Jump to content

Austin Mini Van '62


Purtsi

Recommended Posts

  • Replies 311
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei, mulla olis ollu -59 Cadillacin lampunpohjat (sovitettuna Miniin), niihin olisit saanut "komiat" rakettivalot kiinni 8)

Ne oli joskus chopatussa Virkkusen Minissä kiinni.

 

Juu, muistan nähneeni ne sun tallissa joskus :) Pitää pitää mielessä jos joskus tulisi niille käyttöä =)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 kuukautta myöhemmin...

Noniin, pitkästä aikaa päivitystä tähänkin projektiin. Nyt vihdoin päästin askel eteenpäin pohjatöissä ja saatiin ulkokuoreen pitkälti yksi väri päälle. Vielä pitäisi ruiskukitti saada tuohon päälle ja kitata pari kohtaa jotka paljastuivat pohjavärin päälle ruiskuttamisen myötä. Ottaen huomioon, että millaiset perunapellot nuo kyljet olivat, niin olen suht tyytyväinen miltä tuo näyttää tällä hetkellä.

 

vani_syksy2011_03.jpg

 

vani_syksy2011_01.jpg

 

vani_syksy2011_02.jpg

 

Mikäli sitä säät ja muu aikataulu antaa myöden, niin hyvällä tuurilla saa tuon kopan maalattua tässä syksyn kuluessa :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Ja taas on tapahtunut. Vani vaihtoi osittain väriä ruiskukitin ansiosta. Tällä kertaa tuli itse vedettyä ruiskutettua tavara pintaan. Ensimmäinen kerta muuten kun ikinä olen maaliruiskua käyttänyt 8)

 

vani_ruiskukitti01.jpg

 

Hyvin kyllä tuo ruiskukitti sitten paljasti, että kuin paljon pinnassa on vielä työstämistä. Vähän sai kitatakin lisää ja muutamia kerroksia saa tuota ruiskukittiä laittaa vielä lisää. Ongelmia vaan nyt tuntuu tuottavan ruiskun suutin joka saisi olla hitusen isompi, mutta mennään nyt näillä mitä on. Parin viikon päästä jatkuu taas ruiskuttaminen ja hiominen.

 

Tuossa ainakin osittain näkee, että miten tuossa kanttauksessa on vielä työmaata jäljellä mikäli siitä suoran haluan. On kyllä ihan suolesta sen suoristaminen...

 

vani_ruiskukitti02.jpg

 

Kaikki loput tarvittavat maalit sun muut tarvikkeet tuli haettua lauantaina, joten pintavärikin on päätetty. Moottorin väriksi tuli sitten bmc:n vihreä joka oli jotain ihan muuta kuin oli aluksi mielessä, mutta aikasta kivan näköinen siitä loppupeleissä tuli. Kun nyt kerta oli ruisku lainassa, niin pitihän sitä testata, että osaanko laittaa maalia pintaan. Saas nähä miltä se näyttää sitten konehuoneessa muitten palikoitten kanssa ::)

 

moottori_maalattu.jpg

Link to comment
Share on other sites

Siitä suuttimesta ruiskuun niin normihiontaväriä pitäis vetää jollai 1.6-2.0 kokosella suuttimella ja ruiskukittiin ainakin 1.8. Hionta ja pohjaväreihin oon ite ostanut ihan motonetista, biltemasta, kärkkäiselta tai jostain mistä saa niitä 20€ ruiskuja ja käyttänyt niitä niin kauan kun ne toimii.

Hyvän näköistä muuten :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Useiden kymmenien hiontatuntien jälkeen ollaan vaiheessa, että on saatu hiontamaali päälle. Vielä on tosin muutama paikka mikä vaatii uusintakierroksen ja lisää maalia, mutta nyt alkaa olemaan sellainen tunne, että on mahdollista saada pintaväri päälle vielä tänä vuonna :)

 

van_pohjamaali01.jpg

 

van_pohjamaalissa02.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tälläinen tuli postissa tänään. Taas yksi ebay-löytö 8)

 

motolita02.jpg

 

motolita01.jpg

 

Kokoa on vain se 12" :) Vaatii vaan jonkin verran kiillottamista sekä mahdollisesti uuden lakkakerroksen. Siinä tosin on se vaara, että tuo patina lähtee pois, on nimittäin sen verta tyylikkäästi kulunut tuo puu. Vakiokeskiköönkin pitää sitten adapteri tuota varten vääntää, mutta sen nyt ei pitäisi olla iso homma.. Ratin mukana muuten tuli Fordin kanttikeskiö, että jos jollain on sellaiselle käyttöä, niin viestiä tähän suuntaan.

Link to comment
Share on other sites

Kerta ei tallille päässyt, niin piti sitten kotona olohuoneessa käyttää aika hyväksi joten hioin tuon ratin viissatasella vesiohiomapaperilla sileäksi ja kiillotin sitten Maguiarssin metallinkiilloitustöhnällä. On se nyt hieman nätimpi kuin mulle saapuessa 8)

 

Viissatasella sileäksi:

motolita03.jpg

 

Ja kiiltoa pintaan:

motolita04.jpg

 

Seuraavaksi pitäisi sitten peileille tehdä sama homma.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...