Jump to content

Red Mini

Jäsenet
  • Viestit

    92
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    5

Red Mini last won the day on 8. Elokuuta 2018

Red Mini had the most liked content!

Tietoja käyttäjästä Red Mini

  • Syntymäpäivä 11.10.1967

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Sijainti
    Salo/Turku
  • Autotalli
    Mini Cooper S -03, Nissan Almera GTI -99, Datsun 100A 1.2 -75 THH-636

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

2 520 profiilin katselua

Red Mini's Achievements

  1. Tutkin tänään töiden jälkeen pesuvesi ongelmaa uudelleen. Avasin takaluukun maskin joka olikin yllättävän helppoa kun kyseessä on Mini siihen meni n. 5 minuuttia. Alta paljastui tietysti pyyhkijän moottori ja letku ym. Irroitin takaiskuventtiilin ja huomasin, että sen voi purkaa .. oli täynnä ruosteista "paskaa". Asennus takaisin ja kokeilu - ei toimi vieläkään. Irroitus moottorista ja kokeilu - vettä tuli reippaasti. Tuke on siis moottorin läpi kulkevassa kanavassa jonne ruiskutin ruosteenirroitinta .. ei auennut ainakaan vielä .. pitää ilmeisesti purkaa moottori ja "rassata" se kunnolla.
  2. Kokeilin takalasin pyyhintä n. kuukausi sitten ja silloin vettä tuli suuttimesta hyvin mutta tänään ei tullut. Ensiksi tietysti tarkistin suuttimen joka ei ollut tukossa myöskään vaseliininipan näköinen nippa josta pesuvesi tulee oli auki. Irroitin sitten moottoritilasta takalasille menevän letkun ja kokeilin avustajan kanssa pumpata ilmaa letkuun fillarinpumpulla .. ilmaa meni vaikeasti .. ahisti jostain .. kokeilin pumpata myös takalasin alla olevasta nipasta ilmaa ja meni helpommin .. kokeilun jälkeen vettä ei kuitenkaan tullut lasille saakka vaikka pumppu toimi hyvällä paineella ( sekin kokeiltiin tietysti ). Mistähän kohtaa kannattaisi vikaa etsiä ?
  3. No niin lähes uusi laturi oli hajonnut ja korjaamo vaihtoi sen takuuna uuteen auto pitää vielä katsastaa ja ajo jatkuu ....
  4. Alkuvuoden kuulumisia Miniin liittyen ... huhtikuussa innostuin koeajamaan erästä yksilöä joka oli myynnissä Raision AutoBaijerissa kyseessä oli MINI Cooper S JCW -06. Annoin koeajossa autolle "kunnolla kenkää" ja ihmetykseksi eroa tehossa ja suorituskyvyssä omaan -03 malliseen Cooper S:n ei tuntunut olevan ollenkaan .. auto oli katsastettu ja maalipinnaltaan hyvä ( takapuskurissa pieni jälki). Omituista jotain vikaa autossa ?? Otin kyytiin myös siipan jonka huomio oli sama ei mitään tuntuvaa eroa siispä kauppoja ei syntynyt ainakaan siitä yksilöstä. Ainoa ero jonka "perstuntumalta" huomasin oli jämäkämmän tuntuinen kytkin. Toukokuun lopulla huomasin sattumalta oman auton moottoritilaa tarkemmin syynäten laturin valukuoren olevan halki ja vääntyneen auki ainakin toista senttiä siispä ajanvaraus paikalliseen korjaamoon. Laturin vaihto osoittautuikin varsin työlääksi operaatioksi kun auton nokka piti purkaa edestä poijes. Autosta oli kuulunut outo sivuääni jonka lähdettä ei edes merkkikorjaamossa Raision Autokeskuksessa pystytty löytämään syksyllä 2014 käskivät vaan ajaa kunnes vika suurenisi ja vika löytyisi. Niinpä oli jo varma, että vika löytyi mutta uuden laturin vaihdon jälkeen ei tuo outo sivuääni kuitenkaan poistunut. Nyt kuukauden vaihteessa yhtä-äkkiä auton mittariston varoitusvalot syttyivät palamaan ja polttoaine sekä lämpömittari iskeytyivät "nollille" samalla kierroslukumittarin neula jumiutui. Tätä kummastellessa arvelin akun "kyrvähtäneen" ja sammutin auton sekä kokeilin käynnistää sen uudestaan jolloin auto käynnistyi normaalisti ja pienellä kaasulla kaikki vaikutti olevan OK, mutta kaasua lisätessä n.4000 r/min kohdilla mittaristo teki taas "temput kaikkilaiset" ja tämän jälkeen äkisti kaikki muu palautui ennalleen, mutta latauksen merkkivalo jäi palamaan. Mittasin yleismittarilla akun napajännitteen auton käydessä ja se oli luokkaa 11V eli laturi ei tosiaan ladannut ollenkaan. Kokeilin tilalle vielä toista akkua, mutta tilanne oli sama - akussa ei ainakaan ole vikaa. Huomasin myös ettei sähköisen ohjaustehostimen pumppu toimi ollenkaan. Aloin tutkimaan Haynesin korjausoppaasta Minin sähköjärjestelmää ja löysin kuskin jalkatilan sulakeboksista sulakkeen F37 5A "alternator and power steering pump" jolloin jo toivonkipinä heräsi .. sulake ei ollut kuitenkaan palanut .. auto lähtee taas tuttuun korjaamoon keskiviikkona tutkittavaksi.
  5. Omassa R53 mallin Cooper S:ssä samaa sairautta eli jäähdytysneste katoaa jonnekkin salaperäisesti. Paisari näytti samalta kuin Micken kuvassa ja varmasti vuosikin hieman sillä lämpökilvellä pakosarjan päällä oli jäähdytysneste roiskeita. Ostin uuden Raision Autokeskuksesta ja toiveikkain mielin vaihdoin entisen tilalle mutta edelleen neste menee muutamassa päivässä minimiin saakka. Eikö kukaan osaa sanoa missä vika ? Ulkoisia vuotoja ei näy minunkaan autossa. Pakokaasu ei näytä mitenkään poikkeavalta eikä moottoriöljyn määrä lisäänny pikemmin hiljalleen vähenee joka on sekin näiden tyyppivikoja.
  6. Ei löytynyt Motonetista Salostakaan suoraan hyllystä, mutta tilaamalla sellaisen sai kun tänään sieltä ilmansuodatinta kyselin. Rupee olemaan aika vaihtaa kun ei ole neljään vuoteen vaihdettu
  7. Eräs entinen koulukaveri ja naapurinpoika osti nk. "pikku Kadetin" eli Opel Kadett A model 1.0 vuonna 1983 kun sai ajokortin ja maksoi autosta muistaakseni silloin 500 mk. Auto oli lähes loppuun ajettu ja niimpä hän liimasi takalasiin ison tarran jossa teksti: "Öljy on kulutustavaraa". Siihen aikaan ei päästöjä mittailtu ja savutuksen takia hylkäys katsastuksessa oli harvinaista.
  8. Ensin meni apukuskin puoleisesta ovesta kaiutinelementti rikki niin, että ääntä kuuluu mutta bassot puuttuu täysin diskanttikaiutin toimii ja nyt jokin aika sitten sama homma kuljettajan puoleisessa ovessa .. elementti on rungoltaan erikoisen muotoinen ja maksaa suomessa varaosana reilut 55 e /kpl .. joku parempi elementti olisi varmasti paikallaan
  9. Häiriö jatkui vielä tuonkin jälkeen vaikka saattoi olla pois monta päivääkin. Lopulta kyllästyin leikkimään asian kanssa ja koska auton katsastusaikakin läheni vein sen sitten kunnon korjaamoon Hagströmille jossa löysivät siitä temppuilevan paineanturin. Nyt auto on katsastettu ja toimii taas ainakin tällä hetkellä kunnes taas "nasahtaa" jostain ...
  10. Tuli käytyä heti aamusella ennen töitä korjaamolla luettamassa vikakoodit ja korjaaja arveli vian johtuvan huonoista maakontakteista. Niimpä sitten illalla töiden jälkeen "rassasin" akun navat ja kengät sekä akusta lähtevän maakaapelin liitokset puhtaiksi + "naparasvaa" ja ainakin vikavalo sammui kun auton käynnisti .. mielenkiinnolla seuraan tilanteen kehkeytymistä .. MINI_982691302880_20180604095745.pdf
  11. Muutaman kerran viimeksi tänään aamupäivällä Mini teki "temput terävät" eli aivan yhtä-äkkiä risteyksessä meinasi sammua. Lisäsin reilusti kaasua mutta kierrokset eivät nouseet millään yli 2000 r/min ja moottorinhäiriövalo paloi mittaristossa. Siinä aikani yritin tiensivussa autoa kaasutella, mutta tilanne pysyi samana. SItten sammutin auton ja odotin hetken ja käynnistin sen uudestaan ja taas kaikki toimi kuten pitääkin paitsi, että moottorinhäiriövalo jäi palamaan. Kaiken uhallakin ajoin sitten Salosta Turkuun eli reilut 50 km ja auto toimi normaalisti lukuunottamatta tuota palavaa häiriövaloa. Auto parkkiin ja noin tunnin kuluttaa ostoksille - enää ei häiriövalokaan syttynyt ja kaikki on taas toiminut kuten pitääkin. Pari kolme kertaa aijemmin auto on tehnyt samat "temput" paitsi että häiriövalo ei ole jäänyt palamaan. Mikähän siinä voisi olla ?
  12. Lukko menee "lukkoon" normaalisti kauko-ohjaimella kuten muutkin lukot eli hanttarinoven, bensantäyttöluukun ja takaluukun lukot mutta kun lukot avataan jää kuskinovenlukko edelleen lukkoon eikä aukea kun avainta vanhanaikaisesti kiertämällä. Missä voisi olla vika ?
  13. Omaan autoon tuli kumiputken päälle pieni halkeama lähelle ilmanpuhdistinkoteloa ja alustavasti vaan teippasin sen eristysnauhalla ja laitettiin uusi tilaukseen. Eilen asensin sitten sen uuden ja vanhaa irrottaessa vasta paljastui totuus - kumiputken alapuolella oli varmasti ollut jo kauan piilossa iso halkeama ja venttiikopasta tulevan huohotusputken liitos on myös hyvin hapertunut. Jännää ettei silmämäärin voinut huomata mitään.
  14. Autoni on tuotu Saksasta 2014 joten jotkut varusteet poikkeavat "Suomi mallista" mm. samanlaisia nahkapenkkejä en ole "Suomi mallissa" nähnyt ja autossa on ilmeisesti kaikki varusteet jotka siihen on saanut ( olisi mielenkiintoista jos joku voisi luetella varusteet jotka ko. autossa on maksimissaan ollut). mukava auto kesäkäytössä kyllä eikä kulutuskaan ole remmiahtimesta huolimatta kova jos pintakaasulla ajelee ( ajotietokoneen mukaan jopa 5 - 6L/ 100km jos ajelee pintakaasulla 80 km/h ).
  15. Kyllä aihe on jälleen ilmojen kylmettyä aiheellinen .. luonteeni on sellainen, että en voin kertoa myös huonoista asioista toki kyllä kehunkin jos aihetta on. Kohtaan 1: kangaspenkit on paras vaihtoehto talvella eivät ole liukkaat ja ovat selvästi lämpimämmät kuin nahkaiset ovat. Kohta 2: asiaa olisi voinut ajatella jo tehtaalla en tiedä mitään muuta autoa jossa tuollainen ongelma olisi. Kohta 3: auto on taatusti kuiva sisältä mutta ovia avattaessa tulee kylmää kosteaa ilmaa autoon ja tapahtuu tuo mitä kerroin. En ole havainnut tuollaista muissa autoissa siis, että heti käynnistämisen jälkeen lasit menevät huuruun vaan kuljettajan hengityshöyryt lähinnä saattavat tuulilasiin huurtua. Toki Mini on kesä ( kevät + syys) autona hyvä ja siinä on monia hyviä ominaisuuksiakin ( toki tavaratila on pieni, mutta eihän se pakettiauto olekkaan).
×
×
  • Luo uusi...