Jump to content

anttila73

Members
  • Posts

    28
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

anttila73's Achievements

  1. Jos on tiedossa että toinen ajovalo osoittaa oikein ja toinen pieleen niin sen väärin osoittavan säätö on helppoa. Sopivalla kuusiokoloavaimella punaisesta korkeus ja keltaisesta sivusuunta. Ilman tarkastuslaitetta ei tietenkään saa valoa aivan kohdalleen mutta aika lähelle kuitenkin kun vertaa valokuviota seinää vasten siihen oikein näyttävään. Tämä tuli minulle eteen kun katsastuksessa ilmeni että oikea valo näyttää oikein ja vasen liian ylös.
  2. Asennus oli helppo ja yksinkertainen. Mitähän ihmettä se ammattikorjaaja kiroili siellä konehuoneen puolella? Hytin puolellehan ne polkimet asennetaan No tässä kuvat lopputuloksesta. Eikä mitään läpiporauksia tarvinnut tehdä. Apukuskin puolella polkimen kiinnitys levyyn ja levy kiinni 2mm paksuilla raudoilla penkin kiinnikkeisiin. Edestä levy menee ylös raitisilmasuodattimen taakse jolloin se ei heilu käsin heiluttelemalla. Kuskin puolella siihen ensimmäisen kuvan kirkkaaseen kierteeseen 10cm pitkä asennusrauta, jonka toiseen päähän reikä ja vaijeri siihen kiinni. Rauta olisi voinut olla pidempi jolloin veto tulisi täsmälleen polkimen liikerataa vastaavaksi. Toimii kuitenkin hyvin ja tehokkaasti. Eli myös R56 Miniin pystyy helposti (lähes) kuka tahansa asentamaan opetuspolkimen.
  3. Yläreunan kirkkaan mutterin alle voisi saada lattaraudan. Sen alapuolella musta klipsi pitää lattiamattoa paikoillaan.
  4. Moi! Onko kukaan asentanut opetuspoljinta R56 Miniin? Itse opetuspoljin on aika helppo asentaa vänkärin jalkatilaan siten, että kiinnittää sen istuimen kiinnikkeisiin. Kuskin puolelle jarruvaijerin kiinnitys näytti hankalalta. Siellä ei ole näkyvissä kuin jarrupolkimen päässä yksi pultti mutta sekin on niin sivussa polkimen liikeradasta että pitäisi varmaan joku lattarauta tms. laittaa ja sillä siirtää vaijerin kiinnitys vastaamaan polkimen liikerataa. Sitten siinä näkyy yksi harvakierteinen pultin pää, jossa lattiaverhoilu on sellaisella klipsillä kiinni. En usko että tämä "pultti" kestää. Maton altakaan ei löytynyt mitään kiinnityspistettä. Kovasti arvostaisin valokuvallisia vinkkejä!
  5. Keltainen, liquid yellow kiveniskemien ja naarmujen korjaussetti. Muutamaan kiveniskemään käytetty. Jäi tarpeettomaksi kun Minin väri vaihtui. Vesihiomapaperia, puhdistusainetta, maalia, lakkaa ja kiillotusainetta sekä kiillotusliina ja käyttöohje. Hinta 5e + mahdolliset postikulut 5e.
  6. Ei taida onnistua: Can you reprogram a used MINI Cooper key? No, you can’t. Reprogramming your vehicle or a used key fob to allow the two to be paired would require overriding key parts of your MINI's anti-theft system, potentially compromising its security.
  7. Jos ostan purkamolta avaimen niin voiko sen ohjelmoida toimimaan omassa autossa edellä mainituilla ohjeilla? Fyysinen avain ei tietenkään käy oven lukkoon mutta sillä ei ole väliä. Tai onko vinkkiä mistä saisi edullisesti avaimen R56 Miniin.
  8. En ole varma asiasta. Sillä kyselenkin. Voi olla että voi vaan lukea tiedot. IBS:n sillä kyllä voi "ohjelmoida". Sille on oma valikkonsa.
  9. No näin minäkin asiaa ajattelin. En siitä stressaa mutta kun tuollainen "ohjelmointilaite" on tullut hankittua niin olisi kiva tietää mistä ja miten akku määritellään.
  10. R56 2007 akku tuli tiensä päähän ja kun avasin koteloinnit akun ympäriltä niin yllätyn. Sieltä löytyi 55Ah lyijyakku (BMW Varta) eikä 70Ah AGM kuten oletin. Fyysistä tilaa isommalle akulle on, joten vaihdoin tilalle 75Ah lyijyakun. Autossa ei ole IBS palikkaa. Ei ainakaan miinus kaapelissa näkyvillä. Kai se aika lähellä akun napaa kuuluisi olla. Autossa ei ole start/stop järjestelmää. No sitten varsinaiseen kysymykseen: iCarsoft BMM V2.0 ilmoittaa että autossa on edelleen 55Ah akku. Osaako joku neuvoa miten tuolla laitteella koodataan akun koko oikeaksi? Oletan että nyt ehkä lataa turhan alhaisella virralla kun akun kapasiteetti kasvoi.
  11. Käytin pajalla jossa lukivat koodit.
  12. Valo sammui koodinlukijalla eikä vikamuistista löytynyt mitään.
  13. Ostan Mini R56 käypäisen oikean puolen (matkustajan puoli) a-pilarin mustan suojamuovin.
  14. Käpistelin niitä johtojen liitoksia joten vika saattaa olla sillä korjattukin. Sitähän ei tiedä ennenkuin saa sen valon sammutettua. Jos syttyy uudelleen niin tietää jatkaa korjaushommia. Eikä se valo itsestään eikä edes korjauksella sammu vaan vaatii "nollauksen".
  15. 2007 R56 sytytti airbag ja turvavyö merkkivalot kun lapsi reippaasti siirsi apukuskin penkkiä. Tästä aiheesta onkin paljon aika vanhaa juttua mutta mikä olisi hyvä laite valojen sammuttamiseen tänä päivänä? Vikakoodeja yksi testattu lukija ei löytänyt. Pitäisi olla Bluetooth mallia eli kännykkään softa. Tai sitten sellainen jossa itse laite on siinä piuhan päässä. Tietokoneeseen liitettävä laite ei ole vaihtoehtona. Ja tuo itse vikahan pitää tietysti tutkia ja korjata mutta jos nuo valot saisi tuosta kuitenkin pois. Vikana lienee penkin alla olevat johdotukset.
×
×
  • Create New...