Jump to content

Austin Mini Van '62


Purtsi

Recommended Posts

Ja tuon mukaan sitten alapuoli menee etujarruille. Noh, mennään sitten tuon mukaan. Ilmeisesti tuossa sparesin kuvassa mistä tuon aluksi katoin, niin on yellow tag -pääsylinteri kuvassa. Tosin pitää kyllä vielä varmistaa tuo, että pääsylinteri tosiaan on tuota vanhaa mallia, jostain sain just mielikuvan, että nuo kierteet eivät olisi samat ylä- ja alaliittimessä, mutta toisaalta tuo ulkonäkö ei ole sama kuin yellow tagissä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • Replies 311
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tämmöistä viikonlopun tuloksena:

 

P1050910.jpg

 

Kyllä se pääsylinteri oli tuo 'black tag' -mallinen. Jarru-ja kytkinputkien tekemiseen kyllä tuli uhrattu useampi tunti, kun putket eivät oikein tahtoneet taipua haluttuihin paikkoihin. Vielä pitää valmistaa moottorin kuskinpuolen ylärukiluun vastakappale, niin saa moottorin pysymään paikoillaan. Kummasti sitä aikaa kuluu, kun joutuu valmistamaan noita osia ja putsailemaan/maalailemaan vanhoja.

Link to comment
Share on other sites

Hyvältä näyttää, mut joo tosiaan noitten pikku juttujen kanssa saa tuhrattua uskomattomasti aikaa. Itellä meni ton moottorituen tekemiseen varmaan 3-4 iltaa kun piti muutama testiversiokin eka tehdä.

Onko sulla muuten tuossa termostaatin takana olevassa huohottimessa se öljynkeruu systeemi välissä? Itellä kun on vaan suora putki jakopäänkopäästä tollaselle pienelle huohottimelle niin lykkää jonkun verran öljyä tohon filtteriin.

Link to comment
Share on other sites

Joo, on siinä jonkin sortin tötsä missä tuo huohotinputki on kiinni. Tiedä sitten, että toimittaako se sitä öljynkeruupurkin virkaa vai mitä sillä tekee :) Kyl mulla on visio, että millainen siitä tuesta pitäisi tehdä, mutta sitten on vielä sen palikan mittailu, porailu, vääntäminen ja hitsailu suorasta lattaraudasta vielä edessä. Kyllä siinä vähintään yksi ilta menee sitä tehdessä.

Link to comment
Share on other sites

Mulla pitäis olla tuo vastinpala jossain, mutta ei oo kyl hajuakaan, että mihin sen oon jemmannut. Äkkiseltään kyl vaikuttaa siltä, että ottaa kytkimen pääsylinteriin kiinni jonka vuoksi en sitä alunperinkään ollut laittanut kiinni silloin, kun tuo tuki oli oranssissa minissä vielä kiinni vaan tein siihen erilaisen kiinnikkeen.

Link to comment
Share on other sites

Mitä tuollaiset kesynnäköiset moottorit sellaisella tuella tekee ;)

Ei kireissä kilpacoopereissakaan ollut mitään tukia.

Ai niin, mutta niissähän olikin ne kunnolliset alumiinitunnelivaihteistot :)

Link to comment
Share on other sites

Vai "kesyjä", miulla alkoi revetä pohja alumiinitunnelin takakiinnikkeen kohdalta.Kori -69.Kestääpähän normi kiinnikkeet pitempään ehjänä.

Link to comment
Share on other sites

Alkaa aika monissa tän foorumin autoissa oleen aikast paljon enempi tai vähintään saman verta tehoa ja vääntöä kuin mitä "tehdasautoissa" oli aikanaan ;) .

Ja kyllä se Minin kone heiluu rankemmilla koneilla aikast paljon tunneli-laatikollakin oonpa nähnyt niitä tunnelin perätukiakin joskus irti revenneinä.

Mut eipä kai nyky-aikana enää Minin koneistakaan osata tehoja ottaa niinkuin ennen ;)

Link to comment
Share on other sites

Noihin tehoihin en ota kantaa ;)

Mutta luulenpa että ralleissa ja radallakin "reviteltiin" aika kovalla kädellä verrattuna "poikien" hupicruisailuihin" ;D

Eikä mitään tukia koskaan luokiteltu.

Myönnän kyllä että ovat ihan hyödyllisiä.

Varsinkin kun on konehuoneet ängetty täyteen turboja ja lisäjäähdyttimiä, coolereita ym. sinne kuulumatonta tavaraa.

(Huom! huumoria ;D !)

Link to comment
Share on other sites

Itseasiassa empäs sanoisi, että tuo mun öljynlauhdutin mikään pakollinen varuste tuolle koneelle ole, mutta kun se tuli joskus muinoin hommattua, niin miksei sitä laittaisi kiinni. Kyllä se ainakin paikallaan ollessaan tuo ainakin muutaman lisähevosvoiman aivan kuten vauhtiraidatkin ;)

Link to comment
Share on other sites

Jos niistä takavaloista ei oltaisi mitään mieltä, niin sittenhän se muutos olisi ollut aivan turha ;)

 

Ja juu, 10" vanteet tulee ilman levikkeitä. Nyt vaan on edessä kikkailua etupään levyjarrujen ja vanteitten kanssa, että millainen yhdistelmä sinne loppujen saadaan mahtumaan, että tuo toteutuu.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Voisiko joku ystävällisesti kertoa mulle, että miten on mahdollista ettei tuohon "mukin" sisään enää mahdu tuo vetarinpää?? Ei edes ilman kuulia eli ihan kuin joko muki olisi kutistunut tai mun kaikki jemmasta löytyneet vetarinpäät ovat kasvattaneet millillä halkaisijaa :o . Kyllä nuo ihan samat osat on mulla olleet aiemminkin käytössä muutamia vuosia sitten.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...