Jump to content

alistus

Jäsenet
  • Viestit

    30
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Autotalli
    Mini 1000 2d special deluxe 1974
    Morris Mini Van 1966
    Morris Mini 1971

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

Toiminto on estetty, eikä se näy muille käyttäjille.

alistus's Achievements

  1. Kiitos kaikille avusta, MikaJ seikkaperäisestä selityksestä on paljon apua. Tässä on vielä se ongelma kun auto on kaverin omassa tallissa ja pitää aina sovitella hänen töiden takia milloin sitä autoa pääsee näkemään. Omassa tallissa olisi helpompaa kun voisi helpommin tutkia autoa. Johto tilattu ja nyt pelätään sitten postin lakkoa. Tulppia ei ole vaihdettu, pitää nekin vaihtaa kunhan ehtii.
  2. Kiitos neuvoista. Fuel trap on ollut kokoajan paikoillaan ja nyt vaihdettu uuteen. Lambda on varmaan alkuperäinen. Yritin katsella kaapeleita mutta eipä niitä monella näytä myynnissä olevan. Pitänee jatkaa sellaisen metsästämistä.
  3. Olen tutkinut kaverin miniä ja nyt on sormi suussa ongelmien osalta. Ongelmia on siis 1993 spi mini käynnin kanssa. Kylmänä käy kohtuullisesti, ei ihan normaalisti mutta käy. Lämpöisenä ei oikeastaan käy ollenkaan. Lämpöisenä tasakaasullakkin alkaa pumppaamaan käyntiä kunnes sammuu. Muutaman minuutin odotuksen jälkeen käy taas hetken ja sammuu. Ongelma kuulemma lisääntynyt pikku hiljaa ja nyt sitten ei toimi ollenkaan. Ne pienet ali-imuletkut oli huonot ja ne vaihdettiin -> ei apua. Tulpat oli tosi karstaiset ja mustat joten käynti on todella rikkaalla. Mitä kannattaisi seuraavaksi tutkia? onko kellään päijät-hämeessä testivehjettä tälläiseen laitteeseen? -Mikko A
  4. Tekee Suski kaikki tarvittavat verhoilutyöt soittoa vaan. https://www.varmasauma.fi/
  5. Olisit vaan Ado50 rohkeasti laittanut paremman kuvan tuosta paikasta missä nuo koukut on. Enpä usko että monikaan on nähnyt niin tyylikästä toteutusta hotellihelpotuksesta.
  6. Joo se perus cooper... Lämpöanturi on jo aiemmin vaihdettu. Pitää tutkia toi vielä lämpötilat.... Eilen seurasin vanosin arvoja livenä OBD-lukijalla ja näytti arvot vaihtuvan hienosti. Vielä kun tietäisi mitä ne arvot pitäisi olla ;) No tilasin kiristäjän ja vaihdan sen niin on ainakin varmuus siitä.... Pitänee tutkia lisää...
  7. Autolla on ajettu 140 tuhatta. Mikä on ollut teillä jakopään vaihtoväli? Putsasin vanos solenoidit niiden herjaaminen loppui ainakaan parin kilometrin testilenkillä ei palautunut. Edelleen polttoaineen kulutus näyttää olevan noin kaksinkertainen normaaliin ja tyhjäkäynti hiukan soutaa. Tilaan nyt sen kiristimen (kun kerran halpa) ja jos se ei auta niin sitten koko jakopään väihto. Mitä jakopää remontti on suunnilleen maksanut?
  8. Moro Meillä alkoi 2007 cooper pitämään kovaa ääntä ja kulutus kasvoi. Vikakoodit ODB:stä lukemalla on vikakoodi "vanos exhaust adaptation stop". Nollasin vikakoodit ja ne tuli heti takaisin. Mistäs vikaa kannattaa etsiä? Netistä luin juttuja jakoketjun venymisestä ja vanos solenoidin likaantumisesta. Mistä mielestänne kannattaa aloittaa onko teillä siitä kokemusta. Kiittäen vinkeistä -Mikko
  9. Olisi kiinnostusta kaikkia noita lehtiä kohtaan. Mikäs lehtien hinta on? Oletko tulossa Lahden meettiin tänään? Voisin noutaa ne sinulta sieltä tai sovitaan joku muu tapa hoitaa lehdet minulle. -Mikko Ala-Marttila
  10. Minusta tuntuu että mitään ihan uutta ei rakentelujen osalta kukaan voi enään miniin keksiä. Niin paljon vanhoja minejä on vuosikymmenien aikana rakennettu ja muutettu. Vierastekniikat, levikkeet, laikka-avot, customit, vetotavan muutokset, keskimoottorit, rottalaitteet jne.. on kaikki jo tehty moneen kertaan, joten väkisinkin kaikki rakentelu on vain uudistunut tai muuttunut näkemys jostain toisten tekemistä asioista.Toisaalta olisihan se kiva nähdä jotain ihan uutta ja mullistavaa. Toisaalta sen vielä pitäisi näyttäisi hyvältä eikä väkisin muutetulta. Tuntuu vaan että sellaista ei ole näköpiirissä.
  11. alistus

    Pakkelointi/maalaustyöt

    Joo samaa olen huomannut amerikan poikien ohjelmista, isolla lastalla reilusti kittiä ja sitten isolla metrisellä hioma"laudalla" hiotaan kaikkialta. Tinaa tulee itsekkin käytettyä. Hiukan työläämpähän se on kuin kittaus, mutta mielestäni tuossa kohtaa kannattaa aikaa käyttää.
  12. alistus

    Pakkelointi/maalaustyöt

    En tietenkään tarkoita että kittiä ei tarvitse ollenkaan. Tarkoitan juuri sitä että muodot tehdään jollain muulla kuin kitillä. Mun mielestä 5mm kittiä on todella paljon. Panostamalla peltitöihin pääsee paljon helpommalla kitti/maalaushommien kanssa
  13. alistus

    Pakkelointi/maalaustyöt

    Mun mielestä lasikuitu-kitti ei kuulu ollenkaan autoihin. Jos tuollaista "täytettä" tarvitsee niin on pelti/oikaisutöitä jatkettava. Tarkoitan sitä, että se peltitöiden laatu on oltava sellainen ettei kittiä kulu paljoa. Muodot tehdään pellillä ei kitillä, kitillä tasoitetaan oikaistaan vaan ihan viimeiset pienet lommot/virheet.
  14. Tässä löytyy netistä toiselta keskustelupalstalta tuosta autosta. http://harvelit.proboards.com/thread/674?page=1
  15. alistus

    Museo katsastus

    Kyllä mä ymmärrän mitä toi stenan mies oli sillä lausunnolla tarkoittanut ja miksi hän on sen sanonut. Mielestäni ihan ymmärrettävä lausunto kierrätysfirman mieheltä vaikken ole samaa mieltä hänen kanssaan. Koen itse nykyisen tilanteen aika hyvänä. Eihän noita tilastoja tarvitse tehdä kuin autoista jotka on ollut liikennekäytössä ja/tai niistä on käyttöveroa vuoden aikana maksettu. Mielestäni ei voi olettaa, että kaikilla autoilla jotka on rekisterissä mutta ei ole veroa maksettu olisi ajettu laittomasti. Näiden nykyisten laittomien autojenkin määrä tulee putoamaan liikenteestä huomattavasti, kunhan kaikissa poliisiautoissa on kilpikamerat.
×
×
  • Luo uusi...