Jump to content

imperial

Jäsenet
  • Viestit

    205
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    11

imperial last won the day on 18. Tammikuuta 2021

imperial had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Sijainti
    Vihti
  • Autotalli
    Morris Mini Clubman -71, MG Magnette ZA -55, Rover 45 -05

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

4 105 profiilin katselua

imperial's Achievements

Yhteistyökumppani

Yhteistyökumppani (7/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

18

Maine sivustolla

  1. Saattaisi yksi löytyä. Uusi. Ilman männänrenkaita.
  2. imperial

    Minin öljynkulutus

    Väittäisin, että venttiilivarrenkumeilla on hyvin vähäinen merkitys tällaisiin kulutuslukemiin. Pikemminkin syyttäisin männänrenkaita ja varsinkin alinta öljyrengasta. Jos olisi tietoja esimerkiksi tehdyistä koneremonteista ja männistä mitkä koneessa on nyt, voisi jotain päätellä tarkemmin.
  3. Vanhemmanmallisen kasipätkän ja tonnisen venttiilivarrentiivisteistä saa sopivan tiivisteen tähän tarkoitukseen. Edellyttäen, että ovat sopivan pehmeitä ja melkein oikeankokoisia, eli pystyy painamaan nylonputken päälle. Yläpään tiivistesarjoissa on joskus ihan liian pieniä ja kovia o-renkaita, eikä ne sovi edes venttiilinvarteen. Vanhoja tiivistesarjoja kannattaa kuitenkiin kaivella esiin. Käytettyjä suutinputken tiivisteitä ei kannata ajatella. Ne on jo ihan varmaan tuhannen tötteröllä. Tukilevy eli puristinrengas kannattaa myös vaihtaa.
  4. imperial

    Morris Mini van -60

    Kyllä sieltä kankaiden alta löytyy ruskea "Tan Brown" ns matkalaukkupahvi. Mitään muuta materiaalia ei tuotannon alusta lähtien käytetty. Värilisäyksenä tuli myöhemmin siniharmaa ja vielä musta hyvin myöhään jossain vaiheessa. Alkuperäisen varaosakirjan 3rd editionin mukaan mikään ei muuttunut vuoteen 1962 mennessä. Tästä vararenkaan sijoituksesta etupenkin taakse senverran. että muuta paikkaa ei siis ole koska ensimmäiset Vanit olivat "steel load floor" mallisia ja myöhemmät Suomeen tuodut olivat sitten melkein poikkeuksetta jo Export UK Special-malleja joiden valmistus alkoi hieman myöhemmin. Niissä vararengas oli vanerilevyn alla taaempana. Siksi pääosin Suomeen tuodut voitiin rekisteröidä myöhemmin henkilöautoiksi vain takapenkki asentamalla ja takakyljet sivulaseja varten puhkaisemalla koska kaikki kiinnitykset selkänojaa varten olivat jo valmiina. Takapenkin ja selkänojan saattoi valmistaa myös itse jos ei tehdastekoista halunnut ostaa. En väitä etteikö myös näihin pitkällä takalattialla olleisiin varhaisempiin malleihin voinut takapenkkiä laittaa, mutta aika erikoisen näköisiä viritelmiä niistäkin nähtiin. Ei siellä takana pystynyt kukaan istumaan. No, tämä kappale oli ehkä itsestäänselvyys. Laita lisää kuvia vaikkapa YV:nä niin vastailen.
  5. imperial

    Mini 1000

    Kokeillaan vielä kerran.
  6. Joskun laitoin muistiin, että jotain luokkaa 260 ohm ja 30 ohm ääripäissä..
  7. Puoli metriä hyllytilaa ja päälle voi pinota vaikka mitä. Virinokan suhteen ihan tosissaan ollaan.
  8. Näin monta saisi vaihdossa uuteen C-AEG648:iin
  9. Yksi osa jäi myymättä 25 vuotta sitten tuollaiseen lukkoon. Kuvassa merkitty nuolenkärjellä. C-AHT587 oli numero Special Tuningilla. "Side gear ring" .Tarvitseva laittakoon YV:tä.
  10. imperial

    Hammastangon voitelu

    Tällaisia BP Energrease FGL rasvapurkkeja oli joskus myynnissä ja olihan tuo tehtaankin suositus ominaisuuksiensa vuoksi. Jokseenkin juoksevaa ja hyvin voitelevaa eikä ollut vuotoherkkää eli kun kerran hammastangon remontoi niin melkein sai asian unohtaa pariksikymmeneksi vuodeksi. Ilmeisesti synteettinen voiteluaine, tai sitten hyvin erikoinen mineraaliöljysekoitus ja jotenkin tuntui, että haitarikumitkin kesti loputtomiin. Toisaalta vanhanajan kumitkin olivat paljon parempia.
  11. imperial

    Maadotteisuus

    Edellisistä kommenteista voikin jo päätellä, että kesken vuoden 1969 napaisuus saatoi olla kumpi vain. Maahantuojista ei kumpikaan niitä kääntänyt eli olivat tehtaan jäljiltä ja muutosvaiheessa vain paperitarra liimattiin konehuoneeseen jos auto oli nyt miinus maassa. Eikä aina sitäkään ehditty liimata. Kyllä tästä jotain dokumenttia voi löytyä, kunhan ehdin etsiä.
  12. imperial

    MK2 Beiget

    Beige sisustus nyt kuitenkin viittaisi pintaväriksi El Paso Beige. Beige sisustus oli tuolloin aika harvinainen ja poikkeaakin muista siinä, että painojäljen pohjalla urissa oli hivenen tummempaa, jota ei muissa väreissä huomaa. Samaa beigeä sisustuksessa oli myös vain vihreässä pintavärissä Almond Green. Ja nyt siis on puhe MK 2 standard saloon mallista vihreänä. Super De-Luxe ja Export-mallissa saattoi olla myös vihreä Porcelain Green verhoiluna. Sekavaa vai mitä ? Yksi iso maalitoimittaja BMC:lle oli ICI. Imperial Chemical Industries. Nykyään osa hollantilaista AkzoNobel konsernia. Cora Väri Oy saattaa tuntea ICI:n koodit parhaiten, jos nyt jotain merkitystä. Vielä linkki alla jossa vähän vertailuja. Valaistus vaikuttaa paljon. http://mk1-forum.net/viewtopic.php?t=2838
  13. imperial

    MK2 Beiget

    Kumpikin Glasuritin värimalli näyttää olevan pahasti pielessä. Ainakin minun näytöllä. Alkuperäinen väri on Sandy Beige. Verhoilun punainen väri, Tartan Red, varmistaa asian. Mitään muuta vaihtoehtoa ei ole.
  14. Hyviä kuvia, mutta laatikko ei ole hyvä. Ykkösen ja kakkosen kytkentähampaat melkolailla loppu. Lisäksi ryhmärattaan hampaan lohkeama on ilmeisen riskialtis. Ja noilla kulumisilla on vaikutus sivuakselinkin ja monen muu osan nopeaan kulumiseen. Vanhemmassa tankomallisessa, 75 - 78, on nuo osat samoja. Sellaisen kun vielä laittaa palasiksi, niin voisi jotain saada aikaiseksi. Kaikki laakerit tietysti pitäisi laittaa uusiksi. Kuvassa joku ratas malliksi eli tuollaiselta kytkentähampaat näyttää uutena.
  15. imperial

    Mikä nokka - RP230

    Piper Cams käytti koodia BP*** mutta numeroa 230 ei tunne, ainakaan nykyään. Olisiko kuitenkin 320 ?
×
×
  • Luo uusi...