Jump to content

Ilkivaltaa?


Henna

Recommended Posts

Olin tänään onnistunut saamaan Minin pelkääjänpuoleiseen kylkeen lähes koko matkalle jollakin terävällä esineellä tehdyn naarmun. Tuo ovi oli jalkakäytävälle päin, joten vahingosta ei taida olla kyse, etenkin kun koko kylki oli vedetty ja matkaa jatkettu ovenkahvan yli. Kolme viikkoa vanha auto ja tunnin verran parkissa Arabianrannassa. ¤%&/!#!

 

Mulla on ollut yleensä auto työpaikan tai kodin hallissa, joten en ole aiemmin joutunut tutustumaan tuollaiseen kaupunkikulttuuriin. Onko teillä kokemusta, vetävätkö Minit tavallista enemmän puoleensa toisten omaisuutta vahingoittavia idiootteja?

Link to comment
Share on other sites

Olin tänään onnistunut saamaan Minin pelkääjänpuoleiseen kylkeen lähes koko matkalle jollakin terävällä esineellä tehdyn naarmun. Tuo ovi oli jalkakäytävälle päin, joten vahingosta ei taida olla kyse, etenkin kun koko kylki oli vedetty ja matkaa jatkettu ovenkahvan yli. Kolme viikkoa vanha auto ja tunnin verran parkissa Arabianrannassa. ¤%&/!#!

 

Mulla on ollut yleensä auto työpaikan tai kodin hallissa, joten en ole aiemmin joutunut tutustumaan tuollaiseen kaupunkikulttuuriin. Onko teillä kokemusta, vetävätkö Minit tavallista enemmän puoleensa toisten omaisuutta vahingoittavia idiootteja?

No olipas tosi ikävä kuulla moisesta ilkivallasta. Ei onneksi ainakaan omaan autoon ole kohdistunut vastaavaa, mutta toisaalta sekin on päivät työpaikan hallissa ja iltaisin autokatoksen suojissa. Tosin naapuruston kissa kävi hoitelemassa häirikön virkaa ja jätti kynnenjälkensä kumpaankin kylkeen.

 

Miten syvä on tuo naarmu, mahtaako sitä saada vahaamalla piiloon?

Link to comment
Share on other sites

Tiedän valitettavasti tunteen, tosin en sitä mieletöntä lisää joka tulee auton ollessa ihan pakastavedetty :'(

 

Tuossa pari kuvaa pari kesää sitten, tapahtumapaikka oli hki, nosturin viereinen Neste. Väkeä oli kuin pipoa mutta kukaan ei ilmeisestikään silti huomannut mitään...

 

s4.jpg

 

s6.jpg

 

Ja noista jäi kyllä maalauksien sun muiden hiomisien jälkeen edelleen pieni jälki jonka huomasi kun oikein tarkasti katsoi. Jos ne naarmut on syviä niin suuri mahdollisuus on siihen ettei autoa ihan uuden veroiseksi saa. Tässä kannattaa olla tarkkana esim vakuutusyhtiön kanssa että autosta oikeasti tehdään sitten hyvä. Itse ei jaksanut kamalasti vääntää vaikka jäljet jäi pienesti näkyville, vanha auto kuitenkin ja meni jokatapauksessa vaihtoon hetikohta.

 

Jos samaan tilaan sattuisin tuon tekijän kanssa niin voi olla että tulisi vähän harkitsemattomia tekoja tehtyä. Niinkuin tuossa jo aiemmin sanottiin niin ehkä raukkamaisinta mitä tehdä voi :(

Link to comment
Share on other sites

Siis ei ymmärrä mitä liikkuu ilkivallan tekijöiden päässä, aivot ne ei ainakaan ole  >:(

 

Toivottavasti saat Minisi kuntoon ja pääset nautiskelemaan ajamisen merkeissä.

 

Omani ei ole kohdannut ilkivaltaa, onneksi. Aikoinaan pari vuotias Astma sai ovikolhuja kylkiinsä työpaikan parkkipaikalla, mutta sen jälkeiset "uusien" autojeni parkkipaikat olen paremmin valinnut.

Link to comment
Share on other sites

Tervetuloa Suomeen!

Meikäläisen Ministä varastettiin eilen MINIn logolla varustetut venttiilinhatut. Asialla kateellinen/persaukinen ei-ministeri tai sitten persaukinen MINIn omistaja. Koska jälkimmäisiä ei mitä suurimmalla todennäköisyydellä ole olemassa, niin ko. thyyning-tarvikkeet ilmestynevät lähiaikoina jonkin teini-corollan koristeeksi. Sinällään mielenkiintoista olisi tietää, mitä hyötyä muutaman euron tavaran varastamisesta on, jos ne ei edes tule MINIin tai Miniin? No, laitan alkuperäiset takaisin ja pitänee ruuvata ylimääräisiä irto-osia (ja jättää jatkossa ruuvaamatta) pois pikkuhiljaa autosta ja laittaa vain sellaista osaa, jotka ei ehjänä irtoa (esim. tarrat).

 

Ei sentään keksitty hyppiä auton katolla tai innostuttu tutkimaan auton sisätilaa (hajottaen ekaksi ikkunat). Ja oishan niitä vanteitakin kai voinut yrittää varastaa, vaikka niissä onkin lukkopultit. Eriasia on, kuinka isot markkinat niille olisi ollut Mini-piireissä.

Link to comment
Share on other sites

Itselle ei onneksi ole sattunut moista ilkivaltaa, mutta on ruvennut viimeaikoina vit....maan ihmisten toiminta parkkihalleissa tai parkkipaikoilla..Virheetön maalipinta saa yleensä olla rauhassa korkeintaan viikon ennenkuin siihen tömäytetään ovella vekki marketin parkkipaikalla.

 

Yleensä pahoinpitelijänä on elämäänsä kyllästynyt hieman ylipainoinen yksinhuoltaja mamma kahden kurittoman kersan kanssa. Heille auto ei ole muuta kuin työkalu ja eihän niissä pienet kolhut mitään haittaa >:(

 

Nykyään olenkin tuvennut jättämään autoni mahdollisimman kalliiden autojen väliin/viereen..Eipä ole vielä tullut mitään kolhuja..Mutta jos jätän jonkun pommin viereen niin voi olla satavarma että kylki on kolhuilla.

Link to comment
Share on other sites

Omasta ministä meni tuulilasi vaihtoon -04 kesällä.

Jotkut ihme jäljet oli tuulilasiin tullut kuskin kohdalle. Yritin itse niitä hinkata pois ja oottelin "ammatti hiojaa" kuukauden, mutta ei kaveri kerennyt pyörähtää paikkakunnalla. No reilu 200 egee meni uuden pilkingtonin lasin vaihdossa ...

 

Eihän tommonen pieni zig-zag viiru oli mitään haitannut, mutta kun se oli just nenän eessä.  :-/

Link to comment
Share on other sites

Omassa autossa on klommoa ihan riittävästi parkkipaikkojen "ritareiden" jäljiltä, ettei siitä enää jaksa oikein edes valittaa. Ne on kuitenkin enemmän tai vähemmän tahattomia kolhuja. Jokusen kerran on omasta autosta käännetty peilit vinoon jossain muualla kuin kotiparkkipaikalla, mutta en mä sitä laske ilkivallaksi.

 

Tuollaiset täysin tahalliset ja törkeät naarmuttamiset esim. avaimella pistää kyllä vihaksi. Oonan ehdottama vahaus vois toimia pikafiksauksena, mutta jos naarmu on oikein syvä, kannattaa se laittaa kuntoon, ettei ruoste pääse pureutumaan (vakuutustarkastajalle vaan arviointiin ja sitten päätöstä, joskos sen korjauttais). Maahantuojalta tai merkkihuollosta vois varmaankin saada jotain paikkamaaliakin, jos haluaa itse tehdä, mutta epäilen, että siitä tulee hyvä vaikka tekis kuinka huolella (nuo paikkamaalaukset toiminee vain jossain kiveniskemissä tms.).

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Yleensä pahoinpitelijänä on elämäänsä kyllästynyt  mamma kahden kurittoman kersan kanssa. Heille auto ei ole muuta kuin työkalu ja eihän niissä pienet kolhut mitään haittaa >:(

Allekirjoitan tuon väitteen tuolta lyhennetyltä osin. Olen huomannut kauppojen parkkipaikoilla, että ei mitään väliä vaikka ostoskärryt nojaisivat vieressä olevaan autoon tms.

 

Yleensä mäkin pyrin nykyään katsomaan miten/minne parkkeeraan autoni kaupan pihassa. Pyrin yleensä siihen, että edes toisella puolella ei olisi ruutua ja, jos viereisessä autossa näkyy turvaistuin, niin parempi jättää vähän enemmän väliä tai vaihtaa ruutua...

 

nimim. Oikeassa takalokasuojassa aika "kiva" ei-itse-aiheitettu jälki... Sitä ei saa vissiin korjattua silleen kätevästi, kuin jos olisi vaikka ovessa, jolloin sen voisi ammattimies "vääntää" piikillä suoraksi.?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Osu tollanen silmiin ni oli pakko laittaa tännekki...

Kyllä on taas huikeeta toimintaa.. ::)

 

Lainattuna FFP:n foorumilta:

 

"Jos joku tunnistaa auton tai kuskin tuosta videosta niin kaveri olisi tosi onnessaan(korjaus arvio lähenteli tonnia).

Tapaus sattui Espoossa tarkempaa osoitetta tällä hetkellä muistamatta.

Kilvestä ei saa selvää ainakaan minun kotikonsteilla, mutta jos jollain paremmat vehkeet niin yrittäköön.

 

 

Pahoittelen kameran pakattua kuvaa mutta parempaa ei ole ja sitä että nyt pahis oli VAG konsernin auto

 

http://www.saunalahti.fi/teemkuk/kolhu2.m2v

 

Edit: Jos muihin foorumeihin tunnukset omaava haluu linkittää tätä, niin kaikki julkisuus että tekiä löytys olis plussaa.

 

Teemu_Kukkonen@hotmail.com"

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Mulla ei onneksi noin pahoja vaurioita, mutta ottaa kieltämättä päähän kun kuskin ovessa ja sen ympäristössä on muiden aiheuttamia naarmuja ja iskujälkiä, joista paistaa valkoinen pohjamaali.

 

En ole tehnyt mitään niiden korjaamiseksi, joten kiinnostaisi tietää, onko jokin firma joka nätisti peittäisi jäljet? Tiedän, että korjausmaalia on saatavilla, mutta ei se jälki välttämättä itse tehtynä ole kovin laadukas.

Link to comment
Share on other sites

PRKL kun sais tietää syyllisen... vastamaalattuun konepeltiin liimattu tarra...  V'''N tissiposket...  >:( (toivottavasti ei jää jälkeä)

 

Luin tän jo aikaisemmin, mutta jäi kysymättä, että siis oikeasti joku XXX-pää on liimannu tarran sun autoon? Saitko jo irti, vai miten on edennyt? Onko mitään hajua tekijästä? Tuun mukaan "opettamaan", jos tarvitsee... ;)

 

n.

Link to comment
Share on other sites

 

Luin tän jo aikaisemmin, mutta jäi kysymättä, että siis oikeasti joku XXX-pää on liimannu tarran sun autoon? Saitko jo irti, vai miten on edennyt? Onko mitään hajua tekijästä? Tuun mukaan "opettamaan", jos tarvitsee... ;)

 

n.

No onneksi ei jäänyt jälkiä, sen verran oli ehtinyt kuivahtamaan... kyllä kele olis ollut paha paikka, jos olisi jäänyt. Muutenkin kuulemieni mukaan ikäänkuin naarmuttelu olis lisääntynyt, joten joitakuita vois hieman "kouluttaa"

jäätyään kiinni itseteosta :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Ennyt tiedä onko tää ilkivaltaa vai itsensä naurunalaseks saattamista...

 

Tossa pari päivää sitten huomasin, että joku pellehermanni oli kehdannu varastaa multa tollaset alumiiniset venttiilinkorkit. Ko huomasin sen niin tunnelmat oli semmoset itkun ja naurunsekaset. =D Voiko kukaan olla niin köyhä että pitää venttiilinkorkkeja alkaa varasteleen? =D Sanoinki kavereille, että olis vaan tullu päin naamaa pyytään ni olisin antanu ne ihan luvankin kanssa =)

Link to comment
Share on other sites

Ennyt tiedä onko tää ilkivaltaa vai itsensä naurunalaseks saattamista...

 

Tossa pari päivää sitten huomasin, että joku pellehermanni oli kehdannu varastaa multa tollaset alumiiniset venttiilinkorkit. Ko huomasin sen niin tunnelmat oli semmoset itkun ja naurunsekaset. =D Voiko kukaan olla niin köyhä että pitää venttiilinkorkkeja alkaa varasteleen? =D Sanoinki kavereille, että olis vaan tullu päin naamaa pyytään ni olisin antanu ne ihan luvankin kanssa =)

 

Mitäs tommoset maksaa? Ei nyt varmaan paria kymppiä enempää, joten ei noista oikein tilillekään pääse vaikka myis pois?

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...