Jump to content

husse

Jäsenet
  • Viestit

    33
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Reputation Activity

  1. Like
    husse reacted to next in One R56 jarrutehostinkon pihisee/viheltää?   
    Ei taida olla uusissa avattava vaan koko tehostin menee uusiksi. Kalvohan sieltä on rikki oltava jos se vuotaa ellei vika ole jossain letkussa?
    Lähinnä siis onko siellä nyt vuoto vai mitä meinaat tuolla pihinällä?
  2. Like
    husse reacted to karvalakki in Mini Cooper S öljyn kulutus   
    Näyttäisi siltä, että R56 Onessa (N12 moottorilla) ei ole samalla tavalla erillistä venttiiliä kuin R53:ssa. Linkkaamasi osa on letku venttiilikopan ja imusarjan väliin.
    En tunne moottoria sen trakemmin, mutta yleensä tällaisissa tapauksissa PCV venttiili on venttiilikopan kannessa. Voihan se periaatteessa olla tuon letkunkin yhteydessä. Jos se on venttiilikopassa, niin eipä taida BMW ikävä kyllä myydä sitä venttiiliä erikseen.
    Usein kuitenkin löytyy aftermarket korjauksia aiheeseen. Pikaisella googlauksella näyttäisi, että sinunkin autoosi on sellaisia saatavilla. Esim tämä näyttäisi lupaavalta: https://www.ebay.com/itm/MINI-N12-membrane-valve-cover-repair-kit-/113157295397
    Tosiaan, en tunne R56:sta, mutta noin 5min vilkaisulla tuollainen korjauskitti vaikuttaisi lupaavalta, jos kuvissa esitetty moottori näyttää tutulta. Noita vastaavia kittejä näkyy löytyvän muiltakin myyjiltä, jos haluat hinta-shoppailla.
    Mutta tuon alunperin linkkaamasi letkunkin vaihto voi olla viisasta jos se on kerännyt kovasti möhnää seinämiinsä ja alkanut tukkeutua.
  3. Like
    husse reacted to karvalakki in Mini Cooper S öljyn kulutus   
    Riippuu varmaan auton vuosimallista. R53:ssa kyseessä on erillinen venttiili, varaosanumero 11127577568.
     
  4. Like
    husse reacted to holkki in R56 nokkahihna reistailee   
    Olen jokusen N14 koneen jakopään tehnyt ja tällä hetkellä suosittelisen orggis sarjaa. Siinä ketju on nykyisin niitattava malli, ei tarvitse enään avata kampiakselin alarattaan pulttia, vaan katkaisee vanhan ketjun, liittää uuden vanhan perään ja uittaa ketjun alarattaan ali ja liittää uuden ketjun niittaamalla.Sarjan mukana tuli ketju, kiristin, rattaiden pultit, ohjain+laahaimet eli tarvittavat osat. Kertaakaan en ole uusinut vanos-pyörää, ei ole viallista tullut vastaan...Suosittelen samassa yhteydessä puhdistamaan vanoksen ohjaus solenoidin! Usein sihti karstan tukkima. Setin hinta oli viimeksi +200 €, koetan kaivaa varaosa numeron....Ajallisesti homma riippuu tekijästä, mutta nuo yli tonnin hinta-arviot kuulostaa ryöstöltä, "mikaj" arviot lähellä totuutta....multa löytyy tarvittaessa nokan lukitustyökalut foorumin porukalle...
  5. Like
    husse reacted to skithund in Täyssähkö MINI   
    Fully Charged showssa esiteltiin uusi tuotantoversio MINIn täyssähkö-biilistä.
    En ole vielä plärännyt joko löytyy suomihintoja, mutta briteissä auto on ilmeisesti hinnoiteltu edullisemmaksi kuin bensavastineet. Auton saa myös tilattua normivanteilla ja ilman keltaisia korostemuoveja.
     
  6. Like
    husse reacted to Antero Majava in 2008 R56 JCW Hifiprojekti   
    Morjens!
     
    Latailen tähän seuraavien viestien aikana tekstiä ja kuvamateriaalia omasta hifiprojektista.
     
    Hieman taustaa:
    Hankin viime toukokuussa 2008 vuosimallin R56 John Cooper Worksin heräteostoksena BMW 120D tilalle.
    Joitakin vuosia sitten omistin 2002 vuosimallin Cooperin, joten Ministä (ja esim. sen öljynkulutuksesta) on aiempaa kokemusta.
    Edellisessä Bemarissa oli jopa yllättävän hyvä äänentoisto jo tehtaalta. Minin alkuperäisen HIFI -sarjan kanssa taas meni saman tien hermot.
    Äänenlaatu oli karmea.
     
    Vietin tuntikaupalla aikaa tutkien mm. North American Motoring -foorumeja tutkien mitä jengi yleisesti on autoillensa tehnyt.
    Yleisimmät muutokset koskivat pelkkiä kaiuttimia.
    Päätin hakea (halvat) 6,5" erillissarjan sekä 4" koaksaalit auton etupäähän. Tämä ei juurikaan tuonut mielestäni jämäkkyyttä äänentoistoon, vaan sai minut toteamaan, että Minin tehdasasenteinen vahvistin saa lähteä.
    "Sinä olet heikoin lenkki, hyvästi!"
    Tässä kohtaa siis kesälomasuunnitelmat lyötiin tältä vuodelta lukkoon.
     
    Löysin myös jenkkiläiseltä DIY Mobile Audio -foorumilta hyvän, joskin hieman vanhemman kirjoituksen R56 Cooper S hifiprojektista, jossa varsin kokeneen oloinen rakentaja rakensi autostaan jenkkilän paikallisille SQ-kilpakentille kisaajan.
    Omalla autollani ei tulla kilpailemaan, vaan rakentaminen tehdään itselleen. Kuitenkin, kilpavehkeiden rakentelutavoista saa hyviä vinkkejä, jotta oma projekti menisi "kerralla oikein". 
     
    Otin itselleni seuraavat tavoitteet rakenteluun:
    - Alkuperäinen soitin toimii ohjelmalähteenä
    - Kaiuttimet on saatava alkuperäisille paikoilleen
    - Auton takakontin tila ei saa kärsiä liikaa
    - Budjetti 1000-2000€
    - Asennukselle varattu aikaa tasan 2 viikkoa
     
    Viimeisimmästä autohifiprojektistani on vierähtänyt toistakymmentä vuotta ja maailma on siitä muuttunut.
    Ennen muinoin hommattiin CD-soitin, jossa oli riittävän monta RCA-lähtöä, jotta saatiin ääntä vahvistimille asti.
    Nyt oli mietittävä, miten saada signaali vahvistimille toisella tapaa.
     
    Laitteistoksi muodostui seuraava:
     
    Vahvistimet:
    Audison Prima AP Bit 4.9 - 4x70W RMS - Sisäänrakennettu digitaalinen signaaliprosessori (DSP) 
    Audison Prima AP4D - 4x70W RMS
    Perusteina Audisonille on helppo integroitavuus alkuperäisen soittimen perään, sekä sisäänrakennettu DSP
    Etukaiuttimet:
    Hertz Mille Pro
    MP165.3 6,5" midbassot
    MP70.3 70mm keskiäänet
    MP25.3 diskantit
    Hertz Mille Pro:lle on kohtuullinen hinta, kompaktin kokoiset keskiäänet, sekä hintaansa nähden hyvä soundi
    Takakaiuttimet:
    Jotkut SPL Pro:t, mitkä sain puoli-ilmaisiksi
    Subwoofer:
    JL Audio 10TW1-4
    Matalista, pieniin kotelotilavuuksiin tarkoitetuista subbareista JL Audio vakuutti eniten. Ko. kaiuttimen kotelosuositus 9-12l.
     
    Vahvistimista Audison AP Bit ajaa puoliaktiivisena etupäätä. Keskiäänet ja diskantit on erotettu Audison Voce -suotimilla toisistaan.
    Audison AP4D ajaa takakaiuttimia, sekä sillattuna subbaria (270W).
     
     
    Projektissa on tähän mennessä ollut korvaamattomana apuna veljeni.
    Tiukan kahden viikon aikataulun takia projektin saattaminen tähän vaiheeseen olisi ollut silkka mahdottomuus yksin.
    Kaiken kaikkiaan tähän on päästy noin 110h työmäärällä (x2 henkilöä)
     
     
    Kuva 1: Yleiskuva autosta

  7. Like
    husse reacted to Antero Majava in 2008 R56 JCW Hifiprojekti   
    Mikäli joku haluaa tarkempaa tietoa kuinka esim. ovipahvit irroitetaan, kysykää rohkeasti.
    Otin jonkun verran kuvamateriaalia aiheesta.
     
    Kuva 1:
    Projekti alkoi purkamalla ovipahvit. Kuvassa näkyykin jo kertaalleen vaihdetut kaiuttimet.
     
    Kuva 2 ja 3:
    Takapenkit, sekä tavaratilan verhoilut lähtivät seuraavaksi
    Kuvassa 3 näkyy vasemmalla kotelossa alkuperäinen HIFI-vahvistin.
     
    Kuva 4:
    Virtakaapeli suojattiin nailonsukalla. Nailonin päädyt on suljettu kutistesukalla. 60A pääsulake asennettiin akkutilaan.
     
    Kuva 5, 6 ja 7:
    Akkutilan nurkassa on mukavasti paikka läpivientikumissa, jonka kautta tuoda virtakaapeli apukuskin jalkatilaan.
    Virtakaapeli kulkee mattojen alta takakonttiin.
     
    Kuva 8:
    Muuten-vaan-kuva autosta
     
    Kuva 9 ja 10:
    Alempien ovipahvien purkaminen sekä ovien äänieristys osoittautui työlääksi. Molempien ovien kanssa leikkimiseen taisi kulua yhteensä noin 5h aikaa. Päivän päätteeksi kuitenkin oviin oli ladottu puoli pakettia Dynamattia.










  8. Like
    husse reacted to Antero Majava in 2008 R56 JCW Hifiprojekti   
    Kuva 1:
    Jenkkiläisten mukaan suosituin paikka ottaa kaiutinsignaali vahvistimille on kuskin jalkatilasta.
    Valkoinen X9331 liitin on kuitenkin oltava paikallaan tai auto antaa vikakoodeja, eli signaalit joutuu rosvoamaan. (Tästä löytyy kaavio jos joku tarvitsee).
     
    Kuva 2:
    Kaiutinsignaalit tuotiin takakonttiin kuskin puolelta mattojen alla kuljettaen. Kaapelit on suojattu nailonilla.
     
    Kuva 3:
    Ehkä koko projektin paskamaisin osa. Oveen oli saatava kahden kaiuttimen kaapelit.
    Moninapaliittimen auton päässä olevasta puolikkaasta lähtee orggiskaiuttimille tarkoitettu osa irti kivasti (jätin oman roikkumaan auton rungon sisään), mutta oven puolikkaasta pitää päästä läpi. Porasin varovasti kaiuttimille tarkoitettujen liittimien läpi, jättäen pienen läpimenoaukon kaapeleille. Myös läpivientikumi auton rungon ja jalkatilan välillä on todella hankalassa paikassa (jos kojelautaa ei purkaa). Käytännössä kaapeli saatiin jalkatilan puolelle leikkimällä keinosiementäjää + kauhealla tuurilla.
     
    Kuva 4:
    Kaapeleita kuskin jalkatilassa. Kuvassa näkyy myös paikka, josta kaiutinsignaalit on otettu (siniset kutiste-abikot)
    Kaapelit on järkevää merkitä jo ennen nailonsukan asentamista.
     
    Kuva 5:
    6,5" Hertz midbasso paikallaan. Kaiuttimen alla on pieni soviterengas.
    Keskiäänen kaapeli vielä odottelee kärsivällisesti.
     
    Kuva 6 ja 7:
    Taka"ovien" äänieristys Dynamatilla. Vahvistimien maadoituspaikkana käytin alkuperäistä maadoitusta hanttarin puolella (turvavyön etupuolella). Kuvassa ei ole lopullinen asennus.
     
    Kuva 8:
    Kaapelit on pyritty läpi auton asentamaan siististi.
     
    Kuva 9:
    Takapaneelit paikallaan, alkuperäisten kaiuttimien paikalle on ruuvattu SPL Pro:t.
     
     
    Mikäli harkitset kaiuttimien vaihtoa, huomioi tämä:
    Meinasin heti kärkeen tuhota tuon Kuva 5 Hertzin midbasson.
    Ovipahvissa on alkuperäisen kaiutinverkon yläosassa pieni muovikynsi (ilmeisesti verkon kiinnitykseen). Soviterenkaan sekä Hertzin laajan liikkeen takia kaiuttimen kumireunus otti soidessaan muovikynteen kiinni.
    Onni onnettomuudessa, koska tarkistin lopuksi kaikki asennukset ja huomasin kumireunuksessa pienen jäljen. Ihmettelyn jälkeen syyllinen löytyi ja poistui autosta mattopuukon avulla.
     









  9. Like
    husse reacted to Antero Majava in 2008 R56 JCW Hifiprojekti   
    Kuva 1 ja 2:
    Pari detaljikuvaa kaapelien kanssa nyhväyksestä.
     
    Kuva 3 ja 4:
    Takakontti ja takapenkin alta äänieristys jälleen Dynamatilla
     
    Kuva 5:
    JL Audion subbaria varten kotelon rakennus aloitettiin alkuperäisen työkalusarjan paikalta. Materiaalina perinteisen MDF-levyn sijaan 21mm filmivaneri. MDF-levyä ei saanut tähän hätään mistään järkevällä toimitusajalla.
    Tavoitteena oli saada bruttotilavuudeltaan 12l kotelo. Tällöin kotelon nettotilavuus kaiuttimen kanssa 10,5l.
     
    Kuva 6:
    Koteloa jatkettiin ylöspäin. Kuvasta huomaa hyvin, ettei työkalusarjalle tarkoitettu kotelo ole täysin keskellä autoa, vaan kotelon pohja on hieman epäkesko.
     
    Kuva 7 ja 8:
    Kaiutinkotelo sai kannen, joka on ulkomitoiltaan hieman pienempi, kuin takakontin kyljet.








  10. Like
    husse reacted to Antero Majava in 2008 R56 JCW Hifiprojekti   
    Kuva 1:
    Kuvassa näkyy taas tyyliä, jolla auton kaapelit on nyhvätty. En edes jaksa miettiä montako tuntia nailon- ja kutistesukan kanssa on leikitty.
    Takakontin subwooferkoteloon on laitettu kulmiinsa 4kpl täkkipultteja, jotka kiinnittävät kotelon takakontin pohjalla oleviin alkuperäisiin läpivienteihin.
     
    Kuva 2:
    Yleiskuva subwooferkotelosta. Varsinaisen kaiutinkotelon saumat on vuorattu sika-silikonilla. 
     
    Kuva 3:
    Kansi paikallaan, kaiuttimen reikä valmiina, vahvistimien reikiä aloitettu.
     
    Kuva 4:
    Vahvistimien alle, kotelon sisälle on asennettu kiiltävän mustaa levyä (keittiön välitilan levyä ;-) )
     
    Kuva 5:
    Kaiutinkotelon päälle on muotoiltu 6,5mm filmivanerista uusi tavaratilan pohja. Apuna muotoilussa oli pahvista tehty sabluuna.
    Kaiutinkotelon kantta ei siis ole yritettykään muotoilla tavaratilan mukaan, vaan on reunoiltaan noin sentin vajaa.
    Uusi pohja jää kivasti takapenkkien alareunan tasalle.
     
    Kuva 6:
    Kotelon reunoilla on LED-nauhaa, joka on kytketty Minin alkuperäisen vahvistimen herätevirtaan. Valot syttyvät näin ollen jo ovien aukaisun yhteydessä. Alkuperäinen vahvistin on aktiivinen jo ovien aukaisussa varoituskongien ym. takia.
     
    Kuva 7:
    Takakontin sisään Dynamattia.
    Rekisterikilven taakse joutui laittamaan 8kpl huopatassuja sekä 6 pientä suikaletta Dynamattia, ennen kun se vaimeni.







  11. Like
    husse reacted to Antero Majava in 2008 R56 JCW Hifiprojekti   
    Kuva 1:
    Takatilan uuden pohjan päälle pehmusteeksi sprayliimalla vanuhuopaa.
     
    Kuva 2:
    Pohjan päälle pingotettiin musta keinonahka. Niiteillä kiinni.
     
    Kuva 3:
    Valmis verhoilu.
     
    Kuva 4:
    Koesovitus. Uusi pohja istuu todella jämäkästi paikalleen.
     
    Kuva 5:
    Vahvistimien päälle muodostui levyrakenteen takia pienet syvennykset, johon on asennettu polykarbonaattilevyä.
     
    Kuva 6:
    Kamat paikallaan + rekvisiittana veljentytön pehmosapeli.






  12. Like
    husse reacted to Antero Majava in 2008 R56 JCW Hifiprojekti   
    No mites tästä eteenpäin?
     
    - Etupään keskiäänien ja diskanttien jakosuotimet sijaitsevat ratin alla olevan paneelin takana (en ottanut epähuomiossa kuvaa). Liittimet, kaapelien suojaukset ym. on vielä tekemättä.
    - Vahvistimien päällä olevien "lasien" ympärille on tulossa metalliset kehykset (materiaali vielä päättämättä).
    - Ovet pitää ottaa uudelleen auki ja asentaa lisää Dynamattia.
    - Mikäli into riittää, niin takakontti menee joskus vielä uusiksi. Lasikuiturakenteella saisi vielä pari senttiä tavaratilan pohjaa alaspäin.
     
    No miten se soi?
     
    Pari päivää tässä on ehtinyt hakemaan säätöjä ja kokeilemaan soundeja.
    Audisonin tietokoneella säädettävä DSP on laadukas, mutta Italialaiseen tapaan hieman hankalaselkoinen aluksi.
    DSP:ssä on (lähes) vapaasti muokattavat jakosuotimet, taajuuskorjain sekä aikaviiveet jokaiselle kanavalle (kyllä, myös vasen ja oikea erikseen).
    Laitteen taajuuskorjain on erittäin laadukas, varmasti löytyy jokaiselle kuuntelijalle mieluisat säädöt.
    Kaiuttimien aikaviiveiden säätöä en ole ehtinyt vielä hakea kunnolla paikalleen, vaan niiden säädöt ovat sinnepäin.
    Vaikea siis sanoa, saako Minin vakio-kaiutinpaikoilta kunnollista äänikuvaa aikaiseksi.
     
    Jokatapauksessa, Audison + Hertz + JL Audio -yhdistelmä on toistaiseksi ollut erittäin vakuuttava.
  13. Like
    husse reacted to MikaJ in Vikakoodeista   
    Kymmeniä tilauksia tullut tehtyä tuolta ja sen liikkeen muilta sivustoilta. Autodoc.fi on sama paikka ja ilmaiset postikulut. Topautoosat on kanssa samaa puulakia, kannattaa katsoa mistä saa parhaimmat alennukset kunakin päivänä. Vähän väliä on 10% alea ja ilmaista postikulua.
     
    Mitään muutahan ei sitten ostaa kannata kuin Bosch tai NGK/NTK
  14. Like
    husse reacted to Juge in Jarrulevyjen ja -palojen vaihto!   
    No olettaisin noin, itse ainakin tein niin että jo oikosulussa olevien johtojen tilalle laitoin sensorit samalla kun vaihdoin palat, ja jarruilmaisimen nollaus meni kertaheitolla läpi.
  15. Like
    husse reacted to Juge in Jarrulevyjen ja -palojen vaihto!   
    Ainakin R55:ssa sensori pitää olla oikosulussa että varoitusvalo ei pala, eli ei kannata niks naks poikki vetää.
     
    Takana sensori on apukuskin puolella ja edessä kuskin puolella, ja takana johto menee aika kauas eteenpäin ennenkun tulee liitos vastaan.
     
    Mutta meillä kävi siten tuossa jo jokunen aika sitten, että syystä tai toisesta juuri apukuskin puolella takana palat kuluivat epätasaisesti, joten piti vaihtaa palat päikseen, ja se taas vaati rälläkkää kun R55:ssa noissa paloissa on ne rautaiset "ohjarit" jotka tavallaan määrää meneekö se pala satulassa männän vai liu'un puolelle.
  16. Like
    husse reacted to Juge in R55/56 ostajan opas ja tunnetut viat   
    Meillä ollut Clubman S nyt reippaan kahden vuoden ajan, ja ajettu nyt vähän vajaa 80tkm, meidän aikana ajettu karkeasti 30tkm. Tässä meidän kokemukset:
     
    Tuo jäätävä imusarjajuttu on nykyään halpa korjata, kun imusarjan hinta suorastaan romahtanut, https://www.mcff.net/forum/topic/5870-mini-cooper-s-uuden-mallinen-imusarja/. Ja kun tuon vaihtaa niin ei ole ongelmia jäätämisen kanssa, kokemuksesta puhun.
     
    Tuulilasin halkeamisjuttu on totta, joten kannattaa ottaa tuulilasivakuutus. Ja jos kiven iskeymä tuulilasiin tulee, niin välittömästi paikkaukseen ettei lähde halkeamaan. Tuohonkin kyllä pystyy itse vaikuttamaan, jättämällä reilun välin edellämenevään.
     
    Jakoketjuongelma on kaikissa PSA autoissa jossa tämä sama kone on, ja yksi paikka jota kannattaa seurata on itse kiristin ettei se pääse löystymään. Meillä syystä tai toisesta se oli päässyt itsestään löystymään. Tuohon saattaa vaikuttaa se, että koneen öljymäärän päästää minimiin tai jopa alle. Mutta tuo kannattaa varmistaa, että vähintäänkin se kiristin on uusin mahdollinen versio. Meillä on kerran vaihdettu ketju (meni myyjäliikkeen piikkiin), ja edellinen omistaja oli vaihtanut tuon kiristimen.
     
    Jutut turbosta ja auton polttamisesta kusipoikaa täyttäessä on ainakin R55 / R56 Coopereissa jotain muuta kun totta, koska turbo on syylärin ja moottorin välissä, ja kusipoika ihan konehuoneen vasemmassa reunassa (edestä katottuna oikeassa reunassa) ja aika kaukana ahtimesta. Jos tuosta saa läikytettyä pissapoikanestettä ahtimelle niin aikalailla holon tolon saa kusipoikaa kaataa. Bensapumppujuttuun en ota kantaa.
     
    Tuulilasin pyyhkimien pyyhintään en ota liioin kantaa, en ole ainakaan itse huomannut ongelmia pyyhkimissä. Sitten tietysti pyyhinnässä on aukkoja jos pyyhkijän sulat itsessään on jäässä.
     
    Penkkien nahan kulumista en voi allekirjoittaa. Meillä ei ainakaan ole mitään ihme kulumista havaittu.
     
    Se että ahdin lämmittää paisuntasäiliössä olevaa nestettä ja sitä kautta sitä häviäisi, no jaa-a enpä tiedä... ei meillä ainakaan mitään ihmeellisiä / outoja nesteen kulumisia ole ollut.
     
    Öljytikun surkeaa lukua en voi allekirjoittaa. Jos tikku on "epäselvä", silloin koneessa tuskin on tarpeeksi öljyä. Sen verran tarkkaan seuraan tuota Minin öljynkulutusta, että kyllä se öljyn oikein näyttää silloin kun koneessa on öljyä.
     
    Vaihteistovikoja ei ole meidän aikana esiintynyt. Öljypohja ja vaihteisto ainakin meidän MCS Clubmanissa on kuiva. Suunnitelmassa on kyllä vaihtaa laatikon öljyt tässä tulevaksi kesäksi. Kytkimen kestävyyteen en vielä ota kantaa, mutta ei se ainakaan vielä luista eikä kaksoismassa vauhtipyörä rallata. Noidenkin kestävyyteen voi itse vaikuttaa, ei luistateta kytkintä turhaan ja ei ajeta isolla vaihteella hitaasti.
     
    Ikkunoiden aukeamis - kiinni menemis -vikoja ei meillä ole ollut. Eikä liioin konepellin ilmanottoaukon sulamisjuttua ole.
     
    Taakse ei ole vaihdettu vielä puslan puslaa meidän aikana.
     
    Varashälyn herkkätoimisuus ongelmia ei ole ollut. Ja jos onkin, niin sisätilantutkan ja kallistustutkan saa pois päältä kun lukittaessa painaa kahdesti lukkonappia peräkanaa jolloin rinkimittarin päällä oleva punainen led vilkkuu parin sekunnin ajan tiheästi.
     
    Jarrujen jäätymisestä ei ole ollut minkään valtakunnan huomiota. Jarrupaloja on vaihdettu kerran joka kulmaan meidän aikana.
     
    Pissapojan säiliön vuotamista en voi allekirjoittaa, enkä säilityspaketin salalokeron räminää. Jotain räminää jostain joskus on kuulunut kojelaudan suunnalta, mutta aika olemattomasti ainakin vielä.
     
    Huoltoilmaisimessa ei ole ollut ongelmia, eikä liioin Mini Boost CD soittimen sourcessa saatika volume säätimien hukkaantumisessa. Eikä vettä ole tullut meidän Clubmanissa peräloosteriin. Xenoneiden säätöjen kanssa ei ole ollut ongelmia.
  17. Like
    husse reacted to Igor in Jarrulevyjen ja -palojen vaihto!   
    Ainakin R53:ssa ne tunnistimet herjaa aika hyvissä ajoin, lähes puolet oli edessä jäljellä palaa kun valo sytty. Palojen vaihdon yhteydessä jätin tunnistimet irti...
     
    Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
  18. Like
    husse reacted to ark28 in P0030 herja   
    Katsopa tätä: https://www.mcff.net/forum/topic/6603-r56-lambda-ongelmaa/
     
    Kuulostaa samalta ongelmalta, mikä meikäläisellä oli syksyllä. Kannattaa sulakkeet tarkastaa ennen lambdan vaihtoa.
    Samoin suosittelen tuota originaali lambdaa.
     
  19. Like
    husse reacted to Igor in R53 JCW -06   
    Epoksi tuntuis toimivan, ainakaan enää ei näy merkkejä välijäähyn vuotamisesta. Öljynlämpömittarinkin asentelin ennen Ahvenistolle lähtöä. Anturi on öljypropussa, eli mittailee lähinnä koneeseen menevän öljyn lämpöä... radalla se näytti parhaimmillaan hiukan yli 120 astetta. Toki ulkolämpötilakin oli lähes 30 astetta. Imuilman lämmöt huiteli 50 asteen tietämillä.
     
    Paras kierros Ahvenistolla taittui tällä kertaa aikaan 1:40.7. Ens kerralla sit kovempaa. :)
     

  20. Like
    husse reacted to Igor in R53 JCW -06   
    Tuli sit käytyä Räyskälässä koittamassa varttimailia. Oli kelit kohdillaan, ei päässy imuilman lämmöt nousemaan liikaa, ja raekuurokin oli sopivan lyhkänen.
     
    Lähdöt vaatis paljon reeniä tai pitävämpää kumia... yhdessä lähdössä ei sutinu liikaa, ku unohtu DSC päälle. :D Paras noteeraus 14,518@158,87km/h.
     

     


     
  21. Like
    husse reacted to rookie in Samin R55   
    Kolmas kuva: Juuri ostettu!
    Toinen kuva: Talvi vaatteet!
    Ensiminen: Nykyinen asu!
     
    -08 Cooper S clubman
    Ostin nykyisen Club:in kun vanha diesel jätti kaksi kertaa ladulle! Päätin että diesel ajelut on nyt tässä! Marssin Vantaan Kamux:iin ja sanoin että: teidän Porin liikkeessä on ässä, otan sen!
    No auto tuli ja oli parempi kuin ilmoituksessa kerrottiin. varusteista puuttuu oikeastaan vain navi?!
     
    Nyt on tehty.
    -Blowoff vena (Forge)
    -InterAction vanteet (7,5x17 et35)
    -BC-Racing coiloverit (madallus edessä n. 35mm ja takaa n.45mm)
     
    Tulossa: (toivottavasti)
    -AEM intake kit
    -Uusi downpipe
    -uusi ohjelma tietsikkaan
     



  22. Like
    husse reacted to Vilbertson in Vilperin r53   
    Moi! 
     
    Eli tällänen vieläkin kesken oleva projekti tuli tossa viime keväänä hommattua! Osan olen itse tehnyt ja joitakin hommia teettänyt täällä Viron maalla, niin halpaa että opiskelijakin miettii kaksi kertaa alkaako itse tekemään vai ei! 
    Tavote oli saada pirtsakka käyttis millä voi radallakin käydä pyörähtämässä! 
     
     

     
    Ensimmäisenä päivityksenä laitoin uudet jarrut, Ebc red stuffit ja Ebc High carbon discsit, nyt on myös teräspunos letkut tulossa ja jarrusatuloitten maalaus ens kuussa.
     
    Sitten mentiinkin alustan pariin viime loppu kesästä. Kw vr1 
     

     
     
    Syksyllä laitettiin vielä Altan 17% pulley ja laitoin uuden softan. Kevään aikana pitäisi vielä tulla nuo jarruletkut ja mahdollisesti jarruille joku jäähdytyshässäkkä! 
     
    Radallakin tuli heti käytyä, Pärnun auto24ringin avajaisissa. Orkkisjarrut vähän loppuivat kesken mutta hauskaa oli!
     

      Apukuskiksi sain muutamaksi kierrokseksi Ari Vatasen, elämän huippuhetkiä!! Vatanen vaan huutaa vieressä että pidä se kaasu pohjassa! :D  
       
     
     
  23. Like
    husse got a reaction from Igor in R53 JCW -06   
    Hieno peli kertakaikkiaan :)
  24. Like
    husse reacted to johnny in cooper -02   
    ja eikun rakentamaan..   ;)
     

×
×
  • Luo uusi...