Jump to content

Arnold

Jäsenet
  • Viestit

    10
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    1

Arnold last won the day on 28. Kesäkuuta 2023

Arnold had the most liked content!

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

Toiminto on estetty, eikä se näy muille käyttäjille.

Arnold's Achievements

  1. Arnold

    MCS 2008 Clubman

    Siinä kotelon pohjassa on sellainen putkimainen ohjain joka pitää tasoanturin paikoillaan. Kyllä anturin saa nippusiteillä kiinni, mutta en ole varma toimiiko bensamittari silloin oikein. Mulla oli vanha kotelo jemmassa, josta tein ruuvin,prikan ja nippusiteiden avulla jonkinlaisen systeemin. Mittari toimii, mutta en tiedä kuinka tarkka on, kun ei olla ajettu sillä kuin tankillinen.
  2. Arnold

    MCS 2008 Clubman

    Noniin Mini käy taas. Tuli vaihdettua rele, mutta turhaan. Sähköjä tuli mitattua oikein urakalla, mutta lopulta syyksi paljastui uuden suodatinkotelon anturin ohjurin katkeaminen. Elikkä kotelon pohjassa oli reikä ja uuden pumpun paineet karkasi osittain tankkiin. Prime käyttöä en vieläkään huomannut, mutta nyt bensa ainakin pysyy bensalinjassa, Hellan pumppu sopii ja toimii ja oli hieman halvempi kuin muut. Nämä suodatinkotelot ja tasoanturit ovat melko huonoja kestämään. Onneksi oli vielä vanha tallella niin sain sen tankkiin ja nippusiteillä anturi taas kiinni.
  3. Arnold

    MCS 2008 Clubman

    Sulakeboksi avattu ei silmin nähtävää kärähtämisen jälkiä. Kai se nyt on vaihdettava kun kerran leikkiin ryhdyin. Pari kuvaa pumpun rele (tiettävästi) ja toiselta puolen ulkomaan palstoilla esitetty kärsinyt pinni. Oma näyttää olevan ehkä ok? Yritän löytää vastaavan ja kerron sitten miten kävi.
  4. Arnold

    MCS 2008 Clubman

    Lueskelin ulkomaan sivustoja ja löysin vastaavaa ongelmaa samoista autoista. He olivat paikallistaneet vian hanttarin jaloissa olevan sulakeboksin sisällä olevaan bensapumpun releeseen, joka on juotettu sulakeboksin "runkoon". Esim. pumppu ei nyt käy vaikka oven avaa eikä kun laittaa virrat päälle vasta sitten kun starttaa. En ole löytänyt pumpun relettä mistään vain sulakkeen, joka on ehjä. Puran seuraavaksi sulakeboksin ja katson mitä löytyy.
  5. Arnold

    MCS 2008 Clubman

    Vielä sellainen että yritin täyttää bensaletkua konehuoneesta, mutta ei täyty vaan lorottaa bensan läpi ilmeisesti pumpulle asti. Pitäisikö jossain olla takaiskuventtiili vai hoitaako tank air valve tämän että aine pysyy putkessa. Molemmissa tankeissa siis uudet osat. Oikean puolen anturi kuitenkin oli jo tulleessaan rikki. Tuli autodocilta sain halvalla palautuskäytännöistä johtuen ja laitoin nippusiteillä anturin kiinni.
  6. Arnold

    MCS 2008 Clubman

    Ei oikeestaan millaistakaan sehän tässä ihmetyttää. Vaihdoin äsken vanhan pumpun takaisin jonka sain pelittämään, mutta sekään ei pumppaa korkeapainepumpulle asti. Otin railin anturin liittimen irti niin yrittää, mutta heti syttyi myös moottorin vikavalo. Voiko olla nokka-akselinasentotunnistin tai se aktiivihiilihässäkkä vaiko se tank air valve?
  7. Arnold

    MCS 2008 Clubman

    Morjensta Ongelmia bensan saannin kanssa. Auto sammui täydestä vauhdista ja hinattiin kotipihalle, Aiemmin vaihdettu oikean puolen osat ja korkeapainepumppu, kun ei lähtenyt aamuisin heti käyntiin. Korkeapainepumpun vaihdosta noin kolme viikkoa. Pihalla testasin ja irrotin tankilta tulevan letkun hpfp:lta ei tullut bensaa. Tilasin uuden bensapumpun Hellan 8TF358146821 ja ei vieläkään bensa tule konehuoneeseen asti, jos irrotan konehuoneeseen tulevan putken tankin suodattimen päältä niin bensaa tulee, mutta ei konehuoneeseen asti?. Onko tämä väärä pumppu? Eikö pumpun teho riitä? Jelppiä kiitos.
  8. Arnold

    MCS R55 imusarja gen.3

    Kiitosta taas. Olen hakenut vanhalla numerolla, koska kuvittelin että imusarja tarvii olla sen gen.3 näköinen, jotta ei jäädy. Onko tämä uusi erilainen rakenteellisesti kuin alkuperäinen? Eipä täällä etelässä ole jäätymisestä tänä talvena ollut huolta.
  9. Arnold

    MCS R55 imusarja gen.3

    Hei. Kiitos molemmille vastauksista. Osien numerot oli tiedossa kiitos teidän ja tämän foorumin. Olen tosissaan yrittänyt löytää imusarjaa Saksaa ja Venäjää myöden, mutta niitä ei enää näytä olevan missään myytävänä ei edes Amerikoissa. Erikoista, että tuotanto on loppunut vuoteen 2018 ja ketkä ei vaihtaneet siihen mennessä kärsikööt nahoissaan? Luin eilen Amerikan foorumeita ja sama vesiongelma näyttää toistuvan sielläkin. Erilaisia korjausehdotuksia näyttää sielläkin olevan eli yritän löytää ratkaisun hakemalla/testaamalla. Auto muuten ihan jees Saksasta tuotu 2010 navi, nahka ja kattoluukku. Ajettu nyt 145tkm. Kytkin vaihdettu sekä jakopää ongelmat korjattu.Kuskin ovenlukko tuntuu jäätyvän ja lämmistyslaite puhahaltaa täysillä noin 40 astetta (25km ajon jälkeen)onko normaalia? Erinomainen foorumi muuten. Voittaa pökötti ja vw foorumit, joista kokemuksia. Autotalli: Mini Cooper S Clubman 2010 Peugeot 3008 Vw Golf gti mk5 Peugeot 307 Sw Ford Cortina 1965 Estate
  10. Heips kaikille. Tuli hankittua tälläinen biili perheeseen ja olisi muutama kysymys uutena miniläisenä. Autossa on ikävä kyllä orkkis imusarja ja olen yrittänyt löytää uudentyyppistä netinsyövereistä, mutta tuloksetta. Laakkoset ja Autokeskukset on myös kyselty eli onko kellään tietoa mistä löytyisi vai pitääkö päivystää romuttamoja? Kuskin takasivuikkunassa on lämmitysvastukset, mutta tuntuisi olevan rikki. Mistä vikaa kannattaa lähteä paikantamaan? Takaloosteriin tulee vettä onko tarkempaa tietoa mistä vuodon löytäisi (jarruvalo vai oven tiivisteet)?
×
×
  • Luo uusi...