Jump to content

Mini 1000


tyhtis

Recommended Posts

Terve uusi minin omistaja ilmoittautuu merilapista päivää.

Kiitokset porukkaan pääsystä. Osa saattaa tuntea samalla nimimerkillä muiltakin foorumeilta.

Mutta itte asiaan.

Tuli ostettua moinen mini vuojelta 70

Seisonu hetken mutta tuntuisi pelaavan vaihoin uudet bensat tankkiin auto käy hyvin lähtee hyvin käymään yms mutta tasa kaasulla ajaessa tuntuu nypytystä ja pätkii vähän... ------->aivan kuin ei saisi tarpeeksi soppaa. Vähän jos vejättää tai laittaa inan ryyppyä nykiminen loppuu.

Mistäs täsä su hs2 ? Kaasaria saisi vähän käännettyä rikkaammalle voisi kokeilla auttaako asiaan?

Käyttää sitten tarkassa sääjössä jos näyttää siltä.

Ja paljonko kaasarissa kuuluu olla sitä öljyä nyt kun ottaa tikun poies niin tikun päässä olevan morkulan yläreunassa on öljy pinta.

 

Sitten tuli huomattua että lämmön säätö vaijeri on tiensä päässä miten tuo kabiinin puoli purkaantuu ilman rikkomatta?

 

Varmasti tulee lisää hölmöjä kysynyksiä ei nämä britit ole kovin tuttuja enemmän volvojen ja kuplien kanssa värkänny.

 

Huomenna olisi jännä päivä ja käyttää miniä konttorilla jos saisi katsastettua voisi laittaa mersun seisontaa ja alkaa ministeleen!!!!

(Merilapissa vaikuttajat missä ootta käyny sääjättämässä minin pyöränkulmat ja kaasarin ??)

Vaasasta hain minin onkos kenenkään entinen? Iso nippu tuli kuitteja remonteista matkasa

 

IMG_20190511_192003.jpg

IMG_20190511_192020.jpg

IMG_20190511_192034.jpg

Link to comment
Share on other sites

15577612958631424508001.thumb.jpg.e349bfb1f7dcd7d105c996cd4d214232.jpg

Lainaa

 

Onnittelut hienosta ostoksesta!

Ota ensimmäisenä siitä kaasarin päältä se männänkuppi pois ja pyyhkäise kaasarin seos neulaa esim.karhunkielellä.Kannattaa kanssa aukaista kohokammio ja putsata sisältä.(se,johon bensaletku menee).Laita takas,kokeile ja vasta sitten säätämään.Siinä kaasarin alla on säätömutteri,sitä kierrät auki päin,seos rikastuu.Pitäs kiertyä ihan sormin.Öljyä on ainakin riittävästi.Yleensä ylimääräinen tulee pois itestään.Tai ota pois vähän.

Link to comment
Share on other sites

En vielä ehtinyt perehtyä kaasariin tarkemmin kokeeksi pyöräytin aavistuksen rikkaammalle ja nykymis alue nousi isommalle nopeudelle. Pitää vklp aikana käyttää auki ja putsailla kaasutin ja kattoa sytkäpyoli vielä.

Tänään käytin minin konttorilla puhtain paperein meni läpi!!

Kattelin pohjaa nii näkyyn oli kaikki nivelet ja puslat tangot yms laitettu uutta iskaria ja jousitus kaikki oli uutta ihme ku onki niin jämäkkä ajaa.

Rattaat oottaa kaupassa 23 5 on lapin kumekseen varattu aika suuntaukseen.

Rasvailin nipat läpi ja pystykorvan kanssa käytii cruisailemassa.

Link to comment
Share on other sites

Nätti/siisti peli

Aika erikoista että vaihdettu takasivulasit kiinteiksi. Eikös mk3:sissa ollut kaikissa jo avattavat takasivulasit?

Vai onko tuo alunperin ollut 850? ja oliko niissä kiinteät?

Link to comment
Share on other sites

Ei mitään käryä mimmoiset kootut teokset tämä todellisesti on? 

Muistin vm väärin sekoitin toiseen miniin käyttöön otto 74 vaikuttaako asiaan?

En ole tarkemmin perehtynyt noihin eroihin se oli tiedossa että museo kampetta tästä ei maha enään tulla.

Aivan ok ruosteita on pinnassa näkyy ja kuplii mutta muuten kopsakkaan oloinen kampe näyttäisi että lattiat on melkein kokonaan uusattu ainaskin.

Link to comment
Share on other sites

Se on kevään merkki,kun Mini alkaa puskea ruostekukkaa.😆.

Joku on joskus tehny jonkinlaiset pohjatyöt ennen maalausta.Museo vehkeissäkin joskus näkee ruostekukkia.Se on vissiin tää paljon puhuttu ilmaston muutos.😠.

Link to comment
Share on other sites

Juu oikeat pohjatyöt on tehty hyvin mutta olisivat jaksanu panostaa maalin alle tuleviin pohjatöihin myös.... kitit lohkeillu paikka paikoin ja kaikkihan tietää mitä siitä seuraa.

Mutta en ala vielä ressaa noista tämä tuli toimittamaan täksi kesäksi kakkos auton virkaa ja talvella hiplaillaan vähin paremmaksi. Pitäähän tähän nastat varalta hommata jos pakkas aamuna on röntän ilmaperä maassa voipi minin tartata tallista ajoon.

Link to comment
Share on other sites

Niitä pellin päälle tehtyjä "pohja töitä" just tarkotinkin.

Alkuperäisissä laseissa tod.näk.saranat ja kehykset ollu sökö,sen takia vaihdettu kiinteät.Onko ne muuten lasia?Vai pleksiä?

Link to comment
Share on other sites

Tuli tässä mieleen että onko tuolle kaasarille mitään "perus asetusta" josta lähteä hieno säätämään mittarilla??

Aattelin vain että jos käyttää levällää ja ultraääni pesurissa nii tietää pyöritellä että saa käyntii ja mittarin ääreen?

Oletus on että tuo moottori on vakio mutta kunnostettu ja sytytys on kohallaan niiku kuuluu.

Link to comment
Share on other sites

Siellä kaasarin pohjassa (kohokammion vieressä) näkyy pieni tappi jossa jousi. 

Tyhjäkäynnillä pitäisi seokset olla lähellä, kun tappia painaa, ei kierrokset nouse eikä laske.

Omassa oli jakoketju sen verta venynyt, että ei syttyä saanut lampulla kohdalleen.   Eli, jos laittoi tehtaan arvoihin, ei se oikein toiminut mitenkään.

Säädin korvakuulolla, eli tyhjäkäynnillä aikaistaa syttyä niin paljon, että tyhjäkäynti kevenee ja siitä taakseppäin hitusen verran... 

On toiminut kuin ajatus.   Kop.. kop.. 

Tuosta kaasarista kannattaa katsoa neulan suutin,  ettei ole hangannut reikää kovin soikeeksi...     Neulasuuttimmen keskitys kannattaakin tehdä

ensimmäisenä,  eli  luistimen pitää liikkua kevyesti ilman jousta ylös/alas.

 

Säädät ensin kaasuttimen suurinpiirtein kohdalleen ja tönärillä mittaat pääsuuttimen mutterin jotta tulee lähelle samaa.  Helpompi käynnistää rempan jälkeen.

Link to comment
Share on other sites

Aaa sitä voi noinki testata. 

Pitää tunnuksella tuota kaasari hommaa vielä ku nyt tuntuisi että alkaa nytkyttäminen vähentyä ku toinen tankki menossa uutta bensaa ja laitellu lyijyn korviketta liekkö on vuoden seisonta aiheuttanu. 

Tuntuu vaan että käyköhän tuo rikkaalla ku bensa näkyy maistuvan vai paljonkos nämä suunallee vie? Ajelen maaseutu teita 80-90 mittari vauhtia ei juuri risteyksiä eikä kiihyttelyä karkea arvio 8 pintaa satkulle

Tutkailin kaasaria ja kuitteja nii ei ole kauoo ku tuohon on laiteltu korjaus satsi. Joten tuntuisi että säätö kysymys tai seisonnan köhnää. 

Pitää käyttää tulpat poies vaihtaa ja samalla kattoa kui mustat ovat.

 

Link to comment
Share on other sites

Noniin ministerillä pöristelty.

Nykimistä en vielä ole ehtinyt tarkemmin tutkia kun auto toimittaa käyttö pirssin virkaa nyt. Seon kuiten vähentynyt aikalailla ku ajellut menee.

Kolmen tankillisen jälkeen voidaan sanoa että kulutus on asettunut 7l/100km (7,12 7,32 7,14) huomaa että samaa reittiä pääsääntöisessi mennään eikä kaupungisa.

Remonttia tehtiin sen verta viikonloppuna ku tansseihin suukoskelle mennesä päätti lämppärin letku hajota (noo pika korjaus tiellä ja aamulla molemmat letkut sitten uusattin)

Pitäisi keretä käyttään kaasari auki joku sielä mättää kun nyt on alkanu kierrokset laskemaan hitaasti tyhjä käynnille vaia öljyä on kaasarissa ------> mäntä/luisti tarkertelee.

Ja onko näissä kaasareissa jännä ominaisuus että matka ajossa tuntuu että kaasupoljinta ei juuri tarvi painaa ja silti mini menee tasaista marssi vauhtia?

Vai onko tällä yksilöllä muuten vain kovat menohalut?

Tänään mennään pyörän suuntaukseen heti 8 ja uudet falkkenit laitettaan alle.

Muuten kyllä pitää sanoa että mahtava laitos pöristellä meneen. Tykästyny heti ja vaimoki nauroi jo että mitääkö hälle ostaa oma mini ku tuntuu menevän kilpajuoksuksi aamut kumpi menee minillä töihin ja kumpi volvolla (rönttä mököttää seisonassa hanuri maassa tallin päässä)

Link to comment
Share on other sites

Kyllä on suuntauksella vaikutusta.

Kaksi tankillista menty 6,8 lukemilla aika tarkoin.

Kaasari kenkkuilee edelleen pitää tässä kun välipäätä asentaa tuo korjaus sarja ja käyttää ultraääni pesussa.....

Mites olette tiivistäneet minin tuulilasia ku näiden sateiden aikana huomannu että pahimmoilleen mittariston kohalta tiiviste vuotaa ja sitten polttikin sulakkeen että pensa lämpö ja mittariston valot sammu.....

Onko vaihto ehto vain hommata uusi tiiviste vai jotain virallista ainetta laittaa?

Edellinen on jotakin näkyny laitoihin ja nurkkiin laittavan? Siliconi ja possuliimaan en lähde naamaton työ putsata jos joskus vaihtaa lasin.

Miten porukalla tietoa lyötyykö näihin enään talvirenkaita mistään??? Voisi kuivana pakkas päivänä käyä miniä ulkiuttamasa ettei tönkity ihan jumiin talvella.... paikalliset myyjät mutisi eioota ja eihän näillä kukaan talvella enään aja.

Link to comment
Share on other sites

12 tuntia sitten, tyhtis kirjoitti:

 

..Mites olette tiivistäneet minin tuulilasia ku näiden sateiden aikana huomannu että pahimmoilleen mittariston kohalta tiiviste vuotaa ja sitten polttikin sulakkeen että pensa lämpö ja mittariston valot sammu.....

Onko vaihto ehto vain hommata uusi tiiviste vai jotain virallista ainetta laittaa?

Edellinen on jotakin näkyny laitoihin ja nurkkiin laittavan? Siliconi ja possuliimaan en lähde naamaton työ putsata jos joskus vaihtaa lasin.

Miten porukalla tietoa lyötyykö näihin enään talvirenkaita mistään??? Voisi kuivana pakkas päivänä käyä miniä ulkiuttamasa ettei tönkity ihan jumiin talvella.... paikalliset myyjät mutisi eioota ja eihän näillä kukaan talvella enään aja.

Onhan sitä olemassa tuulilasille ihan oma tiivistemassa, olikohan wurth, varmaan muillakin valmistajilla.

Siliconia ei kannata laittaa, niissä on usein etikkaa joka ruostuttaa metallia. Ihan työhommissakin todettu juttu.

Tiedä noista uustuotanto tiivisteistä sitten minkä laatuisia ovat?

Löytyy talvirenkaita, mutta ei ihan joka puljusta tietenkään, usein joutuu tilaamaan.

Link to comment
Share on other sites

Voisiko olla jos muistan oikein joskus merssuu laittoivat butuulimassaa tms?? Mutta enää kukaa tuntenu moisella nimellä tai muistin väärin.....

Juu ei siliconia ja possuliima on myös pannassa noissa hommissa kovettuu ja kohta vuotaa uuvestaa....

Tässä varmaa on vaihettu tiiviste mutta ei pidä....

Renkaiden metsästys menossa edelleen.

Link to comment
Share on other sites

Juu, parempi vaan antaa veden valua sähköihin ja antaa sähköosien hapettua, ne on helppo vaihtaa. Sinnehän se vesi kerääntyy jalkatilan maton alle jossa se ei häiritse ja aiheuta mitään pahaa.

Mulla aina äyskäri mukana jolla heivaan jalkatilan veet pois kun rupee sukat kastumaan.

Hae sikaflex 221 tuubi ja jätskitikulla tunget sitä sinne sun tänne mistä mahdollisesti vuotaa.

/kimi

 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...