Jump to content

Poljintuki


ZepeteuZ

Recommended Posts

Tässä päänvaivaa myös tänne foorumiin.Asiaa puitu on jo MCFF:n Fb sivuilla ja kukaan ei toistaiseksi ole ko.nappulaan törmännyt eikä liioin kuullut.Kyseessä on siis kuskin kaasujalan kantapään alla oleva n.25 x 60 mm prässätty kiilapala. Kuvista näkee selvästi ettei kyseessä ole kyläsepän tekele.Lattia oli alkuperäinen ja tuo pala oli siinä. Ihmetystä aiheuttaa myös se että jos tämä on tehdaslainen tekele niin miksi vain vasemmalla? Luulisi oik.puol. ohj. olevan myös.(Tosin oven puolella.)

Nyt täytyy pyytää Imperialin kommenttia tähän perin mystiseen asiaan.

Auto missä tämä oli on Austin Mini MK 2 Saloon 850 cc vm.-69

 

Honor 6 516 (1).jpg

Honor 6 441.jpg

Honor 6 276.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lattipeltejä tehtaalla prässännyt on jättänyt jotain ylimääräistä väliin, eli virhepainos.

Eikös postimerkitkin ole arvokkaita virhepainoksina ;)

Minä luulin ensin että se oli joku erikseen hitsattu palikka.

Nyt en kyllä mitenkään usko sitä tarkoituksella tehdyksi. Jos ei joku toisin todista ;)

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, koirankoppi kirjoitti:

Lattipeltejä tehtaalla prässännyt on jättänyt jotain ylimääräistä väliin, eli virhepainos.

Eikös postimerkitkin ole arvokkaita virhepainoksina ;)

Minä luulin ensin että se oli joku erikseen hitsattu palikka.

Nyt en kyllä mitenkään usko sitä tarkoituksella tehdyksi. Jos ei joku toisin todista ;)

Tämän teorian voisi uskoa. Kyllä tuotos on selkeästi prässin jäljiltä. Mutta josko Imperial vielä kertoisi kantansa.

Link to comment
Share on other sites

6 minuuttia sitten, ZepeteuZ kirjoitti:

Tämän teorian voisi uskoa. Kyllä tuotos on selkeästi prässin jäljiltä. Mutta josko Imperial vielä kertoisi kantansa.

Mutta jos on normi prässityökalulla prässätty niin onnistuisiko tuo lattiapellin muoto ollenkaan jos sinne väliin jotain jää?

Link to comment
Share on other sites

Moi,

Jos tollanen 10mm paksu palanen jää prässiin väliin ja jättää itsestään tuollaisen jäljen, niin muotin  puoliskot ei painu yhteen ja tulee ihan sutta.

Jos katsot palaa alapuolelta niin siinä näkyy naarmujäljet ja pelti mennyt "pussille". 

Mut jos on joku helmi, niin kannatta myydä Ebayssä korkealla lähtöhinnalla ?

Link to comment
Share on other sites

14 tuntia sitten, FD100L kirjoitti:

Mutta jos on normi prässityökalulla prässätty niin onnistuisiko tuo lattiapellin muoto ollenkaan jos sinne väliin jotain jää?

Itse itseäni lainaten, siis on pitänyt olla prässityökalussa tuollainen muoto, tai sitten se on syntynyt jälkeenpäin

..veikkaan jälkimmäistä! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Sattu taas muistumaan tää aihe tallilla. Toi lattiassa oleva jälki ajalta ennen nosto-ovia. on tullut kun autolla on ajettu talliin ,korjaamoon tai huoltohalliin jossa kynnyksessä on pystyssä 2-3cm korkea tappi johon oven lukituskoukku /salpa vastaa. Vanhalla työpaikalla piti aina muistaa ajaa tuon tapin ohi kun minillä ajoi ulos kuormaautopuolen hallista kun siinä oli jonkinlainen puotos kynnyksellä ettei lähteny akkukaapeli ,jarru tai hydroputket.

IMG_20200209_110314.jpg

Link to comment
Share on other sites

En usko että prässissä olis mitään jäänyt väliin. Jos siellä olis ton muotoinen metallikipale ylä- ja alavastimen välissä niin ei prässäydy loppyyn asti. Tai jos on tarpeeksi prässissä voimaa niin menee palikat rikki. Ennemminkin pelti olisi puhki. Veikkaan pepe65 teoriaa että on ajettu komeasti johonkin tappiin.

Link to comment
Share on other sites

17 minuuttia sitten, Kimi kirjoitti:

Moi,

 Jälki on kuulema korinoikaisulaitteesta. Samanlaiset löytyy mahdollisestit lattiapellin takakulmista. Lisäksi voi olla jotain jälkiä lokkareiden kulmissa

/kimi

Kyllä se on melkovarmasti ajettu kynystappiin ,sukupolvi joka on kasvanut Crafordien ,Mesvakkien ja muitten Turnerdoorien aikana eipysty edes kuvittelemaan miten moni auto on vastaavaan tappiin kolhastun mikä vähemmän ja mikä enemmän .voi tulla tuohon mun tallin oveen kokeilemaan mimmonen jälki jää minin pohjaan!

 

Link to comment
Share on other sites

Jos toi on lattian tapista, niin se on halkaissut vaihdelaatikon mennessään 😀.  Varmaan 50kmh tultu talliin sisään .

Meillä on kisapeliessä maavara tuossa kohtaa sellanen 8cm, vakiopelissä varmaan lähemmäs 15. Oisko syytä vähän madaltaa noita tappeja.

Sen verran on talleissa tullut pyörittyä ettei tarvii sun taliin tulla, ei ole kyllä missän ollut 15cm tappia lattiassa pystyssä.

/kimi

Link to comment
Share on other sites

Se vähän riippuu miten korkealla tuon oven kynnys on, toi oven lukitustappihan ei itsessään kovin korkea ole.

Se on luultavasti tallista ulos ajettaessa tapahtunut jolloin etupyörät on tipahtanu kynnykseltä alas ja tuo tappi osunu pohjaan kiinni.

Meillä Hervannan tiimitallissa on oven kynnys niin korkealla, että pitää laittaa luiskat ovensuuhun muuten ottaa bemarin pohja kiinni.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...