Jump to content

Uusi Minin omistaja kyselee kaikenlaista


Pehri

Recommended Posts

Avasin jarrut ja sylinteri rikki. Motonetistä uusi 15,8mm 14,3mm tilalle ja maanantaina pakka kasaan.

 

Siis ymmärsinkö nyt oikein että meinaat vaihtaa vain toiselle puolelle erikokoisen sylinterin !!??

Jos näin niin mietippä asiaa vielä kerran

 

En. Tottakai molemmille puolille tulee uudet.

Link to comment
Share on other sites

Avasin jarrut ja sylinteri rikki. Motonetistä uusi 15,8mm 14,3mm tilalle ja maanantaina pakka kasaan.

 

En. Tottakai molemmille puolille tulee uudet.

 

Löyty Oulun Motonetistä vaan yks sylinteri niin piti lähtä hakeen Seinäjoelta asti toinen että saa maanantaina auton rekisteröintikatsastukseen

Link to comment
Share on other sites

Tänään on nyt Mini lisätty Suomen autokantaan ja saanut rekisterikilvet siitä todisteena!

 

Nyt vain ajoa ja ajoa ja ajoa. Sisusta menee puunaukseen ja olis tarkoitus verhoilla koko auton lattia edestä taakse yhdellä palalla. Onko esim. Mikolla tietoa mistä sais mustaa huovantapaista millä sais tuon lattian verhoiltua?

 

Kyllä nyt on hyvä mieli! Tammikuussa kun auton hain oli silloin jo päätetty että tämä kiesi on vappuajoissa mukana ja järjestelmällisesti auto sai tänään kilvet. Kieltämättä loppua kohden tuli revittyä itsestä aika paljon tehoja. ;) Sain vielä tollaiset lyhyet kilvet kun aikamme siinä katsastusinssin kanssa mietittiin että ruma tulee jos on pitkä kilpi.

 

Kättä pystyyn jos tulen vastaan!

post-2478-13848036247801_thumb.jpg

post-2478-1384803625106_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Motonetista ja muistaakseni myös puuilosta saa sitä jotain metrin levystä. Tietysti sieltä mun kaverin verhoomolta (verhoomo autodeco) tietysti saa. Eli noissa metri tavarana. Brittiosissa ja sitten muistaakseni myös minitronilta sai jottain valmiita settejä. Ei muistaakseni ollut pahan hintasia kun oli valmiita palasia.

Link to comment
Share on other sites

Tänään on nyt Mini lisätty Suomen autokantaan ja saanut rekisterikilvet siitä todisteena!

 

Nyt vain ajoa ja ajoa ja ajoa. Sisusta menee puunaukseen ja olis tarkoitus verhoilla koko auton lattia edestä taakse yhdellä palalla. Onko esim. Mikolla tietoa mistä sais mustaa huovantapaista millä sais tuon lattian verhoiltua?

 

Kyllä nyt on hyvä mieli! Tammikuussa kun auton hain oli silloin jo päätetty että tämä kiesi on vappuajoissa mukana ja järjestelmällisesti auto sai tänään kilvet. Kieltämättä loppua kohden tuli revittyä itsestä aika paljon tehoja. ;) Sain vielä tollaiset lyhyet kilvet kun aikamme siinä katsastusinssin kanssa mietittiin että ruma tulee jos on pitkä kilpi.

 

Kättä pystyyn jos tulen vastaan!

Tilaa vaan ne valmiit lattia hässäkät minitronista! Maksaa muutaman kympin!

Link to comment
Share on other sites

Tänään on nyt Mini lisätty Suomen autokantaan ja saanut rekisterikilvet siitä todisteena!

 

Nyt vain ajoa ja ajoa ja ajoa. Sisusta menee puunaukseen ja olis tarkoitus verhoilla koko auton lattia edestä taakse yhdellä palalla. Onko esim. Mikolla tietoa mistä sais mustaa huovantapaista millä sais tuon lattian verhoiltua?

 

Kyllä nyt on hyvä mieli! Tammikuussa kun auton hain oli silloin jo päätetty että tämä kiesi on vappuajoissa mukana ja järjestelmällisesti auto sai tänään kilvet. Kieltämättä loppua kohden tuli revittyä itsestä aika paljon tehoja. ;) Sain vielä tollaiset lyhyet kilvet kun aikamme siinä katsastusinssin kanssa mietittiin että ruma tulee jos on pitkä kilpi.

 

Kättä pystyyn jos tulen vastaan!

Tilaa vaan ne valmiit lattia hässäkät minitronista! Maksaa muutaman kympin!

 

Katselinki että Minitron myy mattosarjan 80 eurolla mutta itsellä olis tarkoitus verhoilla pohja yhdellä palalla, jolloin peittyis kaikki lattiasta. Ja mulla on siis nyt paikoillaan tuo lattiamattosarja mitä minitron myy.

Link to comment
Share on other sites

Nyt on ehkä mystisin homma ikinä. Mulla on Minissä radio ja antenni soittimelta menee takakonttiin, jossa on takapenkin pellissä kiinni popparilla antennin jalka, johon siis antennijohto menee. Radio kuuluu todella hyvin mutta kun suljen takakontin luukun ja käännän salvasta luukun kiinni niin tietyssä kohdassa kuuluvuus häviää täysin. Kuuluvuus kuitenkin pysyy kirkkaana vaikka vaan painan kiinni luukun tiukasti ja en käännä salvasta. Eli salvan kääntö jotenkin vaikuttaa siihen että radiolta häipyy kuuluvuus. Ei täällä olis joku guru joka osais selittää ton? Ja jos olette soittimia asentanu omiin mineihinne niin miten olette antennijohdon soittimelta vetäny että kuuluis ja löytyis radioasemat?

Link to comment
Share on other sites

Mulla on ihan kojetaulun sisällä tommoinen ikkunan sisäpuolelle tarkoitettu vahvistettu antenni. Ei täydellinen kuuluvuus, mutta ihan riittävän hyvä mulle kun 99% ajoista tapahtuu taajamissa hyvän kuuluvuuden alueella.

 

Takaluukun lukon sulkeminen tosiaan aiheuttanee maadoituksen luukkuun joka sitten blokkaa faradayn häkin tavoin kuuluvuuden. Tietenkin jos haluaa protoilla ja testailla, niin voisi kokeilla eristää lukkomekanismin takaluukusta tai rungon puolelta, toimiiko sitten nykyinenkin asennus.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Nyt olis kiireellinen ongelma:

 

Asensin tänään autoon eteen uudet jarrusylinterit( nämä ) ja uusin sylinteriltä-sylinterille menevät jarruputket mutta nipat( nippa )on vanhat ja ei pitäny enää nesteitä sisällä kun polkasin kasauksen jälkeen. Onkohan tuossa sylinterissä taas joku spesiaalikierre ja saakohan Oulusta mistään huomenna moisia nippoja ostettua? Olis tärkeetä saada huomenna liikenteeseen auto...

Link to comment
Share on other sites

Nyt olis kiireellinen ongelma:

 

Asensin tänään autoon eteen uudet jarrusylinterit( nämä ) ja uusin sylinteriltä-sylinterille menevät jarruputket mutta nipat( nippa )on vanhat ja ei pitäny enää nesteitä sisällä kun polkasin kasauksen jälkeen. Onkohan tuossa sylinterissä taas joku spesiaalikierre ja saakohan Oulusta mistään huomenna moisia nippoja ostettua? Olis tärkeetä saada huomenna liikenteeseen auto...

 

Vanhemmissa on tuumakierre ja uudemmissa millinen, ei niissä muuten mitää spesiaalia ole.

Kyllä niitä junttureita pitäisi löytyä ihan autotarvikeliikkeistä jos teet itse putket.

Link to comment
Share on other sites

Kierteet on etusylintereissä 3/8 UNF alkaen vuodesta -64. Mitenkään ei olla varma jos joku piraattitukkuri hommaa maahan jotain jostain vinku#####sta vähän sinnepäin olevia lähes melkein samanlaisia mutta hieman eri kierteellä olevia sylintereitä, niin tässä sitä ollaan.

No niin. Valmiitakin putkia on joskus saanut. Kuvassa alkuperäinen tehtaan osa vasemmalle. Suorista putkista saa hyvin tehtyä, kunhan on riittävän pitkä, ettei ota kiinni suojakumiin. Eli pitää olla 230 mm vähintään.

post-761-13848036278965_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kierteet on etusylintereissä 3/8 UNF alkaen vuodesta -64. Mitenkään ei olla varma jos joku piraattitukkuri hommaa maahan jotain jostain vinku#####sta vähän sinnepäin olevia lähes melkein samanlaisia mutta hieman eri kierteellä olevia sylintereitä, niin tässä sitä ollaan.

No niin. Valmiitakin putkia on joskus saanut. Kuvassa alkuperäinen tehtaan osa vasemmalle. Suorista putkista saa hyvin tehtyä, kunhan on riittävän pitkä, ettei ota kiinni suojakumiin. Eli pitää olla 230 mm vähintään.

 

Jep, kyllä niissäkin saattaa olla millisiä, tosin etusylintereiden vaihdosta on vuosia aikaa.

Kannattaa tarkistaa kierre ennen kun alkaa putkia vääntämään.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Vanha ongelma nostaa päätään taas:

 

Jarruihin on uusittu kaikki mahdollinen (rumpujarruihin, eteen ja taakse). Letkut uudet, putket, uudet, työsylinterit uudet (6 kpl) etc. Jarrut säädetty oikein ja käsijarru toimii. Nyt probleema on se että jarru alkavat pikkuhiljaa jumiutua kun normaalia poljinjarrua käyttää. Jumiutumisen saa pois kun käy konehuoneessa päästämässä paineita pois siitä jakotukilta ("brake pressure reducer valve") ja kuvasta katsottuna oikeanpuoleista nippaa kun käyttää auki niin paineet löysää ja autolla voi taas ajella.

 

Viitalan Mikolta sainkin jo pikana hyviä vinkkejä, mistä vikaa voisi lähteä etsimään. Jarrut on ilmattu oikein ja jopa hyvin ja onnistuneesti. Näistä asioista tietävä appiukkonikin voi enää vain arvailla missä vika on ja arvailu vie rahaa ja teettää turhaa työtä. Nyt sitten kysynkin tätä kautta kun te näistä tiedätte ja ymmärrätte.

 

1. Tuo jarrupääsylinteri on ilmeisesti erilainen kuin mitä näissä on ollu alkuperäisenä?

 

2. Ulkomaisilla forumeilla oli puhetta, että rikkinäinen "jakotukki" aiheuttaisi jumimisen. Onko järkeä?

 

3. Tuohon jakotukkiin tulee kaksi jarruputkea jarrupääsylinteriltä ja lähtee 4. Ja jumiminen tuntuu olevan vasemmalla edessä + oikealla takana (katsoen kuskin paikalta). Eli menisikö tuosta oikeanpuoleisesta juuri noille kahdelle jarrulle putket ja se kertois, että tuo tukki ei tee tehtäväänsä ja jumii juuri nämä kaks kulmajarrua?

 

Kuvat alla.

post-2478-13848036284092_thumb.jpg

post-2478-13848036285502_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Onko pääsylinterille tehty jotain ennen vian ilmaantumista?

Pääsylinterin ja polkimen liian pieni käyttövälys aiheuttaa juurikin tuon että paine alkaa jäädä päälle ja helppaa kun putken avaa ja taas kun on hetken jarrutellut ovat jarrut päällä.

Link to comment
Share on other sites

Tuolla jarrupääsylinterillä tuota ei saakkaan toimimaan, kun tuo pääsylinteri on tarkoitettu etu/taka jakoiseen systeemiin( front to rear split) siinä on piireille eri kokoiset sylinterit, ja sinun autossa on ristiin jaettu systeemi (diagonal split) siinä pitäisi olla sellainen pääsylinteri missä on molemmilla piireillä saman kokoiset sylinterit.

korjaus vaihtoehdot taitaa olla:

Vaihtaa pääsylinteri tai muuttaa jakotukilta jarruputkien lähdöt etu/taka jaolle

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...