Jump to content

Austin mini 850 -69


ZepeteuZ

Recommended Posts

Alkuperäisasennuksena on olleet Lucasin hehkulamppu-umpiot pyöreällä lasilla.

Onko sulla parkkivalot ajovalojen yhetydessä? En muista oliko Mk2:ssa jo??

Minulla olisi uudet Lucasin hehku-umpiot parkkivaloilla ylimääräisenä.

MR tarkastus hyväksyy tietääkseni H4:setkin, mutta kesäautossa en ainakaan itse ole nähnyt mitään syytä niihin..

Link to comment
Share on other sites

Minulle ei ole vielä avautunut tuon peräseinän pisarareiän tarkoitus?

Entä tuo tunnelin aukko? Onko jälkikäteen tehty? Paikka on ilmeisesti lyhyemmälle vaihdekepille?

Ps.Sen hattuhyllyn reikien arvoitus selkis,verhoiluja purkaessani huomasin että orkkisverhoilun alle

oli laitettu uustuotanto verhoiluosa! Orkkiksessa oli nuo reiät uudessa ei!

post-4744-0-29195200-1444570643_thumb.jpg

post-4744-0-24581200-1444570648_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ei toi virtalukko ole niitattu vaan ruuvit ovat sellaiset että kanta katkeaa kiinni kiristettäessä ettei varastaminen olisi niin helppoa, kannat saa helpolla porattua pois jos on kunnon terä ja pora.

mun mielestä helpomalla pääsee kun käyttää vasaraa ja sopivaa tuurnaa. tai tietysti jos on kaikki rojut siinä pöydällä.. nii siinä tapauksessa ainakin vasara ja tuurna  :))

Link to comment
Share on other sites

Totta, noiden katkopulttien kovuuskin on tupannut olemaan jotain tinan luokkaa joten poraaminen on lastenleikkiä.

sitä suuremmalla syyllä ne kannattaa ottaa tuurnalla.. jos ne kertaa tinaa on nii ovatki tyylliin sormitiukkuudella. toi poraaminen on sama kuin laittaisi voita leivälle lapiolla. ne jämät siinä kannassa tekee siitä myös useesti epätasaisen, alat siinä sitten poraamaan. ota zepe toinen tuurnalla ja toinen poraamalla.. ja kerro kumpi oli helpompi. 

Link to comment
Share on other sites

Olen aukonut noita tuurnalla ja poralla, pora on omasta mielestäni huomattavasti parempi jos on tilaa porata. Vasenkätisellä poralla välillä aukeaa pulttikin pois itsestään.

 

Mikäli katkopultin röpelöinen pinta aiheuttaa ongelmia poraukseen, ehkä on sitten parempi että ottaa isoimman lekan ja tuurnan. Itselleni ei ole vielä ikinä ollut mikään ongelma, mutta eipä noita ole kuitenkaan tullut satoja porattua.

Link to comment
Share on other sites

Voi porata ja voi porata. Fiksuin tapa on käyttää pistepuikkoa ja napauttaa keskelle porauksen aloittamista varten piste. Itse käytän kaikkeen alkuporaamiseen 3,2 mm pop niiteille tarkoitettuja teriä. Teräviä ja tukevia. Pituutta n. 5 cm, löytyy jokaisesta rautakaupasta. Vielä hifimpi vaihtoehto on esim. sorvauksessa käytettävä keskiöpora. Jos se ei sano mitään niin googletä. Siitä sitten isompaa terää kunnes kanta irtoaa. Kierre on muistaakseni 5/16 eli vajaa 8 mm joten paljon yli 10 mm terää ei tarvi käyttää.

 

Teet niin tai näin niin ota se koko tanko irti ja tee toi homma ruuvipenkissä.

Link to comment
Share on other sites

Mk2:ssa oli kaikissa koreissa myös "lyhyen kepin" reikä lattiassa. Korit oli kaikki samoja, 850, 1000, Cooper.reikä vain pellillä peitetty.

Mk1 Coopereissa korin "pitkän kepin" taas vastaavasti oli pellillä tukittu ja hyvin kitattu.

Jollei sillä virtalukolla ole tunnearvoa, niin minulta saattaa löytyä kokonainen mk2 rattiputki virtalukkoineen.

Ei liene kovin kiireellinen asia, jos kerran aiot purkaa koko auton atomeiksi ja entisöidä perusteellisesti. Kuten ymmärsin tavatessa.

Mutta kyllähän sen oman irtikin saa.

Link to comment
Share on other sites

Olen aukonut noita tuurnalla ja poralla, pora on omasta mielestäni huomattavasti parempi jos on tilaa porata. Vasenkätisellä poralla välillä aukeaa pulttikin pois itsestään.

 

Mikäli katkopultin röpelöinen pinta aiheuttaa ongelmia poraukseen, ehkä on sitten parempi että ottaa isoimman lekan ja tuurnan. Itselleni ei ole vielä ikinä ollut mikään ongelma, mutta eipä noita ole kuitenkaan tullut satoja porattua.

 

leka? mä tarkoitin tolla tuurnalla aukaisua sitä, et naputellaan siihen kantaan jotta lähtee pyörimään aukipäin. en sitä et se lyödään poikki.  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Minin purkaminen jatkuu harkiten ja huolella.Dokumentointi(kuvaus,pussitus,merkinnät,puutteiden kirjaus ym.)

Projekti on ns.kuivattu eli nesteet,bensa,hydrot,jäähd.nest.,Moottori saa pitää öljynsä toistaiseksi.

Bensatankkki sisältä oli hiukan ruosteessa,onko ideoita,kokemuksia putsauksen suhteen?

Tankin takunen oli terve! Mikähän on noita superlonin palasia tunkenut joka rakoseen? Onkohan teeseitse vai

tehas?

 

post-4744-0-61011600-1448116980_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...