Jump to content

mini850

Members
  • Posts

    186
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

mini850 last won the day on February 19

mini850 had the most liked content!

Profile Information

  • Location
    Masku
  • Garage
    Mini 1300 -74, Mini 1000 -74, projekti Morris Mini Van -60

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

mini850's Achievements

Community Regular

Community Regular (8/14)

  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done

Recent Badges

5

Reputation

  1. mini850

    tyyppikilpi

    Minispares ainakin myy
  2. Hei! Jarru- ja kytkinpääsylinterit kiinnostaa, mutta mikä hinta? t.Matti
  3. Nyt on tarvetta kuskinpuoleiselle ehjälle ovelle, jos vielä löytyisi Lounais-Suomesta niin hyvä. t.Matti o4oo-123567 tai yv
  4. Virtalukosta sulakerasialle siitä sitten pumpulle?,
  5. Tuli pikku ongelma vastaan, kyseessä on tuo -60 van ja benspumpulle tuleva sähkö, tuleeko johto suoraan sulakerasiasta ( näin tulkitsin kaaviota) vai kiertääkö virtalukon kautta, ongelma on sähköhäviö matkalla, sulakkeelta lähtee 12V , mutta liittimeen josta johto pumpulle ainoastaan 7V, oon kyllä putsannut näkyvät liittimet. Pitääkö vain oikaista ja vetää uusi johto suoraan sulakkeelta, näin sain pumpun pelaamaan. t.Matti
  6. mini850

    M:Mini Van

    Muistin sanonnan, jos se ei kulje, niin maala se, ei auttanut, tossa se edelleen nököttää paikoillaan
  7. Ok! Aina oppii jotain uutta, kiitos tietäjille
  8. Mikähän on ollut uretaanin tarkoitus, kun on vaan etupäähän noin puolenmetrin matkalle ruiskutettu? Kyseessä on tuo -60 Van
  9. Kyllä toi ruiskutus on tehty aika uutena, koska ei oo ennen helmoja korjailtu.
  10. Osittain kyllä, mutta on siellä ruostettakin jonkin verran, eli on päässyt kosteutta koteloon
  11. Taas tuli uutta vastaan vanin helmapeltien vaihdossa, ei ollu massaa helmojen sisään ruiskutettu vaan uretaania, onko ollut yleinen käytäntö? Kun ei oo mulle ennen tullut vastaan.
  12. Ovat kyllä komeet, kelpaa istuskella!
  13. Juu Kiitos, oon kyllä huomannut ton korin, tuota hakumatkaa vaan tulee lähes 500km per sivu
  14. Hei! Onko kellään myydä Minin koppaa, pelkkä takapää ovista asti riittää tai myös kokonainen auto kiinnostaa. vastaukset joko yv tai o4oo123567 t.Matti
  15. Tässä vapaa käännös, mistä aiemmin kerroin tuon öljynpaineen katoamiseen Öljynpaineen takaisinmahdollisuus pitkän aikavälin "mini" varastoinnin jälkeen Mike Kearney Seitsemän palvelupyyntöpäällikkö Joka kevät saamme muutaman puhelun mini-asiakkaista, jotka haluavat tietää parhaan mahdollisen tavan saada öljynpainetta kampiakselle, kun auto on varastoitu jonkin aikaa. Se kestää vain muutaman kuukauden lähes kaiken öljyn tyhjentämiseksi öljypumpusta. Tämä tilanne voi aiheuttaa pumpun menettää ensisijaisensa ja sitten se ei pysty luomaan imua, joka tarvitaan öljyn vetämiseksi pumppuun. Kampiakseli on sitten kuivua jonkin aikaa, mikä voi aiheuttaa katastrofaalisen vaurion laakereille. Ratkaisu on yksinkertainen: Sinun tarvitsee vain tehdä öljypumppu uudelleen. Tiedän, että sanot "Eikö se ole haudattu syvälle moottorissa?" Vastaus on "kyllä", mutta pumppu on helposti saatavilla ulkopuolelta. Jos noudatat näitä vaiheita, sinulla on öljynpaine vain muutamassa sekunnissa. Vaihe 1 Irrota sytytystulpat moottorista ja aseta lähetys neljäs vaihteeseen. Vaihe 2 Irrota banjo-sovitus (suuri pultti) tai öljynjäähdytinletku, joka kulkee lohkoon ulkoisen metalliöljyputken yläpäässä, joka kulkee jälleenmyyjän takana (PIC 1). Löysää sitten putken toinen pää öljynsuodattimen kotelossa ja käännä putki pois lohkosta (PIC 2). Vaihe 3 Pienen suppilon käyttäminen alkaa laittaa öljy lohkoon kierteitetyllä reiässä, jossa banjo-pultti poistettiin metalliöljyputken yläpäässä (PIC3, PIC 4). Kun laitat öljyn lohkoon, työnnä auto taaksepäin. Vaikka se on vielä 4. vaihteessa, se on helppo työntää ilman moottorin puristusta. Tämä toiminta piirtää öljyn lohkoon ja suoraan öljypumpiin sen päällekkäiseksi. Toista tämä toiminto muutaman kerran ja vaihda sitten banjo-pultti ja kiristä öljyputken molemmat päät käyttämällä tuoreita kuparipesureita (AED0172) banjopulttipäässä. Vaihe 4 Ota auto pois vaihteesta ja varmista, että se on vapaa. Jos öljytaso on tyydyttävä Dip Stickissa, voit nyt alkaa kammota moottoria öljyn paineen saavuttamiseksi. Kun näet öljynpaineen merkkejä joko mittarin liikuttamalla tai valoa, voit lopettaa, laittaa sytytystulpat takaisin ja kytke sytytysjohdot uudelleen. Jos sinulla ei ole osoitusta öljynpaineesta 30 sekunnin kuluttua, tarkista kaikki varusteet, jotka oli löystynyt varmistamaan, että ne ovat tiukkoja. Yritä uudelleen, kunnes sinulla on paineita. Vaihe 5 Kun tiedät, että sinulla on öljyn paine uudelleen, käynnistä moottori. Haluamme nähdä lähes 90 PSI: tä mittarilla, kun käynnistät ensin moottorin kylmäksi. Kun moottorin lämpötila nousee, meillä on 40 psi: n minimi tyhjäkäynnillä ja jonnekin lähellä 70 PSI 3000 r / min ja korkeampi. Nämä ovat vain ohjeita ja ovat ihanteellisia asetuksia tuoreelle moottorille.
×
×
  • Create New...