Jump to content

R53 JCW -04 ostoaikeissa


JemenJ

Recommended Posts

Gp:ssä on enemmän tehoa, tukia lisätty ja vain kaksipaikkainen.

 

Muutakin on mutta näkyvin on toi kakspaikkaisuus ja sisällä takapenkin kohdilla olevat tuet.

 

 

Oho tuli vasta nyt muut kommentit.

 

Se tuki on lähinnä kosmeettinen. Isoimmat oikeat erot on aerodynamiikassa ja vakiovarusteissa. Ja onhan se vähän kevennettykin.

Link to comment
Share on other sites

Koska itsellä GP:n osto oli aikoinaan tosi lähellä ja pitkään niitä tuli katseltua Saksastakin, niin tässä oma näkemys tavis JCW:n ja GP:n eroista.

 

  • Kasattu ja maalattu käsin Italiassa, Englannista tehtaalta shipattu valkoinen kori
  • 2000kpl valmistettu numeroitu malli (numero kojelaudassa ja katossa), Suomeen tuotu 2kpl maahantuojan toimesta (BLI-880 ja BLI-881)
  • Suurempi välijäähdytin
  • Moottoriohjausyksikkö
  • Korinaluspaneelit
  • Alumiiniset takatukivarret
  • Korisarja
  • Thunder blue maali, hopea katto
  • Chilipunaiset peilikuoret
  • 18" GP vanteet
  • Takaspoileri
  • Lisäjarruvalo lasin alareunassa
  • Ei pyyhkijää takalasille
  • Recaron lämmitetyt penkit, jotka on ihan pirun mukavat :)
  • Takapenkit poistettu ja tilalla metalliputki (ei siis poikkituki) punaisilla muoviseinäkoristeilla
  • Harmaat mittaritaustat
  • Antrasiittikatto ja tummat a-pilarit
  • Kevennetty vähentämällä äänieristystä, saatavilla vain ilman Xenoneita
  • Kaikki autot identtisillä spekseillä (ml. jenkkimallin pyöräkotelon muovikaaret heijastimilla)
Link to comment
Share on other sites

Nojoo, selkeä myyntimiehen lisä toi GP leima. Eipä kannata koko suomen halki ajella tuota katteleen.

Joo,välillä myynnissä näitä automyyjien "upgreidaamia" normi-ässiä,jotka paremman haluttavuuden myötä saavat GP tai Works - nimikkeen.Onneksi on näitä foorumeita,joista pystyy kyselee ihan täysin tietämätön autonostaja, joskus "väärennös" voi tulla maallikolle kalliiksi...Halvin tapa taitaa olla lätkäistä MCS:äänThaimaalainen Works-lätkä etumaskiin ja takaluukkuun ja sitten Nettiautoon...Mini Cooper GP works turbo....211 hv...!!!

Link to comment
Share on other sites

Toi antrasiitti kattoverhoilu ja tummat a-pilarit löytyy myös meikäläisen autosta, luulin että ko. "ominaisuus" on kaikissa facelifteissä... mutta joo, melko spesiaalitapaus toi GP. Ja mitä mä olen tota GP0909:iä miiteissä kurkkinut, niin GP:n vakiovarustukseen näyttäisi kuuluvan myös Cooper S:n sporttialustaa jämäkämpi JCW-jousitus.

Link to comment
Share on other sites

Noniin.

Olen tyytyväinen ostokseeni.

Auto toimii ja käyttäytyy hienosti. Moottori käy nätisti ja kytkin sekä vaihteisto toimii moitteetta.

Kojelauta rämisee matalilla kierroksilla, mutta sehän oli Minin ominaisuus ;)

Vilkun viiksi on myös vähän löllerö mutta toimii.

 

Autohan on nyt seissyt about vuoden eli nesteitä kantsii varmaan vaihdella?

Öljyt tietenkin tulee uudet mutta entä jäähy- ja jarrunesteet? Vihkon mukaan vaihdettu viimeksi 109347km lukemassa, 24.3.2014. 6000km ajettu siis noilla nesteillä. Onko castrol 5W-30 soppeli moottoriöljy JCW:lle, vai onko Igorilla parempaa litkua mielessä? :)

 

Ajaminen on kyllä silkkaa nautintoa harmi että nopeusrajoitukset tulee äkkiä vastaan sillä tämä liikkuisi vaikka kuinka! Kaveri heitti osuvasti (hänellä stocki r56 ässä) "tämähän on hävittäjä pyörien päällä!" :D

 

Ja kiitos onnitteluista!

 

- Jarkko

Link to comment
Share on other sites

noh.. itsehän en ole vaihtanut jäähdytinnesteitä viiteen vuoteen ja hyvin ne on siellä lillunu mukana.. nyt kun alkaa olla turhan ruskeenväristä, niin oon miettinyt et voisi vaihtaa. jarrunesteet taas.. niin  :)) en ole ikinä vaihtanut, enkä usko että tulen vaihtamaan. tai no.. sitten tietysti kun vetää uudet jarrulinjat.

Link to comment
Share on other sites

Itelläki on toisessa tuo viiksi vähän "väljä". Ei haittaa menoo. Kojelaudan räminöihin löytyy hyviä ohjeita, mikäli kiinnostaa vaimennella. Käytännössä sinne laitetaan jotain foamia alle.

 

En minäkään mitään nesteitä vaihtais. Niitä tulee kuitenkin pakollisenkin remontoinnin yhteydessä vaihdeltua. :P Tarkista vaan et kestää tarpeeks pakkasta se jäähdytysvesi.

Link to comment
Share on other sites

Noniin.

Olen tyytyväinen ostokseeni.

Auto toimii ja käyttäytyy hienosti. Moottori käy nätisti ja kytkin sekä vaihteisto toimii moitteetta.

Kojelauta rämisee matalilla kierroksilla, mutta sehän oli Minin ominaisuus ;)

Vilkun viiksi on myös vähän löllerö mutta toimii.

 

Autohan on nyt seissyt about vuoden eli nesteitä kantsii varmaan vaihdella?

Öljyt tietenkin tulee uudet mutta entä jäähy- ja jarrunesteet? Vihkon mukaan vaihdettu viimeksi 109347km lukemassa, 24.3.2014. 6000km ajettu siis noilla nesteillä. Onko castrol 5W-30 soppeli moottoriöljy JCW:lle, vai onko Igorilla parempaa litkua mielessä? :)

 

Ajaminen on kyllä silkkaa nautintoa harmi että nopeusrajoitukset tulee äkkiä vastaan sillä tämä liikkuisi vaikka kuinka! Kaveri heitti osuvasti (hänellä stocki r56 ässä) "tämähän on hävittäjä pyörien päällä!" :D

 

Ja kiitos onnitteluista!

 

- Jarkko

 

Suositeltu ölppä taitaa olla Castrol Edge 5W-30. Ite kun ajelen myös radalla, niin käytän vähän jäykempiä litkuja (5W-40 ja 10W-40), ja yleensä esteri-pohjaisia. Jäähdytinnesteet jos näyttää hyvältä ja pakkaskesto on mitattu hyväksi, niin eipä niillä kiire ole. Jarrunesteestä kannattaa mittauttaa vesipitoisuus. Vaihto sitten viimeistään ennen ensi kesän ratapäiviä. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tullaan taas forumilla käymään!

Reilu vuosi (13 000km) kurvailtu JCW:llä eikä mitään isompia ongelmia ole ollut. Jarrupalat piti taakse vaihtaa keväällä, eipä muuta. Öljyjä vaihdettu 2 kertaa; heti oston jälkeen ja kun 10 000 ajettu, juurikin tuota Castrolin Edgeä. Nyt pitäs tulpat ja filterit vaihtaa, löytyykö vinkkejä mistä sais edukkaasti JCW:n suodattimen ja tulpat vai marssinko marmoritiskille suosiolla? :)
Hifit tuli asennettua keväällä -16. Eli sisusta irti ja STP Goldia joka paikkaan, DSP-soitin, erillissarja, subi jne.
Auton sisämelut asettui oikein mukavalle tasolle ja ovet sulkeutuvat kuin mersuissa konsanaan.
 
Tämä on kyllä huikea auto, sellanen fiilis että en myy ikinä :)
 
ps. Jos nurkissa lojuu 17-tuumaisia valkoisia/hopeita vanteita niin täällä voisi olla ostaja. Jotenkin nuo talvella alla olevat 16-tuumaiset näyttää liian pieniltä.

 

post-4908-0-38890200-1476807230_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Suodatin on ihan törkeän kallis marmorilla, itse tilasin Saksasta originaalin alle puoleen marmorin hinnasta ja ebayssakin noita on aika halvalla tarjolla.
JCW:n "originaali" tulpat ostin Ameriikasta ebayn kautta, jostain syystä ovat siellä huomattavasti halvemmat kuin Euroopassa joten ostin kaksi kierrosta kerralla kun itse en olisi saanut Suomalaisilta varaosatoimittajilta edes korjaamoalennuksilla lähestulkoonkaan samaan hintaa niitä

Link to comment
Share on other sites

Suodattimen hinta marmoritiskillä oli jossain 120€:n korvilla jollen aivan väärin muista, joku tukkuri olisi saanut tehdastilauksena sitä n.90€:n hintaan toimitusaika 1-2kk ja tässä hinnassa oli jo alennukset.

Saksassa taisi maksaa n.45€ originaali kun tilasin isomman läjän tavaraa.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...