Jump to content

MattiH

Jäsenet
  • Viestit

    118
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    3

MattiH last won the day on 30. Toukokuuta 2016

MattiH had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Sijainti
    Jyväskylä
  • Autotalli
    -03 R53

MattiH's Achievements

  1. Joo, vika on hyvin vastaava kuin itsellä. Tuntuu että juuri kytkimen luistatuksen loppuvaiheessa (etenkin mäkilähdössä) alkaa pomopottaa. Ei tosin aina. Varmaan juuri kylmällä koneella helpommin, kun oletettavasti käy vähän huonommin ja alaväännöt heikommat. Ainakin tuo hydraulinen moottorinkannatin edessä vasemmalla oli aivan lysyssä, ettei suoranaisesti kannattele konetta, vaan lepää sitä kumia vasten. Varmaan sen ainakin uusin, mutta muita ei päässyt purkamatta toteamaan.
  2. Kiitos vinkeistä. Alan kallistua myös tuon moottorin tukikumin puoleen. Alunperin vika oli sellainen, että esim. talvella montuissa ja kesällä sellaisella hiekkatien kiharalla, kun eturenkaat yrittää sutia veto päällä, niin auto täristää voimakkaasti rattiin. Vikaa ei ole vapaalla mentäessä, vaan pelkästään kun pyörät sutii ja vähän pomppii. Ratti suorastaan kolkattaa käsissä. Vaihdoin molemmat etualatukivarren puslat, teetätin nelipyöräsuuntauksen ja uusin kaikki raidetangonpäät (suuntauksessa oli jumissa). Vika ei lähtenyt. Toki nyt auto kulkee suoraan. Tuo nykiminen liikkeelle lähdössä ilmeni vasta hiljattain. Varmaan siis kytkin menee nyt uusiksi, mutta mikä näistä tukikumeista kannattaisi myös tilata, tai mikä voisi vaikuttaa tuohon? Tai varmaan melkein mikä vaan, mutta osaatteko sanoa yleisintä, kun en pääse tutkimaan kunnolla. Olisiko eteen oikea? Näyttää ainakin sellaiselta hydrauliselta. Ja mikä öljy menis laatikkoon, jos nekin varalta vaihtais. Toivottavasti kestäis vielä hetken. https://www.autonvaraosat24.fi/mini/mini-r50-r53/15890/10638/moottorin-tyyny
  3. Hei, Kiitos vastauksesta. Millä kilsoilla tosta vois olettaa kytkimen menevän? Pakkikin kyllä vaikeaa saada silmään ja joutuu vähän kytkintä nostaa että tippuu peruutusvaihde pesään. Täytyypä yrittää tutkia tuota korvaketta
  4. Hei, Nyt on alkanut ilmenemään outoa tärinää varsinkin kylmänä, kun autolla lähtee liikkeelle. Vähän kuin moottorin tukikumi olisi irti, mutta niissä ei ole vikaa. Auto ajettu n. 160tkm. Kytkin alkuperäinen ja varmaankin lopussa, mutta mietin että meneekö näistä kaksoismassoja? Edellisessä S:ssä kaksoismassa oli tottakai ongelma, mutta mietin miten näissä vapareissa? Eli laitanko tilaukseen vauhtipyörineen, vai pelkkä kytkin?
  5. MisterAutosta. Takuu oli 2 viikkoa pitkä, eivätkä korvaa mitään vaikka vika ilmaantui jo takuuaikana. Tästä siis korjaamotodistus. Oli vain hetken pajalla, kun vikaa etsittiin ja sain reklamoitua sitten vähän myöhässä. Ei ymmärretty alkaa tutkia tehostinta, kunnes tehostus katosi yhtäkkiä. Oireena oli alunperin, että purki akun yön aikana. Suosittelen misterautoa - reilu meininki ja asiakaslähtöinen palvelu. Nyt pitäisi riidellä kuluttajaneuvojien kanssa, mutta en taida jaksaa kun pitäisi päästä ajamaankin.
  6. Ostetaan ohjaustehostin, vm 03 R53 Cooper S. TRW:n uusi kesti reilut 20.000tkm. Avatessa oli vettä sisällä ja tehostaja aivan syöpynyt/ruostunut. Eihän siinä, perus vuosihuolto siis kyseessä! mattihonkasalo@gmail.com / 041 439 2489
  7. MattiH

    R53 potpottaa

    Mulla aina ajon jälkeen haisee sellanen vähän palanut. Tai ihan kun autolle olis antanu kenkää ihan huolella. En oo enää yrittäny ees ettiä mistä se tulee, mutta saattaa olla joku öljy/neste mitä menny lisätessä ohi, ja valuu pitkin konetta.
  8. Ajotyylistä varmaan riippuu aika paljon. Ite en pääse alle kymppiin omalla r53:lla juuri koskaan. Pääasiassa kulutus jotain 11 l/100km -luokkaa.
  9. MattiH

    R53 JCW -06

    En enää kunnolla muista millainen oli alunperin, mutta jäykempi tuo on kuin r50:n kytkin. Välillä tuntuu et vaihdot oli jotenkin sulavampia orkkiksella, mutta hyvä tuo on ollu.
  10. MattiH

    R53 JCW -06

    Oon ollu tohon kyllä tosi tyytyväinen. Se aikaisempi "kynnys" polkimessakin katosi itsestään. Luistattaessa haiskahtaa tosi helposti, mutta kuuluu asiaan. 8)
  11. MattiH

    -03 r53 kunnostus/viritys

    Juu, elikkä laturihan siellä oli rikki. Nyt on ollut ihmeen toimiva kampe jo monta viikkoa. Kävin Laakkosella hakemassa arvion lumivaurioista katolla ja konepellillä. Korvausarvio 5100 euroa. Katto vaihtoon, tuulilasi uusiks, konepelti uusiks ja maalaukset. Huhhuh. Saattaa mennä mini kohta vakuutusyhtiölle, ellei tarjoa järkevää kertakorvausta.
  12. Itselläkin pitää taas vaihteeksi jotain pientä napinaa. Vaihdettuja osia on melkein kaikki konepelli alla, mutta olin niin pihi etten viitsinyt kiristäjiä ja ohjureita vaihtaa moottorirempan yhteydessä. Varmaan ne sieltä jo menossa. Vasta vaihdettiin laturi. Kyllä se tästä.. :D
  13. MattiH

    R53 potpottaa

    Veikee ääni. Ei tosin mitään hajua, mistä tulee. Kovaa ajoa vaan. :D
  14. MattiH

    -03 r53 kunnostus/viritys

    Mut mulla nous myös kierrokset aina. Ei siinä, vois laturin jälkeen lähteä kattelemaan tuota abs-anturiakin. Katto ei menny ihan kauheen pahaks, mut konepelti näyttää siltä kuin olis tullu keilapallo keskelle. :D Sinänsä onni, kun olin muutenkin ajatellut sen maalauttaa.
  15. MattiH

    -03 r53 kunnostus/viritys

    Myöskin jos jollain on esim. käytettynä virtalukonpohjaa tai laturia myydä, niin olisin kiinnostunut. :D 105a laturi.
×
×
  • Luo uusi...