Jump to content

Runkonumero kateissa


Moessee

Recommended Posts

Olisi -78 projektista runkonumero ja kaikki muutkin rungon numerot kateissa. Autoon vaihdettu niin paljon uutta peltiä edellisten omistajien toimesta, että mitää numeroa ei ole säilynyt. Auto vedetty pellille ja mistään ei mitään löytynyt. Autosta löytyy kaikki omistajanvaihdot ja jopa rekisteriote ajalta jolloin auto on ollut viimeksi ajossa. Auton on poistettu rekisteristä ja nyt olisi ollut tarkoitus se nostaa liikkeelle uudestaan. Onkohan minkälainen show tiedossa kun menen auton kanssa konttorille? Papereita kun ei voi yhdistää autoon nyt oikein mitenkään kiitos edellisten omistajien.

 

Link to comment
Share on other sites

Tuskin se tuon ikäisessäkään kovin tarkkaa on,minä meistin -66:een numeron b-pilarin ala-osaan,mitään eivät konttorilla kyselleet.

Link to comment
Share on other sites

Minissä runkonumeron paikka vaihtelee eri vuosimalleissa. Meidän -78:ssa se on hanttarin lattiassa. Toki jos on siirretty, niin voi olla missä vain. Tuo konehuoneen vinotuki on yleisin paikka suomessa meistatulle numerolle, mutta olen uskossa, että tehdas ei sitä käyttänyt koskaan. Imperial tietäisi toki varmana.

Link to comment
Share on other sites

Hankalaksi menee kun lattiat tosiaan täysin uudet ja vinotuet käyty läpi. Paras arvaus oli tosiaan se lattia. Onkohan mitään mahdollisuuksia tuota koria enää saada leimattua vai onko runko paalutavaraa? Toisaalta tuodaanhan ulkomailtakin paperittomia projekteja niin tiedä sitten kuin toimii näin toisinpäin konttorilla asia (paperit löytyy mutta ei numeroa autossa :D ). Toki onhan tässä moniakin vaihtoehtoja mutta mielenkiinnosta tuli kysyttyä kun luultavasti muillakin ollut ongelmaa mutta ongelmat ratkenneet. 

Link to comment
Share on other sites

67 eteenpäin oli tehtaalla meistetyt numerot. Pääosin apukuskin lattiassa ja ilmeisesti jossain muuallakin 70 loppup ja uudemmissa Mineissä. 66 ja vanhempiin meistattiin pääosin konehuoneen vinotukeen maahantuojan toimesta.

Jotkut kats miehet on tosi tarkkoja numerosta. Meillä 67 Travelleri jossa jo apukuskin lattiassa tehtaan meistit. Numero on jälkikäteen lyöty joskus myös konehuoneen vinotukeen. Pari vuotta sitten katsastuksessa esitin vinotuen numeroa, niin vanhempi kats.mies sanoi että tästä pitäisi löytyä numero lattiasta, no onneksi löytyi.

Kun rekisteröin kyseistä Miniä remontin jälkeen 14v sitten, piti lattiassa oleva numero löytyä. Olin maalannut paksusti numeron piiloon, kun oletin konehuoneen meistauksen riittävän.

Katsastuspaikalla piti rapsuttaa lattianumero esiin.

Kannattaa nämä numeroasiat selvittää etukäteen.

Valmiin täydellisesti kunnostetun auton kanssa kun menee konttorille numero juttuja selvittelemään, voi tulla arvaamattomia ongelmia

Link to comment
Share on other sites

Tässä asiassa komppaan Timo V:tä. Mun -62 vinotukeen meistetyt numerot olivat tosi huonosti näkyvillä, sain vain pari numeroa näkyviin. Kävin katsastuskonttorilla selittämässä asian. Vanhempi katsastusmies totesi: Siihen aikaan ne lyötiin niin huonosti (siis ei tehtaan tekemiä) ja voit laittaa ne samaan paikkaan paremmin. 

Eli käy kysymässä ensin ja toimi sitten.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...
13 tuntia sitten, Moessee kirjoitti:

Saapuneiden kommenttien perusteella numerot alkoivat "löytymään" oikeista paikoista. Joten asia siltä osin kunnossa. Luulempa että konttorilla riittää tekemistä muutenkin kun käyvät autoa läpi sen täydellisen tekniikan muutoksen takia ;) joskus kun saisi tämän ikiprojektin valmiiksi. 

Tuohon voisin vastata, että oikea numero oikeassa paikassa kiinnostaa konttorilla sitä enemmän, mitä enempi autoa on muuteltu/kunnosteltu

Hyvä että on kunnossa

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Vanhaa aihetta nostelen kun olisi projektia tarjolla. Etulattiat autosta kadonneet ja lukkopellissä on niitattuna tämä hopea/musta lätkä jossa numerot kohokuviolla. "Emissionlätkä" punahopea ja suorakaiteenmuotoinen lätkä jossa kohonumeroita ja kirjaimia 11kpl. Mikä näistä on se virallinen runkonumero ja pitääkö se olla vielä meistattuna rungossa eikä vaan lätkän muodossa? Papereita autosta ei ole mutta edellisen omistajan luovari kuulemma löytyy. Onkohan mitenkään mahdollista saada kilpiin?

 

-Teemu

Link to comment
Share on other sites

Suorakaiteen muotoinen päistä pyöristetty lätkä jossa kohonumeroita/kirjaimia

Pitää löytyä myös korista meistettynä, jonka sijainti vaihtelee vuosimallista riippuen (lue aikaisemmat)

Numero/rek.asiat kannattaa käydä olemassa olevien papereitten ja mahdollisien kuvien aihiosta kanssa selvittelemässä etukäteen konttorilla

Varmaankin on mahdollista kun asiallisesti asiansa esittää

Link to comment
Share on other sites

Kiitos vastauksesta. Lukkopellissä on tämä mustahopea lätkä jossa on pyöreät päät ja toinen suorakaiteen muotoinen lätkä jossa terävät kulmat, molemmissa kohokirjaimia ja numeroita. Konttorilta ei löytynyt millään rungossa olevilla numeroilla eikä paikallaan olevilla kilvillä mitään tietoja, eikä myöskään trafilta. Pitää jatkaa selvittelyä.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...