait on kaikissa A+ laatikoissa, ehkä. Mutta sitten tosiaan on noi 79-83 (???) early A+ laatikot mitkä on välimuotoja kaikenkaikkiaan, en muista onko niissä laatikon kuori sama kuin myöhemmissä "normi" A+ laatikoissa.
    Mutta noin pääpiirteittäin A ja A+ laatikot on osiltaan ihan erilaisia. A+ laatikko on vahvempi, kasvatettu laakerikokoja.
    Sulla on ihan normi A sarjan 4synkattu laatikko nyt todennäköisesti. Yks mikä sen vielä varmistaa on pääakselin sisäänmenolaakeripinnan koko, 18mm on kait kaikissa A+ laatikoissa.

  23. Thanks
    MikaJ got a reaction from MiniKö in Vaihdelaatikossa häikkää   
    A+ laatikkoa on kahdenlaisilla rattailla, alkupään laatikot olivat A laatikon tyylisellä ratasprofiililla.
  24. Thanks
    MikaJ got a reaction from MiniKö in Vaihdelaatikossa häikkää   
    Muista myös tilata uusi/parempi 1-2 kytkentäholkki. Se on varmasti myös paskana jos kakkosen kytkennät on tossa kunnossa.
  25. Like
    MikaJ got a reaction from Mikael Bowellan in Bensatankin luukku jäässä - apuja kaivataan   
    Muovipussiin lämmintä vettä ja pistää sen korkkia/ympärystää vasten. Ei ole kokemusta just tosta korkista, mutta nopea/helppo/harmiton kikka mikä on aina auttanut kun on tarve ollut.
×
×
  • Luo uusi...