Jump to content

antenni


johnny

Recommended Posts

Tämä ei nyt vastaa alkuperäiseen kysymykseen, mutta itse olen kiertänyt kyseisen ongelman asennuttamalla hainevän piiska-antennin sijaan. Eipä tarvitse muistaa ruuvata antennia pois ennen pesua ja mielestäni auto näyttää huomattavasti linjakkaammalta.

 

Laakkosella asennettiin, mutta hintaa en tiedä kun sovittiin kaupan hintaan.

Link to comment
Share on other sites

Tämä ei nyt vastaa alkuperäiseen kysymykseen, mutta itse olen kiertänyt kyseisen ongelman asennuttamalla hainevän piiska-antennin sijaan. Eipä tarvitse muistaa ruuvata antennia pois ennen pesua ja mielestäni auto näyttää huomattavasti linjakkaammalta.

 

No prkl. Minä kun olen surffannut Internetin alusta loppuun ja etsinyt valkoista hainevää omaani. Eipä tullut mieleen kysyä sylttytehtaalta.

Link to comment
Share on other sites

Laakkosen mukaan hainevää ei saisi omaan autoon asennettua - mitä suuresti epäilen. Ilmeisesti autossa "pitäisi" olla täys puhelin/bluetooth-kitti. Osan speksit löytyypi RealOEM:n listoilta, mikäli joku haluaa koittaa onneaan. En tarkempia hintoja kysellyt, mutta 100€+ antennista on aika paljon :)

 

Itsellä oli ensin Altan 4" antenni, mutta siinä on niin vähän kierteitä, että joku kaunis päivä oli se liikenteessä tipahtanut irti. Antenni kiristyi muistaakseni vain ½-1 kierrosta. Nyt kiinni on Outmotoring:sta tilattu toisen valmistajan antenni, jossa kierteitäkin on niin että varmasti pysyy kiinni.

Link to comment
Share on other sites

Laakkosen mukaan hainevää ei saisi omaan autoon asennettua - mitä suuresti epäilen.

Kuulostaa vähän oudolta, koska edellisessä 04 ässässä oli myös haineva. Nykyinen asennettiin Helsingissä Mekaanikonkadulla, ja kuulemma homma ei ole ihan yksinkertainen. Jos Minissä on hainevä, se on puhelinvalmiutta varten, ja jos sen haluaa radiota varten, pitää tehdä isompia muutoksia. Älkää kysykö mitä. Minin varaosissa ei tuota osaa ole, joten BMWn antenni asennetaan.

 

Edit: tämä hoituikin jo: p.s. Mihin mun avatar on kadonnut?

Link to comment
Share on other sites

Jos Minissä on hainevä, se on puhelinvalmiutta varten, ja jos sen haluaa radiota varten, pitää tehdä isompia muutoksia.

 

Joo, antaa olla :)

 

p.s. Mihin mun avatar on kadonnut?

 

Pistetty takaisin paikalleen. Oli piilossa vanhan foorumin tiedostoissa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Käsittääkseni se vakiohainevä on GPS-antenni pronavia varten. takasivuikkunassa on yksi radioantenni ja toinen on sitten katolla. Puhelintahan tähän ei saa, vaan ainoastaan Bluetoothin. Sen antenni on taas boksin sisällä kuskin penkin alla.

 

Itselläni on tehtaan jälijtä hainevä, jossa on sitten vielä se perusantenni kierteellä kiinni.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
  • 3 kuukautta myöhemmin...

Suosittelen Biltemasta 31-192. Soppelin mittainen, 16 senttiä. Ja mikä parasta, tuon pätikän sisällä on oikeasti jotain johtavaa (yleismittarilla mitattu). Toimii ainakin R55 Clubmanissa - jossa tosin alkuperäisellä antennilla oli ihan huippu vastaanotto.
 
Kun taas Motonetin vastaavassa 16 senttisessä antennipiiskassa ei ole mitään sisällä - siis yhtään mitään.

post-1256-0-03513400-1456586826_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
On 15.11.2015 at 11.22, McCloud kirjoitti:

-09 Mini one ja antenni ei lähde irti edes väkivaltaa käyttäen. Pyörii kyllä, mutta ei lähde irti. Onko se kierteillä vai jollain muulla systeemillä. Sellainen 20cm pitkä antenni katon takaosassa.

Sama homma, ei vaan antenni irtoa. Lähteekö se rikkomatta irti jollain konstilla. Ja juu, pitäisi lähteä ihan kiertämällä, mutta kun ei lähde. Pyörii vaan.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...