N14 2007 Cooper S , ajettu 208 000km, hyvin huollettu ja kuitteja eri tyyppivioista reilu nippu. Mutta, bensapuolelle ei ole historian mukaan tehty koskaan mitään. Onko HPFP sellainen joka menee "varmasti" rikki, vai onko se tuurista kiinni? Entä siirtopumppu ja aktiivihiilisuodattimen tai "luft valven" vaihtotarve?
Ostin auton , kun halvalla sain, tietoisena riskinä (lukuiset mahdolliset vikapaikat tiedossa) harrastekamppeeksi. Ulkolaisten foorumien perusteella tuo bensapuoli reistaa usein ja monin tavoin ja ainakin HPFP tuntuu särkyvän pienilläkin kilsoilla. Eikös BMW joutunut jatkamaan takuutakin tämän vuoksi.
Auto siis toimii normaalisti, eikä suhauta edes bensatankin korkkia avatessa. Bensasuodattimen vaihdosta en löytänyt tietoa, sen vaihdan ainakin heti kun ehdin.
Ajelenko siis auringonlaskuun huolettomana vaan pitäisikö olettaa vahvasti että tuuri loppuu ja tehdä jotain ennakoivaa toimenpidettä? Auton kanssa olisi nyt aikaa puuhastella, eli menee ajoon vasta keväällä.
Ajokortti ollut kohta 30 vuotta, -74 Mini ainoa millä jäänyt tien päälle vian vuoksi, ajattelin yrittää ennakoida että R56 ei ole se toinen tielle jättävä kulkupeli. Paljonhan nuo bensapuolen ongelmat tuntuvat oireilevan kylmäkäynnistyksessä esim. mutta löytyy juttua että jääty laakista tien poskeen ilman vikakoodeja.
Onko nämä bensaongelmat siis yleisiä, vai saako näistä väärän kuvan foorumien perusteella?