Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nyt kun syksykiireeltä pääsen tallin uumeniin,

Kun iski mieheen kova kuume niin.

Talli löytyi ensin sopivasti,

Minikin Vantaalta asti.

Projekti on mukavaa huvia,

Pistän edetessä kuvia!

post-4744-0-83153100-1441916592_thumb.jpg

post-4744-0-29602300-1441916613_thumb.jpg

post-4744-0-90303800-1441916638_thumb.jpg

Posted

Jooemmää tämän runollisemmaksi heittädy.

Puuhaa riittää esim.kolmiopellit ovat kuprui-

lla ja takaluukun akun vieressä takarungon

kohilla on ruostereikä.

Alusta,kynnyskotelot,ovien alaosat,akkukotelo

ehjät ja kovat. Kiitos edellisten omistajien mas-

austyölle. MR suunnitelmissa. Joo siinä on pit-

källe pellille epähuomiossa laitettu tunnus. :-\

post-4744-0-49971200-1441917325_thumb.jpg

Posted

Hienossa alkuperäiskunnossa oleva auto. Pienellä fiksaamisella ja täydennyksillä MR kelpoinen.

  • 2 weeks later...
Posted

Tuli esille tänään puhelinkeskustelussa entisen vuoteen -91 omistaneen henkilön kanssa moottori.

Hänen isänsä (iäkäs nyk.) autoalan miehiä oli kuulemma vaihtanut -89 isomman moottorin??

En ole vielä tutkinut että onko näin. Eikös se moottorin kyljessä oleva numerosarja valaisisi asiaa?

Kertokaapa mistä ko.numeron löydän? Kiitos!

MR:ää varten pitäisi olla kait tuo 850 vai kuinka?

post-4744-0-82498600-1442686597_thumb.jpg

post-4744-0-02677200-1442686620_thumb.jpg

Posted

Köötös!

 On vaan menty maalaamaan koko motti kokonaisuudessaan"laitavahvalla"mustalla maalilla.

Konservaattoriksi pitänee hetkeksi heittäytyä :wacko:

Posted

Moottorin numerolaatta on kyllä lohkoon niitattuna tuossa heti puolan takana olevassa tasaisessa kohdassa (jossei lohkon tasoa plaanatessa ole otettu pois).
Kannen valunumerosta voi kanssa päätellä mikä kone on, sen taas löytää irroittamalla venakopan.

Posted

Lämmityslaitteen hanan ja termostaattikotelon asento viittaa

muuhun kuin 850 tai 1000 vakiokanteen. 12G940 mahdollisesti?

saahan sen soviteltua "pikkulohkoonkin".

Lohkon kytkimenpuoleisesta päästä näkee vähän kuutiotilavuus

vihjeitä: vesiroppujen määrä??

Posted

Hana onkin ns.tarvikemalli ed.om.asentama. Hmm!

Tämä autoa 80-luvun lopulla ajellut naishenkilö kertoi

puhelimessa että hänen mielestään isänsä oli asentanut

isomman ja jopa isomman kuin tonnisen ja jopa aivan eri

automerkistä??? Tämä nyt vaan vaatii vähän tutkimustyötä

kun ajankohdasta on sen lähes 30v!! Muisti voipi pätkiä.

Kiitos teille vinkeistä!

Posted

Veikkaan Mailerin 1275:sta.

Jarrunestesäiliö on väärinpäin :)

Posted

Näyttäis kuvien perusteella siltä että moottorin sarjanumero olisi puolan takana tallella. Kansi on 1275 koneesta. Jos sulla on 2 vesipropun reikää lohkon kytkimen puoleisessa päädyssä niin kone on 1275 cc.

Posted

No onhan siellä ne kaksi perskule ja etupuolella neljä!

Ed.omistaja oli vaihtanut kytkimen asetelmineen ja työsylinterin

eli käykö 850:n ko.osat isompaan myllyyn? Olen tilannut Kansallis-

arkistosta puuttuvan omistajan rekisteriotteen(eri rek.n:ro) Jos vaikka

selviäisi muutoskatsastus,jos ei...????? Rummut edessä! Ja mitä kaik-

kea muuta pitäisi ollakaan. Tällä viikolla paprut pitäs tulla.

Posted

Jos on muutoskatsastetttu niin lukee rekisteriotteessa. Haiskahtaa siltä että ei ole ihan laillinen ;D  ... rumpujarrut ei välttämättä ole paras jarrusetti isolle koneelle. Tyyppikilpen numero alkaa varmaankin 12H jotain ?

 

Kytkimen vivustot ja hydrauliikka on samat kaikissa koneissa, erona on sitten levyjousi ja itse levy. Jos kytkin pitää ja toimii niin ei pitäis olla aihetta huoleen.

Posted

Harva tämänpäivän katsastusmies osaa erottaa Moottorit ulkoisesti.

Virallisesti pitää olla 1275 koneen kanssa levyjarrut edessä ja tehostin.

Tampereen MR tarkastajille 1275 moottori ei kyllä mene läpi.

Posted

Varmasti asia on juuri näin. Edelleen kuitenkin MR mielessä joten voimanpesä pitää vaihtaa pienempään.

Välillä tuli kyllä villiä ajatuksia mahdollisesta "sleeperistä" jos tekisi kaikinpuolin alkuperäisen näköisen ja

oloisen mutta energiaa tuhdisti! Onko 850:ta kuinka yleensä markkinoilla? Pomminvarmoja enimmäkseen >:D

Posted

Eiköhän niitä löydy. Minultakin löytyy yksi kokonainen paketti juuri sinun auton ikäiseen.

Tosin vaatii täydellisen läpikäynnin.

Käyvästä autosta purettu n. 20v sitten ja ainakin venttiili vikaa oli jo silloin.

Kohtuuhinnalla varmaan päästäisiin kauppoihin.

Mutta ei ole mikää suoraan nokalle kuntoinen.

Posted

Suoraan nokalle laitettavia käytettyjä Minin-koneita ei olekkaan, aina ne täytyisi käydä perusteellisesti läpi niin saa huolettomia ajokilometrejä.

Mulla ois oman auton alkuperäinen 850cc kone voin vaihtaa päittäin 1275cc koneeseen, laatikon tarvitset nykyisestä voimalaitoksesta (tai kait mulla sekin jossain varastonperukoilla on).

Posted

Niin se numero löytyi puolan takaa joka on seuraava:99H791P-I 83574

Tuosta väliviivan jälkeisestä I:stä en ole varma.

post-4744-0-79053700-1442933634_thumb.jpg

post-4744-0-77009200-1442933700_thumb.jpg

post-4744-0-53340700-1442933719_thumb.jpg

post-4744-0-47592400-1442933739_thumb.jpg

Posted

Näyttää siltä, että tonnisen koneen kilvestä huolimatta kone on 1275ccm.

Onko tietämätöntä katsastussetää viilattu linssiin? Herää kysymys.

Posted

Tämä saattaa olla jekutusta! Kolmiopellit huutaa apuva sisimpiä myöten mut onnex saa palikoita Minitronilta.

Koko korin kävin magneetilla läpi ja eipä ollu pakkelia ainakaan vahvoja kerroksia.

Takaluukun sisäpuolella outoja reikiä??

Tabletilla otetut pystykuvat kääntyvät jostain syystä aina vaakasuoraan eli väärinpäin??

post-4744-0-26268100-1442942910_thumb.jpg

post-4744-0-03104700-1442942952_thumb.jpg

post-4744-0-81313400-1442942981_thumb.jpg

post-4744-0-08666400-1442943050_thumb.jpg

post-4744-0-23700200-1442943071_thumb.jpg

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...