Jump to content

Austin mini 850 -69


ZepeteuZ

Recommended Posts

Kyllä ne korihommatkin tuppaa paisumaan, kun vähän enempi sorkkii. Kolmiopellit ovat kaksinkertaiset ja varmasti joutuu molemmat uusimaan. On aika paljon työläämmät vaihtaa kuin Mk3:sen. Soviteltava huolella ovien kanssa. Ja tarvikepellit tuppaa aina olemaan vähän eri paria keskenään. Ja voipi vielä lokasuojistakin löytyä sanomista?

Takaluukkuun on tehty ilmanvaihtoreikiä ja omatekoiset tukinarut.

Link to comment
Share on other sites

Eiköhän niitä löydy. Minultakin löytyy yksi kokonainen paketti juuri sinun auton ikäiseen.

Tosin vaatii täydellisen läpikäynnin.

Käyvästä autosta purettu n. 20v sitten ja ainakin venttiili vikaa oli jo silloin.

Kohtuuhinnalla varmaan päästäisiin kauppoihin.

Mutta ei ole mikää suoraan nokalle kuntoinen.

onkos tää se sama paketti mikä oli mun vanin nokalla yhden leimareissun ajan?

 

-Pasi-

Link to comment
Share on other sites

Pasin kyselyyn, ettei ole sama moottori.

Tämä yksilö on maannut maalla tallin nurkassa reippaat 20v, kun se sinne raadon nokalta nostettiin.

Viimeinen ajolenkki vain osoitti että venttiilivikaa voi olla.

Link to comment
Share on other sites

Tuossa näkyy outohärpäke, virtalukon virkaa tekevä mutaatio. Siinä on englannin kielen lisäksi saksaa?

Onko brittiautoissa näin? Saattaa olla Mailerista tämäkin tai jostain aivan muusta.

Ikkunalukot joita autossani on kolme muovista(oikeita -69:iin) ja yx hiano metallinen!

MK-II:ssa ei kai ole koskaan ollut näitä metallisia? Mihin vuosimalliin ne rajautui?

post-4744-0-84606600-1443720442_thumb.jpg

post-4744-0-52486500-1443720590_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kyllä tuo virtalukko on ihan "mutaatio" viritys :). Sijaintikin on aivan omituinen???

Enpä ole vastaavaa Minissä koskaan nähnyt.

Valmistajia noilla ohjauslukollisilla virtalukoilla oli tuohon aikaan useita. Ja mineissäkin oli tuohon aikaan vähän kirjavaa käytäntöä valmistajissa.

Ikkunalukot on molemmat Ministä, mutta muoviset kuuluu 64 vuoden jostain kuukaudesta eteenpäin alunperin.

Metalliset on käytön kannalta parempia/kestävämpiä. Se oli senaikainen "halvennusprojekti"

Metallisia varmasti hankala löytää.?

Muovisia saa uustuotantona

Link to comment
Share on other sites

Kyllä mun -69 Austin minissäni on ihan samanlainen virtalukko. Ja melko varma olen että on alkuperäinen. Sijainti noin kello kahdeksan paikkeilla.

Joo väittäisin kanssa että ihan alkuperäinen virtalukko mutta väärässä paikassa sen pitäisi olla alempana ja eri asennossa eli juurikin tuossa kello 8:in paikkeilla.

Link to comment
Share on other sites

Kuten sanoin. Valmistajia oli useita tuohon aikaan. Omassa 68/69 puretussani oli Neimannin virta/ohjauslukko ja kysyjälle olen jo laittanut kuvan oikeasta sijoituspaikasta.

Miksi ihmeessä se on asennettu noin??? Jos on alkuperäinen?

Noita samanlaisella lukkopesällä varustettuja oli monessa muussakin merkissä.

Suomeen tuli tuolloin pakollinen ohjauslukko ja luulenpa että maassa oli jo myymättömiä uusia autoja, joissa ei ollut vaadittua varustusta ja maahantuojan toimesta asennettiin vaihtelevia malleja.

Varsinkin Mineissä ja monissa muissakin, autojen valmistusvuosi saattoi olla vuotta vanhempi kuin rek.päivä. Joissain jopa useampi vuosi.

Oma Vani oli valmistettu 65 alkuvuonna ja rek uutena Suomessa 66 kesällä.

Link to comment
Share on other sites

Special case! Nyt olen saanut ajoneuvohistorian kasaan ja minä olen kolmastoista omistaja?!!

Pisimmillään 9 vuotta lyhimmillään 2 kk! Kone on kaikissa otteissa 0,84 L !

Tallin puitteet on hierottu kohilleen ja ehostettuna pitäisi olla kesäksi 2017!

Maltilla mennään siis.

post-4744-0-66005700-1443805945_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Joo väittäisin kanssa että ihan alkuperäinen virtalukko mutta väärässä paikassa sen pitäisi olla alempana ja eri asennossa eli juurikin tuossa kello 8:in paikkeilla.

Täältäkin löytyy samanlainen virtalukko, purettu suurinpiirtein samanikäisestä Ministä.

Link to comment
Share on other sites

Vielä tuosta virtalukosta,tuossa on ilmeisesti koko rattitanko ja putki  MK 3:sta.Siinä on ohjauslukon kolo tuossa kohin  yläpuolella,siksi tuo vanhempi virtalukko laitettu noin.Ollu säveltäjä asialla.

Link to comment
Share on other sites

Ohjauslukko on kyllä ihan oikeaa mallia. Tanko on vaihtunut uudemmasta Mk3:sta. Valmistaja Neiman Saksa ja virtapuoli Bosch. Noita sai vielä 20 vuotta sitten ihan British Leylandin paketissa ja nyt ei sitten enää mistään, joten pidä hyvää huolta. Kiiltävä musta maali päälle siihen missä on ollutkin.

Niinkuin Tampereella kerroin - uusi kolo sinne ihan alas ja ennen sitä kannattaa kohdistaa suuntavilkun katkaisijan palautustappi oikeaan paikkaan ja sen mukaan merkata koneistuspaikka. Se nyt näyttää tulevan ainakin varttikierroksen eri paikkaan.

Nokkamerkkihän näyttää hyvältä, mutta pari alkuperäistä uuttakin muoviosaa olisi.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...