Jump to content

JiiAa

Jäsenet
  • Viestit

    29
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    1

JiiAa last won the day on 11. Tammikuuta

JiiAa had the most liked content!

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

1 536 profiilin katselua

JiiAa's Achievements

  1. Ostetaan 2007 R56 Cooper S: Etupuskuri Takaluukun "lista" missä kontin avaus painike Madallusjouset tai alustasarja Poikkituki eteen Tehokkaampi välijäähy Cold air intake Koko putkisto tai cat-back Downpipe Oil catch can 1 tai 2-din soitinkehys + kaapelisarja, tai Android soitin orkkiksen tilalle. Manuaali ilmastointi. Saahan näitä uusinakin, mutta kokeillaan käytettynä ensin. Oulun seudulla tarve.
  2. Kiitos kommenteista, tankin tuuletusventtiili ja bensansuodatin on halpa ja helppo vaihtaa, vaihdan ne ja sitten vain kovaa ajoa.
  3. N14 2007 Cooper S , ajettu 208 000km, hyvin huollettu ja kuitteja eri tyyppivioista reilu nippu. Mutta, bensapuolelle ei ole historian mukaan tehty koskaan mitään. Onko HPFP sellainen joka menee "varmasti" rikki, vai onko se tuurista kiinni? Entä siirtopumppu ja aktiivihiilisuodattimen tai "luft valven" vaihtotarve? Ostin auton , kun halvalla sain, tietoisena riskinä (lukuiset mahdolliset vikapaikat tiedossa) harrastekamppeeksi. Ulkolaisten foorumien perusteella tuo bensapuoli reistaa usein ja monin tavoin ja ainakin HPFP tuntuu särkyvän pienilläkin kilsoilla. Eikös BMW joutunut jatkamaan takuutakin tämän vuoksi. Auto siis toimii normaalisti, eikä suhauta edes bensatankin korkkia avatessa. Bensasuodattimen vaihdosta en löytänyt tietoa, sen vaihdan ainakin heti kun ehdin. Ajelenko siis auringonlaskuun huolettomana vaan pitäisikö olettaa vahvasti että tuuri loppuu ja tehdä jotain ennakoivaa toimenpidettä? Auton kanssa olisi nyt aikaa puuhastella, eli menee ajoon vasta keväällä. Ajokortti ollut kohta 30 vuotta, -74 Mini ainoa millä jäänyt tien päälle vian vuoksi, ajattelin yrittää ennakoida että R56 ei ole se toinen tielle jättävä kulkupeli. Paljonhan nuo bensapuolen ongelmat tuntuvat oireilevan kylmäkäynnistyksessä esim. mutta löytyy juttua että jääty laakista tien poskeen ilman vikakoodeja. Onko nämä bensaongelmat siis yleisiä, vai saako näistä väärän kuvan foorumien perusteella?
  4. On siellä öljyt vaimentimessa Laitoin orkkisneulan, toimi hyvin, laitoin AAU neulan takaisin ja toimi taas hyvin, pikku säädöllä oikein hyvin... En tiedä oliko jotain roskaa tms. ja neula "jumittui" vai voiko tuon asennuksen vaan käsiä noin lahjakkaasti. Vähän carbcleaneria suhauttelin neulan vaihdon välissä. Eli minorv8 oli ihan oikeassa, neula oli jotenkin viturallaan ja bensaa huilasi läpi liikaa.
  5. Jaha, vanhalla neulalla meni aika lähelle pikasäädöllä (kun kovasti poltteli päästä ajelemaan). Ei väri niin sininen ole kuin YouTube videoissa mutta auto toimi melko hyvin testilenkillä. Neulojen profiilit ovat melko erilaiset, saako tuon paketin "toimimaan" hyvin tuolla AAG neulalla? Pientä empimistä kovemmissa kiihdytyksissä ja vapaalle kun vaihtoi vaikka liikenne ympyrään tai risteykseen ja sitten jatkoi vaikka kolmosella matkaa niin tuntui hyytyvän pahasti, kakkosta vaati pesään ja röpöttäen liikkeelle. Tasakaasulla pelasi hyvin. Ja liikkeelle ykkösellä sekä siitä 80 vauhtiin rauhallisesti pykältäen meni ihan hyvin. Säätö alkaa olla jo noin lähellä niin puhutaanko tässä nyt vartti kierroksen säädöstä seosmutteriin vai jotain 1/8 osa kierrosta kerrallaan? Liian laihalla taitaa käydä kun ei bensa riitä aina kun sitä tarvitaan.
  6. HS4 oli aikaisemmin vakio imu/pakosarjalla sekä AAG neulalla paikallaan, kone porattu 998cc. Toimi oikein hyvin, mitä nyt kylmänä vähän röpötti ja koneen piti muutenkin lämmetä hyvin että jaksoi vetää kunnolla. Laitettu Minispares stage1 kitti AAU neulalla ja K&N filtterillä. Kone käy liian rikkaalla koko ajan, oli säätöruuvi täysin kiinni tai auki. Gunson Colortunella väristä näkee että rikkaalla käy. Auto ei edes sammu vaikka ruuvin vääntää mihin tahansa. Tulpat luonnollisesti erittäin mustat. Jotain se seos säätö tekee kun Colortunessa väri hieman vaihtuu mutta siniseksi en saa sitä millään. Voiko neulan asennuksen käsiä noin pahasti vai mitä pitäisi tehdä? Onko tuolla kaasarin ruskealla "spacerilla" merkitystä? Jätin kaikki paikalleen, uudet tiivisteet on eikä pitäisi ilmaa vetää mistään. Onko kaasarin asennolla merkitys, eli voiko se jäädä liian vinoon ja bensan pinta on jotenkin väärin tms.? Säätö on pakko tehdä suodatin irti kun mutteria ei muuten pääse pyörittämään, ei kai se voi noin paljon vaikuttaa? Onko se 2 vai 3 kierrosta auki sopiva aloitus kohta mistä lähteä hakemaan? Tästäkin löysin hieman eri näkemyksiä googlella...
  7. JiiAa

    Slot Mag vanteiden mutterit

    Tästä kellään tietoa?
  8. Onko noita Miniin tarkoitettuja Slottien muttereita olemassa useita kokoja vai onko kaikki samalla speksillä? Ebäyssä yms. on moneen lähtöön, mutta onko se vanteen valmistajasta kiinni millä spekseillä sopii? Vai käykö "aina" vaikka näillä tiedoilla: 3/8" UNF Thread 41/64" Shank 17mm Hex
×
×
  • Luo uusi...