Jump to content

next

Jäsenet
  • Viestit

    611
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    36

Reputation Activity

  1. Like
    next reacted to OTV in MCS 2002 jäähdytinmesteet pihalle   
    Termostaatti auki koko ajan?
  2. Like
    next reacted to Mini1380 in MCS 2002 jäähdytinmesteet pihalle   
    Lazan mainitsema paisarin halkeaminen on aika yleinen ja tähän lisättynä flektin ykkösnopeuden puuttuminen.
  3. Like
    next reacted to AlexB in R53 pakosarjaa + putkia   
    Lämpimästi voin suositella malianexhausts.com tuotteita. Edullisia ja varsin hyviä. Itsellä Performance Race-versio, joka paukkuu ja mörisee varsin komeasti. Vaimon mielestä hieman jopa liikaa. Ehkä valitsisiin nyt jälkikäteen tuon Performance Sports-version.
  4. Like
    next got a reaction from karvalakki in Mittarivalo   
    Ja tolla kuvauksella sanoisin että joku niistä antureista on edelleen nyt sökö ja menee vain huonommaksi. Se vaan täytyy sitten etsiä itse mikä. 
    Myöskin sitä ruostetta voi olla siinä anturin nokassa edelleen. Mutta omilla kokemuksilla sanoisin että jompikumpi edessä se on. Takana vähän enemmän suojassa se anturi. 
    Enempää ei pysty etänä neuvomaan. Rahaa tiskiin ja anturit uusintaan kaikki jos ei jaksa etsiä mikä anturi. Voi olla johtosarjassakin vika ja sekin sopisi mini merkkiin 😛
     
     
  5. Like
    next got a reaction from karvalakki in Mittarivalo   
    Ei ainakaan mulla kun se vain tiputteli sitä satunnaisesti pois. Jarrutkin toimi oikein.
    Vikana oli ruoste anturissa niin ei lukenut aina oikein mutta käsittääkseni pätkii myös samalla lailla kun se itse anturi saa vettä sisäänsä ja halkeaa se runko. 
    Luistonesto valohan tuo on mutta se nyt palaa mulla aina jos haluaa että se johonkin kiihtyy eikä ecu puutu peliin. Huonot renkaat....
  6. Like
    next got a reaction from karvalakki in Mittarivalo   
    Luultavasti joku abs anturi alkaa olla tiensä päässä. Luistonesto tippuu pois päältä jos tieto puuttuu yhdelläkin renkaalta.
  7. Haha
    next reacted to Igor in Chrono Pack mittarit viileällä kelillä   
    ECU laskee niille oletettuja arvoja perustuen veden lämpöön, moottorin kierroslukuun ja kaasupolkimen asentoon.
  8. Like
    next reacted to OTV in Laturi R53   
    Kysy Hämeen autosähkö Hämeenlinna.
    Siellä korjaavat laturit startit ym ei ehkä kiinakamaa.
  9. Like
    next reacted to minapamina in Mini R53 ropausta   
    Testasin kanssa uudella ekana vedellä että aukeaa- ja sehän aukesi. Ei muuta ku koneeseen ja palikat kiinni. Ohivirtausventtiiliä (se pieni reikä(?)) ei saanut kuin yläviistoon, alaspäin laitettuna ei saanut  edes laitettua paikalleen. Alkuun lämmöt nousi johkin 103c huitteille, en osaa sanoa olisko miten noussu vielä. Painoin vähän kaasua vapaalla että pumppu sai kierrätettyä vettä paremmin, ja lämmöt tippu lähes välittömästi 70c. Sitten testiajolle, ja lämmöt asettu aika kivasti siihen 90c tienoille. Jossai kohti nousi paikalla ollessa 105c, mutta siinä vaiheessa tuuletin lähtee käyntiin, ja lämmöt alta 100c.
     
    Ohan toi aika uskomatonta, että lähes uus osa heti paskana (eikä siis DOA, kerta toimi ekat 500-1000km).
     
    Saa nähä kauanko saa ajella ilman remppoja, ainaki nyt on näennäisesti auto kunnossa, ja popit kunnossa. Tuli myös hommattua Hertzin pieni vahvari ja 12" suljettu pikku subbanen takakonttiin. Ei nyt mikään megarämisyttäjä, mutta passaa omaan kuunteluun juuri hyvin.
  10. Like
    next reacted to minapamina in Mini R53 ropausta   
    Ja paskanahan se vaikuttais olevan, oli kiehuvassa vedessä, mutta en ainakaan itse näe edes pientä avautumista, saati sitten "kunnollista":

  11. Like
    next got a reaction from minapamina in Mini R53 ropausta   
    Ja kun nyt luin uudestaan niin sulla taitaa olla vanha vesipumppu siellä käytössä eli sen siipi esimerkiksi rikki nyt.
    Enemmän epäilen että et vaihtanut niitä öljyjä kuin itse remmin etupäästä ja peräpään vesipumpun välitys jäi vanhoille öljyille/ tyhjäksi jos vuotanut ja se siellä söi nyt rattaat sileäksi eikä siksi vesipumppu pyörii enää mukana.
    Remmiä esiin ja perästä rattaat esiin. Jos sököt niin joko ostaen uudet jos noita sai enää Briteistä diy settinä tai sitten pumpun poisto ja tilalle Davies Graigin sähköistä vesipumppua.
  12. Like
    next got a reaction from minapamina in Mini R53 ropausta   
    Mulla oli tossa yksi tapaus missä oli tosiaan akseli mennyt mutkalle abaut kesän ajelujen jälkeen. Noissa on kuitenkin laatu heittelyä jonkin verran.
    Helppohan toi termari on testata että se aukeaa. Kiehuvaan veteen vain pihdeillä niin näkee sen jos se lähtee aukeamaan. Testaisin tuon niin ei tule turhaan arvailua ja vaihtoa ilman että vikaa löydetty.
    Seuraavana tarkistaisin että se vesipumppu pyörii siellä edelleen eikä ne rattaat sökönä nyt sieltä sen välityksestä jostain syystä.
    Toinen on toi kenno jos se olisi täynnä nyt jotain eikä sen takia kierrä mutta se on aika epätodennäköistä.
  13. Like
    next reacted to Esko in R53 vaiko R56   
    Ehkä alle 10k budjetilla katsoisin kyllä mielummin R53:sta, että saa hyvän yksilön. Itellä ollut R53 Cooper S pari vuotta ja R56 JCW nyt kolme vuotta.  Molemmissa autoissa oli jotain rustattavaa kyllä, että ongelmattomia ei ole kumpikaan. R56:ssa ongelmakohteet selkeästi enemmän moottoripainotteisia, kun R53:ssa oli vikaa laajemmin.
    R53:ssa ei toiminu ilmastointi, vuoti öljyä useasta paikasta, ohjaustehostimen puhallin oli rikki. Takaluukku ja takavaimentimet alkoi ruostumaan jne. 
    Pari ekaa vuotta oli huolettomia R56:lla. Nyt laitettu vuoden sisään uudet etuiskarit, jakopääsarja, venttiilivarrenkumit, vesipumppu, termostaatti ja vesipumpun ja termostaattikotelon välinen yhdysputki. Vesipumpun ja periaatteessa termostaatinkin vaihdoin turhaan, kun vika oli tuossa yhdysputkessa, mutta nekin nyt uusittu. Vielä pitäisi suuttimet jossain kohtaa uusia ennakoivasti (viallinen suutin polttaa reiän mäntään). Edellinen omistaja oli autoon jo vaihdattanut korkeapainepumpun mikä on kanssa kuluva osa ja vaihtoon saa varautua!
    Ajoltaan R53 ja R56 on hyvin samanlaisia. Sisusta R56:ssa selkeästi modernimpi. Molempien moottoreiden luonteesta tykkäsin ja eritoten R53:n ahtimen vinkuna oli kiva. Automaatti kyllä omasta mielestä tappaa ilon Ministä. Parhautta juurikin kiihdytellä 2-4 vaihdevälejä ja mutkateillä ajo, niin ei siihen yhtälöön mikään arpova kuminauha-automaatti istu. Tietysti jos auto ostetaan maidon hakuun kaupasta, niin varmasti automaatti vaivaton ratkaisu. 
     
    Yhteenvetona päätyi kumpaan korimalliin tahansa, niin aivan varmasti joutuu remppaamaan molempia ja molemmat tuo ilon naamalle varsinkin vähän viritettynä.
  14. Like
    next reacted to karvalakki in Keskuslukitus   
    Kannattaa katsoa minifanssista osanumero ja tilata osa sillä.
  15. Like
    next reacted to Kardu in Keskuslukitus   
    Kiitos paljon tiedosta aletaanpa tutkimaan ,, 
  16. Like
    next reacted to timot in R53 vaiko R56   
    Tähän sen verran, itsellä on 4 miniä, R53 on ajettu 210tkm, ei mitään ongelmaa, muuta kuin ruosteet.
    Siis kaikki 4 Miniä on automaatti laatikoilla, ei mitään ongelmaa kun muistaa öljyt vaihtaa säännöllisesti, mielummin tiheämpää,
    kuin harvakseltaan.
  17. Like
    next reacted to Turbo 69 in Ikkunannostin rikki - tälle ja tulevaisuuden korjaustarpeille tekijää?   
    Merkki liikkeessä aina kovempi hinta, monet pienemmät pajat osaa nykyisin korjata minejäkin.😉.
  18. Like
    next got a reaction from Turbo 69 in Ikkunannostin rikki - tälle ja tulevaisuuden korjaustarpeille tekijää?   
    En osaa sanoa muuta kuin osan hinta luultavasti puolittuu kun tilaat sen aeromotorsilta ja työhön menee 2-3h en muista tarkasti. Hämeessä tuntiveloitus pienemmillä pajoilla 65-85€ tunti niin siitä voi päätellä että noin puoleen hintaan merkkihuoltoon verrattuns saa laitatettua kun viet pienemmälle pajalle.
  19. Like
    next reacted to TuplaPete in Viritetty Mini R53 '04   
    Tuosta kyllä valmiiksi hyvin laitettu ja pidetty harraste tai käyttöäauto jollekkin. Harmi että tämä on tullut myyntiin 🥲
  20. Like
    next reacted to OTV in Mittariston taustavalot pimeänä   
    Minulla on samat sulakkeet. "lumihiutale" on F29. Lisäksi F30 kohdalla on mittariston kuva, mutta sulaketaulusta puuttuu sulakkeenpidin. Luulin ensin, että puuttuva sulake on puuttuvien mittarivalojen syy. Maton alta lattialta kun löytyi 5A sulake. 
  21. Like
    next reacted to Micke in M: Ylimääräistä R50-R53 tavaraa   
    Selvä homma, laitan sulle YVn kohta.
  22. Like
    next got a reaction from Micke in M: Ylimääräistä R50-R53 tavaraa   
    Mä ostan ton ulosvetäjän. 
  23. Like
    next reacted to Micke in Viritetty Mini R53 '04   
    Myynnissä olisi mun R53 jonka olen omistanut vuodesta 2017. Kyse on ns. facelift mallista (rakennettu  7/2004). Toin tämän ulkomailta ensimmäiseltä omistajalta 130tkm ajettuna jonka jälkeen sitä on hieman laitettu. Tällä hetkellä sillä on ajettu 178tkm ja vuodessa tulee ehkä 1000km lisää. Minulla ollut 2 talvea käytössä, sen jälkeen ainoastaan kesäkäytössä. Pohja erittän hyvässä kunnossa, yritän ottaa kuvia. Maalipinta myllytetty muutama vuosi sitten. Jos priiman haluaa niin myllytys ja pinnoite olisi hyvä laittaa.
    Tosiaan autoa on huollettu enemmän kun tarpeeksi. Ahtimen huolto, jakoketju jne. Kaikki korjaukset, huollot ja muutokset olen kirjannut exceliin, siinä on 165 riviä. Rahaa ei tämän kanssa ole säästetty. Suurimman osan olen tehnyt itse, lähes kaikista osista pitäisi löytyä kuitit, nekin on omassa kansiossa järjestetty.
    Tässä pieni listaus muutoksista (täydellinen lista englanniksi löytyy täältä Minitorque linkki)
    Moottori
    Kavs 17% ahtimenpyörä Orranje ilmanotto Cat Cams "469" nokka Mini GP välijäähdytin ATI Super Damper 550cc suuttimet Bytetronik FA53 Janspeed 4-1 pakosarja Simons 2,5" pakoputki Loiskelevyt öljypohjassa Mishimoto jäähdytin Alusta
    ST XTA säädettävä alustasarja Whiteline säädettävä takavakaaja Säädettävät tukivarret takana R56 alumiiniset poikittaistukivarret takana OMP poikkituet edessä Avo Minin poikkituet konehuoneessa Powerflex puslat Vaihdelaatikko
    Quaife lukko TTV vauhtipyörä (ei asennettu) Pyörät/jarrut
    OZ Ultraleggera 17" ja Toyo  R88R 214/45 renkaat R56 jarrut edessä ja Carbotech XP8 palat Takana Carbotech AX10 palat Sisusta
    Evo 7 Recaro penkit Coolerworx shifteri Ultragauge Innovate AFR mittari RRS sammutin Ulkokuori
    Aero spoileri JCW etusäileköt Pisteosia maalattu korin väriin Valitettavasti mikään auto ei ole täydellinen, varsinkin sellainen mikä on 19 vuotta vanha. Kampiakselin stefa vuotaa ja takaluukussa on ruostetta. Auton mukana ruosteeton takaluukku (pure silver). Nämä viat huomioitu hinnassa.
    Hinta valmiiksi tingittynä 8000€.
    Auto Vantaalla.
    Tässä vielä muutama kuva (Lisää kuvia)







  24. Like
    next reacted to Arnold in MCS 2008 Clubman   
    Lueskelin ulkomaan sivustoja ja löysin vastaavaa ongelmaa samoista autoista. He olivat paikallistaneet vian hanttarin jaloissa olevan sulakeboksin sisällä olevaan bensapumpun releeseen, joka on juotettu sulakeboksin "runkoon". Esim. pumppu ei nyt käy vaikka oven avaa eikä kun laittaa virrat päälle vasta sitten kun starttaa. En ole löytänyt pumpun relettä mistään vain sulakkeen, joka on ehjä. Puran seuraavaksi sulakeboksin ja katson mitä löytyy. 
  25. Thanks
    next got a reaction from Jarge in Jargen Mini Cooper S (äänieristys, kevythifistys, ahdinhommaa)   
    Tilasin omaani tämän. Näitä myy muutkin kyllä.
    https://www.kavs.net/izdelek/mini-cooper-s-extended-chain-tensioner-bolt/
×
×
  • Luo uusi...