Jump to content

Recommended Posts

Posted

R53 05 mini cooper s. Kaikki mittariston taustavalot pimeänä. Vain kierroslukumittarin"punaisen alueen" valot palavat. Näyttää olevan yleinen vika, mutta vian ratkaisu kiven alla. Sähkökaaviot ovat valtiosalaisuuden luokkaa. Onko kellään gurulla mitään vinkkiä mistä tätä lähtisi ratkomaan. 

Mistä mittarivaloille tulee sähkö? Sulaketaulu, bcm, valokytkin vaiko joku muu?

Onko taustavalot led, vai hehkulamppu toteutettuja. Jos led en uskoisi niiden kaikkien olevan "kypsiä".

Kai näitä on aiemminkin ratkottu, vai olenko ainutkertainen ongelman kanssa.

Juutuupissa on kymmenittäin videoita asiasta. Katsottu on.

Posted

Ihan kyssärinä että miten se kirkkaus toiminto toimii kun sulla vain osa palaa? Siis lähinnä haen että onko sekin mykkä vai säätääkö se niiden muutaman palavan Ledin tehoa kuten kuuluu?

Posted

Eikös tännekin joku laittanu aikasemmin sähkökaaviot uudemmista Mineistä?

Posted

Kirkkauden säätö ei säädä. Kierroslukumittarin "punaisen" alueen ledien kirkkaus pysyy vakiona.

Yhdessä juutuupissa oli sama vika. Kaveri pyöritteli tupakinsytkäriä, en oikein päässyt perille mitä ajoi takaa. Toinen purki sulaketaulun liitintä joka oli hapetunut. Saman liittimen olen avannut, oli aivan puhdas.

Kytkentäkaavoihin on viitattu muutamissa kohdin. Ei kuitenkaan löydy, tai aukea.

Auto on minulle vielä uusi ja outo, joten peukalo suussa ollaan.

Inpa vai ista siinä kysymys  toimivatko muillakin, kuin win10:llä. Vakavasti harkinnassa, kun vikakoodien luku merkkiliikkeessä maksaa melkein 50€.

Josko joku guru voisi vinkata vaikka yv:llä mistä löytyisi kytkentäkaavoja ja mistä inpa/ista? Mitä eroa muuten niillä on?

Posted

Kuljettajan jalkatilan sulaketaulun kannessa on kuva, jossa on on F30 5A ja mittariston kuva. Sulaketaulussa ei kuitenkaan ole sulakkeelle kosketinliuskoja, johon sulakkeen voisi tyrkätä. Puuttuuko muilta ko sulake? Auto on 2005 R53 cooper s automaattilaatikolla. Netistä löytyy myytäviä sulaketauluja, joissa tuo sulake kuitenkin on paikoillaan.

Posted

Mulla periaatteessa sama auto (2008 viimeisiä remmiahdettuja R52) niin mulla samat sulakkeet kuin vanhassa r53 korisessa(2003) kun kansia vertasin.

Niin näissä mittaristo on sulakkeissa F5, F9 ja F21. Ilmastointi on sulakkeen F30 takana. 

Posted

Autosta täytyy tarkistaa että onko niissä edes sitten sulaketta. 

Näitä voi vertailla jos mitään apua on kun suhti likellä näkyy asut mutta voi olla ihan hukkaan heitettyä kun eroja kuitenkin avomallin takia on.

Posted

 Minulla on samat sulakkeet. "lumihiutale" on F29. Lisäksi F30 kohdalla on mittariston kuva, mutta sulaketaulusta puuttuu sulakkeenpidin. Luulin ensin, että puuttuva sulake on puuttuvien mittarivalojen syy. Maton alta lattialta kun löytyi 5A sulake. 

  • 1 month later...
Posted

Päivitystä:

Diagnosoitu mittariston valojen olevan kunnossa, mutta käsky sytyttää ne ei toimi. Mittaristolle tulee tarvittava sähkö.

Kysymys: onko kenelläkään irrallista chrono packin keskinäyttöä. Sitä jossa on  pyöreitä mittareita. Lainaksi, myytäväksi vuokrattavaksi testiin?

Pystyykö kukaan ohjelmoimaan ko laitetta? Ilmeisesti ainakin kilometrit onko jotain muuta?

Edit1: Chrono packin keskinäyttö näyttää vahvasti vialliselta. Mittariston kirkkaus säätö alkoi yllättäen säätää nopeus- ja kierroslukumittarien "diginäyttöjen" taustavaloja. Ei kuitenkaan mitään muuta.

  • 8 months later...
Posted

Lisää päivitystä 

Nyt mittariston tausta- ja viisarivalot toimivat. Samalla syttyi autoon paljon muitakin valoja. Kytkimet, radio, ovenkahvat ym. Keskimittarin k-väylän vastaanotinsiru taisi olla syypää? 

20240503_213804.jpg

20240503_213759.jpg

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...