Jump to content

Miniin moottoripyörän moottori?


MikkoViitala

Recommended Posts

Tiedän että näitä on tehty ja ainakin huhu puhujen mukaan myös pääkaupunki-seudulla olisi joku kilvitettykin? Olikos meillä joku foorumilainen joka on tälläsen tehnyt?Koitin ettiskellä mutta ei osunut täällä silmään.

 

Mietiskelin vaan sitä laatikko asiaa ja sehän olisi "helppo" soveltaa minin omaan laatikkoon ketjulla rattaasta mutta onko kellään asiasta parempaa tietoa? en vielä googletellut asiasta enempään kun olisi kivempi lukea suomen kieltä :)

 

Ja ei en ehkä varmaan koskaan tälläistä tee mutta ajatuspohjalta kiinnostaisi kun esim. cbr1000f 88 moottorissa olisi 113 hevosta ollut joskus

Link to comment
Share on other sites

Tässä tuleekin samalla eka viesti näille forumeille... :) Ja samalla ehkä vähän pitkähkökin puheripuli kötöstys. Toivottavasti saatte jotain selvää. ::)

En siis itse ole moisella tekniikalla olevaa miniä rakentanut...

Mutta allekirjoittanut on tuon aiemmassa viestissä mainitun spinnerissä olleen R1 prätkän koneella olevan minin nykyinen omistaja.(Jos oikein olen ymmärtänyt niin kolmas sellainen) 

Olikohan se nyt tossa toissakesänä kun hommasin.

 

Anyway... Tekniikasta sen verran mitä olen ehtinyt tänä omistamanani aikana räpläämään ja tutkimaan... 

Niin siinä on siis karkeasti risteytetty prätkän kone ja minin orkkis vaihdelaatikko ketjuvedon kera. Kyseessä on siis sama mini joka tuolla härvelit forumin puolellakin.

 

Ja tosiaan R1:n kone "lepää" tässä tukevahkojen rautakehikoiden varassa minin lootan päällä.

Ei kylläkään täysin kiinni tietenkään, siinä on pienen pieni rako kyllä välissä.

Minin öljypohja/vaihdelaatikko yhdistelmän päälle näkyy olevan tehty "sokea" peitelevy, joka on sitten tiivistetty jonkinsortin kumimaisella massalla ettei öjyt karkaa laatikosta sitä kautta pellolle.

Prätkän toisiovedolta (rattaalta) lähtee suora jatkoakseli sivulle, joka on laakeroitu tuohon samaiseen rautakehikkoon, jolla nuo minin loota ja prätkän kone on naitettu toisiinsa.

Kyseisen akselin päässä on sitten ratas, joka on samassa linjassa minin lootassa olevan vetorattaan kans ja voima välittyy sinne ketjun välityksellä. Eli aika simppeli toteutus loppujen lopuksi sikäli, kun minissä on alunperinkin ketjulla toteutettu veto laatikon puolella. 

 

Prätkän lootasta vaihteita käskytetään paineilma vaihtajan avulla. Vaihdeakselin päässä on kaksisuuntainen paineilmasylinteri, joka vaihtaa ylös ja alaspäin, kun vaihtokäskyt annetaan rattiin laitetuilla painonapeilla.

Vasemmanpuoleisesta napista pienempään ja oikeasta isompaan. Kytkin on toteutettu vaijerivetoisesti alkuperäiseltä polkimelta prätkän kytkinvipstaakiin.

Auton takakontissa on pieni paineilma kompura ja paineilmatankki.(oliskohan ollut n. 4-5litraa tilavuudeltaan)

Järjestelmässä on painekytkin joka tunnistaa, kun paineet menee tarpeeks alas niin kompura pärähtää käymään ja käy kunnes määritetty yläpaine on saavutettu..

 

Ainoa miinus omasta mielestäni tässä ratkaisussa (missä käytetään minin alkuperäistä lootaa) on se, että minin lootassa kun ei ole kytkintä enää välissä, niin minin askista täytyy valita sopiva vaihde jo ennen liikkeellelähtöä. 

Eli minin laatikkohan toimii siis tossa tavallaan pelkkänä perävälityksenä.

Ylöspäin vaihto tietysti onnistuu kyllä ilman puuttuvaa kytkintäkin, mutta kyllä sekin on aika väkivaltaista tota minin lootaa kohtaan ja vaatii kohtuu ripeää kättä..

Alaspäin vaihtoa ei kannata edes harkita, ellei välttämättä halua ison metelin saattelemana ehdointahdoin rikkoa vaihdelaatikon.

 

 

Tossa joku jo mainitsikin Pro-motiven R1 paketin briteistä.

Sanoisin että se on eittämättä ehdottomasti paras ja siistein vaihtoehto, jos haluaa enemmän luotettavuutta voimansiirron osalta ja muutenkin. Yksi etu on myös tietysti roima painon pudotus, koska ei tuo minin lootakaan ihan köykäisimmästä päästä ole vaikka pieni onkin.

Ellei sitten välttämättä halua rakentelun ilosta koittaa minin oman askin avulla. Mutta en voi näkemäni/kokemani perusteella suositella kuin armottomimmalle tee-se-itse henkiselle miehelle/naiselle. :)

 

Pro-motiven paketin suurin miinus on taas sangen suolainen hinta, joka lähentelee reilusti  5000e hujakoille, jopa päällekkin toimituskuluineen.

(riippuen tietysti vähän sen hetkisestä valuuttakurssista, koska paketin joutuu maksamaan puntina). 

Mutta korkea hinta johtunee varmasti osittain siitä ainakin, että kyseinen setti rakennetaan tilaustyönä alkuperäisestä minin eturungosta modaten yms. 

 

Miulla jotain napsittuja kuviakin on tosta tänhetkisestä rakennelmasta ja lisääkin voin tietysti koittaa jossain välis napsia. Jos joku välttämättä haluaa. :)

On vaan eri hankala kuvattava, kun on niin tiukkaan pakattu konehuone täyteen sälää. :P

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Kyseisen akselin päässä on sitten ratas, joka on samassa linjassa minin lootassa olevan vetorattaan kans ja voima välittyy sinne ketjun välityksellä. Eli aika simppeli toteutus loppujen lopuksi sikäli, kun minissä on alunperinkin ketjulla toteutettu veto laatikon puolella. 

 

Minin laatikossa ei ole koskaan ollut ketjuvetoa.

Link to comment
Share on other sites

Minin laatikossa ei ole koskaan ollut ketjuvetoa.

 

Kyllä, myönnetään olet oikeassa, pitää paikkansa. :-[ Noh, tekevälle sattuu, tämmönen keltanokka ku asialla ja sormet sauhuten kirjoitellut. 8) .

No joka tapauksessa, nyt siinä kuitenkin ketjuveto on, ja äänekäs sellainen. :)) Ja kaikki muu sepostus tekniikasta pitää kutinsa, mikä ei liity alkuperäiseen.

Olis ehkä jo aika vähän kirratakkin ketjua, kun rallattaa vähän.

 

Ps. Tää mini on nykyään savon mailla, Mikkelis. Tosin nyt ei ajossa tällä hetkellä, kun keula on tarkotus purkaa pois etukelkkaa myöten atomeiks ja hifistellä tekniikkaa vähän paremmaks oikein ajan kanssa.

Tekemistä riittäskin. Bensalinjan tarkistus ja mahdollisesti alkuperäisen tankin korvaus muovisel kilpatankil ja tankin paikan siirto keskemmälle, takajarruille paineensäädin lisättävä (aika hurja laitos nykyisellään, jos tekee lukkojarrutuksen, suorastaan hengenvaarallinen kun takanen lukkiutuu ennemmin) pientä sisustan hipistelyä ym..ym. Tekemistä kyllä piisaa, mutta sen toki tiesin jo ostaessakin.

Jos sit ens kesäks sais taas leimalle. :P

Link to comment
Share on other sites

Mulla on sellanen JAZ:in polttoainetankki (oisko ollu 30L) ja sopii hyvin siihen takaluukun keskelle. Joku sanoi että ne alkuperäiset bensaliitinten tiivisteev tuppaa vuotamaan tai on joillain vuotanut niin vaihdoin suosiolla hydrauliikka puolen tiivisteisiin ne ennen asennusta.

Link to comment
Share on other sites

Minissähän pitäise se säädin olla vakiona,tarkista ettei se ole jumissa.Minulla kävi keväällä eka koeajossa samoin,

meni takapää lukkoon.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on sellanen JAZ:in polttoainetankki (oisko ollu 30L) ja sopii hyvin siihen takaluukun keskelle. Joku sanoi että ne alkuperäiset bensaliitinten tiivisteev tuppaa vuotamaan tai on joillain vuotanut niin vaihdoin suosiolla hydrauliikka puolen tiivisteisiin ne ennen asennusta.

 

Kiitos vinkistä! :) Tämmöinen vaihtoehto kuulostaa hyvälle. Jotain tuon kaltaista olin ajatellutkin. Olikos noissa jazeis polttoaineen tason anturia mukana? 
 
Tohon ois sit viel katsottava löytyskö sopivaa jatkoputkea valmiina, et vois vetää jazz:ilta täyttöputken suoraan orkkis täyttöaukolle. 
Myös tankin huohotussysteemi olis suunniteltava, kun akkukin on kummiskin samas tilas tankin kans. Tosin senkinhän vois koteloida.
Täytyypä pitää mieles tosiaan tuo tiivistehomma, mieluummin laittaa kerral kunnol, kun turaa uudestaan vuotavien liitosten vuoksi. 8)
 
 

 

Minissähän pitäise se säädin olla vakiona,tarkista ettei se ole jumissa.Minulla kävi keväällä eka koeajossa samoin,

meni takapää lukkoon.

 
Kuin myös kiitos vinkistä sinnekkin suuntaan!
Kyllähän niis taitaa ja pitäs se säädin vakiona olla. 
 
Mut en ole ihan varma onko se jätetty pois.. Kun on hatara muistikuva että edellinen omistaja olis maininnu jotain, että putket oli uusittu ja et se säädin ois jääny kokonaan pois.
(saatan muistaa kyllä väärinkin, kun ostohetkellä tuli niin paljon tarinaa auton tekniikasta :D  )
Mut kunhan taas rupean autoa ihmettelemään ja syynäämään tarkemmin, kun aika suo, niin eiköhän sekin selviä.
Toivottavasti olis kyseessä vaan jumiutunut säädin. Voi olla astetta helpompi laiteltava, kuin säätimen lisäys väliin(?)

 

 

 

Kyllä kiitos mielellään voisit kuvia laittaa esille ja tietenkin jos olat tekemään sitä niin ala kirjoittaa projekti -osioon kun ei tunnu tuo kirjottaminen pelottavan :) Niin ja sen verran että mimmotteisis teholukemia sulla on siinä rekisterilapussa?

 

Jees. Täytyy kattoa sitä projekti-osioon kirjoittamist, jos sitä sit sais aikaiseks.
Kunhan saa ensteks rojektin kunnolla käyntiinkin.
Jonkinlaisia kuvasia tosta vehjaksesta pitäs löytyä tuon linkin takaa-> http://imgur.com/a/ldX57  
Kuvien laatu on vähän mitä on, kun ei ollu viel kunnon kameraa tuolloin käytös. Mut kai niistä jotain selvää saa. Ja täytyy sit räpsiä lähemmin lisää myöhemmäs vaihees. :)  
 
 
Niinjuu.. Otteeseen on merkattu suurin nettoteho vain 66Kw eli se taitaa tehdä noin palttiarallaa 88 ja rapiat hummaa. 
Tehot on kuristettu tohon lukemaan imuläpän avautumista rajoittamalla. 
Otteessa on tuosta kuristustavasta merkintä, sekä määrä kuinka paljon sitä imuläpän aukeamista on rajoitettu milleissä.
 
Ilman kuristusta tosta tais olla penkitetty n.154ponia. Ja ilmeisesti kansiset koneistusfirma on vähän käpistellyt tosta sylinterinkantta. 
Ja tuntuuhan se kiertävän aika autuaasti, vaikka niihän ne taitaa prätkän mosat muutenki.. :D  
Tosin saattaa siinä oma osuutensa siihen kierrosherkkyyteen olla silläkin, että siihen on tehty myös ruiskumuutos ja vaihdettu kaasareiden tilalle ruiskun läppärungot ja ruiskua ohjaamaan megasquirt.
(Polttoaineen suihkutuksesta myös merkintä otteessa, joskaan ei siitä mikä moottorinohjain sitä ohjaa) 
 
Kuristuksen astumisen peliin kuulee ja huomaa lähinnä vain imuäänien muutoksesta, kun moottori rupeaisi haluamaan lisää ilmaa mut ei sitä sitten saakkaan ja hillitsee täten menohaluja. 
Mut täytyy sanoa et on sen verran hätäinen vekotin lähtemään kuristettunakin, että oli lähellä koitua kohtaloksikin lähes ensimmäisenä testipäivänä, kun hölmöin liike oli intoutua vedättelemään lappu tiskissä juuri hiljattain karhutulla tiellä. 
Onneksi tiessä oli kuitenkin leveyttä ja ei ristinsielua horisontissa, että pääsi käyttämään koko tien leveyden auton saamiseksi takas hallintaan..
Täytyy puolustukseksi sanoa, että sillä mainitsemallani puuttumattomalla/toimimattomalla takajarrujen säätimellä oli suuri osuus tuossa tilanteen synnyssä  :'(
Irtosora ja yllättävästi lukkiutuvat takajarrut ovat vihonviimeisin yhdistelmä, jonka haluan kokea uudelleen kovasta vauhdista.
 
Mut ei siinä. Mukava auto ajaa, kun malttaa mielensä. :P
Ainoat miinukset voi antaa ehkä siitä, että tekniikasta johtuen on hiukkasen epämukava ajaa tietyis tilanteis. 
Suurin epämukavuus tekijä on ehkä liikkeellelähdöt (tonnisten prätkien koneissa ei ole alaväännös hirveästi kehumista, ylävireisiä kierroskoneita kun ovat)
ja toinen on tuo minin oman vaihdelaatikon käyttö, jos joutuu heittään pykälää vauhdista isommalle raakana.(kun omaa kytkintä ei siellä välis ole)
Noista seikoista johtuen tuo ei mikään maailman hauskin kaupunkiauto ole pyöritellä. Mutta sen ulkopuolella avautuu ihan toisenlainen maailma. :D
 
Jos mm. noiden asioiden kans pystyy elämään minissä, niin sitten kannattaa harkitakin prätkän koneella olevaa autoa! ;)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Tossahan näyttäs olevan kakspiiri jarrusylinteri,eli säädin pitäs olla tulipellissä.

 

En tulipellin seutuvilta löytänyt mitään muuta kuin suunnilleen tommosen alla olevan näköisen messinginvärisen mötikän,

joka on käsittääkseni pelkkä tavallinen jarruputken jatkoliitin. 

41oZQebOmGL._SL500_AA300_.jpg

Tosta putki sitten jatkuu takajarruille. En ainakaan ton näkösen mötikän kyljessä nähnyt mitään säätöruuvia tms.

Tonhan voisi tietysti korvata säätimellä, jos sen niin saisi pelittämään..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Täällä alkamassa taino alkanut jo myös suht samanlainen projekti, koneen yhdyttäminen laatikkoon on se suurin ongelma.

Tuon sinun omistuksessa olevan härpättimen rakentajalta ei tietoa juuri herunut, seuraava ei oikein tiennyt, mutta lähetti kaikki kuvat mitä oli, niistä hieman soveltaen pitäis yrittää...

Noita kuvia mitä olet laittanut, niissä helvetinmoinen putkiletkusähköhässäkkä, joten niistä ei juurikaan apua ole.

Jos purkailet sitä niin kuvat kiinnostais

Link to comment
Share on other sites

Täällä alkamassa taino alkanut jo myös suht samanlainen projekti, koneen yhdyttäminen laatikkoon on se suurin ongelma.

Tuon sinun omistuksessa olevan härpättimen rakentajalta ei tietoa juuri herunut, seuraava ei oikein tiennyt, mutta lähetti kaikki kuvat mitä oli, niistä hieman soveltaen pitäis yrittää...

Noita kuvia mitä olet laittanut, niissä helvetinmoinen putkiletkusähköhässäkkä, joten niistä ei juurikaan apua ole.

Jos purkailet sitä niin kuvat kiinnostais

 

Onnea projektiin! 

Meinasitko samalla moottorilla varustaa autosi vai kikserin koneella tms.?

Jos omaani ei olis valmiiks rakennettu R1 koneella ja sillä leimattu, niin koittaisin varmaan rakennella jollakin isolla Yamahan tai Harleyn custompyörän koneella. 

Olis niin paljon roimasti enemmän vääntöä kautta kierrosalueen ja saundimaailma niissäkin aika kohdallaan.(V-koneet)

 

Totta on, että noista laittamistani kuvista ei oikein käy kunnolla ilmi miten toi kone ja laatikko on yhdistetty toisiinsa, kun päällispuolella risteilee niin paljon tota putki/johtohässäkkää...

 

Veikkaisin myös että pakosarja on kans yksi haasteellisimpia suunniteltavia kaiken muun ohella, koska vakiosarjaa ei oikein voi käyttää,

ellei konetta saa reeeilusti jollain ilveellä tarpeeksi eteenpäin.(Minissä se ei mielestäni onnistu ellei koneen asennuskulmaakin ala radikaalisti muuttamaan) 

Tässä vempeleessä on koneessa omatekoinen nysä "käärmeenpesä" pakosarja, joka on hitsattu jos jonkinmoisista pätkistä ja tekee lopulta aika pitkän S:n muotoisen lenkin, kun kollektorin jälkeen pakoputki lähtee ensteks takas koneen vierustaa pitkin eteenpäin ja kaartaa sitten lopulta minin laatikon alta/paikkeilta takaisinpäin pitkällä putkella kohti takavaimentajaa. 

Sanalla sanoen aika "mielenkiintoinen" ja samalla eriskummallinen ratkaisu.

Se miksi alkuperäistä sarjaa ei ilmeisesti voi käyttää, taitaa olla siinä ettei tilaa oikein ole tarpeeks koneen ja tulipellin välissä, koska alkuperäisen sarjan lähdöt ovat niin pitkät.

Plus se seikka että prätkässä putki kulkee suoraan koneen ali ja tässä versiossa sitä ei voi sieltä vetää, koska koneen ja minin vaihdelaatikon väliinkään ei jää tarpeeks tilaa.

Konetta ei voi myöskään nostaa hirveästi ylemmäks, kun konepellin ja koneen väliin jäävä tila on myös aika minimaalinen.

(Siitä johtuen joissain kuvissa näkyvät vapaavirtaus suodattimetkin tulevat auton konepeltiin tehdystä aukosta läpi)

 

Varmasti haasteellinen, mutta ei mahdoton rakennettava. Ja monta kohtaa voisi varmaan toteuttaa toisinkin.(paremmin)

Esmeks tuo prätkän lootan vaihteensiirto voisi olla täysin mekaaninenkin.(tanko/vaijerivälitteinen ja sekventiaalin käyttökeppi kajuutan lattiassa)

Itseasiassa niin itse tekisin, jos olisin rakentelemassa. Sillä tossa paineilmatoimisessa on omat pienet ongelmansa.

 

 

Kunhan ilmat lämpenee ja pääsen kunnolla auton kimppuun niin voin koittaa napsia kuvia purkuvaiheessa.

Näillä pakkasilla (-29) ei oikein innosta jatkaa tekemistä, kun tallissa on hyvä ettei yhtä kylmä kuin ulkona. :D  

Mutta juu, voin laitella sitten kuvia kun siihen vaiheeseen pääsen. :)

Link to comment
Share on other sites

77 mallin minissä ei välttämättä ole paineensäädintä takajarruille. Itsellä oli 80-luvun puolivälissä

ko. vuosimallin mini ilman paineensäädintä, pitää olla takana oikeat jarrusylinterit GWC1126 ½" läpimitaltaan.

Nyt tarvitaan IMPERIALin asiantuntemusta!

Minissä on ollut historian aikana ainakin viiden eri halkaisijan takajarrusylintereitä.

Väärä sylinterikoko = hengenvaaralliset jarrut, sanoo nimim. "kokemusta on"

 

Kuvassa oleva messinkinen jatkoliitin on tarkoitettu vesijohtoihin ei jarruihin.

Link to comment
Share on other sites

En tulipellin seutuvilta löytänyt mitään muuta kuin suunnilleen tommosen alla olevan näköisen messinginvärisen mötikän,

joka on käsittääkseni pelkkä tavallinen jarruputken jatkoliitin. 

41oZQebOmGL._SL500_AA300_.jpg

Tosta putki sitten jatkuu takajarruille. En ainakaan ton näkösen mötikän kyljessä nähnyt mitään säätöruuvia tms.

Tonhan voisi tietysti korvata säätimellä, jos sen niin saisi pelittämään..

Jep, toi kuvassa oleva on vaan jatkoliitin, tosin Minissä hieman erilainen alunperin mut ajaa asiansa jos koko oikea. Kyllä niissä jarruissa on se paineensäädin takajarruille kuten "Turbo 69" mainitsi ykspiirijarruissa takakelkassa ja kakspiirijarruissa edessä rintapellissä.

 

Muistaakseni Minissäkin saattaa tämä säädin olla myös pääsylinterissä itsessään?

Jos jarruihin on tehty paljon muutoksia, vaihdeltu pääsylinteri ja muita osia niin vaikea kyllä mennä sanomaan..

Link to comment
Share on other sites

Jep, toi kuvassa oleva on vaan jatkoliitin, tosin Minissä hieman erilainen alunperin mut ajaa asiansa jos koko oikea. Kyllä niissä jarruissa on se paineensäädin takajarruille kuten "Turbo 69" mainitsi ykspiirijarruissa takakelkassa ja kakspiirijarruissa edessä rintapellissä.

 

Muistaakseni Minissäkin saattaa tämä säädin olla myös pääsylinterissä itsessään?

Jos jarruihin on tehty paljon muutoksia, vaihdeltu pääsylinteri ja muita osia niin vaikea kyllä mennä sanomaan..

 

Ok, hyvä tietää. :) Täytyy vielä tutkia toi pääsylinterikin tarkemmin.

Ton jatkoliittimen kuvan tosiaan vaan googletin "jarruputken jatkoliitin" hakusanalla ja linkitin tänne, 

koska oli ihan identtisen näkönen sen kans mikä autos on kiinni ja tosta ei sattunu olemaan jemmas omaa digikameral räpättyä kuvaa.

Täytyy olla siinä uskossa, että se oikean kokoinen on, kun ei ole näyttänyt vuotavan yhtään tosta liittimestä. :)

 

Muuta tosiaan en tiedä, kuin sen minkä miulle on kerrottu, että eteen ja taakse on vaihdettu ison cooper s:n jarrut, jotta on saatu leimattua tolla koneella. 

Edessä isohkot levyjarrut. Auton rengastus on muutettu 10-13 et oisko siin ollu jotain et jarruheebelit ei ole enää mahtuneet olemaan pienemmän vanteen sisällä(?)

Takana näyttäs olevan "Superfin" rummut.(päätellen siitä et minisport myy saman näköstä settiä sillä nimel)

Mut ton rummun sisäl mahtuu kai olemaan ihan mitä vaan noiden aiemmin lueteltujen sylintereiden joukosta..vai? Sitähän ei taas avaamatta tiedä mitä se on syöny.

 

 

Nyt kun jarruasias kerta ollaan.. Niin tähän samaan saumaan tahtoisinkin kysyä teiltä tiedon omaavilta.

Et mikä mahtais olla paras mahdollinen setti etulevyjarruiks tai mitä suosittelisitte?(hintaan katsomatta) Jos jossain vaiheessa tulis hinku upgradettaa. 

Nykyiset jarrut tuntuvat syystä tai toisesta ainakin hirveä raskastoimisilta ja vaativat runsaasti poljinvoimaa, jotta vauhtia saa tapettua. 

 

Noissa mm. minisportilla myynnis olevis erilaisis jarruseteis vaan askarruttaa se, kun noita on niin turkasen monenmonenmoista, ettei sit ostais vahingossakaan jotain kuraa... 

Kun on 7,5", 7,9" ja 8.4"..sit koon lisäks levyäkin on niin monenmoista on perusmallia, uritettua levyä, rei`itettyä levyä ja levyä jossa on jäähdytysaukko levyn välissä.

Ja tietenki satuloitakin on erilaisia.(mäntien lukumäärä). 

Kirsikkana kakun päälle törmäsin vielä jarruihin, jotka on nimetty "Paddy Hopkirk"-nimellä.  

On kyllä hienon näköiset, mutta mitenkähän nuo nyt sit eroaa teknisesti vastaavista samankokoisista vai eroavatko oikeasti mitenkään? 

Link to comment
Share on other sites

http://www.kentautodevelopments.com/

 

Siinä eteen

http://www.kentautodevelopments.com/shop/product/kad-mini-alloy-6-pot-big-disc-brake-kit-type-b-floating-disc

 

Siinä taakse

http://www.kentautodevelopments.com/shop/product/kad-rear-disc-conversion

 

Siinä pedalboxia

http://www.kentautodevelopments.com/

 

Siinä jarruletkua

http://www.kentautodevelopments.com/shop/product/goodrodge-braided-brake-line-set-4-line

 

Ei pidä unohtaa hyviä paloja.

Ja kannattaa tuolta samalla alustankin palikoita upgreidata niin tulee mukavasti samalla tilauksella.

Ja mini1380 täydentää listaa.....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

http://www.kentautodevelopments.com/

 

Siinä eteen

http://www.kentautodevelopments.com/shop/product/kad-mini-alloy-6-pot-big-disc-brake-kit-type-b-floating-disc

 

Siinä taakse

http://www.kentautodevelopments.com/shop/product/kad-rear-disc-conversion

 

Siinä pedalboxia

http://www.kentautodevelopments.com/

 

Siinä jarruletkua

http://www.kentautodevelopments.com/shop/product/goodrodge-braided-brake-line-set-4-line

 

Ei pidä unohtaa hyviä paloja.

Ja kannattaa tuolta samalla alustankin palikoita upgreidata niin tulee mukavasti samalla tilauksella.

Ja mini1380 täydentää listaa.....

 

No nyt on järeää tavaraa! :D Ja mikä parasta firma näytti olevan briteissä, ei tarviis pelkäillä tulleja yms. lisämaksuja. 

Laadukkaan oloisia vermeita kaikin puolin, mitä heillä valikoimassa.

Täyskelluvat jarrut ehkä turhankin järeää katukinneriin, kun radalle tulee tuskin koskaan eksyttyä...

Mutta pykälää miedommat versiot tuolta valikoimasta kyllä vois poistaa alle, kunhan vähän aikaa ensin lihottaa lompsaa.. :))

Kiitos paljon linkeistä! Noilla pääsee hyvin eteenpäin sitten kun se aika tulee. :)

Link to comment
Share on other sites

Lihota se lompsa kunnolla ;D

 

Hyvä puoli hinnoissa on se että joutuu itse tinkimään ruokakuluista -> laihtuu. Se vain parantaa teho/paino-suhdetta. Leikki leikkinä, laatu maksaa. Yks entinen työkaveri tapaa sanoa että köyhän on pakko ostaa parasta.

 

Mutta mitä sitten haluaa ? Jäähdytetyt 8,4" levyt + 90-lukuisen Minin tehostin on tosi hyvä paketti. Huono puoli on se että noita jarruja ei ole tehty köykämiinistä eikä sen takia kelpaa kaikille. Jos paino on merkittävä tekijä niin sen voi unohtaa. Itse lähtisin siitä että valitsee pyöräkoon ja survoo sinne niin isot jarrut kuin saa sopimaan. Jos tykkää itse värkätä niin Wilwoodin tms satulat ja sopivat levyt + niille sitten adapterit.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...