Jump to content

Jv76

Jäsenet
  • Viestit

    10
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

Toiminto on estetty, eikä se näy muille käyttäjille.

Jv76's Achievements

  1. Vastaan nyt vielä ,että 0,5mm shimmillä tuli hyväksi.ei kiristyny liiaksi,muttei myöskään jäänyt välystä.kiitos nopeista neuvoista
  2. Juu,uuden hinta oli mainitsemani tai arvio niistä,korjaukset yleensä edullisia,soittele huomenna tai laita mailia,kun täällä ei ehkä voi mainostaa. 0 neljä 0 -5375087 ,janne
  3. Terve, helpoin ja järkevin jos vanhan korjaa,,,,toimii/sopii ilman koodauksia.jos vara avain olemassa,silloin ei niin kova hätä.noitakin avaimia olen monta korjannu,melkein kaikkia mitä neljäpyöräsissä on,mutta luulen että täällä ei voi mainostaa,mutta yyveetä voi laittaa jos tarvetta.uusissa kiinankopioissa omat kujeensa,osan saa toimimaan,osaa ei lainkaan,osa tarvii kaveriksi merkkitesterin.osa menee autocomilla.mutta alkuperäsen korjauksesta aina ekana liikkeelle,on mun näkemys.alkuperäinen varaosana ja koodattuna maksaa halvan aiton hinnan ( 250-800€) keskimäärin 3-500€
  4. Juu,pieni ajatuskatkos,eihän tuon takia tarviikkaan muuta kuin koittaa saada ulkostefa ehjänä irti ja laakerin puolikas ulos ja shimmiä väliin,kerkesin jo manata että kaikki irti ja purkuun koolit ja kaik nivuset jne. kiitos infosta molemmille asiantuntijoille nopeasta vastauksesta
  5. Ei laakerien väliin isoa rakoa jääny kun kasaessa katselin,mutta ei ne kiinnikään ollu ,eipä tullu rakoa mitattua/aateltua enempi.laakerien koolit tosiaan olakkeellinen eli väliholkkia( mikä alunperin oli) ei tietenkään voi käyttää eikä tarviikkaan tässä yhtälössä.mutta ilmeisesti rako liian iso,aavistuksen ja joku 0,5mm shimmi väliin tarvittaisiin ko kö?
  6. Juu,ja tarkennuksena että olivat kuulalaakereilla alunperin ja myön nyt,eli ei rullalaakereilla.
  7. Juu,pesty ja putsattu viimetten päällä….vedin lukitteella varuiks koolit kiinni,kun toinen puoli meni loppumatkalla hiukan ”liian helposti”, ja nyt ei viitteis senkään takia kaivaa pois,saahan ne kun vähän lämpöä antaa,mutta kuitenkin…ja stefa voi olla vaarassa myös…tietty piisais että toisen puolen helan poistaa että saapi väliin jotain…en tiedä mahtaisko laakerin päästä sittenkin saada helpommin siivun pois,ja aika pienestä on vissiin kiinni,koska ei se pyörä mtn jumiin mene kun vetää yli200n,mutta kyllä se vähän jää nahkean oloiseksi,ja muuta selitystä ei asialle ole.onko ehdotusta minkä paksuinen shimmi tai minkä verta laakerista pois? Taitaa shimmi olla helpompi tai ei vaadi koneistamoa iteltä.niin se jäi hiukan epäselväksi,tuleeko ongelmia jos mutteria vedäkkään 200n kines,jos kää vaikka 70-100n?
  8. Kiitokset jo etukäteen mahdollisista vinkeistä, Auto on 1973 mallin mini,jossa mailerin navat ,levyt ja vetolaippa ainakin,mutta hantinpuolen laakeri ollu vähän holko jo pidempään,ja nyt vetarinkumin vaihdon yhteydessä meinasin että tutkitaan hiukan välyksen lähdettä,no laakerit oli finaalissa kyllä ja tilasin uudet (sama sarja mitä mineissä,mailerissa,metroissa jne…ja ne oli kyllä sopivaiset,ainoa ero oli että vanha oli väliholkilla ja uudessä väliholkki korvattu olkamallin laakereilla.tuli nyt periaatteessa loppumetreillä laakeriremppaa semmonen murhe että jos vetää momenttiin n.200n ,niin menee perstuntumalta liian tiukalle,eli ei pyöri munmielestä riittävän herkästi….ja nyt mietin tuossa että hyvin pienestä on kiinni nyt homma…välykset lähtee hyvin pinellä kiristyksellä,ja jos vetää kuningasmutterin n.50-70n, pyörii vielä sillai että ois ehkä ok,talvella vähän halkalaa testata lämpeiskö ajossa missä momentissa jne. Mutta onko mitään järkevää jippoa liialliseen kiristymiseen kun vedetään loppuun asti kiinni.tulisko pienemmällä momentilla ongelmia? Voi tietysti hiukan hakea ”paikkaansa” kun pääsis ajamaan,mutta epäilen että hiukan sais olla hermemmin pyörivä. toinen mitä aattelin,jos laittais kartioprikan alle n.2-3mm shimmin,jolloin sais vedettyä kireelle.mitoitus täytyy tietysti olla oikeaettei jää kantamaan varsin.. mutta ei viiteis purkaa kaikkea,jos ei oo pakko,kesäkäytössä ja kilsoja ei paljoa tuohon tule,eli ei varmaan ongelmaa vaikkeis nyt ihan uudeksi tule,mutta liian tiukka ei sais mielestäni olla. toivottavasti ei tullut liian pitkää/hankalasti luettavaa,ja vastaan jos tulee lisäkysymyksiä
  9. Jv76

    Etujousituksen säätöprikat

    Kiitos vinkeistä,joo ei oo kovin suuresta kiinni,eli en montaa senttiä kuitenkaan tiputtais,joten saapi ehkä olla,kun ei mitään muuta tarvetta kaivaa etupäätä.eri asia jos ois keula kohti ” taivasta”.jos haluaa maata nuolemaan,niin sitten pitää hilottaa,mutta ei nyt tässä kohtaa lähdetä siihen.
  10. Mites mahtaa olla,saako etupäähän laitettuja prikkoja pois trumpetin alta ilman jousipuristinta/ kandeeko ees yrittää? jolu edellinen joutunu nostamaan isojen pyörien ja painuneiden kumipallojen takia ilmeisimmin,ja nyt vois hiukan pudottaa alaspöin. juu,hiloilla saa säädettävyyttä, mutta se on eri juttu taas se.ihan hirveesti en aatellu tehä töitä aaian eteen tässäkohtaa,kun ei kuitenkaan nokka kohti taivasta ole,mutta jos sais pois ilman kaikkea purkamatta,pankaapa tietäjät faktat pöytään kiitos etukäteen infosta t.janne
×
×
  • Luo uusi...