Jump to content

Austin Mini Van '62


Purtsi

Recommended Posts

  • Replies 311
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Nonniin. Nyt on ässän jarrut kiinni tehostimen kera niin katsastusmieskin toivottavasti on tyytyväinen. Tehostin on mallia käytetty ja vaati sitten aikamoisen purkamisen ennen kuin sain sen toimintakuntoon, että ilmaaminen onnistui. Kuvassa näkyvä alipaineletku on sitten väliaikainen ja korvataan mustalla yksilöllä. Tuo kun on hitusen silmiinpistävä muuten vanhastavassa ympäristössä. Vielä en ole ehtinyt testaamaan käytönnössä, että miten jarrut pelittävät kun vettä tuli sen verta ettei oikein viittinyt ajaa tallista ulos.

 

van_jarrut01.jpg

Link to comment
Share on other sites

Silli: Kyllä tuon galvanoidunkin luulis kestävän jonkin aikaa ;) Oli just tuon mittanen peltipätkä tuota, sen takia jäi lyhyeksi. Voipi olla, että jossain vaiheessa jatkan sitä poppareilla, mutta nyt mennään tolla virityksellä.

 

Axn1: Joo, nyt alipaineletkuna on musta hydrauliletku ettei hypi niin pahasti silmille.

 

Timo: Siellä ei kyllä ole mulla tilaa kerta siellä on mun sulakerasia ja iso piuha johtoja. Luotetaan siihen, että tuo nykyinen paikka on ihan hyvä ;)

 

Muuta tilannepäivitystä: Vaihdoin tulpat ja johan käy paremmin MUTTA jotenkin on ailahtelevaa tuo käynti. Välillä käy tyhjäkäyntiä ihan kivasti ja välillä taas tuntuu kierrokset tippuvan 500 paikkeille. Samoin tuntuu ettei se oikein jaksa vetää kun sillä kävi 100m lenkkejä ajamassa. Joko kaasari on jumissa tai bensanpaineen säädöissä on vikaa tai jotain muuta? Lisäksi lämpöjen kanssa on ongelmia. Nousee tuonne normin ja hotin väliin vaikka auto on viileässä tallissa. No okei, ihan pikkasen siinä tuli kaasuteltua, kun piti kokeilla, että ottaako se kierroksia vai mutta ei ihmeempiä. Termostaatti on 74 asteinen ja testattu toimivaksi. Samalla jäähyllä oranssin minin nokalla lämpöongelmia ei ikinä ollut.

Link to comment
Share on other sites

hei tuosta vetämisestä kun puhuit niin vääränmerkkisessä harrastevehkeessä oli käjissäpikku piikki ja 1kpl tulpanjohtoja menossa, kuulosti suht normaalilta mutta ei ragoinut heti kaasuun, niin ja kiihdytyspumpun vivusto oli himppasen jo kuluneet. tosin en tiedä onko minissä kiihdytyspumpun kalvoa kun en ole niin pitkälle korjausopastani lukenut.

 

-letkusta vielä niin minulle olis kelvannu se "race" värinenkin :)

Link to comment
Share on other sites

Jani: Tuo lisäjäähy ei itseasiassa ole yhtään huono idea vaikka ei tuon koneen pitäisi edes liiemmin kuumeta. Eikä nyt anneta mulle mitään hulluja ideoita vanin rakentamiseen. Ne toteutetaan oranssissa minissä jos jossain ;)

 

axn1: Ei oo kärkiä ;)

Link to comment
Share on other sites

Yksi juttu: Paljonkos tuon öljynpaineen pitäisi tuossa koneessa (1380) olla tyhjäkäynnillä? Mitä sitä seurasin, niin se huiteli siinä 5-6kg:n paikkeilla koneen ollessa lämmin. Mietin vain, että liittyykö tuo jotenkin koneen lämpöjen nousemiseen.

Link to comment
Share on other sites

Eikös tuo kone ole kuitenkin melko perus, eikä mikään ratakone?

Taitaa olla taas melkoista "hifistelyä" noilla öljynpaineilla spekulointi. ;)

Oma arvaukseni on, ettei niillä sinun tapauksessa ainakaan koneen lämpiämiseen ole mitään merkitystä.

Onko jäähdyttäjä uusi vai vanha tukkoinen? Vesitilat hyvin huuhdeltu puhtaaksi.

Lievästi viritetyssä peruskoneessa, kun kaikki jäähdytykseen liittyvät osa-alueet ovat kunnossa ja ihan omilla osillaan. ei ole lämpöongelmia.

Lukuunottamatta ihan huippuhelteitä ja jonossa tai kaupungissa madellessa. 74 termostaatti tai voihan termarin tilalle laittaa vain sen kuristusrenkaan.

Ja taas "insinöörit" kumoaa kokemusperäiset väitteeni ;D

Link to comment
Share on other sites

Juu, ihan peruskone se on. Dynotettu 77hp ennen oranssin nokalta pois nostoa. Sen takia siitä paineesta kyselin, kun ei ollut mitään muistikuvaa mitä se ennen näytti. Jäähy on vanha, mutta puhalsin sen ilmanpaineella puhtaaksi ennen asentamista. Tosin nyt voisi olla ihan aiheellista vaihtaa nuo nesteet ja kattoa että millaista törkyä sieltä tulee ulos.

Link to comment
Share on other sites

Jos jäähdyttäjä on esim 30-40 vuotta vanha käytetty, niin se voi olla niin kivettynyt/tukkoinen putkistaan ettei sillä tee enää mitään.

Vaikka ulkoisesti olisi aivan hyvän näköinen ja ilma kulkisi ripojen läpi.

Moni virittelee kaikkia lähes yhtä tukkoisia vanhoja lisäjäähdytin viritelmiä avuksi.

Pienellä säästöllä tekee itselleen ison riesan.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...