Kiitokset jo etukäteen mahdollisista vinkeistä,
Auto on 1973 mallin mini,jossa mailerin navat ,levyt ja vetolaippa ainakin,mutta hantinpuolen laakeri ollu vähän holko jo pidempään,ja nyt vetarinkumin vaihdon yhteydessä meinasin että tutkitaan hiukan välyksen lähdettä,no laakerit oli finaalissa kyllä ja tilasin uudet (sama sarja mitä mineissä,mailerissa,metroissa jne…ja ne oli kyllä sopivaiset,ainoa ero oli että vanha oli väliholkilla ja uudessä väliholkki korvattu olkamallin laakereilla.tuli nyt periaatteessa loppumetreillä laakeriremppaa semmonen murhe että jos vetää momenttiin n.200n ,niin menee perstuntumalta liian tiukalle,eli ei pyöri munmielestä riittävän herkästi….ja nyt mietin tuossa että hyvin pienestä on kiinni nyt homma…välykset lähtee hyvin pinellä kiristyksellä,ja jos vetää kuningasmutterin n.50-70n, pyörii vielä sillai että ois ehkä ok,talvella vähän halkalaa testata lämpeiskö ajossa missä momentissa jne. Mutta onko mitään järkevää jippoa liialliseen kiristymiseen kun vedetään loppuun asti kiinni.tulisko pienemmällä momentilla ongelmia? Voi tietysti hiukan hakea ”paikkaansa” kun pääsis ajamaan,mutta epäilen että hiukan sais olla hermemmin pyörivä.
toinen mitä aattelin,jos laittais kartioprikan alle n.2-3mm shimmin,jolloin sais vedettyä kireelle.mitoitus täytyy tietysti olla oikeaettei jää kantamaan varsin..
mutta ei viiteis purkaa kaikkea,jos ei oo pakko,kesäkäytössä ja kilsoja ei paljoa tuohon tule,eli ei varmaan ongelmaa vaikkeis nyt ihan uudeksi tule,mutta liian tiukka ei sais mielestäni olla.
toivottavasti ei tullut liian pitkää/hankalasti luettavaa,ja vastaan jos tulee lisäkysymyksiä